به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۶
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ساعت ۰۲:۳۳
کد مطلب : ۸۳۳۴۳
به دليل مشکلات تکنیکی جت جنگنده روسی

هواپيماي عراقي اشتباها بغداد را بمباران کرد

گروه بين‌الملل: یک هواپیمای جنگنده ارتش عراق به‌ اشتباه بمبی روی پایتخت این کشور پرتاب کرد. مقامات ارتش عراق مشکلات تکنیکی این جت جنگنده روسی مدل "سوخو" را دلیل این حادثه معرفی کرده‌اند. هفت نفر در پی انفجار این بمب کشته شدند.
هواپيماي عراقي اشتباها بغداد را بمباران کرد
مقامات رسمی عراق اعلام کردند که روز دوشنبه بمبی از یک جت جنگنده نیروی هوایی این کشور به اشتباه روی محله‌ای در شرق بغداد افتاده است. گفته می‌شود در پی انفجار این بمب هفت نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شده‌اند. خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد که جت جنگنده مدل "سوخو" نیروی هوایی عراق پس از بمباران مواضع تعیین شده به محل استقرار خود باز می‌گشت که با مشکلات تکنیکی روبرو شد و این حادثه بوجود آمد.

این سخنگو در ادامه گفت: «یکی از بمب‌هایی که قرار بود در مواضع دشمن فرو ریزد گیر کرد و از هواپیما خارج نشد. این بمب به هنگام بازگشت هواپیما، بر فراز بغداد به یک باره آزاد شد و روی سه خانه در یکی از محلات پایتخت فروافتاد.» جت‌های جنگنده سوخو (سو ۲۵) تک‌سرنشین و دوموتوره هستند. وظیفه اصلی این هواپیمای نظامی حمایت از نیروی زمینی است. دولت عراق برای مبارزه با جریان تروریستی داعش موسوم به "دولت اسلامی" از ایران و روسیه هواپیماهای مدل "سوخو" (Su25) دریافت کرده است. ناوگان هوایی عراق بسیار قدیمی است و با مشکلات بسیاری روبروست. به گزارش شاهدان عینی در پی این انفجار بسیاری از خانه‌های این محله ویران شدند.