به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۶۷۴۰۴
از قدم زدن ظریف و کری تا حكم آقاي معاون اول

اگر اين ماجرا در ژاپن رخ مي‌داد!

اگر ماجراي آقاي م- ر در ژاپن رخ مي‌داد، حتما مقام مافوقش هاراكيري مي‌کرد و در سایر کشورها هم ده ها نفر از طرفداران و همراهانش استعفا مي‌کردند؛ اما حامیان دیروز احمدی‌نژاد و رحیمی به جای اینکه امروز گناهشان را بپذیرند و از محضر مردمی که به آنها اعتماد کرده بودند عذرخواهی کنند؛ به قدم زدن دکتر ظریف و کری در ژنو مي‌تازند
اگر اين ماجرا در ژاپن رخ مي‌داد!
فرهاد ترابی *

گروه سياسي: معاون اول معجزه‌ي هزاره سوم، همو که در جبین احمدی‌نژاد پیامبری مي‌دید؛ امروز به پنج سال زندان و رد مال محکوم شده است. تحصیلکرده‌ي رشته‌ي حقوق و رئیس دیوان محاسبات دیروز؛ قرار نیست برای فعالیت های سیاسی و اجتماعی تعزیر شود، که جرم او اختلاس و حکمش حبس و رد مال است! او محمدرضا رحیمی؛ دارنده‌ي نشان درجه یک خدمت بود كه اين اواخر خودش را «معاون اول نظام» هم لقب داده بود.

او معاون اول بود. معاون اول کابینه ای که خط قرمز احمدی‌نژاد بود. همو که آنقدر درد دین داشت، که هنگام ورود سید محمد خاتمی به کردستان برای سخنرانی های انتخاباتی اش در سال هفتاد و شش، دستور داده بود که نگذارند خاتمی در جایی سخنرانی کند! رحیمی استاندار دولت سازندگی در كردستان بود و رئيس جمهور وقت به اين استان سفر كرد.

او كشاورزان را مجبور كرد كه دهها تراكتور خود را به گونه‌اي پارك كنند كه از بالا، جمله "درود بر هاشمي" را شكل بدهند اما او یاد گرفته بود چگونه شاخک هایش را با جهت باد تنظیم کند که بعدها بشود معاون اول دولتی که رقیب جدی اش، هاشمی بود. او در دیوان محاسبات خطاب به احمدی‌نژاد از سفرش به سوریه گفت و سخن آن پیرمرد سوری: «اگر قرار بود پیامبری بعد از محمد(ص)بیاید او احمدی‌نژاد بود». او دلبری ها کرد تا از مقربان درگاه احمدی‌نژاد شود و چه درگاه" ایاز" پروری بود کابینه‌ي محمود!

جناب م-ر درد مردم داشت و نمی خواست طوفان سهمگین اصلاحات، دنیا و آخرت مردم را با خود ببرد. او نمی خواست دولتی شکل بگیرد که در آن حسن حبیبی معاون اول باشد. نازنین مردی که از نویسندگان قانون اساسی بود و سالها در بالاترین مناصب دولتی خدمت کرد، اما منش و روشش همچون یک کارمند ساده بود. او نمی توانست دولتی را ببیند که معاون اولش دکتر عارف باشد؛ همو که با تصمیمی تاریخی قطار کشور را بر ریل اعتدال انداخت. او از آمدن مدیرانی چون سیف الله داد بر خود مي‌لرزید. دادی که بعد از اتمام فیلم "بازمانده" در سوریه، دلارهای دولتی را که اضافه آورده بود به بانک مرکزی برگرداند و موجبات حیرت مرحوم نوربخش را فراهم کرد. رحیمی نمی توانست باور کند کسی ارز دولتی بگیرد و آن را به چهار راه استانبول نبرد.

رحیمی مي‌دانست که در دولت اصلاحات جایی ندارد؛ همان دولتی که هزار انگ به رئیسش زدند و برایش خیالبافی ها و افسانه سرایی ها کردند، اما نتوانستند یک مورد اختلاس و دزدی به او و مدیرانش نسبت دهند. م-ر معاون اول دولت مهرورز بود، همو که با اشارتی مي‌توانست اسامی مفسدان اقتصادی را از جیب های مبارکش بیرون بیاورد؛ اما غافل بود از مجیز گویانی که او را به آسمان برده بودند، تا نتواند مفسدانی را ببیند که پایشان روی زمین بود و هر صبح به او لبخند مي‌زدند. حکایت همان ستاره شناس گلستان سعدی بود، که نمی دانست در اندرونی اش چه مي‌گذرد!

