به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۶۱۹۷۸
آغاز دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران؛

امروز؛ نفت- پرسپولیس و استقلال -راه آهن

گروه ورزشي: دور برگشت رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری ۳ بازی از امروز آغاز می شود که درمهمترین بازی ها تیم پرسپولیس میهمان نفت تهران و استقلال میزبان راه اهن است.
امروز؛ نفت- پرسپولیس و استقلال -راه آهن
نفت تهران -پرسپولیس
دو تیم آماده این روزهای لیگ برتر پرسپولیس و نفت تهران درحالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو به لحاظ انگیزشی در شرایط ایده‌آل هستند. پرسپولیس بعد از پیروزی در داربی و موفقیت در جام حذفی می‌خواهد وضعیتش را در جدول لیگ برتر کمی بهبود ببخشد و در آن سو هم نفت می‌خواهد شانسش را برای صدرنشینی لیگ برتر امتحان کند و شاگردان منصوریان به طور کلی برابر مدعیان و تیم‌های قدرتمند خیلی خوب نتیجه گرفته‌اند.

در این دیدار پرسپولیس چند محروم دارد که می‌تواند کار را برای درخشان دشوار و برای نفتی‌ها کمی راحت کند. برای پرسپولیس در این دیدار محسن بنگر، عالیشاه و محمد نوری محروم هستند و همین مسئله کفه ترازو را به سمت نفتی ها سنگین‌تر می‌کند. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این دیدار امروز ساعت 14:30 برگزار می‌شود.

ذوب آهن اصفهان _ صبای قم

ذوب آهنی‌ها بعد از پیروزی بزرگشان برابر استقلال در جام حذفی و البته چند پیروزی متوالی در رقابت‌های لیگ برتر در شرایط روحی بسیار خوبی قرار دارند و البته آنها به لحاظ تاکتیکی هم در وضعیت خوبی به سر می‌برند. آنها این هفته میزبان صبایی هستند که وضعیت کادرفنی‌اش چندان روشن نیست.
مرفاوی این تیم را رها کرده و به پیکان رفته است تا شاهد یکی از عجیب‌ترین اتفاقات فوتبالی ایران باشیم. این درحالی است که صبا در وضعیت بسیار خوبی در جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و آنها حتی شانس کسب سهمیه آسیایی هم محسوب می‌شوند، با این همه گل‌محمدی به خوبی می‌داند که فرصت خوبی برای کشیدن تیمش به رده‌های بالاتر ایجاد شده و نباید آن را براحتی از دست بدهد. به همین دلیل می‌توان انتظار موفقیت تیم میزبان را در این دیدار داشت. دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک صبای قم به پایان رسید. این دیدار امروز ساعت 15 برگزار می‌شود.

استقلال- راه اهن

استقلال در یکی از بدترین دوران تاریخش به سر می برد. آنها در 8 بازی قبلی تنها شش امتیاز گرفته اند و در جام حذفی هم حذف شده‌اند تا انتقادها به سمت این تیم سرازیر شود. درحال حاضر امیر قلعه نویی که مدام اعلام می کرد فاصله 4 امتیازی تیمش با صدرجدول براحتی در نیم فصل دوم جبران می شود، باید در این دیدار پیروز شود. نکته دیگری که استقلالی ها را محکوم به پیروزی در این دیدار می کند، این است که کادرفنی استقلال این روزها جایگاه چندان محکمی ندارد و ناکامی در مقابل راه آهن، هیات مدیره مردد استقلال را شاید به یقین برکناری قلعه نویی برساند.

در سوی دیگر این میدان شاگردان استیلی قرار دارند که در جدول اوضاع خوبی ندارند و ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. آنها اگر در این دیدار بازنده شوند، احتمالا وارد منطقه سقوط می شوند و به همین دلیل می توان انتظار یک تیم جنگجو از آنها را در مقابل استقلال داشت. در این دیدار تیموریان از استقلال و محمد ستاری از راه آهن محروم هستند. دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک استقلال به پایان رسید. مصاف استقلال و راه اهن امروز ساعت 18 برگزار می شود.