به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۵ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۵۲۱۹
بستن دریچه ارتباطات نتیجه ای معکوس می‌دهد

هاشمی: عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست

گروه سياسي: آیت الله هاشمی رفسنجانی تصورات کسانی را که قدرت را حق مادرزادی خود می دانند، تقبیح کرد و اظهار داشت: فکر می کنم بستن دریچه های اطلاعات و ارتباطات نتیجه ای معکوس می دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.
هاشمی: عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر امروز(شنبه) در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی و سیاسی کشور، تشنج آفرینی در عرصه داخلی را کار کسانی دانست که می دانند جایی در میان مردم ندارند و افزود: در سیاست خارجی نیز دولت هایی هیاهو می کنند که در مقابل منطق ایران پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی جهان ندارند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرهیز از نزاع های سیاسی را شرط عقل و منطق در جامعه دانست و گفت: ادب و اخلاق، حکم می کند که انسان در گفتار و رفتار معتدل باشد و از افراط و تفریط پرهیز کند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جوانان را سرشار از شور و شعور خواند و گفت: احساسات جوانی و عقل سیاسی در 24 خرداد سال گذشته، روزی را خلق کرد که نا امیدی را از جامعه ایران برکند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی حماسه سیاسی 24 خرداد را تفسیر عملی آیه «یدخلون فی دین الله افواجاً» در زمان معاصر دانست وگفت: شاید بعضی از حکومت ها با کودتا بتوانند کشوری را بگیرند، امّا فتح مورد اشاره قرآن، استقبال فوج فوج مردم برای جبران گذشته هاست. وی افزود: عمیقاً معتقدم انتخابات 24 خرداد نتیجه آگاهی مردم است و به همین خاطر نسب به آینده امیدوارم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رشد آگاهی را برای تصمیمات جامعه بسیار سرنوشت ساز دانست و با اشاره به موفقیت های دختران و خانم ها در دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، گفت: زنان فرهیخته نشان دادند که ورای اندیشه متحجرین، انسان های عالم و ارزشمند هستند و آرای آنها تأثیرگذار است. هاشمی رفسنجانی افزود: زن ایرانی را نمی توان با سخنانی که برخاسته از جهالت است، خانه نشین کرد، چون الگویی مانند حضرت فاطمه(س) دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از گسترش بی اخلاقی ها در فعالیت های بعضی از جریان ها و گروه ها، فحاشی و خشم را زبان جهال و انسان های کم ظرفیت دانست و اظهارداشت: عقلا به دنبال صلح، آرامش و اعتدال هستند و از پرخاش و هیاهو گریزانند، اما با منطق سخنان خود را می گویند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش آمارهای جوانان تحصیلکرده را دستاورد مهم انقلاب اسلامی خواند و گفت: تحصیلکرده ها ظرفیت های بالایی برای احقاق حقوق دارند که با زبان منطق و استدلال به دنبال آن می روند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصورات کسانی را که قدرت را حق مادرزادی خود می دانند، تقبیح کرد و اظهارداشت: فکر می کنم بستن دریچه های اطلاعات و ارتباطات نتیجه ای معکوس می دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست. وی همچنین با تبریک تولد امام زمان(عج)، نیمه شعبان را عید همه مسلمانان و نقطه آغاز امید در دل انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: هم جشن میلاد و هم صبر و انتظار برای منجی آخرالزمان سازنده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تشخیص راه حق توسط مردم را یکی از شروط ظهور امام زمان(عج) خواند و گفت: مثل زمان پیامبران که معجزات حسی داشتند و وقتی بشر به سطحی از تعقل و تفکر رسید که می تواند با کتاب تشخیص دهد، قرآن معجزه خالده خاتم پیامبران می شود.
هاشمی رفسنجانی برقراری حکومت جهانی زیر یک پرچم و با کتاب واحد را رسالت حضرت حجت خواند و افزود: در روایات داریم که وقتی حجت بخواهند ظهور کنند، خداوند دستش را بر سر مردم می گذارد و عقل هایشان کامل می شود.

وی با تشریح عقاید اهل سنت و تشیّع درباره امام زمان گفت: تفاوت شیعه و سنی در ظهور حجت ماهیتی نیست و اجماع پیروان ادیان نیز در مقوله آخرالزمان عاقبت به خیری بشریت است.
در آغاز این دیدار حائری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حق شناس دبیر جبهه اصلاحات، ایرانی دبیر کل حزب فرزندان ایران، حجت الاسلام مرتضوی دبیر کل مجمع ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و سجاد زارع زاده از دانشگاه امیرکبیر به طرح دیدگاه های خویش در خصوص مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.