به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۶۰۵۷۳

کلاهبرداری علني در پاساژ موبايل علاالدین

گروه جامعه: يكي از كاربران بهارنيوز در متني كه براي سايت ايميل كرده نوشته است: من امروز رفتم موبایل فروشی های شهر اس3نئو قیمت گرفتم گفتم برم تهران مرکز موبایل ایران علائدین حتما پایینتر گیرم میاد راه افتادم اومدم تهران اولش رفتم طبقه 2 چندجا قیمت گرفتم ک یکی 70 زیر قیمت شهر محل زندگیم گفت منم گفتم خوبه میخوامش میخواست فاکتور بنویسه. به همکارش گفت هزینه ریجستر آقا چقد میشه و ایشون گفتن 150 تومن! من حاج و واج موندم چی بگم گفتم ندارم آخه!معامله رو فسخ کنیم گفتن باید 50 بخاطر فسخ معامله پیاده بشم! به هر مصیبتی بود 20 تمومش کردیم!

بعدش رفتم طبقه اول قیمت گرفتم ک یکی 80کمتر گفت بعدش بهش چندبار گفتم ک این قیمت نهایی هست بدون فیلم و داستان! و اونم تایید کرد ک اره ! بعد 20 دقیقه ک ازم پولو گرفت و مدرک شناسایی هم گرفته بود! گفت بیس باند و گارانتی اورجینال 250 تومنه غیر اورجینال 200 کدومشو بریزم! من ک حسابی شوکه شده بودم از من اصرار و از اون انکار و گفتش ک باید حتما یکیشو بگیرم!

بهش گفتم ندارم آخه بیشتر معامله رو فسخ کنیم بهتره طرف شروع کرد ب فحش های رکیک دادن به من و چندبار قصد کتکاری داشت و آخرش گفت 300 کم می کنم و بقیه پولتو میدم! اخرش به من یه گوشی گلکسی کور دادن و با کلی فحش بیرونم کردن!

با خودم گفتم حتما بخاطر اینکه مهاجر افغانم باهام اینجوری برخورد کرده چون قبلا هم بخاطر ملیتم در طول این 15 سال مهاجرت رفتارهای مشابه دیده بودم ولی وقتی تعجب کردم که دقیقا ی خانم با پسرش هم اومده بودن ی گوشی بخرن بشرط اینکه اندروید باشه و وقتی ک خانومه مراجعه میکنه ب بیرون میفهمه سرش کلا گذاشتن و اومدش که گوشی رو پس بده فروشنده با کلی توهین های رکیک که گفتنشون در اینجا جایز نیست از گوشی 170تومنی فقط 100 تومن بهش پس داد!!!

منم بهم برخورده بود و هم اینکه اون پولو از سر راه پیدا نکرده بودم و با زحمت و وضع دانشجویی جمع کرده بودم به 110 زنگ زدم و دقیقا 1.5 ساعت بعد از تماس های مکرر من اومدن و با هم رفتیم داخل پاساژ و منم مغازه رو نشونش دادم بعدش که منو به فروشنده ها نشون داد ک آره این زنگ زده 110!! بعدشم هیچی. میدونم ک اگه برم اونجا بازم راه ب جایی نمیبره و فقط اتلاف وقت و هزینه هست ولی بازم میرم نه بخاطر پولم بلکه بخاطر اینکه اون چهار فروشنده قلدر و زورگو بفهمن کارشون اشتباه هست و مملکت قانون داره. فقط باید گریست ب حال حقوق مصرف کنندگان...

مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۱۷
واقعا این برخوردها تو اون پاساژ زیاده نمیدونم اینا از خدا و پیغمبر نمیترسن؟! (262832)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۷:۳۵
خدا و پیغمبر بزنن به کمر اون نامردی که میخواد حق هموطن یا هم نوع خودشو بخوره (263009)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۸:۱۹
باسلام
خدمت هم میهنان عزیز عرض میکنم چند ماه پیش یکی از فروشنده های آن پاساژ با من هم همین برخورد را کرد وسعی داشت تا پول اضافه بگیرد که من با مراجعه به دفتر پاساژ که در راه پله طبق دوم قرار دارد وطرح مشکل نزد مدیرت آنجا ضمن فراخواندن فروشنده زیاده خواه او مجبور شد تا پول اضافه را پرداخت نموده و برگه رضایت مشتری را هم با درخواست ذلیلانه برای مدیریت ببرد به شما هم پیشنهاد می کنم به دفتر مدیریت بروید . (263024)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۱
بهتره قبل از خرید هر کالایی، در سایت های خرید کالا، قیمت و مشخصات اون کالا رو جستجو بزنید تا هم با اون محصول آشنا بشید و هم اینکه تخمینی از قیمت کالا دستتون بیاد. بنده هم یک ماه پیش یک گوشی ایرانی در این بازار به قیمت 200 هزار تومان خریدم و بعداً فهمیدم اگر اینترنتی خریده بودمش، 180 هزار تومان هزینه بر میداشت! با 200 هزار تومان یک گوشی بهتر میتونستم بخرم.
نکته دیگه اینکه؛ گوشی هایی که به اسم ایرانی در بازار هست، همه قطعاتشون چینی یا فیلیپینیه. نخرید. ضرره. به شدت پشیمونم. (262836)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۷
ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻣﯿﺮﻩ ﭘﯿﺶ ﺧﺪﺍ ﻣﯿﮕﻪ ﺧﺪﺍﯾﺎ ﭼﺮﺍ ﺍﻧﻘﺪﺭ ﻣﻨﻮ ﺣﯿﻠﻪ ﮔﺮ ﻭ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮ ﺁﻓﺮﯾﺪﯼ؟!
ﺧﺪﺍ ﻣﯿﮕﻪ ﺑﺮﻭ ﻧﺎﺷﮑﺮ ﻧﺒﺎﺵ. ﺗﻮ ﻫﻨﻮﺯ پات ﺑﻪ ﭘﺎﺳﺎﮊ ﻋﻼﺍﻟﺪﯾﻦ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ... (262838)
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۸
دوست عزیز ای کاش ادرس دقیق تر یا پلاک مغازه رو عنوان میکردی که کسی ازشون خرید نکنه. (262839)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۵:۲۷
آره بخدا . بزار اصلاح بشن نه تنها اونا بلکه همه کسایی که به مردم خیانت می کنند
خدایا تو شاهدی منم کاسبم و چقدر مردم رو در نظر میگیرم خیلی وقتها شده سود هم نکردمد به خدا نکردم اما حاضر نیستم مردمی که با این همه رنج و زحمت عرق ریختن پول درمیارن پول رو اضافی بدن . خدایا خودت این جماعت دله دزد مال مردم خور را به راه راست هدایت کن (262947)
مهرداد
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۹
من یه بار یه گوشی رو از بازار موبایل گرونتر از قیمت خریدم و یاروهم 40-50 تومن بابت نرم افزار و فارسی ساز گرفت.منم رفتم تعزیرات ازش شکایت کردم.دمشون گرم واقعا پیگیرن.یارو کم مونده بود به دست و پام بیوفته تا رضایت بدم.به شمام پیشنهاد میکنم بری تعزیرات علیه شون شکواییه بنویسی.حتما رسیدگی میکنن. (262841)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۲۹
دوست عزیز
مملکت قانون دارد تنها جمله ای است که هر شخصی برای التیام دل خودش میگه ولی در ایران قانون فقط پوله.

