به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۳۸۸۳۹

زیبا کلام به رسایی: مردم در انتخابات اعلام کردند تفکر شما را نمی‌خواهند

گروه سياسي: عصر روز شنبه برنامه مناظره با موضوع خودداری آمریکا از صدور روادید برای حمید ابوطالبی" (نماینده معرفی شده ایران در سارمان ملل) با حضور صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه و حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در رادیو گفت وگو برگزار شد.
زیبا کلام به رسایی: مردم در انتخابات اعلام کردند تفکر شما را نمی‌خواهند
حمید رسایی در این مناظره گفت: مسئولان وزارت خارجه آقای ابوطالبی را به دلیل اینکه در تسخیرلانه جاسوسی دخالت داشته برای این سمت انتخاب نکردند و اگر حواسشان به این موضوع بود شاید این کار را نمی‌کردند. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه سیاست خارجی ما باید مطالبه گر از آمریکا باشد، در بخشی از سخنان خود گفت: مشکل اصلی در تندروهای آمریکا و کندروهای ایران است. مشکل در سیاست خارجی ما است که انفعالی عمل می‌کند و فکر نمی کرد که این معرفی با چنین عکس‌العملی مواجه شود. وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان پیرو خط امام که در تسخیر سفارت آمریکا نقش داشتند اکنون به مانند سال 58 فکر نمی‌کنند، گفت:‌ مثلا آقای عباس عبدی به آمریکا رفت و در پای میز مذاکره از اقدام خود در تسخیر لانه جاسوسی اعلام برائت و پشیمانی کرد و یا آقای اصغرزاده مصاحبه می‌کند و می‌‌گوید من حاضرم از خانواده گروگان‌ها عذرخواهی کنم. در واقع این افراد از جنس افراد پشیمان هستند. آقای ابوطالبی نیز تاکنون بروزی مثل این آقایان در این ارتباط نداشته ولی قطعا اگر آقای ابوطالبی مثل سال 58 فکر می کرد آقای وزیر خارجه ایشان را برای چنین سمتی انتخاب و معرفی نمی کرد.

این نماینده پايداري در مجلس با بیان اینکه در ارتباط با موضوع آقای ابوطالبی در حال حاضر سه احتمال وجود دارد، گفت:‌ احتمال اول این است که ایران از انتخاب و معرفی آقای ابوطالبی انصراف بدهد، احتمال دیگر این است که آمریکا برای آقای ابوطالبی ویزای محدود صادر کند و احتمال سوم این است که آمریکایی‌ها از موضع و تصمیم‌شان در مورد عدم صدور ویزا بری آقای ابوطالبی برگردند که به نظر می رسد این احتمال سوم قابل وقوع نیست، چرا که خوی آنها استکباری است و به تعهدات و قوانین پایبند نیستند و از سویی دیگر سازمان ملل نیز سازمان ملل واقعی نیست و تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ است. البته برخی می گویند که بهتر است که خود آقای ابوطالبی از این مسئولیت انصراف بدهد ولی به نظر من چه خود او انصراف دهد و چه دولت گزینه‌اش را عوض کند هر دو یکی است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دولت ایران اگر عقب نشینی کند باید منتظر بی احترامی‌های بدتر از سوی آمریکا باشد و سابقه آنها نشان می‌دهد که آنها گام به گام جلو می‌آیند. وی با بیان اینکه اگر آمریکایی ویزای محدود نیز صادر کنند،‌ این به نفع خود آنهاست در توضیح این موضوع گفت: آنها با این اقدام خود هم ایران را تخریب کردند و عزت آن را زیر سوال بردند و از سوی دیگر مدعی می شوند که به جریانی که در ایران نسبت به آمریکا منفعل است، امتیاز داده‌اند و در واقع خروجی این موضوع این است که آمریکایی بالاخره ویزا دادند درحالیکه واقعیت این نیست.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه آقای روحانی مدعی بود که می‌خواهند به پاسپورت ایرانیان احترام را برگرداند ولی آیا این اتفاق افتاده است ؟ افزود : تا قبل از اینکه سیاست خارجی ما در برابر آمریکا و غرب منفعل شود برخی از افرادی که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند به آمریکا رفتند و مشکلی نداشتند مثل خانم ابتکار، آقای شیخ الاسلام، آقای ضرغامی، آقای احمدی نژاد و حتی حمید ابوطالبی. رسایی با بیان اینکه با وادادگی در برابر آمریکا منافع ملی کشورمان تامین نمی شود، خطاب به زیباکلام که در این مناظره حضور داشت، گفت: شما مدعی هستید که ما 34 سال با آمریکا ستیزی تیشه به ریشه انقلاب و جمهوری اسلامی زده ایم، سوال من این است که ریشه‌های انقلاب چیست؟

وی با انتقاد از سخنان کسانی که می گویند که با مطالبه گری و آمریکا ستیزی منافع ملی ما تامین نمی‌شود، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌ به نظر من توافق ژنو به بن بست رسیده است و به مرحله اجرا نمی‌رسد چون آمریکایی‌ها خوی استکباری دارند و آقای روحانی و آقای ظریف متوجه خواهند شد که آمریکایی‌ها و غرب نمی‌‌خواهند ما پیشرفت کنیم و آنها از مسیری که آمده‌اند بر می‌گردند البته آن موقع فشارها به ما بیشتر نیز خواهد شد.

رسایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اقدام و مطالبه‌ای که آمریکایی‌ها دارند برخلاف قوانین بین‌المللی، اصول رایج در دنیا و استقلال دولت و جمهوری اسلامی ایران است، گفت:‌ دولت و جمهوری اسلامی ایران نباید از معرفی آقای ابوطالبی کوتاه بیاید و باید بر این معرفی اصرار بورزد. وی با انتقاد از زیباکلام که مدعی بود دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای برای ما منفعتی نداشته، گفت:‌ ما از انرژی هسته‌ای در دانش پزشکی، زیست محیطی،‌ برق و بسیاری از علوم دیگر استفاده می‌کنیم و فواید این فناوری مشخص است.

