به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۸۳۶۹۵
کاسیاس پس از 25 سال رئال را ترک می‌کند.

نگاهی به ربع قرن حضور کاسیاس در رئال‌ مادرید

گروه ورزشی: ایکر کاسیاس پس از 25 سال رئال مادرید را ترک می‌کند.
نگاهی به ربع قرن حضور کاسیاس در رئال‌ مادرید
"سن ایکر" در این 25 سال روزهای مهمی را گذارند که به مرور مهم‌ترین آنها می‌پردازیم. ایکر از دوران مدرسه فوتبال خود را شروع کرد. تنها 9 سال داشت که پدرش او را برای تست به رئال مادرید برد. بعد از چند هفته از باشگاه تماس گرفته و از او درخواست شد در تورنمنتی بازی کند. او در فصل 90 -91 در تیم خردسالان رئال مادرید بازی کرد. آنتونیو مسکیتا، سرمربی تیم کسی بود که متوجه استعداد کاسیاس شد. او از تیم خردسالان شروع کرد تا این که توانست به تیم سوم رئال برسد. در این مدت عناوینی را هم کسب کرد. زمانی که عضو تیم خردسالان بود، جایزه نایک پریمر کاپ را دریافت کرد. این جایزه را به دروازه‌بانی که کمترین گل را خورده بود، دادند.

زمانی که کاسیاس 16 سال داشت، بازیکن تیم نخست جوانان بود. مدیر آکادمی او را از کلاس بیرون برد و به کاسیاس گفت: یوپ هاینکس تو را برای یک بازی در لیگ قهرمانان به تیم نخست رئال مادرید دعوت کرده است. یکم دسامبر سال 1998 کاسیاس اولین عنوان قهرمانی خود را با کهکشانی‌ها جشن گرفت. رئال، واسکودوگاما را در جام بین قاره‌ای که در توکیو ژاپن برگزار شد، شکست داد. در 12 سپتامبر سال 1999 زمانی که تنها 18 سال داشت به عنوان جوان‌ترین دروازه‌بان تاریخ رئال مادرید شناخته شد. جان توشاک، مربی ولزی وقت رئال پس از مصدومیت دروازه‌بان اول تیم به او این فرصت را داد تا برای اولین بار در لیگا به میدان برود.

کاسیاس اولین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان را مقابل والنسیا در پاریس جشن گرفت. مادرید برای هشتمین بار زمانی که کاسیاس در ترکیب اصلی بود، قهرمانی در این مسابقات را به دست آورد. ایکر همچنین به عنوان جوان‌ترین دروازه‌بانی که در یک فینال اروپایی حضور داشت، شناخته شد. با شروع فصل 2000-2001 ایکر موفق شد اولین عنوان شخصی خود به نام جایزه براوو (بهترین بازیکن اروپایی کمتر از 21 سال) را دریافت کند. همچنین در همین فصل یک عنوان دیگر به عناوین کسب شده خود اضافه کرد. مادریدی‌ها برای بیست‌وهشتمین بار قهرمان لیگا شدند. ایکر 34 بازی در آن فصل برای رئال انجام داد. 37 گل دریافت کرد و در 12 بازی دروازه خود را بسته نگه داشت.

در فصل 2001-2002 اولین لحظه شیرین او فرا رسید. در میانه فصل دل بوسکه تصمیم گرفت کاسیاس را به جای سزار سانچس در ترکیب اصلی جا دهد. 15 مه سال 2002 روزی تاریخی برای مادرید بود. آنها توانستند نهمین قهرمانی خود را در اروپا به لطف زیدان و البته عملکرد خوب کاسیاس کسب کنند. ایکر در دقیقه 68 بازی نهایی جایگزین سزار مصدوم شد. سه دفع توپ او در دقایق پایانی بازی و اشک‌های شوق او در یاد مادریدی‌ها خواهد ماند. یکی از جملات مشهور او در دوران بازیگری‌اش در پاسخ به این سوال بود: احساس نمی‌کنی متعلق به جهان دیگری هستی؟ او کاملا خونسرد و طبیعی جواب داد: من اهل موستولس (یکی از شهرهای اسپانیا) هستم.