اگر ماجراي آقاي م- ر در ژاپن رخ مي‌داد، حتما مقام مافوقش هاراكيری مي‌کرد و در سایر کشورها هم ده ها نفر از طرفداران و همراهانش استعفا مي‌کردند؛ اما حامیان دیروز احمدی‌نژاد و رحیمی به جای اینکه امروز گناهشان را بپذیرند و از محضر مردمی که به آنها اعتماد کرده بودند عذرخواهی کنند؛ به قدم زدن دکتر ظریف و کری در ژنو مي‌تازند و برای این عمل شایسته و معمولی دردنیای دیپلماسی، امضا جمع مي‌کنند؛ اینها کیفور مي‌شوند وقتی فلان سناتور جمهوری خواه مي‌گوید این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید؛ تمام امید اینها به جمهوری خواهان است.

ایشان نیک مي‌دانند در سایه‌ي تحریم ها و قلم های شکسته، کسی از مافیای فسادی که در دل آن دولت جا خوش کرده بود پرده بر نمی دارد. آنها مي‌دانند که مطبوعات آزاد مي‌توانند گذشته و حال آدم ها را رصد کنند و از فساد های چندهزار میلیاردی جلوگیری کنند. آنها مي‌دانند دولتی که معاون اولش م-ر باشد وضعیت مدیران میانی اش چگونه است.

جناب م-ر باید در دوران محکومیتش، زندگی مهندس بازرگان، بزرگ مرد اخلاق و سیاست را بارها بخواند. مردی که بعد از استعفا به دفتر نخست وزیری رفت و از حساب شخصی اش چکی نوشت و روی میز گذاشت؛ وقتی علت را پرسیدند گفت: «این پول آن ناهارهایی است که گاهی با دوستان در این دفتر صرف مي‌شد، نمی خواهم از بیت المال هزینه شود.» بازرگان به این جمله با تمام سلول های وجودش ایمان داشت و برای همین در تاریخ ایران ماندگار شد و رحیمی از این واژه ها برای تحمیق خلق سود مي‌جست وقتی که گفته بود: « يک روز مسئول دفتر من چند برگ کاغذ از بيت المال به دخترم داده بود و من او را برکنار کردم.» و دیدیم روزی که پرده برافتاد چه پیش آمد...

* کارشناس ارشد علوم سیاسی

afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۰:۲۹
واقعا دچارنوعی پوچگرایی شدم،،دیشب هم که معاون اول رئیس جمهورازیک اختلاس بسیاربزرگ میر .ک رفیق فابریک . . . ی پرده برداشت
خدایا با از این همه درد به کی پناه ببریم
واقعا دیگه توانایی شنیدن اینهمه جرم بدون جوابگویی ومجازات رو ندارم (283272)
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۰:۳۳
کجای کاری برادر اینها طلبکار هم هستند (283273)
شهروند درجه3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۲۹
چون این 8 درصدیها گمان می کنند سرزمین ایران ارث پدری آنهاست ومردم ایران (92 درصد) رعیت آنها هستند (283284)
مهدی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۶:۲۵
عزیزم تا فراموشکاری و حماقت ما ادامه داشته باشه این چند درصدی که میگید سوار کار هستن (283381)
حافظه پاک کن!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۲۷
کاملا" حق با شماست

ما هر 8سال فراموش میکنیم که رییس جمهور تدارکاتچی بیش نیست!

ما هر 8سال فراموش میکنیم که مجلس ششم اصلاح طلب هیچ کار موثری برای مردم نکرد ونخواهد کرد! چون شورای نگهبان و نهادهای دیگر بالاسر مجلس محکم ایستاده اند....