رسایی افزود :‌ اگر دستیبای به انرژی هسته‌ای اینقدر بی ارزش است چرا آنها اصرار می‌کنند که ما این فناوری را نداشته‌ باشیم در حالی که خودشان دارند. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه معاهدات بین‌المللی به ما اجازه می‌دهد که هر کسی را بخواهیم و تشخیص دهیم برای نمایندگی معرفی کنیم و با انتقاد از کسانی که به آمریکا اعتماد می‌‌کنند، گفت:‌ هر ملتی که به آمریکا اعتمادکرده بدبخت تر از گذشته خود شده است.

این نماینده مجلس همچنین با انتقاد از این صحبت زیبا کلام که به اهالی فتنه در طول این 5سال پس از انتخابات سال 88 تریبونی داده نشده است،‌ گفت:‌ مگر شما از فتنه گران!! نیستید که بارها صحبت کرده اید؟ آقای خاتمی در یک جلسه‌ای در اتاقی که صدایش در فضای مجازی نیز منتشر شده، اعلام کرده که بنده قائل نبودم که در انتخابات تقلب شده است و آقای تاج‌زاده نیز در زندان در جمع دوستانشان می‌گوید من خودم ییش از این برگزارکننده انتخابات بودم و امکان تقلب وجود ندارد با توجه به اینکه 11 میلیون اختلاف آراء نیز وجود دارد. وی گفت: در حال حاضر پاکستان بمب هسته‌‌ای دارد. در عربستان حقوق بشر به ویژه حقوق زنان رعایت نمی‌شود ، با توجه به این مسائل به نظر می‌رسد مشکل اصلی غرب و آمریکا با ما استقلال ملت ایران است نه شعار مرگ بر آمریکا و همچنین دستیابی به انرژی هسته‌ایی.

زیباکلام نیز در این مناظره گفت:‌ من هم با آقای رسایی هم عقیده هستم که گویی مسئولان وزارت خارجه حواسشان به سابقه آقای ابوطالبی در اشغال سفارت آمریکا نبوده و تصور نمی‌کردند که پیشینه آقای ابوطالبی در این ماجرا اینگونه مساله ساز شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تیمی که در خصوص انتخاب سفرا با دولت همکاری می کرده گویی حواسشان نبوده که این مساله چقدر می‌تواند برای آمریکایی‌ها حساسیت برانگیز باشد، گفت: زمانی که این تصمیم گرفته شد و آقای ابوطالبی انتخاب شد، دوستان انتخاب کننده در مورد سابقه ایشان و صدور ویزا از سوی آمریکا برای وی گفتند که ایشان قبلا به آمریکا رفته و در واقع آنها فکر نمی‌کردند که در چنین فضایی ، این مشکل ایجاد شود. وی گفت: اگر یک در میلیون آقای روحانی تصور می‌کردند که آمریکایی‌ها چنین واکنشی نشان می دهند این کار را نمی‌کردند و آقای ابوطالبی را معرفی نمی کردند چرا که درگیری با آمریکا در شرایط فعلی درست نیست گرچه منتقدین تندرو در ایران و تندروها در آمریکا از این درگیری استقبال می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای آقای رسایی و همفکرانان ایشان منافع ملی ارزشی ندارد چرا که دنبال جنگ هستند، گفت:‌ انها می گویند ما با آمریکا در پیکار هستیم و باید مطالبه گری از آنها داشته باشیم. آنها 34 سال این سیاست را دنبال کردند و تیشه به ریشه منافع انقلاب و مردم زدند.

وی با بیان اینکه این افراد ستیز با آمریکا جزیی از هویتشان شده، ادامه داد:‌ آنها از سال 84 تا 92 سیاست مطالبه گری را دنبال کردند. آقای احمدی‌نژاد سیاست هجومی داشت ولی چه چیزی حاصل شد جزو این که منافع‌مان تخریب شد چه دستاوردی داشتیم؟ با کدام قدرت دنیا یک حداقل رابطه را داشتیم؟

زیبا کلام با بیان اینکه مناسب است که یک نظرسنجی در بین مردم صورت گیرد و بررسی شود که آیا مردم ایران خواهان گفتن مرگ بر آمریکا و دشمنی با ان هستند یا نه ؟ افزود : ما باید خواست مردم و منافع ملی را ملاک قرار دهیم. آقای رسایی و همفکرانانشان منافع خود را بر منافع کشور و ملی ترجیح می‌دهند برای اینکه به نوعی در جایگاه قدرت بمانند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصولگرایان به دنبال مصالحه توافق و حل کردن مساله با آمریکا نیستند،‌ گفت:‌ داستان آقای ابوطابی حدود یک ماه است که ایجاد شده است ولی آیا آقای رسایی و دوستانشان پیش از این مشکلی با سیاست خارجی دولت نداشتند؟ آنها با مصالحه مخالفند و نمی‌خواهند کشور از چاه هسته‌ای بیرون بیاید. این چاه هسته‌ایی مانند مرگ بر آمریکا، منافع و مصالحی برای آنها دارند و اگر ایشان وطن پرست و به فکر منافع ملی بودند تمام تلاش خود را به کار می بردند که این مشکل را حل شود تا منافع ملی تامین شود.

زیباکلام در ادامه خطاب به رسایی با طرح این پرسش که آمریکا ستیزی تاکنون چه منافعی برای کشور داشته است؟ در پاسخ به سئوال رسایی که در این مناظره از وی پرسیده بود ریشه انقلاب چیست گفت : مردم برای کسب آزادی ، حاکمیت قانون، لغو سانسور، آزادی مطبوعات مبارزه با استبداد و دیکتاتوری قیام کردند. وی در بخشی دیگر از این مناظره که رسایی گفت شاه به شدت واداه ی امریکا بود و یکی از دلایل انقلاب مردم ایران این موضوع بود اظهار کرد: از اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه که درآمد‌های نفتی زیاد‌تر شده بود شاه به مانند سال 32 و 33 آنچنان وابسته به آمریکا نبود و خودش تصمیم می گرفت.

این استاد دانشگاه ادامه داد : انقلاب برای آمریکا ستیزی و مرگ بر آمریکا گفتن بوجود نیامد. وی با بیان اینکه معرفی ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل مثل این است که آمریکایی ها عامل کودتای 28 مرداد را به تهران بفرستند، گفت: کاری که ما کردیم توهین به آمریکا یی ها است. گرچه آقای اصغر زاده می گوید که آقای ابوطالبی در تسخیر سفارت آمریکا تصمیم گیر نبوده و خود آقای ابوطالبی نیز گفته من فقط یک مترجم بودم ولی سیصد و پنجاه میلیون آمریکایی ایشان را در اشغال سفارت آمریکا که اقدامی بر خلاف موازین بین المللی بوده است دخیل می دانند .

