به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۶۹۵۳۹

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاييد كرد: مستندات خروج ۲۲میلیارد ارز از کشور در اختیار بانک‌ مرکزی‌ است

گروه اقتصادي: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌‌گوید مدارک خروج ۲۲ میلیارد ارز و فروش آن به صرافی‌های دوبی و استانبول، در اختیار بانک مرکزی است. به تاکید این ستاد، یک صراف به تنهایی ۳۰ درصد این معاملات را انجام داده است.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاييد كرد: مستندات خروج ۲۲میلیارد ارز از کشور در اختیار بانک‌ مرکزی‌ است
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بانک مرکزی باید مستندات خروج ۲۲ میلیارد دلار ارز از کشور را به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه دهد. عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارتباط با اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر خروج 22 میلیارد دلار ارز از کشور در دولت قبل، اظهار داشت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور حتم در جلسه هفته آینده از بانک مرکزی می خواهد که گزارش مربوط به خروج 22 میلیارد دلار ارز از کشور را به این ستاد ارائه دهد.

وی تأکید کرد: زمانی که این موضوع توسط رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شده به طور حتم بانک مرکزی باید گزارش ها و مستندات خود را درباره خروج این میزان ارز از کشور را ارائه دهد. این موضوع در جلسه کمیسیون بودجه با رئیس کل بانک مرکزی هم مطرح و بنا شد سیف گزارشی را در این باره آماده و تحویل کمیسیون دهد.

اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی نیز اظهار داشت: مستندات و سوابقی که خروج 22 میلیارد دلار ارز از کشور را تأیید کند در بانک مرکزی وجود دارد. وی با تأیید خروج 22 میلیارد دلار ارز از کشور در دولت قبل، گفت: بررسی‌های انجام شده دلالت بر این می‌کند که چنین حجمی از مداخلات ارزی وجود داشته است ولی هم اکنون در خصوص رقم دقیق آن حضور ذهن ندارم.

پیش از این اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران، درباره‌ی خروج ۲۲ میلیارد ارز از کشور در چهل و سومین نشست فعالان بخش خصوصی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفته بود: براساس تدبیر دولت گذشته و برای کنترل قیمت ارز، میلیاردها دلار از پول کشور را در قالب حواله یا پول نقد به صرافی‌های دوبی و استانبول فروختند و ظرف 17 ماه، 22 میلیارد دلار پول کشور به خارج صادر شد، در حالی که این رقم بسیار تعجب‌آور است.‬ جهانگیری همچنین تأکید کرد که 22 میلیارد دلار ارز از کشور خارج کردند که 30 درصد آن توسط یک صراف انجام شد و این پرونده در حال پیگیری است.

رئیس‌جمهور، تاکنون چندین‌بار تاکید کرده که دولت یازدهم قصد "عقب‌نشینی" در مبارزه با مفاسد اقتصادی را ندارد. او منتقدان را متهم کرده که هربار دولت قصد پیگیری جدی دارد، "شلوغ" می‌کنند تا صدای حق در همهمه به گوش مردم نرسد.

روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۵:۱۹
میگویند احمدی نژاد شمشیر اسلام است . . . اسلام واقعی نیاز به شمشیر ندارد نیازمند عقل و خرد و دانشمند و علامه است. (291359)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۶:۰۷
چرا بر خورد نشده ؟؟ چرا با افرادی که اموال مردم و بیت المال را میخوردند برخورد قانونی قاطع و فراجناحی صورت نمیگیرد؟؟؟ مگر نباید به همه اقشار جامعه به یک دید نگاه شود؟؟؟و... (291360)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۳:۱۸
ساده ای پسر جان.......... باند غارت وچپاول تاریخی مافیایی نیرومند است.این دولت خیلی شیرمردی می کند که حتی همین حرفها را در رسانه ها می زند.22 میلیارد دلار یک چهلم 830 میلیارد 8 سال غارت ملی است.روزی به آن رسیدگی خواهد شد.تازه این مربوط به در آمد رسمی است. اما اکنون توقع سرعت زیاد نداشته باشیم.همین حرکت آرام بهتر از افراط است.عجله نکن دوست گرامی.صبر باید کردن. (291403)
محسن کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۴:۵۵
وقتی یه نفر بیت المال رو قبول نداره چطور میشه خدارو قبول داشته باشه.باید همه اونارو که دست درازی به بیت المال می کنند کافر و به اشد مجازات محکوم کنند. (291438)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۱۸
من معلم راضی نیستم حقوقم کم اضافه کارم پرداخت نشه و درمقابل ... اختلاس یا به ... کمک بشه (291457)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۶:۱۵
راستی پرونده 3000 دانشجو به کجا رسید ؟ لطفا به عنوان یک رسانه پیگیری کنید (291363)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۱:۳۴
منظور جنابعالی بورسیه های غیر قانونی است:زور آقا زاده ها در برملا شدن چربید و مختومه شد.. (291391)
حر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۱۹
ماکه پرونده ۳۰۰۰ ملیاردی رافراموش کردیم آقای احمدی نژاد چکارکردی با این مملکت ؟ (291492)
موحد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۴۸
عزیز دل من مطهری مگه نگفت یک بام ودو هوا شد.دانش ونیلی زیر بار حرف آقایون نرفتند.اما انگار فرهادی جون رفت و....د. (291517)
نبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۸:۰۷
باید با مفاسد اقتصادی به شدت برخورد کرد. در این زمینه هر گونه نرمش و مسامحه باعث گسترش این گونه فسادها می شود. به القاب و عناوین و پست و مقام و .... هم نباید توجه کرد. منتظریم قوه قضاییه همونطور که پرونده رحیمی رو رسیدگی کرد به پرونده م.ه هم رسیدگی کند. مسئولان قوه قضاییه حکومت جمهوری اسلامی مسئولیت بزرگی رو به گردن گرفته اند. (291368)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۸:۱۹
قابل توجه آقای دکتر توکلی . لطفا" نطقی در مجلس ارایه کنید (291369)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۳:۲۴
در جایی عرض کردیم که این نحو رسیدگی به پرونده رحیمی آتش تهیه برای زدن دوباره هاشمی است چون هیات رییسه خبرگان در اسفند ماه جلسه داردو توکلی نشان داد که برای این کار خوب آماده اش کرده اند.رسانه آزاد نداریم والا مطمئن باشید این جماعت نیم ساعت هم جرات ماندن نداشتند.آنوقت سوراخها گران می شد.حالا که فعلا میداندارند.......... (291405)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۶:۰۰
فعلا" که سوزن توکلی در صفحه بدون نتیجه هاشمی گیر کرده و آچمز شده.اگر توکلی لطفی کند و درباره رانت خودش در زمان خاتمی برای روزنامه فردا و سردرآوردن از لندن توضیح دهد می فهمیم که از مسلمانی بویی برده. (291452)
شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۷:۵۱
صادق مشکل اصلی برخورد با فلامینگوها را باید در سیاست داخلی پرسید.در این وضعیت که دلار بالاست بایداز 3000بورسیه نفری 60 میلیون بگیریم تا کشور اداره شود وحیات فلامینگو ها را به خاطر خشکی دریاچه ارومیه به خطر نندازیم (291521)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۸:۳۲
جناب معاون اول مردم سخت منتظرروشدن دست خیانتکاران ومزوران هستند!اگربامردم صادقیدبی محاباخواسته بحق شان که همان خواست خداست رامحقق سازیدوتساهل وتسامح خیانتیست بس بزرگ!!!وشمانگران هیاهوی مزوران وچاپلوسان نباشیددرهرشرایطی صدای حق به گوش مردم میرسدکمااینکه حیلتهای امویان وعباسیان درخاموش کردن صدای آسمانی امام حسین ع وائمه کارگرنبود. (291370)
خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۰۹:۲۷
700میلیارد دلار کجاست اینم اونجاست پیدا میشه انشاالله...! (291372)
توی حسابهای خارجیشون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۵:۵۴
سوییس لیکس! (291450)
راننده ناکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۰:۰۶
امیدواریم دولت با جدیت موضوع را پیگیری و در صورت اثپات جرم برخورد صورت گیرد (291375)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۰:۳۰
ادیب یزدی:احمدی نژاد شمشیر اسلام است! این شمشیر ارزونی شما باشد بیت المال را باید چسبید که شمشیر درش را جرّ ندهد.ضمنا" اگر ایشان شمشیر اسلام است،پس جای حمزه عموی پیامبر و ابوذر و سلمان کجاست..از این افاضات زیاد است حالا بگو این منبرتعریف چقدر برای احمدی نژاد آب خورده کمتر از ده میلیون محاله.. (291380)
اميد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۱:۲۰
سه بانک چک بلاي 100 ميليونشون بي اعتباره الانم يکي از سه بانک چک بالاي 10 ميليونشون بي اعتباره ولي مردم نبايد بدونند که ممکنه پولشون توي اين سه بانک باشه جالبهغخ (291387)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۳:۲۳
مبارزه با مفاسد قوانین وعزم جدی می طلبد در حالی که بعد از چین سخت گیرانه ترین قئانین درباره مفاسد در ایران به تصویب رسیده است ولی میزان اختلاسها در ایران یک رکورد است پس نتیجه میگیریم که ..... (291404)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۳:۵۹
اقای احمد توکلی چرا اینجا که باید داد بزنی ساکتی نکنه زبونم لال تو هم آره؟؟؟

پایداری ها چرا .رسائی ها وکوچک زاده ها و.....چرا حرف نمی زنیدنکنه...؟؟؟؟؟؟ (291417)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۴:۰۹
اقای یوسفیان اگر اراده ای باشد جلوی فسادها گرفته خواهد شد (291421)
مرشد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۴:۱۱
اینها همش جنگ جناحی هست.اولا چرابانک مرکزی اسامی بانکهایی راکه چک هایشان بی اعتبار تشخیص داده شده رارسما اعلام نمیکند تاملت مواظب بولشان باشند؟ درثانی عملکردکنونی این بانکها که دیگر ربطی به دولت قبل ندارد.بنابراین به اقای جهانگیری بیشنهادمیشود.به جای این سیاهبازیها.وهوچیگریها.برن وبه وعده هایی که در انتخابات به ملت دادند عمل کنند......... (291423)
طاهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۸:۱۴
وعده سرخرمن میدونی چیه؟!
یعنی بادهوا !!!
یعنی ریزگرد خوزستان!! (291538)
amin es
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۱:۵۸
بابا من که بهتون میگم انقدر جوگیر نشید برید رای بدید. اینا اگه ملت براشون مهم بود یه فکری به حال شهری میکردن که تو 8 سال جنگ بهترین جووناشو داد تا اقایون بر اریکه قدرت لم بدن و البته با نفت اون جیباشونو ... بله یه قانونی تو سیاست میگه اگه سهم منو بالا بکشی رسوات میکنم.خودتون دیگه تا تهشو خوندید (291662)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۱۹:۰۸
بااین کارهاعمر مردم ونابود کردندوبخصوص نسل ما نسل سوخته شد مگر امام زمان عج ظهور کنه تااین مملکت درسته بشه (291574)
ذسی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۲۹
اقای توکلی جهت مسمالی خبر در مجلس نطق اتشین در خصوص ......
.......شروع کنید (291619)
دسی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ۲۰:۳۰
اقای حداد این چیزها بنظر شما عادی نیست (291620)