تمام امید این 8 درصدیها به پاک کنندگان حافظه مردم ( 92 درصد) توسط هاشمی -خاتمی -عارف -انصاری- یونسی واخیرا" اصلاح طلب مورد تایید صدا وسیما (جناب خرازی) است! (283572)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۳:۲۰
چطور یک ریس جمهور که 5 قطعنامه بر کشور و مردم تحمیل کند و 800 میلیارد پول را هدر میدهد را با کسی که کشور را با نفت 20 دلاری با عزت مدیریت کرد و یک قطعنامه نگرفت را یکسان میدانی .؟ مهاجرانی و عبداله نوری با رامین و محصولی فرقی ندارند ؟ در ضمن کلمه تدارک چی برای ریس جمهور را که به خاتمی نسبت دادند دروغ است، برو اصل جمله را بخوان که گفت بعضی میخواهند ریس جمهور در حد یک تدارک چی باشد (283606)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۲:۰۳
سنگ پای قزوین شنیدی!!!؟ حالا ببین (283304)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۲۹
بخاطر همین بی قانونی ها رانت و رفیق بازی در اجرای اهکام هست که متاسفانه از ژاپن سالها عقب تر هستیم (283362)
حاجی
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۴۰
خطیبان جمعه را بگوئید که کارهای نکرده دولت را در بوغ وکرنا میکنند ولی در مورد موضوعات چنین مهم و حیاتی روی خود را بر میگردانند انگار نه انگار اتفاقی افتاده !!! (283369)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۵:۲۲
با تشکر از قوه قضائیه و اقدام عدالت خواهانه شان
ما طرفداران آقای روحانی از شما میخواهیم برای اینکه شائبه ای در جهت اعمال نفوذ بزرگان در کار قوه قضائیه پیش نیایدخواهشا به پرونده م .ه .ر دیگر یعنی مهدی هاشمی رفسنجانی را هم که چندین سال از آن میگذرد هم رسیدگی کنید که گویا فساد ایشان هم از لحاظ مالی و هم امنیتی چندین برابر این آقا بوده .
خدا خیرتان بدهد
عدالت را برقرار کنید گرچه آن فرد پسر آقای رفسنجانی باشد . (283376)
عباسی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۱۳
با سلام و ضمن تشکر از نگارنده گرامی
جا داشت که چند جمله ای هم از شیوه مملکت داری مهندس موسوی و حساسیتش به بیت المال و مستضعفین می نوشتید و اشاره میکردید که ما از کجا به کجا رسیدیم. (283276)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۱۹
صداو سیمای میلی هم نسبت به حکم رحیمی سکوت اختیار کرده (283279)
فرهنگ ژاپنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۲۵
مقایسه فرهنگ و ارزشهای ژاپنی با فرهنگ وارزشهای امروز کشور ما مشابه مقایسه لکسوس با پیکان است. (283281)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۳۸
اروپایی ها هم در قرون وسطی بواسطه الگو گرفتن از علم و دانش شکوفا شده آن زمان مسلمانان(مثال: دانشمند بزرگ ابو علی سینا و...) پیشرفت داشتند چه اشکال دارد ما ببینیم در موضوعی جایی موفق بوده و در آن موضوع شاید با اصلاحاتی الگو بگیریم. (283367)
رضا
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۲۵
حکم قطع ید باید در مورد این آقا انجام میشد! (283282)
ramin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۱
دوست عزیز بسیار قلم زیبایی بود (283286)
عجب
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۲
بهار جان فكركنم بخاطر اينكه خبر رحيمي رو پوشش دادي دارند از دسترس خارجت ميكنند،واقعا توكشور ما اتفاقات خنده داري ميفته يكي دزدي ميكنه بعد به شدت ازش حمايت ميشه وهركي خبرشو زياد پوشش داد تهديد ميكنند ،خدايا مارو كجا گيرانداختي ؟ (283287)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۲
بسیار زیبا نگاشته شده بود.ای ول به نویسنده بسیار توانا. (283289)
لرستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۳
از دیدگاه اصول گرایان انگار اتفاقی نیفتاده واختلاسی صورت نگرفته شایعه ای است که توسط اصلاح طلبان بر آن می دمند ومگر می شود دولت پاک تاریخ ایران را دزد نامید (283292)
اسی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۴۹