زیبا کلام در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مسایل پس انتخابات سال 88 گفت: از 22 خرداد سال 88 تا به امروز قریب به 5 سال آقای رسایی و دوستانشان هر چیزی که دلشان خواسته از تریبون های مختلف از جمله تریبون مجلس، نماز جمعه و همچنین روزنامه‌ها و سایت‌ها حکومتی به عده ای که اسم آنها را فتنه گرگذاشته اند نسبت داده اند ولی آیا یک بار در طول این 5 سال، 5 دقیقه به کسانی که این آقایان می گویند عوامل فتنه و فتنه گر هستند تریبون داده اند تا از خود در برابر این سخنان دفاع کنند ؟ حتی 5 ثانیه نیز اجازه داده نشده است . این دوستان خودشان پارچه را خریدند، بریدند و پرو کردند و یک بار تریبون به آنان برای دفاع از خودشان نداند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی ادامه داد:‌آقای احمدی نژاد سال 84 گفت کسانی که فعالیت های هسته ای را تعلیق کردند خیانت کردند و در توضیح علت خود گفت که انرژی هسته‌ای کشور را از نظر توسعه زیر و رو می کند و در صدها صنعت استفاده می شود. من در طول 8 سال دولت آقای احمدی نژاد بارها گفتم که یک صنعت را به ما نشان بدهید که انرژی هسته‌ای به آن کمک کرده و گلی به مملکت زده است. وی گفت: ما هستی کشور را در ارتباط با دستیابی به انرژی هسته‌ای دادیم ولی چه منفعتی در برابر آن کسب کردیم؟

زیباکلام در بخشی دیگر از صحبت های خود ادامه داد : رادیکال‌ها و تندروها در داخل توافق و مصالحه با آمریکا را کار غلط می دانند. ولی دولتی که برآمده از رای مردم است سیاستش این است که کشور را از چاه ویل هسته ای نجات دهد ولی تندروها و رادیکال‌ها از این موضوع نگران هستند و فکر می کنند که با تحقق این موضوع منافعشان به خطر می افتد و در این میان معرفی کسی که در جریان اشغال سفارت آمریکا دخالت داشته به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل بهانه را به تندروهای آمریکایی و کسانی که از توافق ژنو ناراحت بودند داد. زیبا کلام در بخشی دیگر از این مناظره خطابه رسایی اظهار داشت: مردم در انتخابات 24 خرداد با انتخاب کاندیدای مورد نظر خود ، اعلام کردند که تفکر شما را نمی خواهند .

وی در پاسخ به این سئوال که ایران باید در موضوع ابوطالبی نهایتا چه کاری انجام دهد اظهار کرد؟ ایران شکایت خود را از مجاری حقوقی بکند و تمام کارهایی که باید انجام شود را انجام دهد؛ ولی مساله مهم این است که دو قوه مجریه در آمریکا و ایران تحت فشار هستند و نباید با اقدامات خود بهانه به دست تندرو ها بدهند.. این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقای رسایی و دوستانشان به دنبال این هستند که روحیه و فضایی که بین ایران و واشنگتن بعد از 35 سال به وجود آمده از بین ببرند حال این می تواند از طریق جنازه ریچارد فرای، ایران شناس باشد یا قضیه ابوطالبی گفت: اینها به دنبال منافع ملی ایران نیستند.

زیباکلام با اعتقاد بر اینکه به خاطر تحریم ها و موضوع هسته‌ای ما مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی شده ‌ایم، در این ارتباط ادامه داد: حدود 20 سال پیش در سواحل خلیج فارس میادین گازی کشف شد که ما آن را به عنوان پارس جنوبی می شناسیم ،این میادین بین ما و قطر مشترک است. ولی ما به دلیل تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای نتوانستیم آنچنان که باید و شاید از پارس جنوبی بهره برداری کنیم و فاز‌های ما بسیار عقب هستند و حاصل این موضوع این شد که قطر که حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد در سال قبل ،150 میلیارد مکعب گاز از این میادین برداشت کند و ما 50 میلیارد مکعب گاز. در واقع اگر حساب کنیم ما 40 میلیارد دلار یا به عبارتی 120 هزار میلیارد تومان در این قضیه ضرر کرده ایم در حالی بودجه عمرانی ایران در سال 92، 37 هزار میلیارد تومان بود و این موقع است که متوجه می شویم که چگونه با غرب ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا تیشه در ریشه منافع ملی کشور زده شده است. این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما باید در حال حاضر در مسیر تنش زدایی با آمریکا حرکت کنیم و توپ را به زمین تندروها نندازیم. اظهار کرد: وقتی می بینیم که چقدر منافع خود را به خاطر آمریکا ستیزی و هسته‌ای از دست داده ایم دود از سرمان بلند می شود.

