به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۸۷۹۴
رئیس سازمان زندان‌ها در مجلس حاضر می‌شود

بررسی حادثه بند 350 اوین در مجلس

گروه سياسي: روسای سازمان زندان‌ها و زندان اوین بعدازظهر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره ادعای ضرب و شتم زندانیان در بند 350 زندان اوین توضیح می‌دهند.
بررسی حادثه بند 350 اوین در مجلس
محمدرضا تابش با اعلام این خبر به ایسنا، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس تذکری را برای رسیدگی سریع به موضوع ادعای ضرب و شتم زندانیان در بند 350 اوین تنظیم کرده بودند، همچنین برخی از همکاران نماینده ما برای طرح سئوال از وزرای مرتبط در این رابطه اعلام آمادگی کردند اما چون ما از کم و کیف قضیه مطلع نبودیم با آقای بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، صحبت کردیم و ایشان از رییس سازمان زندان‌ها و همچنین رییس زندان اوین دعوت کرد تا ساعت 14 امروز در کمیسیون امنیت حضور یابند و توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کنند.

نماینده اردکان در مجلس ادامه داد: ما توضیحات رییس سازمان زندان‌ها و رییس سازمان اوین را می‌شنویم و بعد تصمیم خواهیم گرفت که آیا تقصیری متوجه کسی بوده یا خیر؟ باید این موضوع بررسی شود که چه کسی در این امر دخالت داشته، برخورد زندانی‌ها چگونه بوده و چه موضعی در برابر آنها اتخاذ شده است. نهایتا اگر این توضیحات قانع‌کننده نبود سوالی را از وزرای دادگستری و اطلاعات مطرح خواهیم کرد.

تابش با بیان اینکه علاوه بر وی، پزشکیان، محجوب، مطهری، سیدهادی حسینی و عده زیادی از نمایندگان پیگیر بررسی ادعای مذکور هستند، خاطرنشان کرد: یک طرف این موضوع خانواده زندانیان هستند که آقای مطهری به نمایندگی از جمعی از همکاران ما با آنها صحبت کرده و یک طرف دیگر سازمان زندان‌هاست که موضوع را انکار کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی آقای مطهری توضیحاتی را درباره مطالبی که خانواده زندانیان بند 350 اوین مطرح کرده‌اند، ارائه می‌کند و رییس سازمان زندان‌ها و رییس زندان اوین نیز به سوالات و ابهامات پاسخ خواهند داد.

در همين حال رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی بار ديگر گفت: در بازرسی‌ای که از بند 350 بازداشتگاه اوین در روزهای اخیر انجام شد هیچگونه درگیری صورت نگرفت و فرد یا افرادی برخلاف شایعات مطرح شده مجروح و به بیمارستان منتقل نشد‌ه‌اند.
غلامحسین اسماعیلی افزود: همان طور که پیش از این گفتم هیچگونه درگیری در بند 350 بازداشتگاه اوین رخ نداد و تنها یک بازرسی نوبتی صورت گرفته است. خبر درگیری میان زندانیان و همکاران ما صحت ندارد و دروغ‌هایی است که جبهه معاند نظام انجام می‌دهد. رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به انتشار خبری مبنی بر انتقال تعدادی از زندانیان به بیمارستان گفت: تمامی این اخبار کذب است و هیچ کس در این بازرسی نوبتی مجروح نشد که به بیمارستان منتقل شود.

اسماعیلی گفت: تمامی صحبت‌هایی که در رابطه با بازرسی نوبتی در بند 350 در رسانه‌های خارجی عنوان شد تبلیغات ساختگی است که سعی دارند با این تبلیغات چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا زندانیان بند 350 می‌توانند با خانواده‌های خود ملاقات داشته باشند؟ گفت: جمعی از این افراد شب گذشته با خانواده‌هایشان تلفنی صحبت کردند، البته انجام ملاقات ضوابط خاصی دارد که طبق آن ضوابط و مقررات اقدامات لازم در این راستا انجام می‌شود.