ای تو آشنای ناشناسم ای مرهم دست تو لباسم......... احمدی نژاد بزرگ مرد تاریخ ایران است. (283297)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۶:۴۵
روتو برم واقعا......... (283391)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۲:۰۴
اونایی که منفی میدن دقیقا هدفشون چیه؟ رحیمی رو که اصلاح طلبا حمایت کردن. نکنه اینم منکرین؟؟؟ رحیمی یک جز کوچک از کابینه دکتر احمدی نژاد بود تمام. (283588)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۱۶
مغول ها هم چنگیز خان را بزرگ مرد تاریخ خود می دانند (283564)
ایمان
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۵۳
به نظر ما مردم باید مافوق ایشان که احمدی نژاد باشه باید محاکمه بشه؟چرا که مردم هیچگاه قانع نخواهند شد.چطور رییسی که معاونش دزدی میکنه مطلع نیست!!وی برما مردم . در عین حال داعیه حکومت علوی داریم.خدایا بدخواهان ومفسدان ومافوق مفسدان را رسوا کن تا دشمنان واقعی مردم مشخص شود. (283298)
دوست دار خاتمی
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۱:۵۹
ای خدا قلبم درد گرفت خدایا نجاتمون بده (283302)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۲:۱۸
کارنامه پاکدسترین دولت هزاره سوم
دزدی مدارک دانشگاهی و عناوین آن
دزدی و اختلاس های کلان مالی
دزدی فیلمنامه
دزدی پایان نامه و تحقیقات علمی دیگران
و......... (283309)
سعید1
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۲:۲۲
دست آقای فرهاد ترابی درد نکند.ماهها بود از نوشته ای لذت نبرده بودم.آفرین به این قلم نجیب.سپاس دارم هم از ایشان هم از بهار نیوز.یک نکته هم در همین جا عرض کنم که خالی از لطف نیست.جماعتی که این آقای به قول شما م.ر برایش خط قرمز است آنقدر پررو هستند که خواهند گفت همه ملتی که از این خبر اطلاع دارند هاراگیری کنند.همینطور قاضی پرونده.اما به اعتقاد من این حکم اجرا نخواهد شد چون هدف گوشمالی است.احتمالا عفو به کمک ایشان خواهد آمد.به هرحال ایشان از جریان سیاسی حاکم است.اینها مراقب نیروهایشان در بدنه هستند. (283310)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۲:۲۳
با دروود.. مخاطب من آقای ترابی نویسنده این متن است.
جناب آقای ترابی حیف نبود نام مهندس بازرگان کنار افرادی آوردی که یک اپسیلون درصد هم از نام ایران و ایرانی یدک نمیکشن؟؟ (283311)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۲:۲۷
به قول قدیمیها و عوام دست پیش میگرند تا پس نیفتندبه همین دلیل دارند گرد و خاک و سم پاشی میکنند اما غافل از اینکه ماه از پشت ابر بیرون آمده و امکان لاپوشانی نیست لااقل جوانمرد باشند توی این وضعیت تنگدیتی و تحریم پولها را پس بدهند یا وام بدهند سود آن رابگیرند (283313)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۲:۳۸
علت برکناری مسول دفتر این بوده که چرا چند برگ کاغذ دادی باید چند برگ تراول یا دلار مدادی .ما به دزد الکی احتیاج نداریم اخراجی. (283317)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۲:۵۱
جناب کارشناس ، اونوقت طبق همین قاعده ژاپنی ، تکلیف متهمان سال 88 چیست ؟؟!! (283318)
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۵:۱۵
مسخره میکنی "حسن گلاسکو" نکند تو هم شریکی تو اختلاس. گلاسکو اسکاتلند محل تحصیل دکتر روحانی در رشته حقوق است.(چه خبر از م ا نژادوف روس) (283375)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۵۴
جناب م
مسخره چیه برادر ؟! شما ثابت کرده اید غیر از انگ زدن و افترا بستن کار دیگری بلد نیستید ! مرد باشید و تنها یک نمونه خلاف و پرونده از رحیمی در دوران معاونت اولی رو کنید آنوقت در مقام طلبکار حرف بزنید . دیگر هر بیسواد و لبو فروشی هم میداند اینهمه هیاهو و جنجال برای پیوند زدن یک پرونده به دولت دهم تنها و تنها برای لاپوشانی وقایع پنج سال پیش و از همه مهمتر ناکارآمدی دولت یازدهم میباشد . مسئله خیلی ساده است دوست من ... بقول احمدی نژاد ماه هم همیشه پشت ابر نخواهد ماند . (283531)
