به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۵۸۸۰۰
کشته شدن 26 سرباز مصری در حمله انتحاری؛

اعلام حالت فوق‌العاده در سیناء

گروه بین الملل: در پی حمله یک عامل انتحاری که با خودروی بمب‌گذاری شده ایست بازرسی را در شمال منطقه سیناء مصر هدف قرار داد، 26 سرباز مصری کشته شدند.
اعلام حالت فوق‌العاده در سیناء
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی مصر اعلام کردند که آمار تلفات حمله صورت گرفته در منطقه القوادیس در شمال سینا به 26 کشته و 24 زخمی افزایش یافته است. منابع با بیان اینکه این حمله منجر به تخریب ایست بازرسی در منطقه القوادیس شد، اعلام کردند: این بزرگترین حمله‌ صورت گرفته علیه ارتش مصر از چند سال قبل به شمار می‌آید. خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که هلی‌کوپترهای آپاچی مواضع افراد مسلح را در العریش و الشیخ زوید هدف قرار دادند.

در همین حال عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر وضعیت فوق‌العاده را در مناطقی در شمال سیناء برای سه ماه اعلام کرد و تاکید کرد که مقررات منع آمد و شد از ساعت پنج عصر تا هفت صبح در مناطقی در شمال سیناء اجرا می‌شود. این دستور سیسی بنا به سفارش شورای دفاع ملی اعلام شد که پیشتر نشست سه ساعتی را برگزار کرد. این وضعیت فوق‌العاده شامل مناطقی از شهر رفح که واقع در مرزها با نوار غزه است تا غرب العریش، همچنین مناطقی در مرکز سینا می‌شود.

همزمان خبرگزاری مصری الشرق الاوسط و مسئولانی در گذرگاه رفح اعلام کردند که مسئولان مصری دستور دادند گذرگاه مرزی رفح از روز شنبه تا اطلاع ثانوی بسته شود. همچنین قرار است شورای عالی نیروهای مسلح مصر نیز صبح امروز نشستی را به ریاست سیسی برای بررسی اتخاذ تدابیری در شمال سینا برگزار کند. چندین ساعت پس از این حمله نیز منابع امنیتی مصر اعلام کردند در حمله جداگانه به یک ایست بازرسی در منطقه الطویل در جنوب العریش، یک افسر کشته شده و یک سرباز دیگر نیز به ضرب گلوله زخمی شد. پس از این حمله ساکنان سینا اعلام کردند که شبکه‌های اینترنتی و تلفن قطع شده است.
مرجع : ایسنا