مهدی مقربی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۷:۴۲
آقای زیبا کلام یک سوال منافع ملی از نطر شما چیست؟
آیا برای نظر سنجی موافقین و مخالفین مرگ بر آمریکا تعداد نفرات شرکت کننده در راهپیمایی ها که تاکید بر شعار مرگ بر آمریکا دارند کافی نیست!!؟ (219876)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۳
خدا وکیلی روسیه و انگلیس بیشتر به ما خیانت کردن وضربه زدن یا امریکا؟اگه یه روز مثلا فرمانده ناو وینسنت امربکا بخواد بیاد ایران ما چیکارش می کنیم؟ (219977)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۷:۳۲
شما هم که مثل رسایی میزنی به جاده خاکی. زیباکلام گفت که منافع ملی چیست. شما و همفکرانتون اصلا منافع ملی ندارین که بخواین سوال در موردش بپرسین. منافع ملی یعنی مردم. یعنی ازادی مطبوعات. یعنی لغو سانسور.
اگر این امریکا نبود که رسایی صبح دیگه چیزی نداشت بگه. (220049)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۵
منافع ملی رو که تو ضیح دادن سانسور نکردن یه نفع ملی داره و یه حق محسوب میشه آزادی بیان نفع داره و حق محسوب میشه و.... راجع به راهپیماییام شما تک تک ادمارو خودت دیدی و شنیدی که مرگ بر امریکا میگن تازه اگرم ب فرض درست باشه اینی ک شما گفتی پس یه نظر خواهی بزارن چرا میترسن (219979)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۳:۰۹
مرگ بر شعار مرگ (219988)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۱۲
شما که خودت داری میگی مرگ؟ من اصلاحش میکنم: ننگ بر شعار مرگ (220006)
مجید اولادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۳:۳۸
اگر اینطوری بخواهید حساب کنید، تعداد افرادی که در این راهپیمایی ها شرکت نمی کنند (از کل جمعیت) چندین برابر شرکت کنندگان هستند، پس نتیجه میگیریم مخافین این تفکرات چندین برابر موافقین هستند!!! (219996)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۰۶
در پاسخ به شما باید گفت خیلی ها هستند که نه برای شعار مرگ بر آمریکا بلکه برای مقاصد دیگر در راهپیمایی شرکت میکنند.بنده خودم در یکی از راه پیمایی ها دیدم که خیلی از مردم از تکرار این شعار ابا داشتند و گوینده مجبور شد مردم رو قسم بده تا شعار بدن. (220000)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۱۶
آقای عزیز راهپیمائی گذاشتن وشعار دادن و طفل دبستانی ومدرسه ای را به خیابان
طالقانی آوردن متر و معیار سنجش موافقین ومخالفین نیست. اجازه بدهید نظرات دیگر هم حریم امنیتی و امکان میتینگ و راهپیمائی داشته باشند تا متوجه شوید منافع ملی در کف خیابان با شعار مرگ ...... تعیین نمیشود. (220008)
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۵۴
چطوری فهمیدی اونایی که میرن تظاهرات چند نفرند؟تا حالا استادیوم فوتبال رفتی ؟ (220017)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۵۷
چراکافی است ولی همه میدانند در راهپیماییهایی که بوی مخالفت داشته باشد ده در صد هم شر کت نمیکنند (220019)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۲:۱۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر روسیه مرگ بر انگلیس مرگ بر فتنه گر مرگ بر اسراییل مرگ بر خودمون مرگ بر هرگونه ارتباط با دنیا مرگ بر.....
اما خدایی مرگ بر اونها اومد؟ یا خودمون داریم تو مرداب نیستی و انزوا فرو میریم. خواهشا حرف از عزت و قدرت تخیلی خودمون نزنید که تو همه عرصه ها هیچی نیستیم. البته به غیر از دشمنی با دنیا (220030)
فدایی دکتر زیباکلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۳:۱۰
منافع ملی یعنی اینکه توی 8 سال دولت مهرماندگار!! یهو یهویی دلار 800 تومانی اصلاحات نشه 4100 تومان
یعنی یهویی تورم 19 درصدی اصلاحات نشه 45 درصد
یعنی یهویی سکه 300 تومانی نشه 1500 تومان
یعنی یهویی رشد اقتصادی +8 درصد نشه -8 درصد!!
یعنی یهویی 100 تا تحریم بین المللی علیه کشور وضع نشه!!
یعنی یهویی نیمی از مردم خس و خاشاک خونده نشن و آزادی پس از بیان وجود داشته باشه.
یعنی یهویی های دیگر که میگوین ننویس!!!.... (220036)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۳:۲۵
تعداد شرکت کننده و تعداد شرکت نکننده می تواند نمونه تقریبی از یک نظرسنجی باشد.
اگر غیر از اینه، نظرسنجی بذارید. (220037)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۶:۱۹
مرگ برآمریکا از دیدگاه شما چیه؟حتما قطع رابطه با آمریکا و کشورهای دوست با آمریکاست.همین موضوع مارو اینقدر عقب انداخته (220044)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۶:۵۸
جناب مهدی اولا تعداد آنهایی که از شعار مرگ استفاده می کنند الان چند نفر بودند و هستند....ثانیا آنها از چه کسانی تشکیل شده اند؟(سربازان بخاطر مرخصی!!!دانش آموزان بخاطر تجمع پر شور!!!و....)ثالثا شما اگر خیلی به شعار مرگ اعتقاد دارید و نظرات پایداری ها را در مصادره انقلاب تایید می کنید، به نظرتان چرا یک رفراندوم واقعی برگزار نکنیم تا جای حرف و شبهه ای نباشد؟؟؟(البته انتخابات 24 خرداد92 نشان داد آنچه را ابید نشان می داد اما خوب برای امثال شما که ماست شیرین شفید را می خورید و می گویید نه خیلی ترش و تیره ... (220045)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۷:۴۵
استاد زیبا کلام واقعیت همین بود که گفتی دل مارو شاد کردی! زنده باد ایران عزیز. (219878)
ننن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۳:۰۸
درود بر استاد برجسته ی دانشگاه آقای زیبا کلام که واقعا زبیا کلام است (219987)
ناظمی هرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۳:۱۷
پس با تفسیرآقای زیبا کلام وشما موافقان با ایشان شهدا و ایثارگران هم اشتباه کردند که با آمریکا دشمنی کردند ....هیهات مناالذله (219993)
درود خدا بر زیبا کلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۷:۵۱
گرچه من پلی تکنیکی بودم ولی همیشه آقای زیبا کلام استاد برجسته دانشگاه تهران را دوست داشته و خواهم داشت. (219879)
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۹:۲۵
جناب زیباکلام !
همین مردم در سال 84 و 88 هم تفکر شما را نخواستند !
پس ممکن است در 4 سال آینده بازهم کسی را که قرابت فکری با رسایی دارد انتخاب کنند !
و آنچه مسلم است این است که مردم شما 7 درصدی ها را نخواستند و گرنه به عارف رای می دادند !
جناب زیباکلام !
شما بگو حالا که با غرب سازش کردید ! چه پیامدهای مثبتی برا ما داشته ؟
مگر غیر تحقیر و تهدید و تحریم چیزی جدیدی دیده اید ؟
پس طبق استدلال شما دولت در انتخاب ابوطالبی بی تدبیری کرده ! که بی تدبیری در این دولت چیز جدیدی نیست ! (219916)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۰۳
دورو و هزاران درودبر آقای زیبا کلام که واقعاً شجاعت دارند وکلامشان زیباست (219959)
پاسخ pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۱۴
1- اینکه مردم در سال 84 تفکر دوستان اقای زیبا کلام را نخواستند درست است چون بیش از حد شبیه تفکر دوستان شما شده بود ومردم به این فرم از تفکر همیشه نه می گویند