آنتي روس الجنسيه!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۴۰
دلم واسه جاسوساي روسيه ميسوزه !
حتي سوخته شون رو هم تو خاك روسيه نميپذيرن!
نگاه كن به فرانسه و امريكا و المان كه شده مأمن و ملجأ تموم وطن فروشاي ماركسيست و سوسياليست و جواسيس روسيه! (283517)
ماه رخ
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۵۰
متهمان 88 اونقدر مرد هستن که رو حرفشون هستن@@@@@ (283528)
hasani
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۲:۵۷
احسنت جانا سخن از دل ما گفتی (283320)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۰۶
من نمیدونم زمانی که اقای جلیلی با نیکلاس برنز به مدت 45 دقیقه در یک چمنزار زیبا در در سال 2009 قدم میزد چرا برای این قوم افراط حساسیت نداشت ؟ حالا اقای ظریف چند یک سوم جلیلی یعنی 15 دقیقه قدم زده به خون شهدا خیانت کرده.
پس قدم زنی اقای جلیلی خیانت نبوده ؟ این قوم افراط احساس میکنند اگر دزدی هم کردند شرعی است . . . م (283324)
رسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۰۸
حرف اصلی اینست که احمدی نژاد وضعیت بهتری از رحیمی ندارد.
که گفته اند گردو می گردد مثل خودش را پیدا می کند. (283325)
ن آشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۱۱
به همين دليل آنجا ميشود ژاپن و اينجا ايران. (283326)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۱۴
ترا خدا این کشور گل و بلبل را با کشورهای دیگر مقایسه نکنید . اصلاًحیف نیست نخبگان یک کشور هارکیری کنند ما که مثل ژاپن نخبه زیاد نداریم که هی تند تند هارکیری کنند ما از اول انقلاب تعدادی اندک نخبه داریم که هی در مسئولیت های مختلف دست به دست می شن و به این مردم خدمت می کنند (283327)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۱۵
اگر حكم زندان ايشان باز با اما و اگرها روبرو شود مردم در وجود عدالت و امر اجراي عدالت ترديدها ميكنند. (283330)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۳۰
از شما به خاطر قلم خوبتان ممنونيم ولي افسوس كه اين ها سنگ پاي قزوين را از رو برده اند بعدش هم اين فقط گوشه ي كوچكي است تا برسيم به عمق فاجعه عمري اگر باقي بماند (283337)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۳۴
کا ازاین کارا گذشته . (283338)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۴۳
با شجاعتی که در دکتر احمدی نژاد سراغ داریم ایشان حتما هاراگیری خواهند فرمود. (283341)
یه دهاتی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۴۶
از ذره ذره حقوقم نمیگذرم و اگر خدایی وجود دارد روزی همه چی بر ملا میشود..... (283343)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۴۷
تازه اولشه.... چند سال بعد خوب مشخص میشه (283344)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۳:۴۹
پول بی حساب و کتاب رو میخورند....مدیریت جهانی....میخواست بر جهان مدیریت بکند و پول کل جهان را بخورد.....خطر از بیخ گوش جهان گذشت.....خدا کنه دنباله دار نباشه.. (283345)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۰۴
اگه در برکینا فاسو و گینه بیسائو هم همچین اتفاقی می افتاد اون شخص و رئیس جمهور عزیزش تا ابد سر بلند نمی کردن ولی اینجا . . . ی (283348)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۰۹
برادر در ژاپن یک کالایی که این جا خیلی کمیاب است به وفور یافت می شود و آن هم غیرت است. (283352)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۱۴
دوشخص محمود نام در تاریخ کهن این سرزمین ،کشور عزیزمان را تالبه پرتگاه بردندی،اول محمود افغان .دومی محمود سمنان بودندی،اولی با قتل وغارت وکشتار مردم ا ین کار را کردندی ،اما دومی بدون کشتار و خونریزی اموال بیت المال را بوسیله سومدیریت مدیرانش به یغما بردندی،.ناگفته نمانندی که وی خود نیز 32کرور تومان به نام دانشگاه ایرانیان جابجا کردندی. (283353)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۲۸
