به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۳۱
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۵۲۵۷۲
هشدار افخم نسبت به بروز فاجعه انسانی در آمرلی

بارزانی: ایران پشتیبان و یاور ما بوده است

گروه سياسي: رییس اقلیم کردستان عراق گفت: بار دیگر برای ما و دوستان ما ثابت شد که ایران در شرایط سخت بدون کمترین توقعی پشتیبان و یاور ما بوده است و ما هرگز این لطف بزرگ را فراموش نمی کنیم.
بارزانی: ایران پشتیبان و یاور ما بوده است
به گزارش ایرنا، «مسعود بارزانی» پیش از ظهر امروز به وقت محلی در دیدار دو جانبه با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران همواره حامی و پناه ما بوده و تحولات اخیر بار دیگر این موضوع را به نمایش گذاشت.

وی با یادآوری کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران در دوره سخت مبارزه علیه صدام و مهمان نوازی دولت و ملت ایران در آن دوره، بر فراهم بودن زمینه های استفاده بیش از پیش از فرصت های همکاری تاکید کرد. بارزانی با اشاره به ضرورت استمرار مقابله با گروه تروریستی داعش افزود: امکان ندارد حاکمیت تروریسم را بپذیریم و شکست قطعی آنان با همت و هماهنگی کشورهای منطقه میسر خواهد شد. 

سفر سه روزه ظریف به عراق پایان یافت
سفر سه روزه محمد جواد ظریف به عراق پایان یافت و وی سلیمانیه را به مقصد تهران ترک کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که از صبح روز یکشنبه عازم بغداد شده بود پس از دیدار با مقامات این کشور از جمله حیدر العبادی نخست وزیر جدید و مقامات اقلیم کردستان ، بعد از ظهر امروز سه شنبه سلیمانیه را به مقصد تهران ترک کرد. ظریف در جریان این سفر هدف خود از حضور در عراق را تبریک به نخست وزیر و دولت جدید این کشور همچنین گفتگو با مقامات عراقی درباره اوضاع منطقه و وضعیت امنیتی این کشور و دیدار با مراجع عظام عنوان کرد.


هشدار افخم نسبت به  وضع آمرلی

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه شنبه) نسبت به بروز فاجعه انسانی در شهر آمرلی در شمال عراق و روستاهای اطراف آن و قتل عام مردم بیگناه به دست تروریست ها هشدار داد.

مرضیه افخم با یادآوری وضعیت بسیار بد و بحرانی شهر آمرلی در شمال عراق که تحت محاصره و حملات غیرانسانی تروریست ها قرار دارد، مقاومت دو ماهه مردم این منطقه را در مقابل تروریست ها به رغم فقدان سلاح و آذوقه تمجید و از رویکرد دو گانه کشورهای غربی به خصوص دولت آمریکا در برخورد با تروریسم و حتی مسائل انسان دوستانه انتقاد کرد.سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: در حالیکه به اعتراف رسانه های غربی مرگ بر ساکنان این منطقه از استان صلاح الدین عراق سایه انداخته، هیچگونه اقدامی برای رفع محاصره غیر نظامیان و انتقال ایشان به پناهگاههای امن صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه خواستار اقدام فوری مجامع بین المللی به خصوص سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های امداد رسان و بشر دوستانه در جهت کمک فوری به زنان و کودکان و سالخوردگان در این شهر برای رهایی از محاصره تروریست ها و دسترسی هر چه سریعتر به کمک های انسانی و ضروری شد. افخم با قدر دانی از حساسیت و مواضع هوشمندانه مرجعیت عراق و اقدامات دولت و ارتش عراق و مبارزان مردمی در مقابله با تروریسم، بر حمایت قاطع ایران از دولت و مردم عراق تاکید کرد و آمادگی ایران را برای کمک های انسان دوستانه به مردم این مناطق اعلام داشت.