به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۵۳۰۹۴
اعتراض به گزینش خبرنگاران در نشست خبری ديروز

تيم‌رسانه‌اي روحاني، به خودش گل مي‌زند!

گروه سياسي: روزنامه ی آفتاب یزد امروز یکشنبه در یادداشتی به برنامه ریزی برای تعیین سوال کنندگان در نشست خبری روز گذشته ی رییس جمهور اعتراض کرد؛ اعتراضی که چند رسانه ی دیگر از جمله نماینده ی انصاف نیوز در نشست با آن مواجه بود و علی رغم ثبت نام در میان 5 نفر اول متقاضیان، اما ترکیب سوال کنندگان در عمل کاملا متفاوت بود.
به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت روزنامه آفتاب یزد در پی می آید:
روز گذشته نشست خبری رئیس جمهور برگزار شد. حسن روحانی رئیس جمهور تدبیر و امید در بخشش انتهایی سخنان خود از رسانه‌های مختف استمداد طلبید و از آنان خواست با توجه به شرایط کنونی به دولت کمک کنند. رئیس جمهور معتقد بود اکنون وضعیت کشور عادی نیست و تحریم‌ها شرایط منطقه، تورم و رکود و بسیاری از مشکلات دیگر وضعیتی را رقم زده که رسانه‌ها بایستی ضمن بیان انتقادات خود تمام قد به کمک دولت بشتابند.

به نظر می‌رسد این بخش از اظهارات حسن روحانی مثل غالب اظهارات دیگر او در این نشست خبری عقلائی و صحیح بود. بی‌تردید رسانه‌ها می‌توانند نقش مهم و غیرقابل انکاری در انعکاس خدمات دولت به مردم داشته باشند تا مقامات پاستورنشین بتوانند کارنامه خود را شفاف‌تر در پیشگاه ملت عرضه نمایند.

اما برای رسیدن به این مهم به نظر می‌رسد ابتدا باید به دو پرسش کلیدی پاسخ داد. نخست اینکه چه رسانه‌هایی می توانند به دولت کمک کنند؟ و دیگر این پرسش که آیا بستر این حمایت مهیاست؟ در پاسخ به سوال اول باید گفت یقینا رسانه‌هایی می توانند به دولت کمک نمایند که مستقل بوده و در انعکاس اخبار دولت رعایت انصاف و صداقت را کرده باشند. به نظر می‌رسد رسانه‌هایی که این روزها گاه و بی‌گاه و بی‌دلیل به دولت حمله‌ور می‌شوند نمی‌توانند کمکی نیز به دولت بنمایند. زیرا اصولا آنها هدف‌شان پایان هر چه زودتر این دولت است نه خدمت‌رسانی نیک دولت روحانی به مردم.

بنابراین مشخص است که چه رسانه‌هایی می‌توانند همیار و منتقد منصف دولت روحانی باشند. حال پاسخ به پرسش بعدی. به نظر راقم این سطور متأسفانه بستر حمایت رسانه‌ای از دولت نیز مهیا نیست. دلیل این موضوع مبرهن است. صد افسوس کسانی در رأس تیم رسانه‌ای دولت قرار گرفته‌اند که اعتقادی به خود دولت ندارند و افکار و عقایدشان اختلاف فاحشی با شخص روحانی دارد! تعجب نفرمایید، این موضوع عین واقعیت است. نمود این نقص بزرگ و آشکار در دولت در نشست‌های خبری رئیس‌جمهور هویدا می‌شود، ‌روز گذشته نحوه چینش خبرنگاران برای بیان سوالات خود واقعا تأسف‌انگیز بود. دقیقا به دلیل همان نقص که عرض شد به کسانی فرصت داده شد برای سوال پرسیدن از رئیس جمهور پشت تریبون بروند که در یک سال گذشته علیه دولت بودند. البته منظور از «علیه» منتقد بودن نیست بلکه مقصود تخریب دولت است. همگان می‌دانند اکثر روزنامه‌هایی که دیگر سوال‌کننده بودند طی چند ماه گذشته چگونه علیه روحانی اقدام کرده‌اند.

این در حالی است که به رسانه‌های مکتوب مستقل و همسو با دولت که از ساعت‌های ابتدایی روز گذشته نام خود را برای طرح سوال ثبت نموده بودند فرصتی داده نشد! برای مثال خبرنگار آفتاب یزد دومین فردی بود که برای طرح سوال ثبت‌نام نموده بود. همچنین صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور ساعت ۱۵:۲۳ در تماس با مدیر مسئول روزنامه اطمینان داده بود که سوال خبرنگار آفتاب یزد در لیست سوالات قرار دارد اما در کمال شگفتی به دلیل رفتار غیرمسئولانه پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری که پیش از این در ستاد قالیباف حضور داشته به آفتاب یزد اجازه طرح سوال داده نشد.

لازم به ذکر است پس از پایان نشست خبری، ‌صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور ضمن عذرخواهی از روزنامه آفتاب یزد و دیگر روزنامه‌های مستقل و انتقاد از پرویز اسماعیلی عنوان نمود که وی به دولت تحمیل شده است و وظیفه من بوده است که باید در هنگام انتصاب چنین فردی مقاومت می‌کردم و نکردم و انتقاد بر من وارد است و اختلافات در همین خصوص در دولت شدت گرفته است. به هر حال، به نظر می‌رسد دولت روحانی باید هر چه سریع‌تر تجدیدنظری در خصوص تیم رسانه‌ای خود انجام دهد. کسانی در رأس این تیم قرار گرفته‌اند که به شکل مشکوکی علیه دولت اقدام می‌کنند! این گل به خودی‌ها به نفع دولت نیست.

