به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۸۳۰۲۸

مسابقات تیم ملی والیبال ایران را لغو کنید!

گروه ورزشي: سازمان دیدبان حقوق بشر از فدراسیون جهانی والیبال خواست که مقامات ایران را به دلیل ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه‌ها، مجازات کند.
مسابقات تیم ملی والیبال ایران را لغو کنید!
سازمان دیدبان حقوق بشر از فدراسیون جهانی والیبال خواسته است که مقامات ایران را به دلیل ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه‌ها مجازات کند. پیش از این زنان می‌توانستند به عنوان تماشاگر در مسابقات والیبال حضور پیدا کنند اما از امسال، مخالفت‌هایی از سوی نیروهای تندرو سیاسی با این موضوع صورت گرفته است. مینکی وردن، مدیر ابتکارات جهانی سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید علیرغم وعده‌های داده شده، مقامات ایرانی بارها و مکررا قوانینی را که به زنان اجازه می‌دهند تیم ملی والیبال‌شان را به همراهی مردان و با حضور در استادیوم تشویق کنند، زیر پا گذاشته اند.

او می‌افزاید: «فدراسيون بین‌المللی والیبال باید با لغو بقیه مسابقات و برنامه‌ریزی مجدد برای برگزاری آنها در محلی دیگر، یا با برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاچیان، چه مرد و چه زن، ایران را مجازات کند.» سازمان دیدبان حقوق بشر تصریح می‌کند که در دسامبر ۲۰۱۴، طی نامه‌ای خطاب به صالح بن ناصر، رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا، از او خواست تا زمانی که ایران به اعمال تبعیض جنسیتی بر علیه زنان و دختران برای حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقات والیبال ادامه می‌دهد، از انتخاب ایران به عنوان میزبان مسابقات والیبال آسیایی مردان خودداری کند.

این سازمان می‌گوید تا کنون پاسخی به این نامه خود دریافت نکرده است و به نظر نمی‌رسد که کنفدراسیون والیبال آسیا برای جلوگیری یا لغو میزبانی مسابقات توسط ایران و یا مجازات این کشور، اقدامی صورت دهد. به گفته وردن همه دست‌اندرکاران سازماندهی رویدادهای ورزشی بین‌المللی از جمله فدراسیون بین‌المللی والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا باید وظیفه خود را انجام داده و فعالانه از حق زنان و دختران برای شرکت و حضور در رویدادهای ورزشی حمایت کنند. او می‌افزاید: «مقامات ایرانی نمی‌توانند از هر دو سوی بهره برند. تا وقتی که آنها نخواهند طبق قوانین عمل کنند نباید مجاز به میزبانی رویدادهای ورزشی باشند.»

فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۳۳
در حال حاضر بهترین گزینه مسابقات بدون حضور تماشاچی بهترین راه حل است تا به مراحل بعدی برسد.
پله پله (312521)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۳۴
موافقم ظاهرا راه دیگری نمونده. (312522)
مهدی
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۳۹
موافقم باید شدیدترین محدودیت ها برای ورزش ایران اعمال بشه (312527)
--------------
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۳۹
مقامات خودشان باید به افراطیون نشان بذهند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند (312528)
ابو عوام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۰۹:۴۹
بهتر چون مردم ایران قدرت فکر کردن پیدا می کنند که داستان چبست (312536)
بیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۰۲
خدا رو شکر. اینجوری حداقل دیگه بازار سیاه 550 هزار تومان برای هر بلیط وجود نداره! اینجوری دیگه گوش تیم حریف هم از سر و صدا کر نمیشه.اگر چه هر چی برد تیم والیبال فقط بخاطر همین سر و صداها بود. و گرنه تیم والیبال ما خیلی فاصله داره با قهرمانی دنیا (312547)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۰۵
کاملا درست گفته. امیدوارم امسال آخرین سال میزبانی ایران بوده باشه. چه معنی داره ایران میزبان باشه. با اون همه کمبود امکانات ورزشگاه 7500 نفری آزادی (312549)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۰۵
ما که نمیتونیم حقمون رو بگیریم خدا کنه اینا بتونن حق ما رو بگیرن (312550)
Ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۱۷
امیدوارم ایران رو از حضور در جام جهانی منع کنند تا یه شوکی به مردم وارد بشه و بفهمن چه زمانی باید اتحاد داشته باشن.کافی بود فقط یک بازی رو همه باهم هماهنگ میکردن و کسی ورزشگاه نمیرفت اونوقت میدیدید چه اتفاقی میوفتاد.متاسفم که فقط بلدیم شعار بدیم. (312555)
خلیل الله
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۰:۲۹
اینم دسته گل جدید تندروها دولت ضعیف عمل میکنه از چهارتا موتورسوارمیترسه مردم ازاین خوارجی های زمان خیلی بیشترن (312561)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۱:۰۹
بايد همين بشه ..............
اينها فكر كردند كه قطعنامه ها كاغذ پارست ................
ديگر دوره حسي قلي خاني به سر آمده ................. (312581)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۰۰
توی اکثر کشورهای دنیا هر روز یا سال آزادی های مدنی بیشتر میشه اما اینجا نمی دونم اشکال از چی هست و کجای کار
بابا قانون همجنس گرایی که نیست ، بانوهای ایران زمین هم دوست دارن به ورزشگاه برن و ساعاتی از استرسهای زندگی به دور باشن ، چیز زیادی هست (312663)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۴:۰۹
من کاملا موافقم باید تفاوت برادران دلواپس با داعش مشخص بشه (312667)
رضا
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۶:۰۵
برای دولت متاسفم که در برابر تندروها عقب نشست و از حقوق زنان و دختران ورزش دوست با قاطعیت عمل نکرد. مطمئنم کامنت منو تو سایت نمی زارین مثل دفعات قبل (312707)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۸:۵۱
یکی به من بگه فرق اتوبوس دانشگاه بیمارستان و....... با ورزشگاه چیه؟ آنجاها زنان در کنار مردان ولی در ورزشگاه حرام است (312761)
دکتر بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۱۹:۴۷
نترسید روزی خورشید متلاشی شود و همگی ما از سرما بمیریم ، بترسید روزی برسد که زنان بخواهند محبتشان را از مردان دریغ کنند...

آن وقت همگی از سرما خواهیم مُرد..

چارلی چاپلین (312778)
سارا
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ۲۳:۳۹
کلا ایرانو محروم کنن صدای مارو که کسی نمیشنوه (312828)