به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۷۷۹۵۴
روایت رییس کمیته مسابقات لیگ از ماجرای تبریز

بهروان: برای‌ماهم جشن تراكتوری‌ها عجیب بود

خسارت وارد شده به ورزشگاه بسیار سنگین است
بهروان: برای‌ماهم جشن تراكتوری‌ها عجیب بود
گروه ورزشی: رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به تخریب صندلی‌های سکوی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز توسط تماشاگران تبریزی، گفت: برای ما هم عجیب بود که تراکتوری‌ها فکر می‌کردند قهرمان شده‌اند اما این اتفاق باعث شد خسارت سنگینی به ورزشگاه وارد شود.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که نمی‌داند چه کسی خبر تساوی سپاهان و سایپا را به نیمکت تیم تراکتورسازی داده است، اظهار کرد: ما هم از این خبر تعجب کرده بودیم و فقط خوشحالی تماشاگران و بازیکنان را نظاره می‌کردیم. اتفاقات بسیار بدی در ورزشگاه رخ داد که در آخر هم خسارت سنگینی را به ورزشگاه وارد کردند.

وی ادامه داد: در تبریز همه چیز برای قهرمانی تراکتورسازی مهیا شده بود و 80 تا 90 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شده بودند. بعد از اخراج تیموریان، فضای بدی در ورزشگاه به وجود آمد و نفت تهران بازی را به تساوی رساند و در نهایت هم شکستن صندلی‌ها را مشاهده کردیم.

رئیس کمیته مسابقات با اشاره به بی‌تجربگی آنها در برخورد با چنین مسائلی، تأکید کرد: واقعاً نمی‌دانم چطور چنین اتفاقاتی به وجود آمد. ما زحمت زیادی کشیده بودیم و به دلیل بی‌تجربگی نتوانستیم جلوی این کار را بگیریم. تمام تلاشمان را کرده بودیم که به بهترین نحو لیگ را به پایان برسانیم. داوران را هماهنگ کرده بودیم و مسابقات را هم به طور همزمان برگزار کردیم.

بهروان اضافه کرد: اتفاق رخ داده در تبریز تمام زحمات ما را بر باد داد و باعث تأسف ماست که شاهد چنین برخوردهایی هستیم. باید فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه انجام بگیرد چرا که فوتبال فقط برد نیست. باخت در فوتبال هم جزئی از زیبایی‌های آن است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر مسابقه تراکتورسازی و نفت تهران، افزود: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را کرده بود و حضور آن تعداد تماشاگر در وسط زمین برای همه عجیب و غریب بود. تماشاگران احساساتی شده و از قهرمانی تیم‌شان خوشحال بودند.

وی با تاکید بر این‌که از نتیجه بازی سپاهان و سایپا خبر داشته‌ است، گفت: با نماینده سازمان لیگ در اصفهان هماهنگ شده بودیم و آنها لحظه به لحظه نتایج را به ما اطلاع می‌دادند و ارتباط قطع نبود اما یک نفر که نمی‌دانم از کجا به نیمکت تراکتور آمده بود به آنها گفته بود که دیدار اصفهان با تساوی به پایان رسیده است.

بهروان تاکید کرد: تمامی اتفاقات رخ داده در تبریز توسط کمیته انضباطی و نماینده سازمان لیگ و داوران یادداشت شده و به طور قطع باید با مسبب آن برخورد شود. هر کاری که خارج از قانون باشد، تخلف حساب می‌شود. قبول دارم که تماشاگران بخاطر اتفاقات پیش‌آمده احساساتی شده بودند اما باید رفتارشان را کنترل می‌کردند. بدون شک خسارت وارد شده به ورزشگاه یادگار امام (ره) بسیار سنگین است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره خسارت‌های وارد شده در طول مسابقه به اتومبیل‌ها و ورزشگاه،‌ اظهار کرد: تماشاگران خسارت سنگینی به ورزشگاه و اتومبیل‌های حاضر در پارکینگ این مجموعه رساندند اما درباره شایعه آتش زدن اتومبیل نیروی انتظامی اطلاعی ندارم.

