به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۹۱۷۱
اگر اطلاعات شما بیشتر است، به ما خبر بدهيد

ظریف خطاب به دو دلواپس پايداري چه گفت؟

گروه سياسي: عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس درباره جلسه غیرعلنی که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد گفت: در این جلسه ظریف در مورد مواضع ایران پیرامون نیروگاه اتمی بوشهر و لزوم تامین اورانیوم این نیروگاه از داخل، رایزنی های تیم مذاکره کننده در مورد تعداد سانتریفیوژهای مورد نیاز ایران و زیاده طلبی های طرف غربی برای تمدید توافقنامه ژنو به مدت چندین سال گزارش داد.
ظریف خطاب به دو دلواپس پايداري چه گفت؟
یک نماینده مجلس در خصوص جلسه غیرعلنی نمایندگان با وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه ظریف اعلام کرد که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری خواسته های مردم و نمایندگان مجلس مذاکرات هسته ای را ادامه دادند. وی گفت: ظریف قاطعانه اعلام کرد که ایران برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات آمادگی دارد و اگر مشکلی در روند مذاکرات ایجاد شود، از سوی طرف مقابل است. این نماینده مجلس اظهار داشت: ظریف معتقد بود پیش از مذاکرات جو جهانی علیه ایران بوده و رسانه های بیگانه به گونه ای ایران را قانون گریز معرفی کردند که مذاکرات اخیر این جو را به نفع ایران خاتمه داده و ایران را به عنوان کشوری که با جهان تعامل خواهد داشت، معرفی کرده است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس ادامه داد: مساله مهمی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت مساله غنی سازی ایران بود، ظریف گفت: طرف غربی در مذاکرات اعلام کرده که اورانیوم مورد نیاز برای مرکز اتمی بوشهر را تامین می کنند، اما تیم مذاکره کننده تاکید دارد که ایران می خواهد خودش برای نیروگاه بوشهر اورانیوم مورد نیاز را تولید کند. وی اظهار داشت: ظریف معتقد بود که طرف غربی بر روی تعداد سانتریفیوژها حساس است و خواستار کاهش تعداد سانتریفیوژها است، در حالی که تیم مذاکره کننده ایران معتقد است تعداد سانتریفیوژهای ایران باید به گونه ای باشد که سوخت مورد نیاز نیروگاه بوشهر را پوشش دهد. این نماینده مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه اعلام کرد که طرف غربی علاقه مند بود که توافقنامه ژنو تا چندین سال تمدید شود که تیم مذاکره کننده مدیریت زمان را از آنها گرفت و تنها اجازه داد که توافقنامه ژنو تا آذر ماه تمدید شود.

وی اظهار داشت: ظریف در ابتدای صحبت های خود اعلام کرد که تیم مذاکره کننده در دولت روحانی برخاسته از اراده قوی و قدرتمند مردم هستند و مذاکرات ما نتیجه انتخابات مردمی است. عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطر نشان کرد: این اظهارات ظریف مورد اعتراض شدید روح الله حسینیان و مهدی کوچک زاده نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و از وزیر امور خارجه خواستند که در موضوع صحبت کند. ظریف در پاسخ به آنها گفت: اگر اطلاعات شما بیشتر از ما است، می خواهید شما به ما خبر بدهید. بر اساس شنیده ها ظریف در این جلسه ضمن ترسیم مسیر هفت ماهه مذاکرات ایران و غرب کلیاتی از مذاکرات ژنو موارد اختلاف ایران و غرب در مورد نیروگاه آب سنگین اراک و فوردو ارائه داده است.
مرجع : مهر

موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۸:۲۸
mpt چی گفت (242218)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ۰۲:۴۹
روزشمارى براى انتخابات مجلس و جواب دندان شكن به كوچك و حسينيان و mpt و رسايي و بذرپاش و .... ظريف بنده خدا حاضره چندين ماه در مذاكره باشه ولي يك دقيقه هم با اينها هم كلام نشه ! (242288)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۸:۳۲
درود بر ظریف عزیزی بخدا (242220)
رضا
United States
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۸:۵۸
وقتی صحبت ازاراده قوی ومحکم ملت به میان میآید آدمهای تندرو عقده ای وامانده متحجروحشتشون برمیداره-تندروهای خوارج مسلک بدانند ملت ایران باتبعیت ازرهبرخودبدوراز دلواپسی پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته ای میباشد وبه کوری چشم دشمنان داخلی وخارجی برايشان آرزوی موفقیت وپیروزی درپناه ایزدمنان مینماید-دکترظریف عزیز این افراد میخواهند باسخنان پوچ وواهی خود اراده تان را سست کنند بااراده قویترازقبل ادامه دهید که دعای اکثریت ایرانیان درتمام دنیا بدرقه راهتان میباشد ؛ یاعلی (242223)
تیرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۹:۱۷
ظریف مصدق دوران ماست حقش بیشتراز حرفاست که یه سری mpt بخوان اذیتش کننن (242231)
جوج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۰:۰۴
ظریف اسمت تو کتابای تاریخ ثبت میشه... (242241)
سيدمهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۰:۰۵
بنده خدا دكتر ظريف بايد در دو جبهه دشمن خارجي و دشمن داخلي مبارزه كند
الهي كه خداوند پشت و پناهش باشه ايشان از ذخاير بينظير كشور هستند (242243)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۰:۱۷
ظاهرا این پایداریچی ها به عبارت برآمده از اراده مردم و قدرت ناشی از انتخابات مردمی آلرژی دارند و دلواپس میشوند!
آقای حسینیان آقای کوچک زاده
آرامش روحی و ثبات را برایتان آرزومندم (242245)
مش اسمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۱:۲۹
ظریف توچقدر باظرافت کار می کنی داری کم کم نون مارو آجر می کنی آخه نون ما در تحریمه. نکن داداش بخدا استیصاحت می کنیم. آنقدر همایش خط قرمز ودلواپسی راه بیندازیم با ابوموسی اشعری مقایست می کنیم در شعرهایمان شرمندت می کنیم تا دست برداری چرا باکری دست میدی کری که با نتانیابو قصاب غزه و با اوباما دست داده دست میدی. نکن انقدر نشین باخانم اشتون نخند.ماچشم دیدن این کارارو نداریم.ماهنوز سیر نشدیم میخوای تحریمها را برداری. (242255)
ازادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۲:۲۹
مرد تاريخ وقرن دنيا دكتر ظريف (242266)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۳:۲۱
دکتر ظریف نمونه ای کوچک از دکتر مصدق (242274)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۲۳:۲۳
موافقید ظریف بشه رییس جمهور .خیلی بهش میاد. (242276)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ۰۱:۴۵
وزیر امور خارجه اعلام کرد که طرف غربی علاقه مند بود که توافقنامه ژنو تا چندین سال تمدید شود که تیم مذاکره کننده مدیریت زمان را از آنها گرفت و تنها اجازه داد که توافقنامه ژنو تا آذر ماه تمدید شود.

پس بالاخره اقای ظریف فهمیدند که قرارداد ژنو به ضررماست (242285)
جوان اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ۰۱:۵۴
زنده باد دکتر ظریف (242287)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ۰۵:۲۱
افرادی که بر مواضع افراطی در زمینه ی هسته ای اصرار می ورزندبه قطع یقین از شرایط تشنج اوضاع اقتصادی و سیاسی سود می برند و اهمیتی برای لطمت جبران ناپذیری که از این بابت به کشور و خصوصا قشر آسیب پذیر وارد می شود قائل نیستند. این جماعت تا مملکت را به تباهی و نابودی نکشند دست بردار نیستند. بجای آنکه به عنوان نمایندگان مردم از حقوق آنان دفاع کنند ، بیت المال و منابع ارزشمند کشور را صرف سیاسی بازی و اوهام باطل خود می کنند.مطمئنا مردم ما با هوشیاری این جماعت را از سر راه پیشرفت کشورکنارخواهند زد. (242291)