فصل 2007-2008 کاسیاس عنوان انفرادی دیگری را به افتخاراتش اضافه کرد. جایزه سامورا (دروازه‌بانی که کمترین گل را در لیگا دریافت کرده است) را برد. او 32 گل در 36 بازی دریافت کرد. این تنها عنوان سامورای کسب شده او در طی 16 سال دروازه‌بانی برای رئال بود. زمانی که رائول گونسالس مادرید را ترک کرد، کاسیاس به عنوان کاپیتان اول تیم شناخته شد. فصل 2011 - 2010 بازوبند کاپیتانی بر دستان ایکر بسته شد. یکی از بهترین دفع توپ‌های تاریخ فوتبال توسط ایکر به ثبت رسید. کاسیاس آن را این چنین توصیف می‌کند: "در گوشه سمت راست دروازه بودم، بازیکن حریف به گوشه دیگر دروازه رفت و پروتی با من تک به تک شد. به او فکر نکردم. تا جایی که توانستم به سمت توپ جهش کردم. این اتفاق بر اساس اعتقادی که به مهار توپ داشتم، افتاد چون که در گوشه مخالف قرار داشتم."

سفیدپوشان مادریدی در مستایا پس از 18 سال موفق به کسب کوپا دل‌ری شدند. کاسیاس با دو مهار توپ در مقابل اینیستا و پدرو اولین عنوان جام حذفی را به ویترین افتخارات خود افزود. تماس تلفنی کاسیاس با ژاوی برای آرام کردن اوضاع تیم ملی یکی از لحظات مهم دوران بازیگری او به حساب می‌آید. او می‌خواست دو دستگی در تیم ملی اسپانیا و تنش های به وجود آمده که در ال‌کلاسیکوی فصل‌های 2010 تا 2012 نیز وجود داشت، از بین برود تا این موضوع به تیم ملی لطمه نزند. دقیقه 18 بازی بین دو تیم رئال مادرید و والنسیا، کاسیاس مصدوم شد. این مصدومیت باعث شد تا باشگاه با دیگو لوپس قرارداد امضا کند. از همین زمان دوران سخت ایکر در رئال شروع شد.

هفته دوازدهم فصل 2013-2014 را می‌توان آغاز مشکلات بین سرمربی و دروازه‌بان دانست. ژوزه مورینیو پس از مصدومیت کاسیاس در مستایا، این دروازه‌بان را نیمکت‌نشین کرد و پس از بهبود نیز او را در ترکیب اصلی جا نداد. زمانی که آنچلوتی سرمربی رئال شد، حدس زده می‌شد کاسیاس به جایگاه قبلی خود بازمی‌گردد اما دیگو لوپس بیشترین بازی را برای تیم انجام داد. او در لیگا دروازه‌بان ثابت بود و ایکر تنها در کوپا دل‌ری و لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی جای گرفت.

کاسیاس بهترین بازی خود را در هفته سی و چهارم فصل 2007-2008 مقابل بیلبائو انجام داد. او از این بازی به عنوان بهترین نمایش یاد می‌کند؛ دیداری که توانست تمام توپ‌هایی که در چارچوب دروازه بودند را دفع کند و حتی یک پنالتی را نیز مهار کرد. 24 مه سال 2014 در استادیوم دالوس لیسبون در دقیقه 36 گودین اولین گل را در فینال لیگ قهرمانان برای آتلتیکو مادرید به ثمر رساند؛ گلی که با اشتباه فاحش ایکر درون دروازه رئال مادرید جای گرفت. 57 دقیقه بعد راموس با گل خود آن اشتباه را به فراموشی سپرد و کاپیتان دهمین جام قهرمانی رئال را بالای سر برد.


7 روز پس از جشنواره گل آتلتیکو مادرید در کالدرون برخی از هواداران کاسیاس را مقصر گل‌های خورده دانستند و او را هو کردند. دو ماه پس از این اتفاق دو دستگی در بین هواداران ادامه داشت و عده ای او را تشویق و برخی دیگر او را هو می‌کردند. کاپیتان رئال مادرید از این موضوع ناراحت و عصبانی شد. آخرین عنوان با کهکشانی‌ها در جام باشگاه‌های جهان به دست آمد. عنوانی که کسی فکر نمی‌کرد آخرین جامی باشد که کاسیاس با رئال کسب می‌کند. آخرین بازی خود را برای رئال در 23 مه 2015 انجام داد. بازی در برنابئو برگزار شد، ختافه میهمان 7 گل خورد و 3 گل به ثمر رساند. کاسیاس تصمیم گرفت در پورتو به فوتبال خود ادامه دهد. رئال و پورتو به توافق رسیده‌اند و دروازه‌بان کهکشانی‌ها پس از 25 سال به حضور خود در این تیم پایان می‌دهد.
مرجع : ایسنا