وی در واکنش به صحبت‌های سرمربی تراکتورسازی مبنی بر این‌که فغانی جام قهرمانی از چنگ آنها درآورده و به سپاهان داده است،‌ اظهار کرد: کمیته داوران باید با این صحبت‌ها برخورد کند و من صحبتی در این‌باره ندارم.

بهروان درباره تمهیدات فراهم شده برای قهرمانی سپاهان در اصفهان، نیز خاطرنشان کرد: جشن بسیار زیبایی در اصفهان برگزار شد. دو سری مدال قهرمانی که از کیفیت بالایی هم برخوردار بودند فراهم شده بود تا به تیم قهرمان اهدا شود. این‌طور نبود که ما از قهرمانی سپاهان خبر داشته باشیم. تماشاگران حاضر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز دیدند که از صبح برای ساخت سکوی قهرمانی تلاشمان را انجام دادیم.

احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۳:۴۵
فلسفه برگزاری همزمانی مسابقه در این است که نتایج بازیها بر روی هم اثر نگذارد اینکه نتیجه به غلط به نیمکت تراکتور گفته شده اصلا نقض غرض است. (303773)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۶:۴۶
چرا بدنه ی تماشاگرانِ میدانیِ تراکتور (تماشاگرانی که به ورزشگاه می آیند) را افرادی تشکیل می دهند که پرچم آذربایجان و یا ترکیه را به استادیوم می آورند؟در یک فیلم منتشر شده ، تماشاگران تراکتور نام جعلی خلیج عربی را فریاد می زدند.تکرار این وقایع و عدم برخورد مسئولین کشوری و همچنین مسئولین محلی ، حاکی از سازمان دهی شده بودن این اقدامات است.من این اقدامات را به مردم تبریز بسط نمی دهم ولی باید با تماشاگران تراکتور برخورد شود . (303802)
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۱:۳۱

