به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۵۱۷۰۹
فرجي‌دانا برمخالفت با طرح‌قرون‌وسطايي‌افتخار كند

طرح دانشجويان‌ستاره‌دار را به‌زباله‌دان بياندازيد

گروه سياسي: يكي از موارد استيضاح وزير علوم اين است: بازگشت جوانان رعناي ايران موسوم به دانشجويان ستاره دار! به كلاس هاي درس!! فردا مي‌تواند روز كوبيدن ميخ به تابوت اين طرح و قانون نانوشته و مسخره، مضحك و قرون وسطايي باشد كه سالهاست تبعيض و نابرابري را به اوج خود رسانده و از همين روي سيل مهاجرت نخبگان از ايران ركورد شكسته است. فردا وزير علوم بايد بر قرون وسطايي بودن اين طرح كه ريشه در دوران سياه انگيزه‌اسيون قرون وسطا دارد تاكيد و بر عدم پايبندي بر آن تاكيد و افتخار كند. اين طرح خودساخته توسط دولت مورد حمايت افراطيون، بايد توسط دولت روحاني به زباله‌دان انداخته شود، خصوصا اينكه زشتي آن به اندازه اي است كه حتي دولتمردان قبلي هم در مقابل دوربين‌ها، جرات دفاع از آن را نداشته و منكر اجراي آن مي شدند!
طرح دانشجويان‌ستاره‌دار را به‌زباله‌دان بياندازيد
داود حیدرخانی

«برخی اوقات باید هرآنچه در دل دارید، بیرون بریزید. در این شرایط می توان رسانه ها و یاران ضعیف و قوی را بهتر شناخت. مخاطب من در سخنان اخیر، نقطه مقابل شیردل بود نه منتقدین. تخریب کنندگان به اتاق عملیات وارد شده اند و جملات متناسب با تخریب را به کار خواهم برد. آنها که می خواهند به انتخاب مردم و منافع ملی به دلایلی پشت کنند باید بدانند، نظام با آنها صریح سخن خواهد گفت.»

آنچه در صدر این نوشته بیان گردید سخنان رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته بود که به نوعی بیانگر فضای سیاسی این روزهای جامعه و نشانگر نوع رفتار برخی از مدعیان سیاستمداری کشور است که به مانند همیشه علم دلسوزی نظام و مدعی العمومی خویش را در بوق و کرنا کرده اند و راهی را پیش گرفته اند که به هر جایی امکان ختم شدن دارد به جز انطباق با خواست عمومی مردم و منافع ملی و در سطحی دیگر، منافع نظام.

مغلطه در نیات، گفتار و رفتار عده ای، آنچنان با اضافه خواهی ها و انحصار طلبی های بیرون ماندگان از قدرت منافی و در تضاد است که از هر زاویه ای که نگریسته می شود، دم خروسی قابل مشاهده است و به همان میزان از اعتبار سخن ها و به نوعی قسم ها کاسته می شود. هنوز اعضای کابینه تدبیر و امید، شمع یک سالگی دولت را فوت نکرده اند که ناراضیان از انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور، در تلاشند تا در تکمیل عملیات سنگ اندازی و ایجاد شبهه در عملکرد و توانایی یاوران تدبیر و امید، شاگرد اول کابینه را به پای میز استیضاح برند تا اگر در بحث هسته ای با تأییدات ضمنی و بعضا صریح رهبری عالی نظام، مجبور به کاستن از هجم اعتراض گردیده اند، اگر در مسائل اقتصادی به سبب حقایق موجود و قابل لمس برای عامه، سخنی برای گفتن نداشته و عرصه ای برای عرض اندام ندارند و چه بسا عملکرد شفاف "آن مرد" در اقتصاد و وضعیت معاش عمومی و آمار پول های سرگردان و ارقام ناپدید شده، جایی برای سخن اضافه نگذاشته است، سایر حوزه های به ظاهر کم اهمیت را مورد هدف قرار دهند تا شاید دو هدف قابل تحصیل باشد.

