به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۵۹۵۱۲
اسیدپاشی در اصفهان یک توطئه است

نظر خطيب‌نمازجمعه تهران درباره اسيدپاشي‌

گروه سياسي: امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اسیدپاشی یک عمل خلاف وجدان، اخلاق و قانون و یک منکر به معنای واقعی کلمه است، اعلام کرد اسیدپاشی در اصفهان یک توطئه است و عاملان جنایت اسیدپاشی باید توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شناخته شوند.
نظر خطيب‌نمازجمعه تهران درباره اسيدپاشي‌
حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران در سخنان خود با اشاره به اقدام غیرانسانی اسیدپاشی در اصفهان، تصریح کرد: اسیدپاشی در اصفهان یک عمل خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون است و یک منکر به معنای واقعی کلمه، یک امر زشت و ناپسند و نفرت‌باری بود که اتفاق افتاد. از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انتظار داریم عاملان این جنایت را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: این یک جنایت شخصی نبود مانند جنایت قبلی که یک جوانی در علاقه به یک دختر بخواهد شخصا انتقام گرفته باشد. بلکه اسیدپاشی در اصفهان یک توطئه است آن هم در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس در حال بررسی است. ‌امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین ماست و از انسانی‌ترین قوانین بشری محسوب می‌شود و همه انسان‌ها باید خودشان را نسبت به آن مسئول بدانند و در صحنه حاضر باشند، همه در این زمینه باید مملکت را مربوط به خودشان بدانند و سرنوشت همه را به یکدیگر گره خورده بدانند و همه را در یک کشتی ساکن بدانند که هر کسی بخواهد این کشتی را سوراخ کند باید بداند که او تنها جای خودش را مخدوش نمی‌کند، بلکه در حال غرق کردن سکنه کشتی است.

صدیقیهمچنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: باید از همه آزار و اذیت‌ها پرهیز کنیم. برخی از مردم از برخی مسئولین توقع نابجا دارند،‌ فشارهای بیخودی می‌آورند،‌ کاری که مربوط به آنها نیست را از آنان توقع دارند، باید همه به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و آن را رعایت کنند. وی افزود: بیایید یک مدینه فاضله‌ای را به عالم نشان دهیم، برای ما ایراد دارد پرونده‌های زیاد در دادگستری داشته باشیم، برای ما خجالت دارد طلاق رو به فزونی و ازدواج رو به کاهش باشد، معلوم می‌شود نور ایمان رو به کاهش است، جامعه اررشی جامعه‌ای است که علی‌وار زندگی می‌کنند، یقین بدانیم مرگ حق است و همه ما رفتنی هستیم، لذا بهتر است تقوا پیشه کنیم، چرا که تقوا موجب نجات جامعه و عزت‌آفرین است.