به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۶۰۳۷۶
بسیج را با سربازان شاه مقایسه کرده بود!

سناريو جديد كيهان عليه وزير جديدپيشنهادي

گروه سياسي- رسانه‌ها: روزنامه كيهان در گزارش عليه وزير جديد پيشنهادي علوم با عنوان «نامزد تصدی وزارت علوم بسیج را با سربازان شاه مقایسه کرده بود!» به نقل از دو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشت: معرفی دانش آشتیانی برای تصدی وزارت علوم ادامه همان روند غلط درباره میلی منفرد و فرجی داناست و نمایندگان احتمالاً به آشتیانی رأی نخواهند داد.

كيهان به نقل از وحید فیاضی نماینده نور نوشت: من معتقدم نقش آقای روحانی در معرفی وزیر علوم کم است و دیگران به جای ایشان تصمیم‌گیری می‌کنند در واقع نمی‌گذارند آقای روحانی از انتخاب افراد و گزینه‌هایی اینچنینی فراتر رود در صورتی که اگر فرد معتدلی معرفی شود می‌تواند رأی اعتماد مجلس را بگیرد. وی مخالفت دیروز نمایندگان به هنگام معرفی آشتیانی به مجلس را نشانه رأی نیاوردن احتمالی وی توصیف کرد.

همچنین حجت‌الله درویش دیگر عضو کمیسیون تحقیقات معتقد است جو مجلس درباره دانش آشتیانی نشان می‌دهد وضعیت او بهتر از گزینه‌های قبلی نیست. نماینده مردم ایذه اظهار داشت: انتظار می‌رفت رئیس دولت برای معرفی گزینه خود با مجلس رایزنی‌هایی انجام می‌داد در حالی که ایشان درباره آقای آشتیانی هم با نمایندگان رایزنی نداشتند. در همین حال یک فیلم از آشتیانی مربوط به وقایع سال 88 از آرشیوها فراهم شده و قرار است در جلسه رأی اعتماد پخش شود.

كيهان سپس به متني از مصاحبه سالهاي پيش دانش آشتیانی در کتاب خاطرات معین (تاریخ شفاهی آموزش عالی) پرداخته و آنرا متضمن مخالفت با بسیج دانسته و از قول آشتیانی نوشت: وقتی امام بیانیه ورود بسیج به دانشگاه‌ها را دادند با دوستان گفت‌وگو می‌کردیم که بحث حضرت امام این نیست که نهاد بسیج در دانشگاه تشکیل شود، بلکه می‌خواهند آن روحیه و توانمندی بسیجی وارد جنبه‌های علمی شود. در آن جلسات روی این نکته تأکید می‌کردیم، ولی آن آقایان می‌گفتند که شروع فرمان امام این است که باید نهاد بسیج در دانشگاه تشکیل شود. ما هم مخالفت می‌کردیم و می‌گفتیم قبل از انقلاب هم شبیه همین مسئله پیش آمد که عده‌ای از نیروهای سرباز شاه می‌خواستند وارد دانشگاه شوند، اما دانشجوها مخالفت می‌کردند و این مسئله همین تلقی را دوباره زنده می‌کند]![ و نه تنها کمکی به بسیج نمی‌کند که اصل پیام امام هم روی زمین می‌ماند. بعد از این جلسه‌ها اختلاف‌هایی بین ما به وجود آمد. خاطرم هست که این مسئله در دوران دکتر معین دوباره خیلی جدی شد.

دانش آشتیانی می‌گوید: در زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند، آقای دکتر معین از من خواستند در جلسه حاضر شوم. در آن جلسه آقایان محسن رضایی، افشار و فیروزآبادی هم آمدند و نظر خود را گفتند. طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌مند می‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را یادآوری می‌کردیم. یادم می‌آید که آقای هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید.

كيهان در ادامه رپرتاژش عليه وزير پيشنهادي نوشت: بررسی دانش آشتیانی نشان می‌دهد که دولتی‌ها بار دیگر در ادامه روند گذشته خود، بر معرفی گزینه‌های مسئله‌دار تأکید دارند و این بار در شرایطی فخرالدین دانش به مجلس معرفی شده است که وی از مرتبطین نزدیک به جبهه منحله مشارکت و قائم مقام معین در وزارت علوم دولت اصلاحات بوده است. وی در فتنه 88 به علت ارتکاب مسائل امنیتی توسط نهادهای ذی‌ربط احضار شد و هم اکنون نیز عضو حلقه اصلی جریان فتنه در وزارت علوم به شمار می‌رود.

رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۸:۳۴
این معتدل معتدلی که برادر ح.ش!می فرمایند منظور کسی مثل خودشان است دوستان در جریان باشید (261586)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۵:۴۱
بازار فتنه بازان سکه شده! (261704)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۶:۱۴
یک سوال؟؟
چراهروقت دمکراتهادر آمریکاروی کار می آیند.اصولگرایان تندرویی مثل احمدی نژاد رئیس دولت می شوند که هی برای غربیها قدرت نمایی کند (چون میداندکه دمکراتها جنگ طلب نیستند)وهروقت جمهوری خواهان جنگ افروز در آمریکا روی کار می آیند نوبت به اصلاح طلبان واعتدال گرایان (اهل مذاکره وکار دیپلماسی)در ایران می رسد؟ (261707)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۶:۱۹
شیخ دیپلمات خوب میداند چکارکند وچه کسی را معرفی کند .اتفاقا معرفی این افراد وعدم رای اعتماد مجلس این پیام را به مردم می دهد که آی مردم مجلستان دیگر تاریخ مصرف افرادش گذشته است واگرمیخواهید از این وضعیت راحت شوید بفکر تغییر مجلس در سال آینده باشید وافرادی را انتخاب کنید که همسو با دولت باشند که اگه نباشند همین آش وهمین کاسه هست؟ این معرفی کردنها ازدولت ورای ندادن ازمجلس برای مردم پیام بزرگی دارد.... (261709)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۲:۲۸
متاسفانه وزیر به احتمال قوی رای نخواهد اورد چرا که مخالفت کیهان مخالفت نمایندگان است .بعضی از این اقایان عقلشان در مطالب کیهان خلاصه شده (261786)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۸:۴۴
توپخانه اقتدارگرایان دوباره برپا شده است. این بار علیه گزینه دیگری از لیست پیشنهادهای رئیس جمهوری منتخب مردم برای تصدی وزارت علوم. اقتدارگرایان که از افشای رانت ها و بورسیه های غیرقانونی دوره احمدی نژاد خشمگین شده اند، ظاهرا حاضر نیستند به حضور یک چهره مقبول دانشگاهیان در این وزارتخانه رضایت دهند. آتش توپخانه دوباره روشن شده است، و خرج مهمات نیز مثل همیشه یک ترجیع بند تکراری است: فتنه! (261588)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۸:۵۱
فقط يك كلمه برای شریعتمداری و اون مجلسي كه همچين وزارت خانه مهمي را بدون وزير گذاشته : شماها نماينده يك درصد مردم هم نيستيد شماها نماينده جبهه پايداري هستيد ما در انتخابات اينده مجلس حسابتون را خواهيم رسيد ( البته اگه بعضيا بزارند كسايي كه لايق هستند كانديد شوند و . . . ) (261589)
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۰۱
خود شریعتمداری را وزیر کنید و قال قضیه را بکنید (261591)
عسكري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۰۹
شما را به خدا ول كنيد اين مسئله ها را چرا ميخواهييد جلوي پيشرفت مملكت را بگيريد نغوذ بال .. خدا نيستيد كه اگر جاي خدا بوديد فكر ميكنم همه را از دم تيغ ميگذرانديد و ميگفتيد فقط ما بايد باشيم (261593)
پیش بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۱۳
آقا این برای صدبار
گروه پایداری منتظر پیشنهاد نیروی نفوذی خود در ورارت خانه است که الان معاون مالی است
والاسلام (261594)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۱۴
و باز هم کاسبان فتنه!!!! (261595)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۱۴
رئیس جمهور محترم باید تا بحال فهمیده باشد که غیر از کیهانی ها و نمایندگان پیرو مرشد اعظم ( حسین شریعتمداری ) بقیه فتنه گرند بخصوص مردم که به جلیلی رأی ندادند حالا باید سزای عمل خود را ببینند . (261596)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۳۶
کیهان تا ایران رو به کره شمالی تبدیل نکنه دست بردار نیست (261599)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۴۱
سلام، به کیهانیون بگوییداگرازاعضای حلقه احمدی نژاد را (که چندروزقبل درمجلس ختم رویت شدند) به عنوان وزیرمعرفی کنند؛ راضی وخشنودید؟ (261600)
