به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۹۴۹۸

محسن رفیقدوست: مردم رئیس‌جمهور را انتخاب نمي‌كنند، به رهبر پیشنهاد می‌دهند

گروه سياسي: محسن رفیقدوست، گفت: در جمهوری اسلامی٬ مردم رئیس جمهور را «انتخاب» نمی‌کنند٬ بلکه از میان چند نامزد٬ یک نفر را برای تصدی این پست به رهبر «پیشنهاد» می‌دهند.
محسن رفیقدوست: مردم رئیس‌جمهور را انتخاب نمي‌كنند، به رهبر پیشنهاد می‌دهند
رفیقدوست در گفتگويي مفصل با سایت جماران افزود: این نکته را هنگامی که احمدی‌نژاد در برابر مجلس خود را «نماینده مردم» خواند٬ در دیداری که با او داشتم به وی گفتم: «تو خیال می‌کنی مردم رئیس جمهور انتخاب می‌کنند؛ مردم از میان کاندیدا‌ها یک نفر را برای پست ریاست جمهوری به رهبر پیشنهاد می‌کنند؛ رهبر می‌تواند تنفیذ بکند یا نکند.» عضو حزب موتلفه اسلامي و فرمانده سابق سپاه همچنين در اين مصاحبه، به موضوع ادعای برخي مسئولان به داشتن رابطه با «امام زمان» اشاره کرده و گفته است: «هر کس ادعا می‌کند من در ارتباط مستقیم با امام زمان مملکت را اداره می‌کنم، غلط زیادی می‌کند.»

اظهارات رفیقدوست در باره رياست‌جمهوري در ايران را بخوانيد:
...اولین رئیس‌جمهور با امام زاویه پیدا کرد و کنار گذاشته شد و آب هم از آب تکان نخورد. دومین رئیس جمهور مشخصاتی داشت که معتقدم امروز باید دنبال آن مشخصات بگردیم. رجایی اگر واقعا می‌ماند رئیس‌جمهوری بود که هیچ‌وقت با امام زاویه پیدا نمی‌کرد؛ اما ایشان هم شهید شد. مقام معظم رهبری هم یک شهید رجایی بود، اما با سواد دینی بالاتر و امام‌شناس و کسی بود که امام را درک کرده بود. در طول هشت سال مشکلی پیش نیامده بود به غیر از دوبار؛ یکی خطبه نماز جمعه آقا و سخنرانی امام که بلافاصله آقا به امام نامه مي‌نویسد و مطالب خود را می‌گوید، امام می‌گوید که شما مانند خورشید می‌درخشید. ایشان مطیع رهبری بود و با توصیه
در دوره مقام معظم رهبری سه رئیس‌جمهور سرکار آمدند و هر سه آن‌ها با رهبری زاویه دارند. از همه بدتر احمدی نژاد است که می‌خواهد با زیرکی ماست‌مالی کند!
خود امام بعد از رحلت امام رهبر شد.

در دوره مقام معظم رهبری سه رئیس‌جمهور سرکار آمدند و هر سه آن‌ها با رهبری زاویه دارند. هاشمی و خاتمی این‌گونه بودند و از همه بدتر احمدی نژاد است که می‌خواهد با زیرکی ماست‌مالی کند! برای دوره آینده ریاست جمهوری هم با این‌که بنده آدم دانشگاهی و تحصیل‌کرده بالا نیستم، اما به اندازه چندین برابر این دانشگاهیان کتاب خوانده‌ام و اهل تجزیه و تحلیل هستم؛ من می‌گویم این‌که در قانون اساسی گفته که کاندیدای ریاست‌جمهوری باید «رجال سیاسی و مذهبی و مدیر مدبر" باشد یک تحلیل می‌خواهد. اولا خود "رجال" معنایی اعم از زن و مرد دارد. قرآن وقتی مي‌فرماید "من المومنین رجال من صدقوا...» صحبت از جوان‌مردی و مردان ویژه است. افرادی که کاندیدا می‌شوند باید مردانگی ویژه داشته باشند. قید سیاسی و مذهبی هم از نظر من این است که هر کاندیدا اگر مشخص باشد کوچک‌ترین زاویه با رهبری دارد شورای نگهبان نباید صلاحیت او را تایید کند.

...وقتی احمدی‌نژاد مصاحبه کرد و گفت من نماینده مردم هستم و مجلس ۳۰ درصد مردم را نمایندگی می‌کند و مقام معظم رهبری هم توسط خبرگان انتخاب می‌شود؛ به ایشان گفتم فکر نمی‌کردم سواد سیاسی شما این‌قدر کم باشد که تو خیال می‌کنی مردم رئیس جمهور انتخاب می‌کنند؛ مردم از میان کاندیداها یک نفر را برای پست ریاست جمهوری به رهبر «پیشنهاد» می‌کنند؛ رهبر می‌تواند تنفیذ بکند یا نکند.