اولا عده ی کمی از مردم آذربایجان این گونه فکر میکنند و آن هم عدم اجرای مفاد قانون اساسی در ایران است حتی شبکه ی محلی سهند نمیتواند برنامه هایش را کاملا به زبان آذری پخش کند در حالی که یک شبکه عظیم ماهواره ای به نام سحر به زبان آذری برای آذری های آذربایجان ایجاد شده است عدم توازن در اختصاص بودجه به مناطق آذری زبان بر اساس آمار بودجه اختصاصی به اصفهان با جمعیت کمتر از تبریز به مراتب بیشتر است . (303875)
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۲:۲۱
این مسایلی را که گفتین عده ای مغرض و نادان که الت دست دشمن دانا شده اند انجام میدهند. تبریزی های غیور، غیورتر از آنند که پرچم اجنبی را بدست بگیرند یا به کشورهای نخودی عربی خدمت کنند. آذربایجانی یعنی غیرت نسبت به مام وطن ایران. (303888)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۸:۱۷
عجب دورانی شده فوتبال و مافیای فوتبال کشور ما ب کجا می رود؟؟
در کشوری مثل ایتالیا با قاطعیت با مافیای یوونتوس و... برخورد شد
وما....!! (303824)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۱:۱۲
تراکتور تیغ شده رفته تو چشم .....بعضی ها ..... (303872)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۳:۵۱
جناب بهروان جان انسانها مهم است یا صندلی ورزشگاه !شما با روح وروان میلیونها انسان بازی کردید . (303774)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۳:۵۲
چرا اجازه داده می شود بعضی از تماشاگران تبریزی با پرچم آذربایجان و ترکیه در ورزشگاه جاضر شوند ؟
من از قهرمانی سپاهان خوشحالم و تنها به یک علت : باشگاه تراکتورسازی نمی تواند و یا نمی خواهد جلوی این قبیل تماشاگران را بگیرد ؛ پس لیاقت قهرمانی را ندارد . (303775)
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۶:۲۸
کفاشیان یادگاری احمدی نژاد در ورزش ماست از سوی دیگر، ایا یک تیم حرفه ای اینقدر باید ناشی باشد که با حرف یک نفر و بدون توجه به پخش زنده همه بازیها ، فکر کند قهرمان شده و بازی را رها کند ؟، به عقیده من تراکتور به خاطر کبر سنی و 10 نفره شدن در مقابل تیم جوانتر نفت دیگر توانی نداشت و اگر بازی 10 دقیقه دیگر اد امه داشت دو گل دیگر میخورد و بیشتر صحبتهای منتشره در مورد خبر تساوی بازی سپاهان بی اساس است ...... (303797)
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۶:۳۷
ادامه
....و حتی اگر درست باشد، نشان دهنده بی لیاقتی مسولان تراکتور است ، به عقیده من ان کسی که خبر دروغ مساوی را گفته و کادر تیم که با ساده لوحی انرا باور کردند باید جریمه و نامشان برای درس عبرت بقیه اعلام شود، تیم تراکتور هم باید به خاطر آشوب هوادارانش شدیدا تنبیه و 5_10 بازی خانگی محروم شود تا هواداران بقیه تیمها در اینده به اموال عمومی آسیب نزنند . در ضمن ممکنست هدف از آن خبر دروغ، بر هم زدن امنیت شهر بود که وزرات اطلاعات باید پیگیری کند (303799)
طرف دار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۲:۳۶
اقای بیطرف همه ارتباطات از جمله تلویزیون در استادیوم قطع بود...... (303892)
بیطرف
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۳:۲۲
اگر عصر حجر هم بود یک طوری خبر درست می رسید، گزارشگر سیمای تبریز که کاملا در جریان بازی اصفهان بود و خود و دوستانش هم برای پخش خبر درست در ورزشگاه کافی بودند، کلا تراکتور در درجه اول به خودش و اندو باخت ، باقی حرفها از سر ناراحتی است و قابل قبول نیست مگر اینکه واقعییت های دیگری برملا و ارایه شود (303903)
حامد
United States
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۶:۵۴
چرا در ورزشگاه آزادی اجازه داده می شود که پرچم ارمنستان باز شود؟دو تاشونم یک دلیل داره! (303803)
فقط توجه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۱:۳۸
چون در قره باغ مسلمانان شیعه آذری زبان توسط مسیحیان ارمنی کشته میشوند همین درود بر اندرانیک تیموریان که از نسل کشی ارمنی ها در قره باغ انزجار جست (303877)
ادامه سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۹:۲۶