2- اینکه در 4 سال آینده بازهم کسی را که قرابت فکری به رسایی دارد انتخاب کنند احتمالش زیاد است وان بستگی دارد به اینکه چقدرآقای روحانی ومدیرانش به رساییها باج بدهند ودر مقابل انها کوتاه بیایند و مردم را نالامید وپشیمان کنند
ادامه دارد..... (219964)
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۱۰
1-خوب است به افراطی بودن استادتان اقرار کردید .اقرار العقلا علی انفسهم جائز
2-خب این هم از ضعف دولتمردان شماست
واقعا اینها که گفتی جواب بود یا تایید حرف من !!!!!!!!!!!! (220005)
ادامه پاسخ pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۲۰
3- گفتگو با غرب حداقل از شدت تحریمهای جدیدکاست

4- اینکه نرمش دولت با غرب دستاوردهای زیادی نداشته است درست است علتش هم این است که غربیها از ساختار کشور ما اطلاع زیادی دارند . . . (219966)
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۱۳
معلوم است اینهمه شرکت جدید به لیست اضاف شده ، آیا روند معیشتی مردم بهبود پیدا کرده ؟ سری به بازار بزن
(220007)
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۹:۳۰
ادامه ...
اگر منتقدین انتخاب ابوطالبی را نقد می کردند همین شما او را به تندروی متهم نمی کردید ؟ یعنی فقط شما این حق را دارید که دولت را نقد کنید ؟
فعلا که دولت در اختیار شماست و خبری هم از شعار مرگ بر آمریکا نیست ، اما مگر رفتار آمریکایی تغییر کرده ، بله تغییر کرده اما به سمت جسارت و گستاخی بیشتر .
اگر دولت به فکر مردم بود که جشن شاهانه ! در کاخ سعد آباد ! برگزار نمی کرد .
مردم همه چیز را فهمیده اند ، جناب زیباکلام معلوم است بین مردم تشریف ندارید . (219917)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۳۳
اگرمنظورشما از مردم نماينده های پايداري و افراطيون است بله. اما ملت ايران آنها که در خرداد به اعتدال رأی دادند محکم پشت سراين دولت ايستاده اند.درانتخابات اخيرمعلوم شدکه شما اصولگرايان تشنه قدرتيت نه خدمت! که هيچ کدام از کانديداهايتان حاضرنشدندبه نفع ديگری کناررود.اما اصلاح طلبان و اعتداليون بايک وحدت تاريخی حماسه آفريدند وجناب عارف از خودگذشت برای ايران.راستی اختلاص معروف درکدام دولت بود؟ معاون پاک ترين دولت تاريخ کجاست؟ (219970)
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۱۷
با سواد جان ! اختلاس نه اختلاص !!!!
حالا به من بگو آشوب 88 دلیلی بر قدرت طلبی حزب شما نبود ؟
راستی اختلاس های کرباسچی ، جزایری عرب ، خداداد ، کرسنت و ...در کدام دولت بود ؟
پس چرا عارف از کنار گذاشتنش توسط خاتمی گله مند شد ؟ (220010)
آخراطلاعات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۵:۰۰
pdاینهاراکه گفتی ازمردم بودن مثلجزایری خداداکرباسچی هم ازحزب شما بود خداداد بارفیق دوست شریک بودن، کرسنت که اصلاراه نیفتاد، که اختلاس بشه، اما شما چی معاون ریس جمهور، مرتضوی،خاوری، زنجانی، 181پرونده کشف شدسال 91بازم بگم بگم بگم (220042)
بنفش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۵۱
کاسب فتنه =رسایی (219953)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۳۷
اصلا همین که میگی کاسب فتنه پس معلومه فتنه رو قبول داری...
خوشم میاد از هر طرف برید آچمز شدید... (220012)
جواب به سید آچمز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۲:۵۹
آچمز شما افولگرایان شدید که با اینکه 28 درصد کل مردممان در انتخابات شرکت نکردند(که معلوم بود رایشان در سبد کیست) باز اصلاحات (یا تفکر غیر افولگرایی رسایی) بیش از 60 درصد رای آورد(رضایی 10درصد+50 درصد پرزیدنت روحانی)...یعنی دست کم 70 درصد کل مردم غیر افولگرا هستند و حداقل مطلق 55 درصد کل مردم(نه کل رای دهندگان) اصلاح طلب هستند..حالا با ردصلاحیتهای گسترده دلتون خوشه که رای بیارید توی خبرگان!!

