به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۳۷۳۳۶

این‌ها متخلفان مرزی هستند! /طنز

این‌ها متخلفان مرزی هستند! /طنز
رضا ساکي در بخش طنز ايسنا نوشت: رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با بیان این‌که باید چهار مرزبان آزادشده تنبیه شوند، گفت: تنبیه برای این است که در زمان انجام وظیفه دیگر این تخلفات تکرار نشود.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس با تأیید خواب بودن پنج مرزبان آزاد‌شده هنگام انجام وظیفه در مرز، افزود: من بودم، به جای برخورداری از خدمات آزادگی، آن‌ها را تنبیه می‌کردم تا در زمان انجام وظیفه دیگر این تخلفات را تکرار نکنند.

من هم با ایشان موافق هستم. دلیلی ندارد مرزبانان را مجازات نکنیم. آن‌ها با اسیر شدن، ملتی را نگران کرده‌اند و هزینه‌هایی برای نظام تراشیده‌اند. اصلا سربازی که بخوابد باید به اشد مجازات برسد، آن هم سربازی که با آخرین تجهیزات نظامی قرن، در منطقه صفر مرزی هر روز کباب کوبیده می‌خورد و ماساژ می‌گیرد. سربازی که ماهانه دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد و خانواده‌اش تأمین است، چرا باید هنگام سربازی بخوابد و اسیر بشود؟ یعنی آن همه آموزش در بالا‌ترین سطح باید به اسارات منجر شود؟

این سربازان باید در مقابل محکمه پاسخگو باشند که چرا اسیر شده‌اند و چرا بعد از اسیر شدن خود را آزاده نکرده‌اند و چرا وقتی آزاد شده‌اند تروریست‌ها را با خود نیاورده‌اند و چرا در دوران اسارت لب به آب و غذا زده‌اند و چرا خود را نکشته‌اند و چرا وقتی وارد مام میهن شده‌اند، ضجه نزده‌اند. من اگر بودم این خائنین به وطن را از‌ همان پاکستان، یک‌راست به صورت کلاغ‌پر می‌فرستادم به‌ همان نقطه‌ صفر مرزی تا ادامه‌ خدمت را انجام بدهند. به نظر اگر برای این سربازان هزار روز اضافه خدمت بزنند، کم است.

این‌ها باید تا آخر عمر خدمت کنند تا دیگر مرزبانان بدانند نباید اسیر تروریست‌ها بشوند و نباید بخوابند و مرز جای خوردن نیست، چه رسد به خوابیدن و اجابت مزاج! مردم هم باید جلو احساسات خود را بگیرند تا قانون درباره‌ این متخلفین مرزی تصمیم بگیرد و آن‌ها را به اشد مجازات برساند. شلاق هم اگر بخورند حقشان است.

باقی بقایتان!