به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ ساعت ۰۲:۴۱
کد مطلب : ۷۸۶۲۹
اوباما قانون بررسی توافق با ایران را امضا کرد

باراك اوباما: یک توافق بد را نخواهم پذیرفت

گروه بين‌الملل: باراک اوباما سرانجام قانونی را كه به کنگره این کشور اجازه بررسی هر توافق احتمالی هسته‌ای با ایران را می دهد، امضا کرد و همزمان گفته است: یک توافق بد را نخواهم پذیرفت.
باراك اوباما: یک توافق بد را نخواهم پذیرفت
طی هفته های گذشته مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا قانون بررسی توافق هسته ای با ایران را تصویب و آن را برای امضا برای کاخ سفید ارسال کرده بودند. اوباما پیشتر بارها تهدید کرده بود که این قانون را وتو خواهد کرد اما وی هفته گذشته و پس از رسیدن به مصالحه ای درباره تغییر در برخی از بندهای این قانون، با امضای آن موافقت کرد. این قانون به نمایندگان کنگره اجازه می دهد تا ظرف ۳۰ روز پس از امضای هر توافق نهایی بین ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان، آن توافق را بررسی کرده و در صورت نارضایتی، آن را رد کند.

اوباما: یک توافق بد را نخواهم پذیرفت

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما اکنون بدنبال راه حل جامع با ایران هستیم و من یک توافق بد را نخواهم پذیرفت. باراک اوباما در بزرگترین گردهمایی یهودیان در واشنگتن آمریکا گفت: امروز همکاریهای امنیتی و نظامی اسرائیل و آمریکا بیش از هر زمان دیگری است. من از سامانه موشکی گنبد آهنین که جان بسیاری را نجات داده است، حمایت می کنم.

اوباما افزود: آمریکا واسرائیل توافق دارند که ایران تحت هیچ شرایطی نباید به سلاح هسته ای دست یابد و بحث فقط درباره نحوه دست یابی به این هدف است. باراک اوباما گفت: توافقی که ما تاکنون با ایران رسیدیم، بخش هایی از برنامه هسته ای ایران را متوقف کرده یا به عقب بازگردانده است.ما اکنون بدنبال راه حل جامع هستیم و من یک توافق بد را نخواهم پذیرفت. همانطور که من در مصاحبه با گولدبرگ گفتم بر روی این توافق نام من نوشته شده است. هیچ کس به اندازه من در اطمینان یافتن از که این که این توافق بتواند اهداف را برآورده کند، منفعت ندارد.