به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۱۴
 
۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۴ ساعت ۰۲:۴۲
کد مطلب : ۵۳۵۵۴
اظهارات صريح يك مقام قضايي در اروميه:

مبارزه با ماهواره و بد‌حجابی دشوار شده است

۷۰ تا ۸۰‌درصد مردم ایران گیرنده ماهواره‌ دارند
گروه جامعه: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی با بيان اينكه در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم ایران گیرنده ماهواره‌ای دارند، گفته است: پدیده «بدحجابی» و ماهواره به اندازه‌ای گسترش یافته که مقابله با آنها به «ضرر حاکمیت» تمام می‌شود.
مبارزه با ماهواره و بد‌حجابی دشوار شده است
پرویز علیزاده٬ در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» در پاسخ به اين سئوال كه چرا در اجرای برخی از قوانین مانند مقابله با استفاده از تجهیزات و گیرنده‌های ماهواره‌ای، اهمال می‌شود؟ گفت: این یک واقعیت است که 70 تا 80 درصد از مردم از گیرنده‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، در علم جرم‌شناسی زمانی که منحنی یک جرم خاص از یک حد بالاتر رفت، مبارزه با آن جرم به ضرر حاکمیت است و می‌توان گفت جمع‌آوری ماهواره مردم نوعی تقابل محسوب می‌شود و همچنین این کار تبعات اجتماعی به دنبال دارد و کما اینکه قبلا نیز وجود داشت.

وي ادامه داد: با جمع‌آوری ماهواره، اعتراضات و نارضایتی مردم افزایش پیدا می‌کند و حتی با برچیدن ماهواره‌ها، مردم پس از چند روز دستگاه گیرنده دیگری را جایگزین می‌کنند. مواردی از این قبیل در جامعه ما زیاد به چشم می‌خورد. سرقت آب و برق در محله‌های فقیرنشین و غیرمجاز یکی دیگر از این موارد است که در قانون مجازات دارد اما در عمل نمی‌توان کاری انجلام داد. این سکونت‌ها غیرمجاز هستند اما در این مناطق ساکن شده‌اند، این افراد می‌توانند از خدمات شهری استفاده کنند اما مکان سکونت آنان با توجه به اینکه غیرقانونی است، این درخواست آنان را منع می‌کند و این افراد نیز اجبارا با سرقت برق نیاز خود را رفع می‌کنند. با گسترش این رفتار در جامعه مبارزه با آن سخت می‌شود، با تلنبار شدن حجم جرایم بر روی هم و فقدان مقابله صحیح با آن سبب می‌شود نتایجی به دنبال داشته باشد که مبارزه را به شدت سخت می‌کند.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی اظهار داشت: پدیده بدحجابی نیز به مرور در حال گسترش است، به همین دلیل مبارزه با بدحجابی در جامعه از نظر کیفری بسیار سخت شده است و اکنون به این مسئله پرداخته می‌شود که از نظر فرهنگی با بدحجابی مقابله شود. وي همچنين گفت: وجود ۲ میلیون معتاد در کشور آسیب های اجتماعی فراوانی دارد بنابراین تمام دستگاه های مرتبط با این حوزه باید در پیشگری از جرم بویژه در جلوگیری از گسترش اعتیاد نقش افرینی کنند.