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۵۰
با سلام
تا زمانیکه این رسانه های مورد دار تندرو که با هماهنگی تندروهای دو
آتیشه تر از خودشان که دست پرورده دولت نهم و دهم که دنیایی از راند خواریها و دزدیها و اختلاسها در کشور برای حفظ منافع خودشان جولان میدهند
هیچوقت این کشور روی ارامش و همدلی را نخواهد دید..
وقتی که مسایل مهم کشور که نیاز به وحدت همه ارگانها دارد فراموش شده و به چالش کشیدن و لج و لجبازی مسولین دربین هست هرگز پیشرفت را در ایران نخواهیم دید...
خدا آخر و عاقبت همه رو ختم بخیر کنه...
انشالله (261602)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۵۳
نمایندگان اگه به این رای ندن خودشون رو رسوا کردن.
رسوای زمانه... (261603)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۰۹:۵۶
خدایا ما دست اینا سر به کدوم بیابون بذاریم، چرا نمیذارن دولت کارشو انجام بده، ما تا کی باید چوب افراطی گری رو بخوریم. (261604)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۰۰
اكثريت مردم در آخرين انتخابات رياست جمهوري با راي خود اعلام كردند كه دنبال تفكر حامي جليلي نيستند وزير پيشنهادي حرف صحيحي زده اند كه بايد بسيج در بيرون دانشگاه باشد و هر كس مي خواهد مي تواند در بسيج محله خويش عضو شود. كيهان و طرفدارن نظريه تشكيل بسيج در دانشگاه دلايل خود را بيان كنند كه چه ضرورتي دارد بسيج در داخل دانشگاه باشدوقتي دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه وجود دارد چرا بايد شاخه سپاه كه جنبه نظامي دارد در دانشگاه باشد (261605)
محمد علي
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۰۷
کيهان خوب با اين کلمه فتنه کاسبي ميکنه (261606)
حاجی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۲۱
به صلاح مجلس است که به وزیرپیشنهادی رای دهدوازستیزه جویی بادولت منتخب مردم کوتاه بیایدواجازه دهددولت برنامه های خودراکه مطابق خواست اکثریت مردم است پیش ببردچون بااین مخالفتهاراه به جایی نمی بردچون دولت باهمان سرپرست هم اهداف خودرادنبال می کندمجلس می خواهدیک وزیرازجناح خودش به دولت تحمیل کندودولت هم زیربارنمی رودودرست هم همین است کابینه بایدبارئیس جمهورهماهنگ باشدنه مجلس.نمایندگان می توانندرای دهنداگرخدای ناکرده درحین انجام وظیفه تخلفی کرداورا استیضاح کنندنمی شودقبل ازجنایت قصاص کرد. (261608)
کاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۲۷
خوب نیست انسان به همه چیز با بد بینی نگاه کنه
کیهان هم حق داره نظرش را بده یا حق نداره ؟
همه باید یه جور فکر کنن به نظر شما؟ (261610)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۳۶
فتنه
فتنه
فتنه
این کلمه هم روی اعصاب
خوب شد فتنه شد و الا کیهان و هم فکراش این جور مواقع دست خالی میموندند. (261613)
نيما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۳۷
....................................
....................................
....................................
به خدا ديگه نميدونم چي بگم؟ آخه چي بايد گفت؟ والا ديگه خسته شدم... (261615)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۳
مجلس حتی اگر 10 وزیر پیشنهادی را هم رد کند مطمئنا اقای روحانی امثال کامران دانشجو را نامزد پست وزارت علوم نخواهنئد کرد. ان ها باید بپذیرند که دولتی جدید و با تفکری جدید روی کار امده که رویکرد و منش دولت قبلی را قبول ندارد و این را به دفعات اعلام کرده و مردم هم در 24 خرداد 92 به برنامه اقای روحانی رای داده اند. پس بهتر است مجلس از حساسیت نشان دادن روی اتفاقات گذشته و وارد کردن اتهامات ثابت نشده به افراد دست برداشته و به اقای دکتر اشتیانی رای اعتماد دهند. (261628)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۱۸