اول: در صورت عزل وزیر، آنچه مورد خواسته مخالفان قرار خواهد گرفت، معرفی فردی همسو و یا با کمترین زاویه با چنین تفکری خواهد بود. در غیر این صورت نیز، آنچه قانونا در اختیار مجلسیان است عدم موافقت با وزیر معرفی شده خواهد بود. این رفتار اگرچه در روزهای نیمه تعطیلی دانشگاه ها کلید می خورد تا شاید کمترین مخالفتهای مجموعه هدف این وزارت خانه یعنی دانشجویان و اساتید را در پی داشته باشد، اما کشیده شدن امتداد این ماجرا به روزهای آغازین سال تحصیلی جدید غیر قابل اجتناب خواهد بود و از همین روست که این عده می توانند در ادامه به تشنج در دانشگاهها و اعتراضات دانشجویی برای بهره برداری سیاسی و اعمال فشار بیشتر بر دولت، دل خوش دارند. موضوعی که در نهایت امیدوارند به قبول خواسته ایشان از سوی رئیس جمهور و تأمین نظرات این عده ختم گردد.

دوم: فارغ از نتیجه جلسه استیضاح، آنچه در مقطع کنونی قابل دسترسی به نظر می رسد، برهم زدن تمرکز دولت در سایر امور است. بی تردید برهم خوردن تمرکز دولت و دولت مردان در برنامه ها و برنامه ریزی های پیش رو، امکان بروز خطا در سایر حوزه ها و به نوعی "گزک دست عده ای دادن" را تقویت می نماید و این نیز مورد دیگری است که با فراهم نمودن شرایط اشتباه، اولین لغزش را به حساب برگ برنده می توان گرفت، پرداخت و بزرگ نمایی کرده و بهره برداری نمود.

اما تمام آنچه گفته شد، بی تردید نه مطلوب مردمی است که تدبیر و امید را برگزیدند تا با ایجاد امید در خود و رئیس جمهور منتخبشان در سال گذشته، امکان تدبیر را فراهم نمایند و اینک امیدوارانه منتظرند تا به پشتوانه تدابیرش امیدوارتر از گذشته، تعالی و پیشرفت را تجربه کند و نه مطلوب رئیس جمهوری است که سنگینی بار مسئولیت آرای مردمی را بر دوش خود و همکاران خود حس می کند. اگر برای عده ای ستاره دار شدن فرزندان عامه مردمان این مرز و بوم، آن هم به ناحق، باعث افتخار و فخر فروشی است و ستاره دار شدن به حق خود و وابستگانشان تلخ و مستوجب اخلال و استیضاح، برای رئیس جمهور و وزرای کابینه اش، عمل به وظیفه و پاسخگویی شایسته به اعتماد مردم نزد وجدان خویش، افتخار آفرین است.

جایگاه مجلس بی تردید سزاوار افرادی است که در ارتباطی نزدیک با موکلانشان باشد، شنوای حرفهای مردمی باشند که از ستاره های بی دلیلی که بر پیشانی فرزندانشان حک شده است نالانند، از افت کیفیت کلاس ها و برخی اساتید جذب شده بر اساس رابطه و نه محق جایگاه استادی، شکایت دارد و از سیاست بازی در دانشگاه ها به جای ترقی علمی همراه با آگاهی سیاسی دانشجویان گلایه دارند. حافظه مردم این دیار هرقدر هم ضعیف باشد، مردی و مردانگی را و شهامت و جوانمردی را هرگز فراموش نمی کند. برای مردم همانقدر که ارتباطات مسئولین با مردم ارزشمند است، زد و بندهای سیاسی و بهره کشی های سیاسی از نام مردم مذموم و ناپسند است و از اعتبار چنین رفتارگرانی می کاهد.

تا پایان این هفته، پروژه استیضاح وزیر علوم روحانی به اتمام می رسد، اما این به آن معنا نیست که پرونده سنگ اندازی ها و اشکال تراشی های عده ای به پایان خواهد رسید. برای عده ای فضای آرام، نه امکان نمود دارد و نه شرایط نمو! آن مجلسیانی که در دوره گذشته دولت، راضی از نوع رفتار "آن مرد" سکوت اختیار کرده بودند و تمام قد، توهین ها و رفتارهای وی را به استقبال پذیرا بودند و مدام در صدد توجیه رفتارها و گفتار ایشان بودند و از شرایط آن شاید متنفع، در فضای جدید می کوشند تا تغییر شرایط را به مسیری هدایت کنند که مطلوب خویش و موجب تعالی خویش و نفع یابی خود باشد.