مطمئنم که بهار پخش نمیکنه ولی باز هم میفرستم. (262842)
---------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۱
پلیس باید سریع تر عمل کنه موقعه ای که مشکلی پیش میاد مثل زمانی میخواد ماهواره جمع کنه (262847)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۲
مردم به نون حرام عادت کردن...
غافل از اینکه از امام حسین پرسیدن چرا کوفیان عهد شکنی کردند؟فرمودند کوفیان شکمشان از مال حرام پر بود....
خیلی متاسف شدم،من خودمم ی همچین کاریو تو پاساژ علاالدین دیدم ولی خدارو شکر نتونستن ازم پول زور بگیرن... (262848)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۷
همبشه حق با مشتری است البته نه در این کشور! (262850)
بردیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۵۲
آره متاسفانه در پاساژ علائالدین عده فعال هستند(توهین به همه نباشه اما اکثر مغازه ها اینجوری اند) که فقط و فقط و فقط پول رو میشناسند و صبح تا شب به هر کلکی میخوان خودشون رو ببندند . یکی از دوستان ما که دارای خانواده با خدا و سالمی بود مدتی در یکی از مغازه ها فروشندگی کرد و باور کنید افسرده شده بود گفت مردم اگه بدونند در این پاساژچه اتفاقاتی بر علیه شون انجام میشه اصلا در خیابان جمهوری پاشون رو نمیزارن . واقعا پول اینقدر ارزش داره که آدم ناله و نفرین مردم رو بزاره پشت سر خودش ؟؟؟؟؟؟ (262857)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۲:۵۲
خداشاهده برای من هم در همین پاساژ چنین اتفاقی افتاد ، ولی متاسفانه کسی پاسخگو نبود ، من نمیدونم پول حرام چقدر ارزش داره که..... (262858)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۳:۰۲
از این بلاها سر من اودردن کاور 25 رو 50 با من حساب کردن یه محافظ صفحه هم دادن 40 تمون درصورتی که نهایت 10 تومنه چارش قیمت گرفتن از سایت ها اینترنته و خرید نردن از این هت (262863)
سعید1
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۳:۰۳
ما ملت هرچه بکشیم حقمان است برادر من.تازه این طلیعه سپیده دم است سحرش مانده.ملتی که مگان ثبت نام می کند بعد به او زنگ می زنند که مگان نداریم اگر می خواهی بیا دو تا پراید ببر و او هم چیزی نمی گوید بیش از این لیاقتش نیست.دوستی به خنده می گفت لابد به جای بقیه پول مگان هم گفته اند چند کاپوت وقالپاق یدکی می دهند وباک بنزین را هم تا نصفه پر می کنند.به حال این ملت باید زار زار گریست. (262865)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۳:۰۶
داداش برا اینکه کسی نظارت بر فروش نداریم این مسایل عادیه (262868)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۳:۱۸
این کار سالهاست که داره انجام میشه. من تو سال 91 یه گوشی خریدم . می خواستم زیر 150 تومان باشه. وقتی کلی گشتم و یکی پیدا کردم و خریدم و فاکتور کرد گفت حالا 80 تومن پول نرم افزار فارسی و حافظه میشه. نرم افزار ریخت که اونم خراب بود و دو بار از این سر شهر به آن سر شهر رفتم تا آخرش هم درست نشد و گفتن همینه کاریش نمی شه کرد. توی این مملکت صدای مردم به هیچ کچا نمی رسه. ... (262879)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۳:۱۸
حقیقت محضـــــــــه. چرا کسی نیس به این فروشنده های علاء الدین نظارت کنه (262880)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۳:۳۳
واقعا چقد مردم بد شدند! اونوقت انتظار داريم بارون بباره تومملكتي كه كفر از سرو روش داره ميباره ،خشكسالي كه سهله با اين كارا بايد با سونامي خاك بشيم ،واقعا مسوول تعغير رفتار مردم تواين مدت كيه؟؟؟ چرا توبلاد كفر اين اتفاقها حداقل تويه مكان عمومي مثل بازار رخ نميده؟ وتوكشور مسلمون وشيعه ما اين كارا شده روند روزانه و به دفعات هركدوم ازما شاهدش بوديم ! واقعا عجيب تعغيركرديم (262891)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۳:۳۸
بازار موبایل دویست سیصد متر پایین تر از علا الدین هست و هم نمایندگی رسمی برندها هستن و محیط تمیزتر با امکاناتی به مراتب بهتر داره و کمتر از این کلاش بازیا در میارن
هربار علاالدین رفتم نقره داغ شدم (262894)
ایرانی
Spain
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۳:۵۱
فقط میشه گفت کی به کیه . . . . !!!!!!! (262901)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۴:۰۵
افرادی که در علاالدین کار می کنند درآمد خیلی خوبی دارند اما متاسفانه نمی دونم چرا باز هم به این شیوه ها دست میزنند. نکنتید این کارها رو که دهها برابر جای دیگه بدتر پس میدید نکنید (262908)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۴:۴۱
من شنیدم که پاساژ علاءالدین بخاطر کلاهبرداری های مکرر درش را بستند و اتفاقا" یکی از کارکنان پاساژ با شما مصاحبه کرده بود و از تقلب های وسیع همکارانش گفته بود ؟!!پس قانون و کلاهبرداری کجا معنا پیدا میکند؟و بالأخره تکلیف مردم و این پاساژ چیست؟ (262925)
مختار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۵:۰۱
واقعا چرا اینقدر حرام خوری زیاد شده؟
من در یکی از دورترین شهرهای کشور زندگی میکنم ، منم فکر کردم همین که تهران یه کاری پیش اومده اونجا موبایل و این چیزا ارزونتر گیرم میاد..
ولی هر جور حساب کردم شهر خودمون خیلی قیمتها مناسبتره تازه فروشنده هم آشنا هست. این پاساژ و بازارهای دیگه تهران کلا فکر کردن مردم یابو هستن!! از خدا بترسید معامله باید جوری باشه خریدار هم راضی باشه. خدا که انگشت نداره فرو کنه توی چشمتون! آخرش یه جای زندگی بدجوری ضربه میخورید اون موقع بدونید تقاص این حرام خوری هاس .. (262936)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۵:۱۹
این بلا سره من و خانومم اومده واقعن کسی تو این مملکت نیست به اینا نظارت کنه؟ کلاهبرداریه به خدا (262943)
Sam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۸:۰۱
پلیس اگه میتونست مثل برخورد با اب بازی یا درست کردن کلیپ با این ها انقدر قاطع برخورد کنه دیگه وضع مملکت این نبود (263014)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۹:۱۰
منم ۷ ۸ سال پیش همچین کلاهی سرم رفت و‌طرف‌۵۰ تومن پول نرم افزار‌و‌آنتی ویروس‌گرفت!

هر‌وقت میخوام بخرم میرم‌طبقه آخر علاءدین، حداقل ۱۰٪ از طبقات پایین ارزونتره، پول نرم افزار و ... نمیگیرن. فقط گارانتی نداره گوشیا که اونم مهم نیست توو ایران !!!! (263054)
سعید آریاییان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۱۹:۲۹
پلیس چرا کارشناسای مخفی برا تشخیص فروشنده هایی که حق مشتری هارو رعایت نمیکنن نمیفرسته
فقط پلیس رو مسائل جنسی و مربوط به حجاب زوم کرده!!! (263065)
دلواپسیهامو نگیر از من
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۲۱:۰۹
این دلواپسون ؟؟؟؟؟؟

البته خوب ته این موارد خیلی وقت ها به دلواپسون ختم میشه دیگه (263092)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ۲۲:۲۷
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جائی نرسد فریاد است (263119)