... باشيم اين نميشه تو بازي استقلال پرسپوليس خسارت وارد كنن بدترين الفاظ رو بكار ببرن اونوقت مشكل از مديريت مسئولين باشه ولي تو شهرهاي ديگه برگرده به فرهنگ مردم !!! يا تو بازي ايران عراق مشكل داور باشه كه يادش نبود طرف كارت داره ولي تو بازي تراكتور كارت آندو نشون دهنده تحمل كم مردم باشه !!! شمايي كه به اين سادگي قضاوت مي كني ببين تو اين مواردي كه گفتم هم همين طور قضاوت مي كني خودت رو جاي همون كسي بزار كه پرچم رو برده شما اگر شب و روز بخاطر قوميتت بهت توهين كنن خوشحال مي شي؟؟؟؟ (303843)
کوروش بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۳:۵۴
مچکرم بهار،تنها رسانه راستگو (303776)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۳:۵۶
اقای حسن زاده سری قبل را ماست مالی کرد حالا این بار چه کار می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (303777)
امیر قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۴:۰۲
من از قهرمانی سپاهان خیلی خوشحال شدم (303778)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۴:۲۳
فرهنگ، فرهنگ، فرهنگ!!! نهادینه کردن فرهنگ در ذات مردم نیاز به فراهم کردن مجموع عوامل از جمله برخورداری از امکانات " مادی" و معنوی صادقانه و تحصیل دانش در دانشگاه به خاطر دانش دارد نه دانشگاه برای حذف گروه کسیری از متقاضیان امکانات به بهانه دانشجو و مصادره ثروت مملکت به بهانه .... (303783)
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۴:۲۹
واقعا جام حق تراکتور سازی بود کارشون خیلی کثیف بود.فغانی هم اگه وجدان داشت اونطوری داوری نمیکرد (303784)
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۰:۲۱
کاره کی کثیف بود میزبان که تراکتور بود (303862)
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۴:۵۶
آقای مسول شما خودتونید (303788)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۵:۱۳
باز شروع شد
کی بود کی بود من نبودم
حالا اون که گفته بازی مساوی شده معلوم نیست کسی که تلفن و مبایل و.. قطع کرده هم مشخص نیست (303790)
شهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۵:۲۱
خدا لعنتتان بکند با آن ناداوری حساب شده تان. مردم را چی فرض کردی؟؟؟ موبایلها و تلویزیون چرا قطع بود؟ رابط فدراسیون چرا به طرف نیمکت ذخیره تراکتوری ها می رود و به دروغ آنها را اغفال میکند؟؟؟ (303792)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۵:۲۴
بهروان شما هم از قبل برنامه ریزی کرده بودین که سپاهان قهمرمان شود. (303793)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۵:۳۳
فوتبال کثیف .. ! این یه ننگ بزرگ واسه فوتبال ایران بود (303794)
درد
United States
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۶:۳۷
بهارجان واقعا متاسفم!!!
شما چرا مصاحبه مدیرعامل نفت با ایسنا را منتشر نکردید!؟
چرا مصاحبه منصوریان رو منتشر نمیکنید؟
چرا از دقیقه 87تمام وسایل ارتباطی قطع شد!؟
منصوریان خودش گفته که دیده ناظر بازی گفته بازی سپاهان مساوی شده!
.........................................
بهارنیوز: کاربر گرامی، مصاحبه ها و مطالب مورد نظر جمعه شب در سایت منتشر شد که ظاهرا ندیدید. حتی اگر به بخش «عناوین مرتبط» در سمت راست همین صفحه هم نگاهی می‌انداختید متوجه بی دقتی و قضاوت یکطرفانه‌تان می‌شوید! (303798)
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۰:۲۳
نه داداش پسر مربیتون خبر داده بوده انگار (303863)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۶:۳۹
جناب بهروان شما بهتر از همه ما میدونید که اصفهانیها تمام راس قدرت فوتبال رو اشغال کردن با حقه و نیرنگ جام رو مثل سالهای قبل که از تیمهای صدر جدولی به بهانه های مختلف امتیاز کم میکردن تصاحب کردن هیچ چیز براتون عجیب نیست (303800)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۷:۱۰
واقعا به عنوان یک ایرانی از قهرمانی تیم سپاهان خوشحالم
وقتی دیده میشود گروهی از تبریزی ها با پرچم های کشور های بیگانه مانند ترکیه و آذربایجان به استادیوم میرم قلب ادم به درد میاد چرا اون روز ها کسی پیگیری برخورد با عواملی نیست که به این پان ها اجازه ورود به ورزشگاه رو میدن (303806)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۸:۰۹
نمیدونم چی بگم

