به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۶۸۳۲۲

السيسي خبرنگار‌ الجزیره را آزاد كرد

گروه بين‌الملل: خبرنگار استرالیایی شبکه الجزیره که بیش از یک سال در مصر زندانی بود، بعد از آزادی، امروز از این کشور خارج شد.
به گزارش بي بي سي، پیتر گرسته، با پروازی از فرودگاه قاهره این شهر را به مقصد لارناکا در قبرس ترک کرد تا از آنجا راهی استرالیا شود. پیتر گرسته در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ به همراه دو همکارش به اتهام کمک به گروه اخوان‌المسلمین بازداشت شد. آنها این اتهام را رد کردند و گفتند در حال انجام کارشان یعنی خبررسانی بوده‌اند. فعالیت اخوان‌المسلمین در مصر پس از به قدرت رسیدن عبدالفتاح سیسی ممنوع شده است.

پیتر گرسته و دو همکارش در ماه ژوئن (حدود هفت ماه پیش) در دادگاه مجرم شناخته شدند و احکام طولانی حبس گرفتند. ماه گذشته دادگاهی در قاهره احکام اولیه آنها را لغو و دستور محاکمه مجددشان را صادر کرد. یک مقام مصری به خبرگزاری فرانسه گفت که آزادی و اخراج گرسته با دستور رئیس‌جمهور این کشور صورت گرفته است. خبری درباره محمد فهمی و باهر محمد، دو همکار دیگر گرسته که با او زندانی بودند منتشر نشده است. شبکه الجزیره با صدور بیانیه‌ای از آزادی پیتر گرسته استقبال کرده اما گفته خواهان آزادی تمام خبرنگاران زندانی این شبکه است.