...در تمام چهار حکم تنفیذ که در زمان امام و شش مورد در دوره مقام معظم رهبری شده است، قید شده این تنفیذیه تا زمانی نافذ است که .... یعنی چند شرط گذاشته شده است. اگر رهبر بداند که شرایط را ندارد با یک نامه می‌تواند رئیس‌جمهور را عزل کند. فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید کاملا به این‌ها معتقد باشد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۰۸:۲۰
هردم ازاین باغ بری می رسد (32790)
ایران
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۹:۰۰
تو اینهمه کتاب که خوندی توش فارسی دو دبستان هم بوده؟ چون " میزان رای ملت است " معنی اش کاملا تو اون کتاب گفته ها!!!! (33104)
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۱۸:۲۶
خود رهبر میگه انتخابان نه پیشنهادات .رهبر انقلاب: انتخابات در جمهوری اسلامی یكی از بهترین، آزادترین و استانداردترین انتخابات در دنیاست
بعد تو چی میگی؟ (33226)
m.ahmadi
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۰۸:۲۸
اقای رفیقدوست بدانید اگر چه احمدی نژاد خودش را با اینکار ها معرفي کرد ولی مردم شمارا هم میشناند بهتر است در این برهه حساس خودت را به مقام رهبری و اقای هاشمی منتسب نکنی (32791)
ناشناس
Canada
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۰۸:۵۳
راستی از برادرتان که کلی بیت المال رو بالا کشیده بود چه خبر در ضمن ثروت کلان جنابعالی هم زبان زد خاص و عام است...........!!!!!! (32798)
کاربر
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۰۹:۰۸
عجب فکر و تصور مخربی . به اینا میگن بی بصیرت ! (32800)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۰۹:۱۲
اين ماست مالي رو خوب امدي (32804)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۰۹:۴۸
ایشون کجا تشریف داشتند این 8 سال؟ نکنه سودهای بادآورده کم شده که صداش دراومده! (32815)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۰۹:۵۴
خوب یعنی که چی همه زنده ها را که ازشون واهمه داری میگی که با رهبر دارای زاویه هستند حتما به جز خود شما که کاملا هم افق با رهبر هستی. ابندفعه را امتحان کن ببین در ایران چند هزار طرفدار داری.باز هم صد رحمت به آقای محسن رضایی که یکی دو در صدی رای میآورد.این گوی و این میدان (32819)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۰:۰۵
این اظهارات خلاف قانون اساسی است و ................ (32826)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۰:۲۴
موتلفه ای ها به تاریخ پیوسته اند نه اینکه تاریخی شده باشند یعنی ...فینیشد...
بهار با پخش اخبار این جور آدما به ماها حرص می دیا!!! (32830)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۰:۲۹
بازی کردن با الفاظ .... (32834)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۰:۵۴
راستی برادر ایشان در چه حالی هستند (32843)
محمد حسن
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۱:۳۶
اگه زاویه‌ی احمدی‌نژاد از اون ۲ تای دیگه بیشتره، پس شماها که خودتونو مطیع رهبر می‌دونید چرا این همه بیشتر از اون ۲ تا ازش حمایت می‌کردین؟
حالا که فقط چند ماه به تموم شدن دوره‌ش مونده فهمیدین؟........یا علی (32852)
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۲:۰۴
شما هم ثروتتان را از راه حلال کسب کرده اید
من شخصا دیدم داشتید کار میکردید و عرق میریختید (32864)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۲:۲۲
نگران نباشین آقای رفیق دوست انشالله نظاممون که پارلمانی بشه این همه مشکلات عدیده ! که فکر شما رو مشغول کرده برطرف میشه بحمدالله بعد میتونین خیلی راحت و بی دردسر خدمتتون به مردم رو ادامه بدین البته با راندمان بیشتر !
اینو گفتم که نگران نباشی (32871)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۳:۳۰
این حرف کاملا در تضاد با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی است (32893)
زن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۴:۳۴
آخرش نفهميديم ما مردم چي هستيم ...
آخرين آظهار و و نظر جمهوري بودن ما (32905)
ترسو
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۲۱:۵۰
یعنی تا حالا فکر میکردی چیزی هستید؟ (33288)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۵:۵۵
فاضل خداداد (32918)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۶:۲۹
واقعاااااااااااااا؟ (32931)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۸:۳۹
