به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۷۵۷۲۰

سياست اوباما در قبال ايران احمقانه است

گروه بين الملل: نشریه آمریکايی فوربس نوشت: اخبار هسته ای مربوط به رژیم کره شمالی نشان می دهد سیاست اوباما در قبال حكومت ایران کاملا احمقانه است!
این نشریه نوشت: اخبار تکان دهنده چند روز پیش که وال استریت ژورنال آن را گزارش کرد حاکی از آن بود که مقامات چینی بر این باورند کره شمالی بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد اکنون 20 کلاهک هسته ای دارد و می تواند تا سال آینده تعداد آن را دو برابر کند. برخی از کارشناسان می گویند کره شمالی در آستانه آزمایشات موشک هایی با برد 5600 مایل است. به عبارتی دیگر رهبر دیوانه کره شمالی بزودی توانایی پرتاب موشکهایی با کلاهک هسته ای را تا سواحل غربی آمریکا خواهد داشت.

فوربس در ادامه تحليل خود نوشته است: ارتباط این خبر با علاقه وافر اوباما برای رسیدن به توافق هسته ای با حكومت ایران کاملا روشن است. کره شمالی از سال 1994 تاکنون توافق های هسته ای را قبول و بعد زیرپا گذاشته است. سران این کشور هنر خوبی در این کار دارند که نشان دهند با بازرسان بین المللی همکاری می کنند و در عین حال برنامه هایشان را مثل ساخت تاسیسات مخفی پیش ببرند. پیونگ یانگ حتی تاسیساتی در سوریه هم ساخت که اسرائیل آن را در سال 2007 بمباران کرد. کره شمالی به ایران و دیگران در زمینه فعالیتهای اتمی کمک کرده است. توافق هسته ای که اوباما می خواهد از طریق مذاکره به آن برسد از قانون مالیات بر درآمد ما نقاط ضعف و راههای گریز بیشتری دارد.

اين نشريه در ادامه ادعاهاي خود نوشته است: علاوه بر آن ایران هم مثل رژیم کره شمالی در حال ساخت موشکهای بالستیک است که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد و در آینده ای نه چندان دور برد آن تا آمریکا هم خواهد رسید. دیدگاه جهانی عجیب اوباما احتمالا به بروز یک هولوکاست هسته ای منجر می شود. نگرش اوباما و نادیده گرفتن اتفاقاتی که در کره شمالی در جریان است موجب افزایش فشارها بر ژاپن و کره جنوبی می شود و آنها را وادار می کند تا هسته ای شدن را مدنظر قرار دهند.

فوربس در خاتمه نوشته است: به دلیل دیدگاه اوباما در مورد جاه طلبی هسته ای ایران، عربستان سعودی و مصر هم حرکت در این مسیر را آغاز کرده اند و ترکیه احتمالا دنباله رو آنها خواهد بود. پاکستان بی ثبات هم زرادخانه هسته ای دارد. بنابراین دستهایی که بر ماشه سلاح های هسته ای است بیشتر خواهد شد.