ولی عیب نداره اونی که عزیز میشه یه روز مظلوم بوده

یاشاسین تراختور (303823)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۸:۳۶
دست احمدی نژادی ها در کار است بازرسان هیئت دولت با یک تحقیق کوچک می توانند متوجه شوند.......فقط آنها در فتنه در ست کردن ید طولانی دارند.... (303828)
دروغ
United States
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۸:۵۶
چرا اون پسر تونی بدبخت رو مقصر میکنید حالا!؟
بابا اون طفلی نه فارسی بلده نه ترکی از کجا خبر مساوی آورده؟
شما برید ببینید کی وسایل ارتباطی رو توی ورزشکاه قطع کرده!
اخه منصوریان گفته که ناظر بازی اعلام کرده بازی یپاهان مساپی شده چرا دارید دروغ میگید؟ (303833)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۸:۵۶
همان کسانی این بازی کثیف را انجام دادند که موبایلها را قطع کردند (303834)
اسد.
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۹:۰۹
فکر کنم پرسپولیس را جریمه کنند بهتره. (303837)
؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۱:۵۴
واسه چی جریمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (303882)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۹:۵۵
من خودم تهرانی هستم ولی بهتره بقیه شهرها از اصفهانیها نظم و انظباط و مدیزیت وکلاس را یاد بگیرن .نوش جانتون مردم اصفهان.تبریک (303850)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۱۹:۵۸
تراکتور سازی شایسته قهرمانی نبود (303852)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۰:۳۵
بهروان حرف نزن سپاهان را قهرمان کردید تمام شد اگر تراکتور به بازیش ادامه میداد یا گل میزد یا گل میخورد با این نتیجه سپاهان قهرمان نمیشد حالا همه را هالو گیر آوردند بس کنید دیگه (303865)
خشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۰:۵۸
قهرمانی حق تیم بی ادعا و جوون نفت بود نه اونایی که ادعای پرطرفدارترین که بعدها تغییر پیدا کرد به پرشورترین (بخاطر نظرسنجی نود,اگه یادتون باشه اون نظرسنجی هم ادعا کردن امکان ارسال پیامک برای اونها رو قطع کردن) و نه اونایی که با دوز و کلک و خرجهای میلیاردی (که برازنده لقب بانوی پیر ایرانن) به اینجا رسیدند.
حق به حق دار نرسید. (303869)
اسف
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۱:۱۸
متاسفانه با احساسات جوانان و مردم بدجوری بازی میشه یازنده هم از قبل معلومه (303874)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۱:۴۹
فارغ از هر اتفاقی که افتاد و قهرمان شدن سپاهان که نوش جونشون باشه من به شخصیت این داور واقعا تاسف میخورم که اینقدر خودشو بازیچه دست این و اون میکنه آخه بعد بازنشستگی چی داره به خودش بگه : نه ... داداش من مایه تیله و پست و مقام که همه چیز نیست این فوتبال اونقدر کثیف هستش که نه تو رو به حساب میارن نه امسال تو رو مگه هر بازی چقدر میگری هفتصد هشتصد تومن میندازن جلوت فکر کردی خبریه؟؟؟ (303880)
احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۲:۰۵
ضمن احترام به بهران ولی باید با داورهایی که قضاوت های اشتباهی دارن هم برخورد قانونی بشه زمانی که اندو اخراج شد به ولای علی گفتم نمی خوان تراکتور قهرمان بشه
علت اخراج اندو چی بود ؟ (303883)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۳:۰۱
هواداران تراکنورسازی بدترین توهین ها رو نثار فارسی زبانان ایران که از ابتدا ساکن این سرزمین بودن می کنند . پرچم کشورهای بیگانه رو به استادیوم میاورند و از اول تا آخر بازی شعارهای ضدایرانی و خلیج جعلی ع رب ی سرمی دهند چرا هیچ برخوردی با این دسته هوادران نژادپرست و قومیت گرای تراکتورسازی نمیشه ؟؟؟؟؟ (303898)
مجید
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۲۶ ۲۳:۵۸
اتفاقات ورزشگاه تبریز با آمدن روحانی به تبریز یک رابطه ای است آن هم توطئه سیاسی است که مردم تبریز به استقبال روحانی نروند مردم تبریز بدانید هر سه تیم قهرمان واقعی بودند با بازی خوبی که انجام داده بودند و بازنده ها کسی نبود جز دلواپسان و افراطیون مجلس که بازی کثیفی را شروع کردن من به شما قول میدهم که افراطیون این کار را انجام داده بودند. من از سایت بهار میخواهم که موضوع را پیگیری کنند (303908)