به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۳۲۳۷۶

سهم خانواده گلیزر از بحران منچستریونایتد

گروه ورزشی: دیوید مویس تلاش خواهد کرد امپراتوری منچستریونایتد را تابستان آینده بازسازی کند. آن هم با تیمی که احتمالا برای اولین بار از سال 1995 در لیگ قهرمانان حضور نخواهد داشت.
سهم خانواده گلیزر از بحران منچستریونایتد
این در حالی است که در چند پنجره نقل و انتقالات گذشته چندین بازیکن کلاس جهانی از باشگاه یونایتد دوری کردند؛ امثال تیاگو آلکانتارا، سسک فابرگاس و سامی خدیرا. به این ترتیب یونایتد نباید خیلی امیدوار به برگرداندن اوضاع داشته باشد. البته پاری سن-ژرمن و موناکو اخیرا نشان داده‌اند که اگر پول باشد می‌شود بازیکنان دلخواه را متقاعد کرد. اما یونایتد در این زمینه هم دچار مشکل است! روی کین، کاپیتان سابق یونایتد همین هفته به ITV گفت: «آنها در سال‌های اخیر در زمینه انتقالات خسیس بودند و بازیکن بزرگی نخریدند. حالا آن اتفاقات منجر به این روزها شده است.»

منچستریونایتد احتمالا به لیگ اروپا می‌رود و می‌توان دید که مویس چه دردسرهایی را تحمل خواهد کرد. اما افت یونایتد تنها مربوط به همین هشت ماه نمی‌شود. آنها 9 سال است که دچار مشکل هستند. از زمانی که خانواده گلیزر در سال 2005 باشگاه را خریدند تاکنون این خطر همیشه حس می‌شد. آنها 696 میلیون پوند صرف بدهی‌های باشگاه کردند و 382.9 میلیون پوند برای خرید بازیکن پرداختند.

منچسترسیتی، چلسی، لیورپول و حتی تاتنهام در این مدت بیشتر از یونایتد خرج کرده‌اند. اد وودوارد، معاون اجرایی باشگاه به سرمایه‌داران گفت که 100 میلیون پوند در تابستان برای خرج کردن آماده است. اما با این پول تنها می‌توانید ادینسون کاوانی را بخرید و در کنارش نمی‌توانید رادامل فالکائو را نیز خریداری کنید. تازه بحث دستمزد بازیکنان هم هست. هزینه کلی خرید بازیکنان باعث خواهد شد یونایتد نتواند در زمینه پرداخت مبلغ قرارداد و دستمزدها با بهترین باشگاه‌های دنیا رقابت کند.

یونایتد مانند رئال مادرید نیست که فقط 26.5 میلیون پوند بپردازد تا بازیکنی مثل آسیر ایارامندی را بخرد. آنها ریسک خرید 31.5 میلیون پوندی پاری سن-ژرمن برای مارکینیوش را هم نخواهند کرد. آنها بازیکنانی می‌خواهند که بلافاصله اثر خود را بر تیم بگذارند، مانند آن‌چه فرناندینیو و آلوارو نگردو در منچسترسیتی انجام داده‌اند. خریدهای یونایتد با وودوارد و مویس – یعنی مروانه فلینی و خوان ماتا – نشان داده آنها احتمالا خریدهایی خانگی انجام خواهند داد، یعنی جایی که بازارش را می‌شناسند. اما کدام بازیکنان لیگ برتر به یونایتد می‌روند تا این تیم را دوباره مدعی کنند؟

وودوارد از فضایی غیرفوتبالی می‌آید و قرار است پروژه گلیزر یونایتد را تبدیل به غولی تجاری کند. یونایتد در سه‌ماهه دوم سال شش قرارداد اسپانسرشیپ جدید امضا کرد. اما شش عدد دیگری هم هست: تعداد بردهای خانگی یونایتد در این فصل لیگ برتر! سر الکس فرگوسن در زمان مناسبی باشگاه را ترک کرد. نمانیا ویدیچ، ریو فردیناند و پاتریس اورا به سمت در خروجی می‌روند و کل خط دفاعی تیم باید دگرگون شود. یونایتد در خط میانی هم چندین عابر پیاده دارد و تا زمانی که بازیکن جدیدی خریداری نشود اوضاع در این خط بهتر نخواهد شد. اگر روبین ون‌پرسی و وین رونی هم تصمیم بگیرند از کشتی بیرون بپرند، یونایتد سرمایه هنگفتی برای تقویت خط حمله‌اش نیاز خواهد داشت. یونایتد در همه نقاط زمین نیاز به بهبود اوضاع دارد تا به رده‌های بالای جدول بازگردد.
مرجع : گل