به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۷۹۱۹۶
مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه:

دولت یارانه ویژه برای تاکسیرانان لحاظ کند

گروه اقتصادی: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه از مسئولین دولتی درخواست کرد: با در نظر گرفتن یارانه ویژه برای تاکسیرانان به این قشر نگاه ویژه داشته باشند.
دولت یارانه ویژه برای تاکسیرانان لحاظ کند
سجاد سلیمانی با بیان اینکه تک نرخی شدن قیمت بنزین تاثیر زیادی بر معاش تاکسیرانان دارد، گفت: در بحث تک نرخی شدن قیمت بنزین متاسفانه هنوز بسته‌های حمایتی برای تاکسیرانان در نظر گرفته نشده که امیدواریم زودتر این امر محقق شود. وی حمایت از حمل و نقل عمومی را از اولویت‌های تمامی دولت‌ها دانست که دولت تدبیر و امید نیز به آن اهتمام دارد. سلیمانی در ادامه با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌ تاکسی در شهر کرمانشاه نداشته‌ایم و قیمت مصوب سال گذشته همچنان پابرجاست، گفت: با هر گونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط افراد متخلف برخورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه افزود: افزایش نرخ کرایه تاکسی مستلزم طی مراحل قانونی شامل بررسی و پیشنهاد لایحه به شورا و مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری است و هرگونه افزایش قیمت خارج از روند قانونی، تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود. وی افزود: به روال سال‌های گذشته و بر اساس نرخ تورم، رقم پیشنهادی افزایش نرخ کرایه تاکسی برای بررسی و تصویب به شورای شهر فرستاده شده است.

سلیمانی هرگونه افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی‌ها را غیرقانونی دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا افزایش غیرمجاز کرایه تاکسی، مراتب را از طریق شماره تلفن‌های 38211948، 38246565 و یا سامانه 137 شهرداری اطلاع دهند. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه گفت: در صورت تغییر نرخ کرایه‌های تاکسی نسبت به اطلاع رسانی به رانندگان تاکسی و عموم شهروندان اقدام خواهد شد.

سلیمانی گفت: تاکسیرانان متخلف در مرحله نخست به سارمان تعزیرات حکومتی معرفی شده و در صورت ادامه تخطی به کمیته‌های انضباطی ارجاع و نهایتاً نسبت به باطل کردن کارت شهری آن‌ها اقدام خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر حدود 9700 تاکسی گردشی، مسیری، ون و آژانس در شهر کرمانشاه فعالیت می‌کنند و روزانه بیش از 600 هزار نفر از طریق ناوگان تاکسیرانی درون شهری کرمانشاه جابجا می‌شوند. سلیمانی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه را خودروهای دوگانه سوز تشکیل می‌دهد و با توجه به عدم تغییر گاز CNG از تاکسیرانانی که خودروی دوگانه سوز دارند، خواست تا بیشتر از گاز استفاده کنند.
مرجع : ایسنا