یعنی قانون اساسی تعطیل. (32959)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۹:۰۶
کی تو رو معرفی کرد؟ (32966)
افشين
Sweden
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۱۹:۵۰
حزب باد كه ميگن يعني اين اقايون! كم سنگ احمدي نژاد به سينه نميزديد حالا........ ميزنيد زيرش!!! (32985)
۱۳۹۱/۱۲/۱۶ ۲۰:۵۸
نظام یه دوست مثل شما داشته باشد دیگر نیازی به دشمن ندارد........ چرا ذهنیت مردم راخراب می کنید ومیخواهید نظام رابه چه متهم کنید؟ (32999)
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۰:۲۸
بروید بار دیگر قانون اساسی را بخوانید !
اگر آنچه می خواهید درون آن نبود، همه پرسی برگذار کرده ،اضافه نمایید .
البته اگر مردم اجازه دهند . (33064)
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۰:۳۳
پيشنهاد اول از سوي شوراي نگهبان و پيشنهاد دوم از بين پيشنهادهاي شوراي نگهبان از سوي مردم، بررسي پيشنهادهاي مردم از سوي وزارت كشور و شوراي نگهبان و نهايتا پيشنهاد وزارت كشور و ... به مقام معظم رهبري. جناب رفيق دوست اين پيشنهاد چطور است به مذاقت بهت خوش مياد يا نه؟ تا الان براي دخترت جهيزيه تهيه كردي تا بداني چقدر مردم در رنج و عذابند؟ تا الان پسري داماد كردي تا بداني مردم كمرشان شكست؟ عجب حرفي مي زنم ؟انگار نمي دانم شماها مشكل مالي نداريد تا چنين حرف هايي مطرح باشد. اصلا نمي دانيد طعم بي پولي چيست براي تهيه امكانات اوليه زندگي . (33067)
پارسا
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۲:۵۲
...اگه دسته امثال اینا بود بساط همین انتخابات ها هم جمع می شد؟! (33081)
ali
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۵:۲۰
جناب رفیق دوست از خدادوست بدبخت ...... چه خبر ؟ (33083)
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۷:۴۶
حتما قانون اساسی را نخوانده ای، جناب رفیق دوست........... (33095)
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۷:۴۸
این قدر هم از خودت تعریف نکن که تعریف کردن از خود معادل..... (33096)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۸:۰۵
پس....راي مردم يعني كاغذ باطله؟ وقتي رفيق اين را ميگويد! واي بحال ... (33098)
فرزانه
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۸:۳۹
سلام
اقایون اینطوری نیست
مردم رئیس جمهور خود را انتخاب می کنند و بعد رهبری تایید می کنند.
پیشنهادی نیست که عزیزم
میزان رای ملت است به انها که ارمان های امام راحل است فکر کنید
برگردید به سخنان و حرف های امام (33102)
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۹:۳۳
دموکراسی همینه خب! (33106)
اکبری
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۰۹:۴۱
با سلام اگر به عکسش توجه کنید نخوت وغرور از آن میبارد ، مردم را از بالا نگاه میکند ..................... (33107)
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۱۳:۲۵
خوب شد معني جمهوري را أيشان تبيين فرمودند (33145)
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۱۴:۲۷
خب راس میگه
اگه رهبر تنفیذ رو امضا نکنه(که البته همیشه به مردم احترام گذاشته و امضا می کنه) اون فرد رئیس جمهور نمیشه (33166)
ابوعلی
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۱۴:۳۷
با تشکر از بهار و همه نظرات بعضی ها چه حرفها که از خود در نمی آورند واقعاً که آدم در چنین مواقعی معنای برخی احادیث را را به درستی درک می کند. (33168)
امین
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۱۵:۴۸
میزان رای ملت است. (33190)
سعید
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۱۶:۵۰
رفیق جان لطفا از جیب خودت خرج کن کاری به کار امام و رهبر نداشته باش. (33206)
مهدی
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۱۹:۴۸
باید به رای مردم احترام گذاشت و نباید اندیشه فردی را بعنوان اندیشه نظام سیاسی کشور پنداشت از طرفی توسل به نظریه و ارزش های کلی شمو ل باعث جذب حد اکثری می شود ولی اندیشه های فردی گاها ریزش هایی را بهمراه خواهد داشت و هزینه هایی را تحمیل نظام خواهد نمود تعجب از این است که همه تراوشات ذهنی همراهان چرا در زمان های حساس که نیاز به همدلی و همزبانی دارد شکوفا می شود و در بقیه ایام سال حرفی حدیثی وجود ندارد . (33257)
رضا
۱۳۹۱/۱۲/۱۷ ۲۰:۰۹
اگر آقای رفیقدوست کمی زحمت میکشید و بطور سطحی یکبار قانون اساسی اصل 114 را که بیان میکند (رئیس جمهور برای مدت چهار سال با رای مستقیم مردم انتخاب می شودو....)مطالعه می کرد چنین گافی را مرتکب نمیشد (33262)