آقای قدوسی حالا غیرتت کجاست؟!!! (283360)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۳۵
یعضی از آقایون دلواپس(که خودتون بهتر میدونید کیا رو میگم) گفتن که قدم زدن با کری در شان نظام اسلامی نیست.خب لابد قدم زدن با دزدها و اختلاس گران و فریبکاران داخلی در شان نظام است؟!!! چون معمولا این مسائل که مردم رو به شدت تحت فشار میگذاره این آقایون رو خشمگین و منقلب نمیکنه! برعکس مسائلی که ممکنه در آینده کمی روی وضع اقتصاد مردم اثر بگذاره و باعث شه وضع از اینی که هست بدتر نشه احساسات این افراد رو جریحه دار میکنه و احساس شیطان ستیزی اون ها رو برمی انگیزه! (283364)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۴۴
درود بر قضات با شرفی که قاضی این پرونده بوده اند (283370)
یاس@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۴:۵۰
این آدمها و حامیانشان چشم ندارند محبوبیت ظریف را بین مردم ببینند دایم دنبال بهانه جویند تا گناهان خود را سرپوش بگذارند و چه انتخابی بهتر از کری تا جنجال استکبار استکبار سردهند. رسانه ملی هم که مثل کپک سرشو زیر برف کرده ولی دیگه عصر ارتباطات نمیشه چشم مردمو بست وهرچه خواست برخوردشان داد. (283373)
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۶:۲۰
تا زماني كه براي افراد همچنيني اين حكمهارا صادر كنند كشور همينطوري هست وخواهد ماند،پس خواهشا مردم را سركار نزاريد (283378)
حامد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۶:۲۱
رحیمی فقط و فقط به یک دلیل این حکم سبک رو گرفت. برای اینکه تا قیام قیامت، شعار "برخورد مساوی با همه ی مجرمین" بدن ه. (283379)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۶:۲۲
حالا که خیلی اوضاع خراب شده نامه مینویسه و یه ضرب المثل میاره که اول دامن خودشو میگیره و مثلا میخاد ماله بکشه و با مظلوم نمایی بگه منم خبر نداشتم
فردا شاید سند رو کنه که آقای رحیمی از دست نشانده های هاشمی و خاتمی بود!
چقدر عوام فریبی و توهین اخه؟؟؟ (283380)
عبدالحق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۷:۴۳
بسیار عالمانه ، منصفانه، مستدل و زیبا نوشته شده بود. آفرین بر صاحب قلم. (283439)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۸:۲۰
سلام عرض می کنم خدمت دوستان.خیلی خوشحالم که هرروز تعدادی از فساد های مالی دولت احمدی نژاد رو میشه.
ولی من الان یه سوال برام پیش اومده این چند روز این افراطیون چرا به قدم زدن اقای ظریف با کری انتقاد می کنن؟هر خری میخونم دلیلش رو نفهمیدم.خب این حرکت مگه دیپلماتیک نیست.چرا این متحجرین بهش انتقاد میکنن؟دلیلشون اصلا چیه؟
ممنون میشم کسی جوابمو بده. (283462)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۱۰
مطبوعات‌ازاد‌که‌بدون‌فشار‌پیدا‌وپنهان‌دست‌به‌افشاگری‌بزنن‌ومردمی‌پرسشگر‌که‌همواره‌بپرسن‌چرا؟فساد‌به‌این‌شدت‌در‌تمام‌اموررخنه‌کرده؟ (283500)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۱۹:۳۱
خب معلومه که از نظر پایداری چی ها و بقیه دوستان شون ، قدم زدن با کری خیلی بدتر از تخلفات مالی گستره است. خیلی از اونا نمک پرورده م ر هستند و با پول های تقدیمی ایشان پایشان به مجلس باز شد. (283508)
عباس
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۰:۰۰
اینوفرستادن جلو تاازاصلی غافل بشیم (283532)
مشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۱:۳۷
خدایا منتظر عدالت تو هستیم. واز گزندانهای که این هیاهوها راراانداختندوبرای رسیدن به هدفشان استفاده ابزاری ازدین کردند به توپناه میبریم (283579)
رضوانی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۲:۵۶
احمدی نژاد استانداردهای مدیریت را به ابتذال کشاند (283600)
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ۲۳:۵۵
ازرئیس قوه ی قضائیه بابت محاکمه اختلاس گران و مفسدان اقتصادی واجرای احکام تشکر می کنم فقط دلم می خواد ببینم با مهدی هاشمی رفسنجانی هم همین روش اعمال خواهد شد یا نه من که جشمم اب نمی خورد (283613)