به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۸۶۱۸۹
پای همسر بنیتس به این درگیری باز شده است

تمام جنجال‌های مورینیو و بنیتس

گروه ورزشی: به نظر می‌رسد جنجال های مورینیو و بنیتس تمامی ندارد چرا که این بار پای همسر بنیتس نیز به این درگیری باز شده است.
تمام جنجال‌های مورینیو و بنیتس
ژوزه مورینیو و رافائل بنیتس دو مربی پرافتخار فوتبال جهان رابطه اصلا خوبی با هم ندارند و بارها وقتی تیم هایشان برابر هم قرار گرفتند به شدت علیه همدیگر صحبت کردند. اخیر همسر رافائل بنیتس نیز وارد این درگیری شد و عنوان کرد همسر او تیم‌هایی که مورینیو آن را خراب کرده را درست می‌کند. صحبتی که با واکنش مورینیو همراه شد و این مربی اعلام کرد او بهتر است مراقب رژیم غذایی رافا باشد تا صحبت کردن درباره فوتبال.

پایگاه اینترنتی بلیچرریپورت در گزارشی به بررسی تمامی جتجال های این دو مربی فوتبال پرداخته است که در زیر می‌آیید.

1) بازی چلسی-لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2004-2005

پس از گل برتری لوئیس گارسیا، در بازی برگشت دو تیم، که هیچ گاه مشخص نشد که توپ به صورت کامل از خط دروازه عبور کرده یا خیر، مورینیو به تاختن به داور و بازی می‌پردازد: ”شما می‌توانید آن را گل پایانی بنامید، ولی آن گلی بود که از ماه آمده بود یا حتی از جایگاه‌های آنفیلد. آن گل، را می‌توان به گل اشباح شبیه کرد.”

2) بازی چلسی-لیورپول در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان 2005-2006
پس از بازی جنجالی دو تیم و صعود لیورپول به فینال استانبول ، فصل بعد رقابت ها دو تیم در یک گروه قرار گرفته تا مورینیو خیلی زود به بنیتس برسد. او قبل از بازی می‌گوید: ” ما فصل گذشته در اینجا بازی کردیم، البته آن ها هی‌چوقت نتوانستند به ما گل بزنند ولی من آن را قبول کرده‌ام.” بازی با نتیجه بدون گل به پایان میرسد و بنیتس اینگونه به صحبت های مورینیو پاسخ می‌دهد: ” بنظر من آرسنال بسیار خوب بازی میکند و دیدن بازی آنها بسیار هیجان انگیز است، بارسلونا و میلان هم همین وضعیت را دارند، پس او چگونه میگوید که چلسی بهترین تیم دنیاست؟”

3) بازی چلسی-لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2006-2007

این بار بنیتسجنگ روانی را قبل از دیدار حساس دو تیم آغاز می‌کند: ” ما این جا آقای خاص خود را داریم. آقای خاص ما تماشاگرانمان هستند که با قلبشان بازی می‌کنند.”

4) اخراج مورینیو از چلسی
پس از گرفتن چند نتیجه ضعیف در تیم، آبرامویچ تصمیم به اخراج مربی پرتغالی خود میکند ولی آقای خاص به هنگام ترک فوتبال جزیره نیز با متلک انداختن به بنتیس، اخراج خود را غیرعادلانه می‌بیند: “لیورپول، چند قهرمانی لیگ پس از امضای قرارداد با بنیتس عایدش شده است؟ هیچ. حالا چه فشاری بر او برای اخراج وارد می‌شود؟ نام چند سرمربی به عنوان جانشین او در رسانه ها مطرح میشود؟ هیچ.”

5) رافا بنیتس، در سال 2010 جایگزین مورینیو در سن سیرو می‌شود

پس از فصل موفق اینتر در فصل 2009-2010 و بردن سه گانه به همراه آقای خاص، مورینیو از این تیم جدا شده و ماسیمو موراتی تصمیم می‌گیرد که بنیتس را جانشین او نماید. بنیتس در اولین مصاحبه خود ،حمله به مورینیو را آغاز میکند: “مربیان زیادی در اینجا بوده اند، اول مانچینی و پس از آن مورینیو و اکنون من. امیدوارم که بتوانم از آن ها موفق تر عمل کنم. ما میتوانیم این فصل هر شش عنوان را به دست بیاوریم.”

البته این صحبت های بنیتس بدون جواب مورینیو باقی نمی ماند: ” یک چیز که قطعا وجود دارد، این است که بنیتس نمی تواند بهتر از من کار کند. چیز دیگری که وجود دارد این است که آیا درست است که بگوییم بنیتس، موفق شده جام باشگاه های جهان را به دست بیاورد؟ او تنها دو بازی را برای فتح این جام انجام داد و من 13 بازی را انجام دادم، پس فکر میکنم بهتر باشد که این کاپ را به نام من بگذارید نه او.”

6) بازگشت مورینیو به لیگ برتر و باشگاه چلسی در سال 2013

پس از یک نیم فصل حضور موفقت در چلسی، تابستان 2013 رومن آبرامویچ موفق می شود که مورینیو را جایگزین بنیتس در چلسی کند. مورینیو در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود طبق عادت سابق، به بنیتس می‌پردازد: “من نمیخواهم که لیگ اروپا را کسب کنم. این باعث شرمساری من خواهد شد. من نمی خواهم که شاگردانم فکر کنند لیگ اروپا رقابتی است که ما در آن باید حضور داشته باشیم.”

7) پس از بازی چلسی-منچسترسیتی در اتحاد و شکست دیگر سیتی در فصل 2013-2014 توسط آقای خاص

مورینیو موفق می شود که تیم متمول منچسترسیتی را رفت و برگشت شکست دهد او بعد از بازی گفت: ” من تمام بازی های چلسی-سیتی فصل گذشته را تماشا کردم. من بازی آنها در ومبلی، استمفوردبریج و اتحاد را دیدم. آنها فقط تعدادی بازی دوستانه بودند. ازنظر ذهنی؟ هیچی از نظر تاکتیکی؟ هیچی ترس از روبرو شدن ،ترس از رفتن و ترس از گفتن اینکه ما میخواهیم ببریم و میتوانیم ببریم.”

8) پس از جنگ های روانی مورینیو و ونگر در سال 2014

بنیتس که در ناپولی حضور دارد، به جنگ های روانی مورینیو و ونگر اینگونه واکنش نشان می دهد: “مورینیو در باره همه حرف می زند ولی من فقط ترجیح میدهم در باره حقایق صحبت کنم. در لیورپول با یک ترکیبی که شاید به اندازه نیمی از ترکیب چلسی ارزش گذاری نمی‌شد، ما توانستیم برای دوبار آنها را در نیمه نهایی چمپیونزلیگ مغلوب کنیم. پس از آن، با ترکیب کهکشانی موجود در رئال مادرید، او نتوانست کاری در لیگ قهرمانان از پیش ببرد. حالا او می گوید که اگر یک پیشنهاد چندصد میلیونی برای هازارد و اسکار دریافت کند، در عوض آن پول می‌تواند یک تیم فوق العاده بسازد.”
مرجع : ایسنا