ایرانی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۷:۵۸
آقای روحانی کلا با آزادی بیان راحت نیست و براش دغدغه نیست، کاش اصلاح طلب تر رفتار می کردی آقای روحانی، خواست 80 درصد مردم ایران اصلاحات است. (249296)
امیر
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۹:۲۵
با اینکه خودم یک صلاح طلب میدونم اما این حرف شما رو قبول ندارم به دلیلی کاری حدود یکسال است که از تهران به مناطق حاشیه ای کشور آمدم هرچند درصد نمیتونم بدم اما قطعا خواست اکثریت مردم معیشت هست نه اصلاحات (249315)
urmia
Spain
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۰۶
دوستان وقتی معیشت مردم اصلاح میشه که افراد نخبه در راس امور باشن و این کار انجام نمی شه مگه با توسعه سیاسی. تنها روشی که که بدون توسعه سیاسی میشه معیشت مردم رو تامین کرد بازگشت به روش کشورهای کمونیسته گلم. باید دست به دامن افراد متخصص شد و نه چیز دیگه (249370)
urmia
Spain
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۲:۰۸
راستشو بخواین شما ابدا اصلاح طلب نیستی. در حقیقت شما تغییر طلبین و این با اصلاح طلبی فرق داره. البته تو کشور ما از این نوع خیلی زیاده. بیش از 50%! یعنی چون از وضع حاضر راضی نیستن به سمت مقابل میرن و چون اونجا هم چیزی پیدا نمی کنن دوباره به سمت سابق و یا به سمت دیگه گرایش پیدا می کنن (249372)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۷:۲۶
من نمیدونم شماچطور بر اساس سه جمله دارید در مورد اصلاح طلب یا تغییر طلب بودن من حکم میدد ! اما تعبیر تغییر طلب رو در مورد بخش قابل توجه از مردم کشور قبول دارم . (249468)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۸:۲۲
آقا جان! این دولت که بار اولش نیست که از این گل به خودی ها میخورد. در بعضی از وزرارت ها و استانداری ها خیلی از این کسانی که با دولت همسو نیستند وجود دارند. (249304)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ۰۴:۲۵
اينكه أصلا صحيح نيست نوبت به آفتاب يزد نرسيده اقدام به انتقاد كند ، در ضمن روحانى ما آن قدر توان دارد كه تخريب گران را آچمز كند ، بايد قبول كنيم ظرفيت و تحمل خودى ها هم كم است ، هر چند كه در خصوص افرادى مانند اسماعيلى بايد تجديد نظر صورت گيرد و از نيروهائي كه اعتقاد قلبي نسبت به دولت دارند استفاده شود ، بايد صبور بود و قدم بعدى كه همانا انتخابات مجلس است قدرتمندتر از پيش در صحنه باشيم ، (249459)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۹:۳۹
عزيزم تو شهرستانها يك طرفدار روحاني رو هم سمت ندادن. تمام كساني كه در ستاد قاليباف بودن وارد استانداري و فرمانداري شدن يا اينكه همان قبلي ها در سمت خودشون باقي موندن. (249319)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۱۹:۴۶
من اشکالی نمی بینم چون آقای روحانی تاکنون مواضع منطقی داشته و فن بیان خوبی هم دارن بنابراین از انتقاد و گفته های اصولگرایان هراسی نیست. بالاخره ما منتقد مناظره های بگو و بخند آقای احمدی نژاد و آقای حیدری بودیم.
نگران نباشید اصولگرایان افراطی اونقدر خرابکاری کره اند که از هرچی بخواهند انتقاد کنند مردم میدونند نتیجه خرابکاری خودشونه. به قول نعمت زاده ما هنوز جارو دستمونه. (249321)
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۰:۰۰
شاید کاره ای نیست ونمی تواند جز این رفتار کند واین موارد هم خط قرمز است (249325)
شاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۰:۰۶
آقای روحانی اگر از مسامحه کاری های خاتمی درس نگرفته باشد به سرنوشت او دچار خواهد شد و ملتی را مایوس خواهد کرد. از احمدی نژاد یاد بگیره که علیرغم آنهمه دروغ و فساد در پیکره دولتش حتی در مقابل حکم حکومتی هم مقاومت کرد. (249329)
رای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۱:۱۹
یه نظرم عده ای در اطراف روحانی هستند که دوپهلو رفتار میکنند واین از ضعف جناب روحانی است که در هر جریان که پیش می اید با قدرت برخورد نمی کند تا حساب کار دستشان بیاید واین باعث می شود دولت را تضعیف کند این مماشات کاریها .جناب روحانی نمی دونم مردم چطوری حمایتت کنند وقتی برای طرفدارهای شما هیچ مجوز سخنرانی یا تجمع های حمایتی صادر نمی شود اما برای طیف مخالف شما بدون مجوز هر کار ی دوست دارن انجام می دهند . (249354)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۱:۲۰
نمیدانم این آقای حیات داوودی چه نسبتی با اصلاحات و اعتدال و این حرف ها دارد که یکمرتبه از کنفرانس خبری آای روحانی در می آورد و اینقدر رهنمود می دهد. (249355)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ۲۳:۲۷
متاسفانه به دلیل فرصت طلبی برخی از افراد چون صادق به دولت نزدیک شده اند که هیچ مرام سیاسی مشخصی نداشته وبرای ارمان های شان هزینه پرداخت نکرده اند.با هر دولت ودوره ای آنچه درپی آنند منافع شخصی شان است.کسی که وی رابشناسد برخلاف ادعای وهیچ اشتباهی نشده وکسی به وی تحمیل نشده بلکه این تمنای وی برای بازی های بعدی است.قبلا ارادت وهمکاری وی با گروهای تند رو وافراطی در واحد کرج به اثبات رسیده است.وهمین ها هستند که دولت روحانی را زمین گیر خواهندکرد (249420)