به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۷۰۸۶۱

5 نکته از هفته اول لیگ قهرمانان آسیا

گروه ورزشی: هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با ناکامی نسبی نمایندگان ایران به پایان رسید.
5 نکته از هفته اول لیگ قهرمانان آسیا
یک: حالا آقای رئیس دنبال درخشان افتاده و نه برعکس
او پنجم اسفند 1393 را فراموش نخواهد کرد. هرگز. هیچ‌وقت. پنجم اسفند 1393 شبی بود که حمید درخشان باید پیروز می‌شد و شد. او در شبی که همه انتظار سقوطش را می‌کشیدند برد را در آغوش کشید. او در شبی که رئیس جدید باشگاه شمارش معکوس کنار گذاشتنش را با صدای بلند می‌خواند برنده شد. او در شبی که رسانه‌ها او را تمام شده می‌پنداشتند حریف آسیایی بزرگ را شکست داد. او باشگاهی را شکست داد که ثروتمندترین تیم رقابت‌های قهرمانان آسیا بشمار می‌رفت. او میشائیل لادروپ را به زانو درآورد: بازیکن سابق بارسلونا و رئال مادرید و یوونتوس را، مربی سابق ختافه و مایورکا و اسپارتاک مسکو و سوانسی سیتی را... حالا حتی کنار رفتنش آمیخته به عزت نفس شده. اکنون حمید درخشان می‌تواند پرسپولیس را با سری بالا ترک کند. حالا آقای محمد حسین نژادفلاح است که باید دنبال درخشان بیفتد و نه برعکس. حالا ورق برگشته و بسیار غیرمنتظره!

دو: هادی نوروزی شیرین‌ترین گل خود را به ثمر رساند
بازیکن 29 ساله بابلی پرسپولیس برابر لخویا بهترین شب زندگی حرفه‌ایش تاکنون را سپری کرد. او در داربی 68 هم دروازه استقلال را باز کرده بود و شادی‌اش در یادها هنوز موج می‌زد، ولی گلی که او وارد دروازه لخویا کرد طعمی دیگر داشت. نیمه اول بی‌نتیجه پایان یافته بود. گل دقیقه 60 محسن بنگر اهمیت فراوانی داشت، ولی هنوز کسی باور نمی‌کرد پرسپولیس برنده شود. کسی باور نمی‌کرد این گل به گل دیگری وصل شود. گل دوم هادی نوروزی در دقیقه 66 بود که همه چیز را عوض کرد. گل دوم او بود که فریاد شادی همه را برانگیخت و آنها را وادار ساخت برای پرسپولیس و درخشان هورا بکشند. جایی که گابریل از جناح چپ نفوذ کرد و توپ را برای طارمی فرستاد و طارمی با فریب مدافعان لخویا توپ را برای نوروزی ارسال کرد که از فضای خالی شده نفوذ کرده و برابر دروازه‌بان قرار گرفته بود... گل سوم محمد نوری از روی نقطه پنالتی در سایه گل او٬ فاصله را بیشتر کرد و پیروزی قاطعی را ثبت کرد. نوروزی با شایستگی عنوان بهترین بازیکن میدان را گرفت. نوروزی هم پنجم اسفند 1393 را فراموش نخواهد کرد.

سه: بیرانوند این بار مرد اول نبود
خاطره آن روز هنوز برجسته و بزرگ است. همان روزی که درخشش او پیروزی نفت برابر پرسپولیس را رقم زد. همان روزی که دیدار تا دقایق پایانی با تساوی 1-1 پیش می‌رفت و امیر ارسلان مطهری گل پیروزی‌بخش را به ثمر رساند تا علیرضا منصوریان جشن پیروزی 1-2 را بگیرد. پاس آن گل سرنوشت‌ساز را او پس از گذر عقربه ساعت از دقیقه 90 ارسال کرد: علیرضا بیرانوند سنگربان نفت. پاس هوشیارانه و ظریف او بود که نیلسون را به خروج از دروازه وادار ساخت و مطهری ضربه نهایی را وارد ساخت. نفت برابر پاختاکور در تاشکند هم به نتیجه 1-2 دست یافت، منتهی این بار تیم شکست خورده بود. برابر تیمی که ده نفره شده بود و این بار بیرانوند بود که با تردید دیرهنگامی - دقیقه 85 - شکست را رقم می‌زد. رکورد شکست ناپذیری پاختاکور در خانه‌اش برابر باشگاه‌های ایرانی ادامه پیدا می‌کرد.

چهار: تراکتور نمی‌تواند در آسیا دور از خانه برنده شود
خیلی‌ها تصور می‌کردند تونی الیویرا پس از کسب دو برد متوالی در لیگ طلسم آسیایی سرخپوش‌های تبریز را می‌شکند، ولی تراکتور در زمین یخ‌زده نسف قارشی برغم نبردی پایاپای و نمایشی کاملا هجومی باز هم شکست خورد و این بار 1-2. در حالی که ادینیو با گل تماشایی‌اش تراکتوری‌ها را جلو انداخته بود. این شکست یعنی تراکتور طی سه سال حضور در رقابت‌های آسیایی هنوز نتوانسته دور از تبریز طی رقابت‌های آسیایی برنده شود.

پنج: فولاد زهر نداشت
آنهایی که در هوای دلپذیر استادیوم غدیر تیم‌شان را تشویق می‌کردند نقطه ضعف دفاعی از مردان اهوازی‌شان برابر السد قطر ندیدند، ولی مهاجمان تیم‌شان نیشی برای زدن ضربه آخر نداشتند. حتی اخراج محمد بدرلو توسط داور کره‌ای و بیش از بیست دقیقه بازی با ده نفر هم نظم دفاعی تیم‌شان را بر هم نزد، ولی پسران دراگان اسکوویچ سرانجام به تساوی قناعت کردند که مترادف با از دست رفتن دو امتیاز بود.
مرجع : یک ورزش