برای ایشان جلسه استیضاح فرجی دانا موقعیتی برای عرض اندام است تا دیده شوند تا فراموش نکنیم هنوز هم عده ای آرامش و پیشرفت را بر نمی تابند. برای ایشان وساطت رئیس مجلس برای بازپس گیری سوال، حمایت مردم از تدابیر دولت و در سطحی بالاتر صحیح یا نادرست بودن اقدامات مسئولان ملاک نیست چراکه برای این عده، نفع شخصی و گروهی از هر منفعت و حقیقتی بالاتر است ولو آن، منافع ملی و منافع نظام باشد.

هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۵۱
به هیچ وجه سالهای ۸۴ تا۹۲ تکرار نمیشود. (245902)
افسرده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۳۱
دانشجویان ستاره دار=خروج نخبگان از کشور
بورسیه ها= رانت بازی
اینه رسم مردانگی؟ آیا در بین بورسیه ها افرادی نیستند که نیاز به حمایت دارند و حقشونه؟؟؟ (245933)
فریب خورده احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۴۲
اینا همش هیاهوست که فتنه فراموش بشه نه آقا فتنه فتنه فتنه فراموش نمیشه محل کاسبی ما فتنه است بی فتنه نفس کشیدنمان محاله .رزق وروزی ما فتنه است. توروخدا فتنه را از یاد نبرید.فرجی دانا را فردا با همین کلید واژه فتنه می خواهیم ذبح کنیم فتنه فتنه سرپوشیست بر گندکاریهای ما.مارقبای سیاسی خودرا با همین فتنه از میدان بیرون می کنیم.بهارنیوز نان مارا نبر. (245969)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۴۵
به نام خدا
به هیچ وجه نمی گداریم فضای ضد دینی 76 تا 84 در دانشگاه ها بازگردد
حزب الله هم الغالبون (245971)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۰۲
آقاي روحاني و دوستان بايد دقت كنن و يه مسأله رو در نظر داشته باشن. سال 88 ما خيلي خوشحال بوديم كه قراره بين كانديداها مناظره برقرار بشه. احساس ميكرديم كه توي مناظره خيلي از مسائل روشن ميشه و عوام متوجه ندانم كاري هاي آقايون ميشن. اما شب مناظره ديديم كه طرف مقابل آماده تره و سعي ميكنه با هوچي گري مردم رو فريب بده. محمود حتي توقيف روزنامه ها در زمان اصلاحات رو به گردن دولت خاتمي انداخت و متأسفانه عوام هر صدايي كه بلندتر باشه و زودتر فرياد بزنه رو باور مي كنن. حواسمون باشه فردا غافلگير نشيم. (245976)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۰۵
اتفاقا امسال هم دارند از نقشه ي مناظره ي 88 استفاده مي كنن. پيش از جلسه استيضاح شبنامه پخش ميكنن و مدرك روحاني رو ميبرم زير سوال تا افكار عمومي و جو مجلس تحت الشعاع اين قضيه قرار بگيره. (245977)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۳:۰۸
مشکل این است زمانیکه باید حرف بزنیم و آنچه را که باید مردم بدانند را بیان کنیم انجام نمیدهیم و بعد حسرت فرصتهای از دست رفته را میخوریم درست مثل استیضاح عبدالله نوری در زمان تصدی وزارت کشور که به او گفتند اگر حرفی نزند رای خواهد آورد ولی به قولشان عمل نکردند پس باید حرفها را زد چه رای بدهند یا ندهند که مردم خود بهترین قاضی و بهترین قضاوتها را خواهند داشت . (245909)
دانشجو2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۰۰
خدایا مملکت اسلامی ما را از غرب زده ها نجات بده!
و این وزیر و همفکراش را هم به راه راست هدایت کن (245975)
تو دانشجویی دیگه؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۲۳:۰۵
از همونا که روزی چند سال دانشجو میشین ؟؟ البته الان امید داری به لطف بورسیه ها دانشجو بشی فک کنم ، ما هرچی دانشجو دیدیم میفهمه استنفورد کجاست مثه آقایون دانشگاه نرفته نمیگه فرجی دانا بی سواده (246072)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۳:۱۸
خوشحالم که یک وزیر دانشمند و مدیر غیر قابل سفارش و خرید، که وامدار هیچ گروه و جناهی نیست، بر وزارت علوم جلوس کرده اند . حضور ایشان در این وزارتخانه ابهت و شخصیت خاصی به این وزارتخانه داده است. (245916)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۱۶
فعلا که بورس 9ساله خودش در کانادا در دوره فوق لیسانس ودکتری مبهمه. (245981)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۳:۲۳
طاقت بيار رفيق (245918)
[jam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۳:۳۴
