به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۲ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۶۱۳۷۴

داعش 78تن از اقوام وزیر دفاع عراق را ربود

داعش 78تن از اقوام وزیر دفاع عراق را ربود
گروه بین‌الملل: در حالی که نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی مناطق السعدیه و جلولاء در استان دیالی آغاز و در بخش‌هایی از این مناطق پیشروی کرده‌اند، نیروهای پیشمرگ نیز با اعضای داعش در بعقوبه وارد جنگ خیابانی شدند. در همین حال نیروهای عراقی عملیات نظامی را برای آزادسازی هیت در رمادی آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی عراق به همراه اعضای پلیس فدرال و با کمک نیروهای داوطلب مردمی عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی السعدیه و جلولاء در استان دیالی آغاز کرده و از سه محور وارد منطقه السعدیه در شمال شرق بعقوبه شدند و منطقه السعدیه را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

نیروهای امنیتی به کمک جنگنده‌های عراقی در عملیاتی منحصر به فرد شش روستا از توابع منطقه السعدیه را آزاد کرده و هشت تن از اعضای داعش را به هلاکت رساندند و 12 بمب دست‌ساز را خنثی کردند. همچنین نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی کنترل کوه‌های مشرف بر دو منطقه «جلولاء و السعدیه» را در دست گرفتند و با این اقدام می‌توانند از شمال، شرق و جنوب این مناطق را محاصره و آن را از اعضای داعش پاکسازی کنند.

رسانه‌های عراقی نیز اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ کردستان عراق به سه منطقه مسکونی در جلولاء در شمال شرق بعقوبه یورش بردند و وارد جنگ خیابانی با افراد مسلح داعش شدند. نیروهای پیشمرگ موفق شدند بخش شمالی جلولاء را آزاد و سه خودروی نظامی وابسته به داعش را منهدم کنند و از دو محور به سمت مرکز جلولاء پیشروی کنند.

ابراهیم باجلان، یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ پس از درگیری‌های شدید با اعضای داعش موفق شدند اردوگاه «کوبرا» در شمال شرق بعقوبه را آزاد کنند و تعداد زیادی را از اعضای داعش در این اردوگاه به هلاکت برسانند. به گزارش منابع عراقی نیروهای پیش مرگ و نیروهای امنیتی عراق پس از درگیری های شدید با اعضای داعش کنترل 90% مرکز منطقه جلولاء را در دست گرفتند.

نیروهای پیشمرگ اقدام به خنثی کردن ده‌ها بمب دست‌ساز و مین کردند که در این منطقه کار گذاشته شده بود. همچنین به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازار یوسفیه در بغداد 23 تن کشته و زخمی شدند.

شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که افراد مسلح داعش 78 تن از نزدیکان خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق را ربودند. شبکه العربیه اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی تروریست‌ها را در رمادی هدف قرار دادند. در همین حال شبکه المیادین نیز از آغاز عملیات امنیتی برای آزادسازی شهر هیت در شمال غرب رمادی خبر دادند.