به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۱ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۷۸۵۸۴

ظريف به نماينده سازمان ملل چه گفت؟

گروه سیاسی: اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن ظهر پنج شنبه با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
ظريف به نماينده سازمان ملل چه گفت؟
در این ملاقات ظریف ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل و دبیرکل آن نقش مستقل و فعالی را در بحران یمن ایفا کنند. وزیر امور خارجه کشورمان فاجعه انسانی در یمن و تداوم محاصره و بمباران این کشور را غیرقابل قبول خواند و از این که ظرف پنج روز آتش‌بس کمک‌های اندکی به یمن ارسال شد ابراز ناخشنودی کرد. او افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکاراتی که در آن همه گروه‌های یمنی را پای میز مذاکره بیاورد حمایت می‌کند و معتقد است جز گروه‌های یمنی هیچ کشوری نباید در گفت‌وگوها حاضر باشد. ظریف خاطرنشان کرد در صورت لزوم ایران و دیگر کشورها می‌توانند نقش کمک کننده در این روند داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان برقراری آتش‌بس را نقطه آغاز هرگونه روند صلح‌آمیز برای بحران یمن خواند. در این دیدار نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن هم از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در بازگشت ثبات و آرامش به یمن به ویژه ارائه طرح چهار ماده‌ای برای حل این بحران تشکر و ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های سازمان ملل آتش‌بس پایدار در یمن برقرار شود. اسماعیل ولد شیخ احمد افزود ما هم بر گفت‌وگوهای یمنی – یمنی اصرار داریم و مطمئنیم اگر آن‌ها گرد هم جمع شوند فرصت برای راه‌حل سیاسی بیش‌تر می‌شود و در این فرایند همه گروه‌های یمنی باید حضور داشته باشند و هیچ گروهی کنار گذاشته نشود.
مرجع : ایسنا