به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۸۳۳۸۹

یک دیپلمات ایرانی:اختلافات هنوز حل نشده

گروه سیاسی:یک دیپلمات ایرانی اعلام کرد که "هنوز در هر سه حوزه هسته‌ای، تحریم و قطعنامه شورای امنیت" مسائلی وجود دارد که حل نشده است.
یک دیپلمات ایرانی:اختلافات هنوز حل نشده
این دیپلمات ایرانی در پاسخ به سوال خبرنگار انرژی هسته‌ای خیرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین گفت که همه مسایل هم زمان در حال بحث است و مسایلی در سه حوزه مورد اختلاف فوق وجود دارد که هنوز حل نشده است. بنا بر این گزارش از روز دوشنبه وزیران خارجه ایران و 1+5 مذاکرات بر سر موارد باقی مانده مورد اختلاف را که در سطح معاونان بررسی اما لاینحل مانده است در دستور کار قرار دادند. یک دیپلمات ارشد کشورمان یکشنبه شب نیز به خبرنگان گفته بود که ضمیمه‌های توافق به جز ضمیمه فنی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است اما در ضمیمه فنی حدود ۷۰ درصد جلو رفته‌ایم.

علاوه بر این هنوز موضوع تحریم ها مورد بحث است به ویژه تحریم های تسلیحاتی و اشاعه‌ای موضوعاتی هستند که با توجه به دشواری مذاکره بر سر آن به روزهای پایانی موکول شده بود. این موضوع علاوه بر مسایل فنی به تصمیم سیاسی وزیران و مقامات عالی کشورها نیازمند است. وزیران خارجه دو طرف روز دوشنبه حدودا دو ساعت و نیم گفت‌وگو کردند و قرار است امروز نیز مذاکرات‌شان را از سر بگیرند. آنها فرصت دارند تا پایان روز سه شنبه به نتیجه و جمع بندی نهایی برسند و اگر این جمع بندی در فرصت باقی مانده به دست نیاید این احتمال وجود دارد که یک یا دو روز دیگر به کار ادامه دهند اما با توجه به برنامه کاری برخی وزیران خارجه از جمله روسیه مذاکرات بیشتر از بامداد پنجشبه به طول نمی‌انجامد. روز دوشنبه قرار بود وزیر خارجه کشورمان با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود دیدار کند اما به دلایل اعلام نشده این ملاقات‌ها انجام نشد.
مرجع : ایسنا