به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۵۲۷۶۲
با تاکید بر لزوم مسلح کردن مخالفان داعش

اولاند:اسد خودش‌مسبب پيدايش‌داعش‌است

گروه بين‌الملل: رئیس جمهور فرانسه با تاکید بر لزوم مسلح کردن مخالفان داعش برای جنگ علیه آن در سوریه و عراق تصریح کرد: بشار اسد سوریه نمی‌تواند شریکی در جنگ علیه تروریسم باشد زيرا عملكرد رژيمش از علل پيدايش و قدرت گرفتن داعش است.
اولاند:اسد خودش‌مسبب پيدايش‌داعش‌است
فرانسوا اولاند، طی یک سخنرانی در نشست سالانه سفیران فرانسه تاکید کرد: جامعه جهانی برای اینکه بتواند با گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام"داعش" مبارزه کند، باید گروه‌های مخالف داعش را مسلح کند. وی بر لزوم تشکیل ائتلاف بین‌المللی گسترده علیه شورشیان داعش تاکید کرد و افزود: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نمی‌تواند جزو این ائتلاف باشد، زيرا عملكرد رژيمش از علل پيدايش و قدرت گرفتن داعش است.

پیشتر سوریه پیشنهادی را به کشورهای غربی و منطقه‌ای مبنی بر لزوم هماهنگی با این کشور برای مبارزه با تروریسم مطرح کرد. از سوی دیگر، اولاند از سازمان ملل خواست تا از مقامات لیبی حمایتی "استثنایی" برای بازگرداندن نظم بعمل آورند چرا که احتمال بالا گرفتن تنش در این کشور و کشیده شدن پیامد‌های آن به کشورهای منطقه وجود دارد. وی همچنین گفت: نگرانی اصلی امروز من لیبی است و در صورتی که اقدامی بین المللی صورت نگیرد پدیده تروریسم در تمامی کشورهای منطقه گسترش خواهد یافت.

رئیس جمهور فرانسه همچنین عنوان داشت که باید پارلمان منتخب مردم دولتی را شامل تمامی گروه‌ها تشکیل دهد تا بتواند روند آشتی ملی و خلع سلاح شبه نظامیان را آغاز کند. در غیر این صورت تنش در کشور بالا خواهد گرفت. اولاند همچنین افزایش حمایت‌ها از عراق را برای حفظ وحدت و تامین امنیتش خواستار شد.