به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۶۳۹۵۸
برای اینکه به امام حمله کنند اول یارانش را می‌زنند

برخی به شیوه اموی دنبال تحریف تاریخند

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: تشنگان قدرت، به دنبال از میدان به در کردن وارثان اندیشه امام و یاران باوفای انقلاب هستند.
برخی به شیوه اموی دنبال تحریف تاریخند
حجت‌الاسلام سید محمد رضوی یزدی درباره جریان تخریب یاران امام و انقلاب، آن را جریانی مسبوق به سابقه خواند و گفت: این مسئله تازه‌ای نیست و به نوعی تکرار تاریخ است. همچنان که در تاریخ اسلام شاهدیم که تمام یاران پیغمبر را یکی یکی بعد از ایشان کشتند یا به زندان انداختند و نگذاشتند اندیشه‌های رسول الله به وسیله آنها انتشار پیدا کند. وی افزود: حالا دوباره تاریخ تکرار می‌شود. افرادی به میدان می‌آیند که نه با امام دوست بودند و نه با انقلاب ارتباط داشتند. اینان تشنه قدرت بودند و همواره در تلاش هستند که وارثان اندیشه امام را از میدان به در کنند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با اشاره به تخریب یاران نزدیک امام توسط جریانی خاص تأکید کرد: بیم ما این است که اینها اگر ادامه بدهند کم کم شخص امام را هم زیر سؤال ببرند. اگر رویشان بشود قطعا این کار را می‌کنند. حجت‌الاسلام رضوی یزدی با اشاره به اهانت‌های این جریان‌ به آیت الله هاشمی رفسنجانی و دیگر یاران برجسته امام راحل(ره)، از توجه ویژه امام به آیت الله هاشمی گفت و اظهار کرد: فضایل ویژه‌ای که حضرت امام راجع به آقای هاشمی گفتند راجع به هیچ‌کس نگفتند. هاشمی در کنار امام بود و امام نیز هاشمی را بسیار دوست داشت.

وی در ادامه با نقل خاطره‌ای به روایت آیت الله وحید خراسانی گفت: آیت الله العظمی وحید خراسانی نقل می‌کنند که وقتی امام به ایران آمدند برای دیدن ایشان به مدرسه رفاه رفتیم. در آن نیم ساعتی که در اتاق خدمت ایشان بودیم یک شیخی که محاسن هم نداشت، می‌آمد در اتاق و به امام حتی راجع به انتصابات می‌گفت و به امام پیشنهاد می‌داد که فلانی را صلاح می‌دانید برای فلان کار که آقا هم می‌گفتند خوب است. من تعجب می‌کردم که امام چقدر به این شیخ جوان اعتماد دارد. بعدها سؤال کردم که این شیخ کیست؟ که گفتند او اکبر هاشمی رفسنجانی است.

رضوی یزدی افزود: اینها یاران نزدیک امام بودند و جریان تخریب‌گر می‌داند برای اینکه امام را مورد حمله قرار بدهند، باید اول یارانش را بزند. وی با اشاره به اینکه "همین جریان‌ها، پیش از این نیز تسخیر لانه جاسوسی را یک توطئه آمریکایی برای بحران‌سازی علیه انقلاب نوپا خوانده بودند"، ادامه داد: امام هیچ موقع فریب کسی را نخورده است. وقتی که سفارت تسخیر شد امام تأیید کرد. اینگونه نبود که اول از امام اجازه بگیرند. دانشجویان گفتند ما می‌رویم سفارت را می‌گیریم و اگر امام ما را توبیخ کرد، می‌پذیریم و بعد تحویل می‌دهیم. ولی وقتی که امام تأیید کرد، ایستادند و ادامه دادند. امام در ابتدا در جریان تسخیر لانه جاسوسی نبود ولی بعد آن را تأیید کرد و آن را انقلاب دوم خواند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه "این جریان تخریب‌گر، متأسفانه خود را پشت سر حمایت از ولایت فقیه پنهان می‌کند"، گفت: این شیوه جنگ است که هر کس می‌خواهد بجنگد باید سپری داشته باشد. یک عده به اسم حمایت از رهبری این حرف‌‌ها را مطرح می‌کنند و یاران امام را تخریب می‌کنند. قطعا رهبری معظم با اینها موافق نیستند و خود ایشان نیز از یاران بزرگوار امام راحل(ره) بوده‌ و هستند. حجت‌الاسلام رضوی یزدی با اشاره به تلاش یک اقلیت پرهیاهو برای تغییر تاریخ و تحریف مسیر انقلاب تأکید کرد: این یک شیوه کهنه و نخ‌نماست که معاویه هم به آن متوسل می‌شد. معاویه هم چند صباحی تأثیرگذار بود؛ ولی بعدا برملا و رسوا شد. یک عده به شیوه‌های اموی می‌خواهند تاریخ انقلاب را تغییر داده و تحریف کنند، ولی موفق نخواهند بود.
مرجع : آنا