به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۵۲۶۴۴
رتبه پایین امنیت ریپولی به دلیل بمباران متعدد

کشورهایی با بدترین شرایط زندگی/تصاویر

گروه جامعه: نشریه اکونومیست اخیرا مطالعه تحقیقاتی را در مورد شرایط زندگی در شهرهای مختلف انجام داده تا مشخص شود کدام شهرها بهترین و بدترین شرایط برای زندگی کردن را دارند.
شهرهایی با مشکلات عمده اقتصادی و اجتماعی کمترین امتیاز را در این مطالعه تحقیقاتی دریافت کرده‌اند. علاوه بر این‌ها مشکلات سیاسی و نظامی نیز تأثیر زیادی بر روی شرایط زندگی افراد در شهرهای مختلف می‌گذارند زیرا مشکلات سیاسی و نظامی خود باعث بروز مشکلات دیگری مانند از بین رفتن زیرساخت ها، بیمارستان ها و سقوط پویایی اقتصاد می‌شوند.
در این مطالعه به این نکته نیز اشاره شده است که شهرهای مورد نظر که در این لیست آمده است، شهرهایی هستند که احتمال مراجعه افراد دیگر کشورها برای دیدن و زندگی کردن بیشتر است. به همین دلیل شهرهایی مانند کابل در افغانستان و بغداد در عراق در نظر گرفته نشده است.

داکار - سنگال
رتبه اکونومیست: 130




تحقیقات اکونومیست به پایتخت سنگال نمره کمی در بهداشت و درمان (41.7) و زیرساخت (37.5) داده است. طبق گفته‌های یک کارشناس در امور مالی بانک جهانی، حدود 65 درصد آر مردم سنگال هیج گونه پوشش خدمات بهداشتی و درمانی ندارند. بانک جهانی در تلاش است تا بتواند کمکی در راستای راه‌اندازی یک سیستم خدمات درمانی کم هزینه برای دانش آموزان و کارکنان بخش خصوصی در این کشور داشته باشد. داکار اخیراً ممنوعیت استفاده از انرژی خورشیدی را حذف کرده که باعث شده هزینه‌ای انرژی تا حدودی کاهش پیدا کند.

آبیجان - ساحل عاج
رتبه اکونومیست: 131




آبیجان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا است که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. اکونومیست امتیاز پایینی را برای ثبات شرایط زندگی (30) در این شهر ساحل عاج در نظر گرفته است. ساحل عاج معمولاً در مورد فساد مالی و اقتصادی نیز هرساله امتیاز کمی را دریافت می‌کند. با این حال پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که ساحل عاج در آینده به کشورهای فعال در حوزه صحرای آفریقا تبدیل خواهد شد.

تریپولی - لیبی
رتبه اکونومیست: 132




شهر تریپولی در کشور لیبی یکی از نقاط حساس در جنگ داخلی لیبی درسال 2011 بوده است. در ماه سال 2014 ژنرال خلیفه هفتار حمله نظامی جدیدی را به این شهر ترتیب دادو شرایط را از پیش سخت‌تر کرد. به دلیل بمباران‌های متعدد تریپولی از نظر امنیتی بسیار رتبه پایینی دارد. از نظر فرهنگ و محیط زیست امتیاز 37 و بهداشت و درمان امتیاز 41.7 را دریافت کرده است.

دوالا - کامرون
رتبه اکونومیست: 133




در سال‌های گذشته قیمت مواد غذایی در کامرون به شدت بالا رفته است. به طوری که طبق گزارش سازمان جهانی کشاورزی و غذا در برخی مناطق این افزایش قیمت تا 30 درصد نیز بوده است. در سال 2008 بالا رفتن قیمت مواد غذایی و سوخت در کامرون باعث ایجاد درگیری‌ها و اغتشاشاتی در شهر دوالا شده است. کامرون در این مطالعه از نظر بهداشت و درمان امتیاز پایین 25 و از نظر آموزش و پرورش امتیاز 33 را دریافت کرده است.

حراره - زیمباوه
رتبه اکونومیست: 134




اقتصاد زیمباوه در بحران شدیدی به سر می‌برد. و نرخ بیکاری در سال‌های اخیر به بالاترین میزان خود رسیده است. مشکلات سیاسی نیز به بالارفتن نرخ بیکاری دامن زده است. ادامه بحران‌های اقتصادی توانایی دولت این کشور را برای تخصیص بودجه برای بهداشت و درمان عمومی نیز تحت تأثیر قرار داده است. شهر حراره کمترین امتیاز را در بخش بهداشت و درمان (20) دریافت کرده. با این وجود امتیاز تحصیل و آموزش در این کشور آنچنان کم نیست (66.7)

کراچی - پاکستان
رتبه اکونومیست: 135




کراچی از نظر امنیت و ثبات شرایط زندگی امتیاز بسیار کم 20 را دریافت کرده است. با این حال امتیاز زیرساخت (51) و آموزش و تحصیلات (66) به نسبت مناسب است. در طی سال‌های گذشته فعالیت‌های طالبان در پاکستان و کراچی بیشتر شده و ماموران پلیس زیادی در این میان کشته شده‌اند. نیروهای طالبان به ایستگاه‌های پلیس کراچی نیز حمله می‌کنند. در ماه ژوئن سال جاری حمله طالبان به فرودگاه کراچی باعث کشته شدن 34 نفر شد.

لاگوس - نیجریه
رتبه اکونومیست: 136




لاگوس از نظر ثبات اقتصادی و شرایط زندگی امتیاز 23 و از نظر بهداشت و درمان و آموزش رتبه 33.3 را دریافت کرده است. بوکوحرام که در شمال شرق نیجریه تشکیل شده ممکن است در آینده نزدیک به لاگوس نیز کشیده شود. در این صورت اقتصاد نیجریه به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

داکا در کشور بنگلادش
رتبه اکونومیست: 137




فقر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی در بنگلادش است، مسئولان این کشور نیز در تلاش هستند تا با توسعه صنعتی بتوانند اقتصاد بنگلادش را تکانی بدهند. طبق گزارش بانک جهانی، داکا در میان شهرهای جهان از نظر کیفیت محیط زیست و هوا نیز در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می‌برد. سالانه نزدیک به 230 میلیون مورد از بیماری‌های تنفسی در این شهر گزارش می‌شود.
مرجع : بازارخبر