به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۶۰۷۸۱

راهنمای گشنگی /طنز

راهنمای گشنگی /طنز
پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: این غربی‌ها و فرنگی‌ها فکر می‌کنند همه‌چیز را می‌دانند. در آخرین نمونه دانشمندان و پزشکان غربی برای ما نسخه تجویز کرده‌اند که چه کارهایی را به‌هنگام گرسنگی انجام دهیم و «ایسنا» هم این مطلب موهن را از سایت «مدیکال‌دیلی» نقل کرده است (که در راستای پزشکی غرب فعالیت می‌کند که خود پزشکی غرب در راستای بیمارکردن مردم جهان به‌خصوص ما حرکت می‌کند و دستش دیگر رو شده). ما فراموش نکرده‌ایم که غربی‌ها تا اول‌اولش به ما می‌گفتند چی بخوریم، بعدش به ما می‌گفتند چی نخوریم و سپس سعی کردند ما را گرسنه نگه‌دارند و حالا می‌گویند وقتی گرسنه‌ایم چه کارهایی بکنیم یا نکنیم. درحالی‌که ما تا امروز در خوردوخوراک غرب دخالت نکرده‌ایم. حالا برای اینکه جلو نفوذ غرب را به دایره دهان و کارهای خوردنی و هضم‌کردنی خویش بگیریم و پای او را به بشقابمان باز نکنیم باید اعلام کنیم تا غرب بداند ما خودمان می‌دانیم هنگام گرسنگی چه کارهایی انجام بدهیم و انجام ندهیم، پس غرب برود جلو بوق بزند؛

اول- هنگام گرسنگی باعث‌و‌بانی‌اش را یادآوری کنیم. باعث‌وبانی گرسنگی کیست؟ آفرین. باران. اگر باران مثل آدم ببارد ما دچار بی‌آبی نمی‌شویم و گندم درمی‌آید و نان می‌پزیم و می‌خوریم. پس وای بر باران.

دوم- هنگام گرسنگی به شکم خود سنگ ببندیم. این مهم از توصیه‌های قدیمی ضدگرسنگی ماست.

سوم- هنگام گرسنگی مال کسی را نخوریم. چراکه مال‌مردم‌خوری خیلی بد است. البته توجه کنیم اگر کسی مال مردم را بخورد مردم گرسنه می‌مانند. اما مردم نباید مال کسی را بخورند. چون مال‌مردم‌خوری، دزدی و اختلاس، آدم را گرسنه‌تر و حریص‌تر می‌کند.

چهارم- هنگام گرسنگی و شنا مثل یک دست‌وپاچلفتی سعی کنیم در مسیر دهان کوسه نیفتیم.