دقیقا همان 70 الی 80 درصد هم خواهان رابطه با آمریکا و لغو تمامی شعارهای مرگ بر مرگ بر هستند. (220033)
کلام حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۵:۰۶
جواب سید، هرکس انتقادکند انگ جاسوس واسراییلی بودنو نمیدونم فتنه گررابه او میچسبانید ،یادت باشه آخرت مو را از ماست میکشن ،این وعده خداوندبزرگ است (220043)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۰۰
امسال اقای رسای کار به مردم ندارن وقتی نفت وگازتمام شدبیخیال میشن دنیاداره نیروگاه هستی راکم میکنه ماتازه داریم میسازیم به چه قیمتی الان وقت برداشت نفت وگازه باتمام قدرت این باعث عزت ایرانه (219883)
اخلاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۱:۵۵
کلام آی زیباکلام درموردفرصت ندادن به مخالفین برای دفاع وتصرف تمام تریبونهاتوسط جریان تندرودرسته.
البته اگربخواهیم انصاف به خرج دهیم بایدبگوییم نظر ایشان درموردمسئله هسته ای کمی خارج ازاعتداله.اولادرمورداهمیت انرژی هسته ای توصنایع وابسته شکی نیست.ثانیا خودغرب درحال برچیدن نیروگاههای خودش هست ولی جای اونها نیروگاه نسل جدیدراه میاندازه.ادامه دارد... (220027)
اخلاق2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۲:۰۰
...ادامه
ثالثااگرسودچندانی نداره بایدغربی هابعدازاینکه اطمینان به صلح آمیزبودنش پیداکردند بی خیال ما میشدند.
درضمن مامدافع مذاکره هستیم امانه به این معنی که به اونااعتمادداریم چون هیچ گرگی برای رضای خداگوسفندنمیگیره.مامیخایم منافع خودمون رودنبال کنیم.
سعی کنیم همه جااعتدال وانصاف داشته باشیم.یاعلی (220029)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۰۳
من نمیدونم آقای دکتر زیباکلام چه علاقه ای دارند با این آدمها . . . مناظره کنند . والا همه مردم ایران اینا رو میشناسن مناظره دیگه برای چیه (219885)
ضد pd متحجر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۳:۰۳
علی جان دکتر صادق زیباکلام وقتی میتونه تندروترین ها یعنی امثال رسایی ها کوچک زاده ها رو فیتیله پیچ مطلق کنه دیگه افولگراهای غیر تندرویی همچون . . . (گازانبری) بعید میدونم جرات مناظره با همچین استاد پراطلاعات و محبوبی رو به خودشون بدند...خدا به دکتر طول عمر بده. (220034)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۰۶
اقاي زيبا كلام كو گوش شنوا اين اقايان فقط منافع خودشان را مي بيند منافع ملي اصلا يك كلمه غريبه است (219886)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۰۹
درود بر زیبا کلام واقعا زیبا کلام هستی
احسنت (219887)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۱۱
آقای زیباکلام خیلی ممنوع حرف دل ملت رازدی، خیلی خوشحال شدم که بامنطق جواب افکار بی معنی این هارادادی، اینهافقط فکر منافع خودشان هستند، ازبعد انتخابات ببینید چکارمیکننددارن زمین وزمانو به هم دوختن، ممنوع استادزیباکلام (219888)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۲۴
رسایی داره میگه سیدمصطفی تاجزاده حرف زده پشت تریبون اونم کجا توزندان توی اتاق که چندنفرهم بندپیش ایشان بودن، یا آقای خاتمی که ممنوع تصویربوده تاچندماه پیش،اینها چی فکرمیکنندمتاسفم برای مردم تهران که این عماریون نماینده هاشون شدن، یک mptآمده بااستاددانشگاه مآ مناظره میکنه اونم کی جناب زیباکلام (219889)
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۲۸
دمش گرم استاد...باید یکی رو در رو به این انحصار طلب ها بگه مردم شمارو نمیخواهند (219891)
ارس ل ا ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۲۸
همین عماریون بیشترشون توی دانشگاههای آمریکا درس خواندن ومدرک گرفتن. آقایی تهرانی،حسن عباسی، طالبی مجری برنامه راز،پناهیان ووووووو (219892)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۲۸
سوزن آقای رسایی و گروه پایداری و کیهان روی صفحه فتنه گیر کرده چون سوادی بالاتر از این ندارند در حقیقت اینها با مسائل ساسی ایران کاسبی میکنند . . . (219893)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۳۶
آقای زیبا کلام واقعا راس میگن. عامل عقب ماندگی کشور این افراطیون هستن. آمریکا هزار بار از روسیه بهتره. کی عراق یا لیبی یا افغانستان از دست دیکتاتورا نجات داد. بعضیها نونشون تو مرگ بر آمریکا گفتن (219898)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۳۶
آقای زیبا کلام جانا سخن از زبان ما میگویی ........
اگرچه نرود میخ آهنی در سنگ (219899)
جنوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۳۷
زیبا کلام همیشه زیبا سخن می گویند خوش بحال دانشجویانی که استادشان باشد (219900)
ارس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۳۸
خیلی خنده داربود، رسایی چی گفت دکترزیباکلام چی جوابش داداگه من جای رسایی بودم استعفا میدادم، رسایی میگه تاجزاده حرف زده اونم توزندان یاآقای خاتمی تودفترش، دربرابراین همه هجمه تواین پنج سال،متاسفم برای مردم عزیزم که اینها نماینده هاشونن. (219901)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۴۱
بابا این سی وپنج سال که به آمریکا نه گفتیم. چی واسه ما داشت. جز فقر و بدبختی اعتیاد از همه جا بیشتره. بیکاری بیشتر... آمار طلاق افزایش یافته. قتل بیشتره. تورم و هزار بدبختی دیگر. تو را خدا بسه دیگه (219903)
ویدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۴۶
درود بر زیباکلام حرف حق زده (219906)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۴۹
یعنی در دو انتخابات قبلی هم گفتند تفکر شما را قبول ندارند . این چه حرفیه چرخش قدرت در تمام دنیا وجود داره در آمریکا هم یه دوره ای به دموکراتها و دوره دیگه به جمهوری خواهان رای میدند و این هم گفته نمیشه که دیگه مردم شما را قبول ندارند (219907)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۵۲
تا این رسایی بفهمد که مردم دیگر تفکرات این چنینی را قبول ندارند فکر کنم افقی شده (219909)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۸:۵۴
باسلام خدمت استادعزیزم اقای زیبا کلام .
استادعزیزباتمام احترام به حرف های شمابایدعرض کنم درسته که اقای روحانی درسیاست خارجی موفق عمل کرده ولی درداخل بخصوص درمورد انتخاب استانداران وفرمانداران وبیشترجاهای دیگرفعلا حرف پایداری هارابیشترمیشنودتاحرف مردمی که بهش رای داده اند .چون درداخل کشورالان تاحلادستورات مدیران دکترمحمود اجرامیشه نه حرف تدبیروامید (219911)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۳۷
متاسفانه در وزارت بهداشت ودانشگاههای علوم پزشکی ودانشکده های وابسته این امر (حضور مدیران احمدی نژادیها) به شدت ادامه دارد (219947)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۳۵
ملاک دکتر هاشمی شایسته سالاری است. بی انصافی می کنید. (219972)
پاسخ بهزاد گرامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۶
از شایستگیهای دکتر امامی رضوی معاون احمدی نژادی وزارت بهداشت بگویم یا از شایستگیهای دکتر ایمانیه رییس ابقا شده دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا از صدها مدیر در این دستگاه عریض وطویل؟؟؟؟

اگر مدیران احمدی نژاد شایسته بودند چرا کشور به این روز افتاد؟؟
چرا این همه به او بی لیاقتی نسبت دادید؟؟؟

