به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۵۸۹۳۶
ابتکار در یک نگاه

چشم تاجران به روزشمار توافق هسته​ای

گروه سیاسی: چشم تاجران جهان به روزشمار توافق هسته ای و پیام هاشمی به پادشاه عربستان مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه است.
چشم تاجران به روزشمار توافق هسته​ای
این روزنامه عنوان چشم تاجران جهان به روزشمار توافق هسته‌ای را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: تحریم‌های ناشی از پرونده هسته‌ای ایران جدای از کشمش‌های سیاسی بین کشورها همواره یک چالش بر سر راه شرکت‌های تجاری بوده است. حالا که شمارش معکوس ضرب الاجل برای حل این مناقشه 11ساله، به کمتر از یک ماه رسیده؛ تجار جهانی بیش از هر زمان دیگر اخبار تحریم و حل مناقشه هسته‌ای را رصد می‌کنند اما اختلافات میان سیاسیون آمریکا در چگونگی رفع تحریم‌ها نگرانی‌های تجاری را افزایش داده است. اختلاف میان کاخ سفید و کنگره بر سر هرگونه توافق بالقوه با تهران می‌تواند شرکت‌های خارجی را از رقابت برای بازگشت به ایران بازدارد.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع پیام هاشمی به پادشاه عربستان، نوشت: در روزهایی که اعلام حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر از سوی حکومت عربستان باعث بروز اعتراض وسیع و محکومیت این اقدام از سوی جامعه شیعیان و به ویژه آیات عظام و روحانیت شیعه شده است، آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز با ارسال پیامی به ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، جلوگیری از اجرای حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر را باعث یاس تفرقه افکنان و تقویت وحدت شیعه و سنی در جهان اسلام خواند.

این روزنامه با انعکاس موضوع تقدیر رهبر معظم انقلاب از مدال آوران پاراآسیایی اینچئون، نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی از ورزشکاران جانباز و معلول جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پاراآسیایی اینچئون تقدیر کردند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: بسمه تعالی؛ از موفقیت های افتخار آمیز شما عزیزان بسیار خرسند شدم. عزم و همت جوانان در همه عرصه‌ها چنین دستاوردهای با ارزشی را به همراه دارد. به یکایک شما عزیزان سلام میفرستم. ارتباط قلبی با معنویات را قدر بدانید. خداوند یار و نگهدار شما باد.

به ردصلاحیت اصلاح طلبان دل نبندید!، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. رییس بنیاد امید ایرانیان می‌گوید که اصولگرایانی که به رد اصلاح طلبان انتخابات مجلس آینده دل خوش کرده‌اند چندان موفق نخواهند شد. محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای مرکزی و منطقه تهران سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امام حسین(ع) به واقع نماد یک اصلاح طلب واقعی است چرا که ایشان برای به دست آوردن قدرت ظاهری قیام نکرد بلکه حرکتی که امام حسین(ع) انجام داد در راستای نفی خشونت بود، انحرافاتی را دیده بود که باید با آن مبارزه کند.

این روزنامه با انتخاب موضوع جمعیت ایران از مرز 78 میلیون نفر هم گذشت، نوشت: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: جمعیت ایران در پایان شهریور سال جاری 78 میلیون و 68 هزار و 849 نفر ثبت شد. علی اکبر محزون افزود: سهم جمعیت جوانان ایرانی از این میزان جمعیت از 35 درصد به 31.5 درصد در سال جاری رسیده است و این نشان می‌دهد که جمعیت ایران به سمت سالمندی در پیش است.