واقعا" متاسفم آخه تا کی می خواید به این کاراتون ادامه بدید اینقدر که به خط و خطوط سیاسی وزیر اهمیت میدید آیا سواد وزیر براتون اهمیت داره ؟ آیا اصلا مهمه که وضعیت سواد در دانشگاهها که آینده مملکته چی میشه ؟ کی دوره این نماینده ها تموم میشه همه از دستشون راحت بشن (261634)
دکان فتنه فروشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۲۲
بااین حساب آقایان مجلس50میلیون ایرانی فتنه گر هستند وباید جناب روحانی بگرددبین 20میلیون باقی مانده یک نفر که فتنه گر نباشد پیداکند.پیشنهادمی شود آقایان ضرغامی.سیداحمدخاتمی.شریعتمداری.شجونی.علوی گرگانی.جنتی.صفار هرندی. رسایی.زاکانی.احمدی نژاد.مشایی.بقایی.رحیمی.هاشمی ثمره.مه آفرید. بابک زنجانی .حسین دهقان.مهدی کلهر.جوانفکر.بیادی.الهام.شیخ الاسلام .محصو لی.حسینیان.سردارنقدی.یردارافشار اینا گزینه های مناسبی برای رای اعتمادهستند
ماشالا این همه آدم توانمندچرا جناب روحانی بیراهه می رود؟ (261635)
علی
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۳۱
اگر سال آینده اصلاح طلبان اکثریت کرسی های پارلمان را در اختیار نگیرند دولت روحانی با توجه به مسایلی که شاهدش هستیم با مشکلات عدیده ایی روبه رو خواهد شد یکی از اشتباهات محرز دولت در ارتباط با مجلس این است که زیادی روی طیف لاریجانی حساب کرده است و ممکن است این خطا با شکل گیری ائتلاف فیمابین بخشی از دولتی ها و طیف محافظه کار سنتی در انتخابات مجلس دهم برای دولت نتایج ناخوشایندی بدنبال خواهد داشت. (261639)
باران زمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۰۵
من نیفهمم چرا یک رروز نامه اینقدر قدرت داره ک وزیر بیاره ببره استیضاح کنه اب از اب تکون نخوره اما ی روزنامه ی دیگه رو بگیر وببند میکنن ک با عکسهای اسید پاشی امنیت ملی رو بخطر انداخته یعنی ی روزنامه حق عزل ونصب داره پس کشورو ایشون داره میگردونه !!!!!!!!!! (261649)
کاج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۰۹
همیشه گفته ام و بازهم میگویم: تمام سعی مجلس دراین است که مردم را نسبت به این اتفاقات بی تفاوت کند.
دولت باید گردن کلفتی و بی منطقی را همان گونه پاسخ دهد!
وعده ی روزهای روشن ما -اگرباشد-: اسفند94
لطف کنین نماینده های افراطی را ازهمین امروز رصدکنین!
ممنون بهارجان (261650)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۰۸
خب بیاید دست به دست هم بدیم این داش حسین رو بکنیمش وزیر علوم یا اصلاً نخست وزیر .بلکه جهانیان هم از سخنان نغزش بی بهره نمونند!!! (261667)
ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۱۱
اگرکیهان مخالف است حتمن این ویر به کار وزارتخانه می آید. شک نکنید (261669)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۳۳
اهای شریعتمداری!تو چند یک مملکتی که درهمه کارها اختلال میکنی وهرترفندی بکار می بری تا نظر نامیمونت را تحمیل کنی. اول انتخاب روحانی نوشتی او اصولگرا است وقتی متوجه شدی تیرت به سنگ شروع به سمباشی کردکه وزرای بیشنهادیش به او تحمیل کرده اند ونوشتی نمایندگان برای کمک به روحانی به وزرایش رای ندهید. (261675)
دد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۳۷
روحانی عزیز با همین فرمون برو جلو. ما باهاتیم. (261677)
کیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۲:۱۹
به قول یکی:
بیا بیا.... ، بخوره صداش در میا (261782)
ایران بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۴:۱۲
این شریعت مداری واقعا معضل بزرگی برای ایران وایرانی شده. اگه فتنه ای هست واقعا همین اقای شریعت مداریه (261688)
محاوی
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۵:۳۹
همینه که هست (261703)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۱:۲۳
آقای شریعتمداری اگه چندتا ارگان دست از خرید فله ای کیهان به خرج ملت و از بیت المال بردارن محبور میشی کرکره روزنامه ات رو بکشی پایین
جایی بین مردم نداری (261766)