بروید داستان میلیاردها تومان پول مردم بیچاره ایران که برای نسخه 02 پزشک خانواده دود شد رفت هوا در دوران آقای امامی رضوی کمی بررسی کنید تا بدانید چه کسی شایسته است! (219980)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۱:۳۲
با احترامی که برای آقای روحانی ودولت تدبیر وامید دارم من به ایشان رای دادم واز پرسنل وزارت بهداشت هستم آقای هاشمی وزیر بهداشت با انتخاب مدیران احمدی نژادی در دانشگاهها ووزارت علوم به کلی دولت منتخب مردمی تدبیر وامید را به . . . .کشیده وبنده وهم فکرانم در دوره بعدی ریاست جمهوری دوازدهم این دولت را انتخاب نخواهیم کرد (220024)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۴۰
یعنی هرکی تو این هشت سال مدیر بوده نالایقه و باید بهش بگی احمدی نژادی؟
نمردیم معنای شایسته سالاری رو هم فهمیدیم...
بعدا میگید چرا ...
ولش کن بابا بحث کردن با شماها بی فایده است... (220013)
سلامت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۱:۵۷
من هم در حوزه سلامت هستم بعضی از انتصاب های وزیر بهداشت واقعا شگفت انگیز و از افراد مورد دار وابسته به احمدی نژاد است احتمالا این وزیر روابطی با احمدی نژاد و باند وی دارد (220028)
درد
Netherlands
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۹:۰۶
جناب آقای رسایی شما که میگین مردم برای مرگ بر آمریکا انقلاب کردند.
در این مملکت بعد از انقلاب این همه انتخابات برگزار شده خوب یک بار و فقط یک بار هم یک انتخاباتی در مورد رابطه با آمریکا و انرژی هسته ای برگزار کنید تا معلوم بشه شما راست میگین یا دیگران؟
.مگه نمیگین مردم موافق شما هستند پس دیگه از چی میترسین!!؟
این بدیهی ترین و منطقی ترین و ساده ترین راه ممکن است. (219913)
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۹:۱۴
اگر حساب کنیم ما 40 میلیارد دلار یا به عبارتی 120 هزار میلیارد تومان در این قضیه ضرر کرده ایم در حالی بودجه عمرانی ایران در سال 92، 37 هزار میلیارد تومان بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود (219914)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۹:۲۴
واقعا از افای زیباکلام ممنونم.دوستان برن و ببینن تو سایت های افراطی چه موضع گرفتن نسبت به استاد. (219915)
حسین غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۷
سایت جهان،صراط،فارس و....
دوستان ببیند.زنده باد استاد (219981)
عباس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۹:۵۴
توی این چند سال اخیر فقط اقای زیباکلام تونست حرف دل مارو بزنه.شیر مادرت حلال (219921)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۵۵
تنها دل خوشی ما ملت سلحشور ایران این است که

"یکی پیدا بشه حرف دل ما رو به مسولین بزند" همین!! (219955)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۰۳
استاد بابت مناظره با چنین افرادی بهتون خسته نباشید میگم.خدا بهتون صبر بده . (219923)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۱۹
خدا شما را حفظ کند حرف دل مردم را زدید (219924)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۲۳
خوشم میاد یکی یکی اشغال گران سفارت آمریکا اظهار ندامت و پشیمانی می کنند. (219926)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۱:۳۸
این نشون میده اهل مطالعه ومنطق هستند واشتباه همراه وخطا در ذات از خصایص بشری است ولی عده ای همیشه میگن معصوم هستند وادعای پیامبری دارند . (220025)
تاتی تاتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۳۲
واقعاً امثال زیباکلام بایدنماینده مردم باشندیا امثال رسایی؟ وای خدای من کاری که دولت احمدی نژاد در پارس جنوبی کردهیچ دشمنی نکرد (219929)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۳۲
موافق صدرصد بیانات استاد معظم جناب آقای زیبا کلام هستم . (219930)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۳۶
آقای زيباکلام کسانی که خودرابه خواب زده اند را نميتوان بيدارکرد (219933)
ج.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۵۳
بحث اينه كه اينها انتخابات مردمي را قبول ندارند. والا خودشان مي دانند كه جايگاهي در بين مردم ندارند. زور دارند و حريف مي طلبند.مردم هم نجيب وتفكراتشان چنين اجازه اي را نمي دهد. (219936)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۵۴
برداشت انسانها از جهان پیرامونشان بر اساس "شکل مغز " که آن هم تابع ژنتیک هر فرد است می باشد.

