به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۲۵۰۱۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

71درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند

گروه جامعه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر امروزه شرایط حجاب وعفاف در جامعه بدتر شده، ریشه آن در روشهای اجرایی و ریشه یابی نکردن مشکلات است.
71درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند
علی جنتی امروز سه‌شنبه در مراسم روز پژوهش که در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: بیش از سه دهه در کشور در زمینه حجاب و عفاف تلاش شده است تا برای جامعه مصونیت ایجاد کنند با این وجود باید بررسی کنیم که از این نظر در چه شرایطی نسبت به 10 سال قبل قرار داریم. وی افزود: باید دلایل رواج دروغ گویی، ریاکاری و خیانت در امانت را در جامعه بررسی کنیم و راهکارهای مقابله با آنها و جایگزینی راستگویی، امانت داری و وفای به عهد را بیابیم. به گفته جنتی، جامعه ما به تدریج دچار سقوط اخلاقی می شود و بسیاری از ارزشهای مهم جامعه اسلامی به سوی کمرنگ شدن می رود.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی اقدامات در کشور انجام می شد که امروز خنده دار بنظرمی رسد؛ افزود: کاری نکنیم که 5 سال دیگر به اقدامات خود بخندیم. امروز در حوزه فرهنگ و هنر سوالات زیادی قابل طرح است که از آغاز کارم در وزارت ارشاد با بسیاری از این پرسش‌ها روبرو شدم. جنتی گفت: سوالاتی نظیر، اساسی ترین مسائل ما در حوزه فرهنگ چیست؟ نقش حکومت در حوزه فرهنگ عمومی چه اندازه است؟ حوزه ی دخالت حکومت و دولت در فرهنگ کجاست ؟ و مهمترین آسیب های فرهنگی ما چیست ؟ دراین مدت برای من مطرح شد.

جنتی به برگزاری جلسات مختلف شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: در این شورا 31 نفر عضو هستند و نظیر چنین جلساتی در تمام استانها هم برگزارمی شود که در مجموع حدود 10 هزار نفر درگیر آن هستند. باید ببینیم خروجی این جلسات چه بوده است و تا چه حد در راستای اهداف و راهبردهای ما و کشور تاثیر گذار بوده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به جلسه اعضای این شورا با رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در ابن جلسه ایشان بر حراست از هویت فرهنگ ملی تاکید داشتند. جنتی گفت: در وزارت ارشاد به این موضوع فکر می کنیم که مسائل حوزه فرهنگ را نیازسنجی کرده و آن را به پژوهشگران ارایه کنیم.

* 71 درصد مردم تهران از ماهواره استفاده می کنند
وی با اشاره به معرفی یکی از طرحهای پژوهشی در این مراسم و ذکر این نکته که ضریب استفاده از ماهواره 71درصد مردم تهران را شامل می شود، گفت: رسیدگی به این موضوع ضرورت عرصه علم و فناوری روز است که باید ببینیم که با آسیب های این شبکه‌ها چگونه مقابله کنیم. جنتی از دریافت 2هزار شبکه ماهواره ای روی تلفن های همراه در آینده نزدیک خبرداد که براحتی توسط تلفن های همراه قابل دریافت خواهد بود. وی با ذکر این سووال که آیا برای مقابله با این پیشرفت‌ها هم از پارازیت استفاده خواهیم کرد یا راهکاری های دیگری داریم؟ گفت: برای مقابله با این آسیب‌ها نیاز به روشهای عملی و صحیحی داریم که پژوهشگران باید این روشها را در قالبی که هم برای مردم و هم برای دولت قابل پذیرش باشد تدوین کنند.

جنتی در ادامه به آسیب های ناشی از گسترش ارتباطات رایانه ای و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این ارتباطات اجتناب ناپذیر است و نمی توانیم آنها را دور بزنیم. به گفته وی در گذشته اقداماتی مانند ممنوعیت استفاده از ویدئو در کشور انجام می شد که امروز به نظر کارهای خنده دارد به حساب می آید و شاید 5 سال دیگر هم با بررسی اقدامات امروز خود همین احساس را داشته و به آن بخندیم. جنتی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در دیپلماسی عمومی گفت: باید با شیوه‌ها ی صحیح فرهنگ و تمدن ایرانی را به سایر ملتها معرفی کنیم که این امر تاثیر زیادی در بهبود روابط کشورمان با جهان خواهد داشت و از سوی دیگر باید شیوه های تعامل با فرهنگ دیگر کشورها و تقابل با فرهنگهای وارداتی را هم بررسی کنیم.

۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۵:۴۴
اشتباه آمار گرفتین 90 درصد ماهواره دارن (188805)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۸:۵۶
ماهواره هم مثل ویدیو دهه ی 60 سیدی دهه دی وی دی دهه 80 عادی شده. دیگه نمی تونین جلوشو بگیرین
بجاش برین برنامه خوب بسازین. ستند لا اقل بسازین البته نه همش در مورد امریکا اسرایی سریال ابکی و....... هیچ دردی دوا نمی کنه (188928)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۱:۴۷
اون 10 درصد هم میرن خونه فامیلاشون نگاه میکنن (189022)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۳:۳۲
ما و 90 درصد آشنایان ما ماهواره ندارند (189065)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۵:۴۸
پس چی بریم صدا و سیما نگاه کنیم اعصابمون خرد شه؟ (188806)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۵:۴۹
من تازه ماهواره گرفتم، منو حساب نکردید (188807)
پژو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۵:۵۲
نه که برنامه هاتون خیلی درست و حسابی توقع داری داری برنامه های چرتتونو نیگاه کنیم برو پی کارت بابا (188809)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۵:۵۴
درود برعلی جنتی این هفته بابات درنمازجمعه واحسرتا میگه
ماهواره که جرم نیست برای این حرفهایت باید جواب پایداریها رو بدی (188811)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۵:۵۵
وقتی پدرت خطبه میخونه وحکم اعدام صادر میکنه توقع داری مردم به سمت دین بروند؟ (188813)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۶:۰۰
ما خونه مان دیوار به دیوار نیروی انتظامی.واسه همین نداریم (188816)
خروس
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۶:۰۱
ما که نداریم-شنیدم قراره تلوزیون دیدن هم پولی بشه -با این کار که مردم بیشتر به سمت ماهواره میرن !! (188817)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۶:۱۲
خدايااااااااا اين حرفها و فكر يك وزير است؟! آنهم وزير فرهنگ !!!!! كمـــــــــــــــــك (188822)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۲:۳۲
علي آقا ، نكنه در مورد فرهنگ و نوع آن بايد با شما هماهنگ بشن !!!!!!!!
اون فرهنگي رو كه همكفرهاي شما تو اين سه دهه، سعي در ترويج و اشاعهء اون ، حتي با متوسل شدن به زور ، و با هدر دادن هزاران ميليارد از ثروت ملي در راه اشاعهء سليقهء يك گروه اندك با ديدگاهي خاص ، كرده اند ، نتيجه اش چي بوده ؟؟؟ جز اينكه جوانان بي اعتقادتر و عصيانگرتر شده اند؟؟؟ جز اينكه ريا كاري و تظاهر، تملق و چاپلوسي به ارزش براي افراد در جامعه تبديل شده ؟؟؟ جز اينكه آمار اعتياد و فحشا وحشتناك شده و سن آن به دبستان رسيده ؟؟؟ جز اينكه فرزندان و تربيت شده هاي اين دوران بخاطر سختگيريها و اعمال سليقه هاي دگم و خشك و بي منطق و زوركي همفكران شما ، از همان ابتداي ورود به جامعه ، دورويي و دروغ و منافع فردي گرايي رو بي تفاوتي به نا هنجاريهاي اطراف خود و خشونت طلبي و دنياپرستي و تجمل گرايي و .... را مي آموزند و به كار ميبرند ؟؟؟؟؟؟ شرم و حيا و پررويي هم اندازه اي دارد ، كه شوربختانه امثال شما بويي از آن نبرده ايد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا هي سنگ اندازي كنيد و دروغ پراكني ها را ادامه دهيد ، ولي بدانيد كه در اين قايقي كه سالهاست سعي در سوراخ كردن آن داريد ، خود شما هم سواريد و عاقبت آن ، گريبان شما را هم خواهد گرفت !!!!! به خود آييد و باز آييد به منش انساني و فطرت خدايي نهفته در روح و جان خود !!!!!!!!!! (189037)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۶:۱۹
خاک تو سر ما که ماهواره نداریم! (188824)
صلح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۶:۴۹
درود بر تو ای وزیر روشن فکر (188836)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۷:۰۵
29 درصد بقیه هم میرن خونه همسایه ها!!! (188848)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۷:۳۷
اگر هتلها و بیمارستانها را ازاین تعدادکم کنید حداقل 90درصد ماهواره میبینند چون تلویزیون میلی چیزی نداره (188869)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۷:۵۶
تنها راهش اینه که حقوق مردم چه فردی و چه اجتماعی رو به رسمیت بشناسیم و این نباشه که دم از مردم و نشاط و مردم بزنیم ولی در میدان عمل صفر...
در ثانی اگه کسی به اصطلاح آمر به معروفه بابد قبلش عامل باشه نه که مردمو به تقوی دعوت کنه اما خودش به دیگران تهمت و افترا بند کنه (188885)
انسانیت ایرانی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۸:۲۳
سلام آقای مشایخی بزرگ مرد (سر آمد انسانیت)آفرین بر عمل خوبت سلام و محبت مردم را به مسی با اخلاق برسان و بگو ایرانی سر آمد انسانیت فارغ از اینکه تنوع فرهنگی ودین مختلف مختلف دارد ولی همه به انسانیت انسانها احترام می گذارند و همه جهان دوست دارند
















