به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۵۸۸۱۹

پیشنهاد وزارت نیرو؛ افزایش قیمت آب و برق

گروه اقتصادی: وزیر نیرو از پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی در صنایع خواهان افزایش قیمت هستیم اما پیشنهاد ما شرط نیست.
پیشنهاد وزارت نیرو؛ افزایش قیمت آب و برق
حمید چیت‌چیان در حاشیه همایش مدیران ارشد صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران در مورد برنامه وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق گفت: با توجه به فاصله قیمت تمام شده و پولی که از محل فروش آب و برق دریافت می شود صنعت آب و برق دچار مشکل است و به همین دلیل خواهان افزایش قیمت هستیم، اما آن چیزی که مصوب می شود مهم است. وی با تاکید بر این‌که پیشنهاد وزارخانه به تنهایی شرط نیست گفت: نظر دولت مهم است چرا که این امر نیاز به مصوبه دارد.

وزیر نیرو در ادامه از انعقاد قرارداد برای احداث 8000 مگاوات بخش بخار نیروگاه‌های گازی خبر داد و در مورد بدهی وزارت نیرو به بخش خصوصی در حوزه آب و برق گفت: براساس اجرای سیاست های اصل 44 و قانون برنامه پنجم توسعه، قانون گذار وظیفه دارد در صورتی که دولت بنگاه اقتصادی را مکلف به عرضه محصول با قیمت کمتر می کند مابه التفاوت قیمت را بپردازد اما این مساله در بودجه سال های گذشته مغفول مانده بود. چیت‌چیان تصریح کرد: با دستور معاون اول رییس جمهور این موضوع در بودجه سال 94 نیز در نظر گرفته شده است.
مرجع : ایسنا