پژوهشگران در هلند با اسکن مغز طرفداران جناح راست وطرفداران جناح چپ متوجه تفاوت مهمی در بخشی از مغز در طرفداران دو حزب (چپ و راست ) شدند(در واقع شکل مغزشان با هم فرق میکرد وحدودا" طرفداران هر حزب شکل مغزشان مشاه هم بود) که علت ان نوع توارث ژنتیکی می باشد.
مشکل متفکران مصلح جامعه ما این است که فکر می کنند (خیال می کنند) که ژنتیک و شکل مغز بعضیها که طرز اندیشه وبرداشتشان از دنیا ودین تابع شکل مغز و آن هم ... (219937)
2 ادامه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۵۵
اما در کشورهای پیشرفته علم مدیریت جامعه متناسب با سایر علوم تجربی ومهندسی پیشرفت کرده است . وتفاوتهای بیو لوژیکی انسانی در انها شناخته شده وبه ان احترام میگذارند
درجامعه انسانی که ژنتیک های گوناگون و شکل مغزهای گوناگون وجهانبینی های گوناگون ناشی از شکل مغز افراد جامعه وجود دارد وهر کدامش هم فکر میکند برداشت شخصی او از دین ودنیا حقیقت مطلق است! چگونه می شود این تنوع ژنتیکی را در کنارهم در جهت رشد وتوسعه قرار داد؟
پاسخ علم مدیریت به این سوال:
هر گروهی که فکر میکند حقیقت در دست آنهاست و انها بهتر ... (219938)
سیلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۰:۵۸
الان سوال بی جواب من اینه که الان ایران حق داره و امریکا به زور نمیده؟یا ایران بمب میخواد امریکا واسه حقوق بشر نمیذاره؟یانه حق با مس امریکا نمیذاره ولی دشمنی باهاش پر ضرره ؟یا نه حقمونه باس بگیریم به هر نحوی؟؟ (219939)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۰۱
من واقعا شک دارم که امثال این رسایی ها درک درستی از شرایط امروز این مردم و مملکت داشته باشند جز اینکه پای منافع شخصیشون در میان باشه (219941)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۰۸
آقای رسایی
رفتارو دیدگاه های غیر علمی و غیر عملی و احساسی و کینه ورزانه و غیر منطقی وکوچه وبازاری خود را درست کنید یا لاقل لباس محترم روحانیت را از تن برکنید
آمریکا هنوز کینه اصلاح طلبان را دارد اصلاح طلبانی که اکثریتشان جزو کسانی بودند که لانه جاسوسی را تسخیر کردند آمریکاییها هنوز انتقام می گیرند و ابو طالبی یکی از آنهاست .انتخابات 88 با بازی های سیاسی توانستند اصلاح طلبان را از چرخه سیاسی خارج کنند و شماها... (219942)
محمدرضا
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۲۷
کاش لینک صوتیشم میذاشتین. یه چیز دیگس اون. دکتر ترکوند... (219946)
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۵۸
اقاي زيبا كلام خوب اينها منافع ملي را مي فهمند ولي منافع شخصي خودشان بهتر مي فهمند واگر نه زنجانيهاوصرافهاوخاوريهاو . . . كه سرمايه تامين اجتماعي را به تاراج برده انديك كلمه در مجلس صحبت نمي شودچون منافع شخصي شان به خطر مي افتد (219956)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۱:۵۹
استاد زیباکلام مثل یه گلادیاتور تک و تنها داره با همه ی این ها می جنگه ... ای کاش امثال عماد الدین باقی و تاج زاده و میردامادی آزاد بودند و بهشون کمک می کردند... (219957)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۰۶
آقای رسایی و همپیمانانشون ته انباری افکار احمدینژاد هستند . انشالله انتخابات مجلس تکلیف از ایشون برداشته میشه و ایشان به دعا نمازشان میپردازن (219962)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۳:۱۲
مطمئن باشید اگه اصلاح طلب ها آقای دکتر عارف و محور قرارندن وبازهم تکروی کنند مجلس دوباره به دست اصولگراها خواهد افتاد. (219990)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۱:۴۵
اتفاقا امثال آقای رسایی امام جماعتی را پولی میخونند گذشت آن دوره ها که برا خدا کار می کردند آقای مرتضوی همه اینارو از تامین اجتماعی تا سه هزار میلیارد سال تامین مالی کرد ه واسه اینه تو مجلس امثال رسایی اینقدر طرفدار مرتضوی ها هستند (220026)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۲۶
من فقط نگرانم این استاد شجاع و باشخصیت خداینکرده دستگیر بشه (219968)
درود بر والاترین ایرانی-زیباکلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۲:۵۲
استاد عزیز روشنفکرمان چندی پیش دستگیر شدند و با وثیقه 50 میلیون تومانی رئیس دانشگاه تهران الحمدالله آزاد شدند. (220032)
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۲۹
من دانشجوی استادم. وافعا استادرا ستایش میکنم بابت نظراتشون. زنده باد اصلاحات (219969)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۰
کاش همه زیبا کلام بشیم و بشن ....درود (219973)
ایران داد عمارلویی
Romania
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۱
متاسفانه اقای رسایی توی چشم مردم نگاه میکنند و . . . جناب رسایی 5 نفر از نمایندگان که 4 تا در تهران و یکی از اصفهان بودندو تمام گفتگوی این 5 نفر با دو هدف و راهکار که یکی حمله به سفارت امریکا و دیگری روسیه بود از جمله دو نفری که سخت با حمله به سفارت امریکا مخاف بود همین احمدی نژاد بودند که سرانجام کار به رای گذاشته 3 نفر موافق/اصغرزاده و دو نفر رای به این کار دادند و تصویب شد.اقای احمدینژاد به هیچ عنوان در تسخیر دخالتی نداشتند که بعد از چند از ایشان دعوت میکنند که به سفارت (219974)
غزل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۲
ایشالله انتخابات مجلس یه تصفیه حساب حسابییییییی از این افراطیون میکنیم. (219976)
ایران داد عمارلویی
Romania
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۲:۴۴
دنباله سفارت : بروند و ایشان به عنوان روابط عمومی رفته بعد از 48 ساعت پشیمان و سفارت را ترک کردند.خیلی خلاصه نوشتم کامل ان را از اقای اصغر زاده و عباس عبدی و احتمالن میردامادی سوال نمایید خیلی قضایا روشن تر خواهد شد.دروغ اگر مالیات داشت حتمن دروغگو نایاب میشد؛ (219978)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۳:۰۲
زیبا کلام واقعا زیبا کلامه. (219986)
خشنود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۲۳:۱۴
چرچیل نخست وزیر انگلستان بعد از جنگ جهانی دوم که با شوروی درگیر بود" درصدد رابطه مجدد با شوروی خطاب به افراطیون گفت: بریتانیای کبیر دوست و دشمن دائمی ندارد، تنها منافع ملی بریتانیا دائمیست. افراطیون ما یاد بگیرند! وااسفاه از تورم و بیکاری . . . . (219992)
نی نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۰:۴۰
راستش حالا که فکر میکنم جناب اقای رسایی و همفکرانش ارزش انتقاد هم ندارند
درود بر زیبا کلام البته صادق زیباکلام (220014)
soliymsn
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۲:۲۸
این اقایان چه میخوانداز این ملت رنج دیده .نکن جناب رسایی .نکن... (220031)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۴:۰۰
اقاي رسايي.با1مليون راي از تهران 14مليوني شدي نماينده دوربعد خواب مجلسو ببيني شب بخير حميد (220039)
ارس ل ان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۴:۴۰
باسلام خدمت همه دوستان تاوقتی تریبونها فقط برای یک عده اقلیت صاحب قدرت وزورهست صدای ماهمچنان شنونده‌ای ندارد در یک سایت مجازی چی را باید فریاد بزنیم، کی صدای مردم که 18میلیون رای دادن رامیشنوددولت حرکتی میکند مجلس باتمام قدرت دنبال ده یاپانزده نفر که صاحب قدرت ونفوذهستند راه میفتن ودولت راازحرکت نگه میدارن، گیرم روشنفکرهای ما مثل استادحرفی میزند به کجا می رسد، به نظرمن تااین مجلس هست همین آش و همین تورم وبی عدالتی بی کاری هستش، (220040)
ارس ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ۰۴:۴۹
وقتی میگویند سوریه از خوزستان مهمتر هستش چی باید بگی،اینها اصلا نمیدونن منافع ملی چی هستش . . . حالااستادحی بگه منافع منافع (220041)