9 (188903)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۸:۴۳
آخه تا کی میخواید ماهواره هارو جمع کنیدوقتی شبکه های ملی روی برنامه هاشون اسم مضخرف هم حیفه بزاری معلومه مردم رو به ماهواره میارن (188917)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۸:۴۵
99 درصد درسته (188923)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۸:۵۳
تشکر از صحبتهای وزیر ارشاد، ولی اینقد پراکنده گویی چرا؟ کاش به همان سوالاتی که خود ایشان طرح کرده اند، پاسخی میدادند. (188926)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۹:۰۳
در روستاها هم 90 درصد از ماهواره استفاده میکنند کافیست در هنگامیکه از یک روستا گذر میکنید به پشتبام خونه ها یه نگاه بیندازید در شهرها که دیگه مشخص است (188934)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۹:۱۳
مخطبانتون عاشق و شیفته آقای صادق صبا هستند (188938)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۹:۱۵
بالاخره جمال مردم به یک مسئوول واقع بین و آگاه روشن شد ؟ (188939)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۰:۳۲
چشم مردم به جمال (هول کردی رفیق) (188986)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۹:۱۷
أين أمار غلط است بارازيتي ها رأ كم كنيد (188942)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۱۹:۲۷
اگر حق انتخاب را از مردم بگیرند مرده ای بیش نیستیم قرار نیست همشه حکومت برای مردم تصمیم بگیره هر خانواده ای شعور این را دارد که چگونه از ماهواره استفاده کند درسته که ما یک مملکت عقیدتی داریم اما شعور و تفکر خوب وبد را هم داریم بنابرین ماهواره جای هیچ نگرانی ندارد مگر اینکه دیگران افکار بدی داشته باشند باور کنید اینهمه ماهواره ماهواره میکنند بخاطر اینه که شما اخبار درست نبینید ونشنوید والا شبکه هایی هستند افتضاح اما اصلا" پارازیتی نیستند. دستگاه های پارازیتی که از چین و انگلستان خریدند عین لانه زنبوره و هر لانه زنبور روی یک فرکانس خاص ست میشه و انرا با امواج نقطه ای مسدود میکنند . البته بعضی وقت ها دو تا ساته لایت باهم در گیر میشوند مثل کانالهای ورزشی ترکیه که اخیرا" همین مشکل را دارند. (188951)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۰:۳۲
وزیر ارشاد : 71 درصد مردم تهران از ماهواره استفاده می کنند
بهارنیوز دست از شیطنت بردار (188985)
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۱:۳۰
راستشو بخوای کافیه یه چرخ تو اصفهان بزنی میبینی 90 درصد شده!!! (189013)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۱:۲۵
اخلاق اخلاق است نمیشد آنجایی که ما خوشمان نمی آید هرگونه بد دهنی و بی ادبی را مجاز بدانیم و توقع داشته باشیم جامعه به سوی تعالی و اخلاقیات و ایجور چیزها برود. از قدیم گقتند اگر میخواهید جامعه ای را بشناسید به حاکمان آن نگاه کنید. (189007)
مهدی1313
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۱:۵۶
وقتی صداوسیمای مابه غیرازگیردادن به تیم مذاکره کننده هسته ای بخصوص آقای ظریف عزیزنداره،وهمش مشغول سنگ اندازی درکاره دولته،دیگه وقت نداره یک برنامه ای بسازه که اینهمه مردم بسمت ماهواره هجوم نبرن.یعنی واقعا اینها شرم نمیکنن وقتی شبکه ای مثل gemیافارسی1که سروته شون بیست تاکارمندهم ندارن،تعداد بیننده هاشون از ضرغام تی وی ما بیشتره؟صداوسیمائی که بابودجه دولتی ودرآمدهای آگهی آنچنانی ،چرابایدفقط برنامه های بی سروته ای بسازه که مردم مجبوربشن کلی خرج کنن که مجبورنشن ضرغام تی وی ببینن؟درهرحال خوشحالم وزیرروشنفکرارشاد واقعیتهای جامعه رو میبینه. (189023)
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۲:۲۰
این یعنی 29 درصد هستن که هنوز میشینن پای برنامه های ضرغامی تی وی... اونا دیگه چه صبر و اعصابی دارن؟!!! (189030)
عشق دموکراسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۶ ۲۳:۳۹
نه توروخدا با اون برنامه های چرت صداوسیمای انتظاردارین ماهواره نبینیم!... (189072)