فرصت خوبی برای شناخت تشنگان خدمت والبته شیفتگان بورس کانادا و امریکا/ چقد ظاهرسازی/ مردم احمق نیستن (245920)
عین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۳:۵۲
دکتر برو جلو و مطمئن باش تمام دانشجوها پشتت هستند (245924)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۱۴
مستندات نظرسنجیت رو از همه دانشجویان ارائه بده. (245980)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۰۰
دکتر فرجی دانا امیدوارم باشجاعت کامل درروز استیضاح ازخودت دفاع کنی وتمکام واقعیت ها را بگی تا ملت آگاه شن
که چه بلایی سر جامعه علمی ما آمده (245926)
قانع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۲۷
. . . این بد اخلاقی ها عجیب نیست. قشر آگاه تر مملکت که از انتخابات تلخ 88 بشدت دلزده بوده اند اساسا در انتخابات مجلس 14 رآی نداده اند. عده ای هم که رای داده اندمثل من ، ساده لوحانه به دنبال اصلاح هرچه سریع تر امور بوده اند و خالی بندی های کاندیدا ها را جدی گرفته اند. حالا در دامی افتاده ایم که خود برای خودمان گسترده ایم. نمایندگانی که اینجوری به رای ملت توهین می کنند و شاخ و شونه می کشند. (245931)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۳۵
استوار باشی دکتر.وزارت علوم را از ویرانی نجات بده (245935)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۴۷
رسیدگی به فساد علمی در کشور و جلوگیری از تخلفات ریشه ای کامران دانشجو از همه چیز در شرایط کنونی مهم تر است. چون اگر این 3000 بی سواد و متخلف و تقلب در دانشگاه ها هیات علمی شوند اینده کشور به فساد و بی سوادی کشیده خواهد شد. (245938)
كوهدشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۵:۱۱
با اميد بهروز براي برادر عزيز و روشن انديشم جناب استاد فرجي دانا..........استاد ما به يقين استيضاح كنندگان را ميشناسيم.. (245949)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۱۲
دکتر فرجی دانا امید وارم در برابر کسانی که فردای پیشرفت علمی کشور براشون چندان مهم نیست بتونی از حق مسلم دانشگاه دفاع کنی خداوند یارت باشه کشور ما به دانشمندانی چون شما احتیاج داره (245958)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۳۴
8 سال حسرت حرفهای نگفته مان در دولت اصلاحات را خوردیم این هم 4 سال دیگر...... (245966)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۵۰
تند رو ها بدنبال عقده گشایی از رای مردم!! (245973)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۰۳
نمیدونم چرا روحانی روز به این مهمی فرجی رو گذاشت دم توپ وخودش رفت اردبیل چشمه اب گرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (245998)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۰۶
به نظرم این استیضاح ایراد فنی دارد ............... نعمت زاده الحق !عالی دفاع کرده.افرین به این پدربزرگ. (246000)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۱۰
افرا ط با ماسک پایداری در مجلس نفوذ کرده و نمایندگان معتدل باید در روز موعود به جنگ آنها بروند. (246002)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۱۴
خخخخخخخخخع بهت تبریک میگم روحانی حسابی ازت طرفداری کردومثل یه مرد همراهیت میکنه .محکم باش وبه شانه های محکم مردی که یکسره 49.3درصد مردم کشورش رو فرستاد جهنم تکیه کن (246004)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۲۵
ما پشتیبان سیاست های وزارت علوم و وزیر دوست داشتنی اش هستیم. (246008)
حافظی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۲۳:۲۳
وای برملت ما که اینچنین نمایندگانی دارند که بجای طرح قوانین برای بالارفتن سطح زندگی مردم در حال رجز خوانی برای فردی هستند که پته اینها را روی اب انداخته . اقای نماینده که با معدل 13 دانشجوی دکتری شدی .اندک ابروی خود را حراج نکنید .دیگر دوران قرون وسطائی گذشته . آیا اگر فرزندتان ستاره دارمیشد همین قدر در اینکار مصر بودید ؟ تا کی می خواهید از دکان فتنه بخوردید ؟ بس دیگه حال ملت ازین سخنان شما بهم میخوره. (246075)