به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۳۹۷۹۴
هاشمي​:​ زنان کارگر افتخار کشور محسوب می‌شوند

در هشت سال گذشته، تامين‌اجتماعي جيب شخصي بعضي​ها بود

گروه سياسي: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضربه‌ای که در طول هشت سال گذشته سازمان تامین اجتماعی خورد، این بود که کسانی آن را جیب شخصی خود کرده بودند و این ظلمی به نظام و نیروهای کارگری بود.
در هشت سال گذشته، تامين‌اجتماعي جيب شخصي بعضي​ها بود
آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از کارگران زن که به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه تامین اجتماعی دارای خدمات و ظرفیت های درمانی ممتازی در کشور است، افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تلاش کند تا برنامه هایش برای قشر کارگر تحقق یابد و رضایت نسبی قشر کارگر را که بدون توقع سخت ترین کارها را انجام می دهند، شاهد باشیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش قشر کارگر در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خداوند نعمتی به ما داد که توانستیم به اسم اسلام، انقلابی را شکل دهیم که خود مردم در شکل گیری آن نقش داشتند و هیچ کشوری به جز خود مردم به این انقلاب کمک نکردند. هاشمی رفسنجانی افزود: کارگران در طول انقلاب اسلامی هیچ گاه توقع زیادی نداشتند و ما همواره قناعت و صبوری آنان را شاهد بودیم به طوری که در طول دوران دفاع مقدس کارگران مقداری از حقوق ناچیز خود را به جبهه می فرستادند. وی ادامه داد: کارگران سهم زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن دارند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کارگران مهمترین نیاز مردم را با جوهر وجود خود تهیه می کنند گفت: زنان کارگر به رغم اینکه خانه داری هم می کنند اما می بینیم که با سعی و تلاش هم در محیط کار و هم در محیط خانه کار مضاعفی را انجام می دهند که این افتخار بزرگی است. هاشمی رفسنجانی با اشاره به تشکیل خانه کارگر اظهار داشت: خانه کارگر از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از شاخه های حزب جمهوری اسلامی بود که پس از تعطیلی این حزب کار خود را به صورت مستقل ادامه داد. وی خاطر نشان کرد: خانه کارگر در مجلس شورای اسلامی و دولت مدافع حقوق کارگران است و هر چه در توان دارد در این زمینه انجام می دهد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تدوین قانون کار در زمان ریاست خود بر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آن زمان قانون مترقی در مجلس شورای اسلامی نوشته شد که شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفت و ما آن ایرادات را اصلاح کردیم و اگر امروز نیز احساس شود این قانون نیاز به اصلاح دارد باید این اصلاحات انجام شود. آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اسلام به گردن نیروهای مستضعف و کارگران حق بزرگی دارد خاطر نشان کرد: هزار و 400 سال پیش زمانی دختران را به دلیل احساس خطر زنده به گور می کردند اما اسلام این اقدام را محکوم کرد و عظمتی به زنان داد که این کار دیگر اتفاق نیفتاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عدالت واقعی حقوق زن و مرد را اسلام به جامعه بشری داد گفت: اسلام حقوق زن و مرد را مساوی دانسته است و حقوقی اضافی برای هر کدام از آنان تعیین کرده است. هاشمی رفسنجانی افزود: آنچه که اسلام از حقوق زن تعریف کرده است امروز ما شاهد آن هستیم که به طور کامل تحقق نیافته و ما در کشور باید برای رفع تبعیض ها تلاش کنیم؛ افکاری نیز در جامعه است که گاهی مزاحمت ایجاد می کند که زن و مرد مساوی دیده نشوند.

وی اظهار داشت: در منطق قرآن زن موقعیت خاصی دارد به طوری که قرآن خانم هایی از جمله همسر فرعون در محیط کفر نیز بودند اما خود را نجات دادند را تقدیس کرده است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اسلام عالیترین معارف را درباره زن دارد و با توجه به فطرت زن و مرد دارد حقوقی برای زن قرار داده که اگر مراعات شود و خود زن ها بخواهند خیلی بیش از این به دست می آید. هاشمی رفسنجانی افزود: زنی که در خانه کار می کند حق مزد دارد و اسلام این پیش بینی را کرده است که مرد باید نفقه همسرش را پرداخت کند.

وی ادامه داد: شاید غربی ها ادعاهایی را در مورد زن می کنند اما وقتی به متن زندگی آنها وارد می شویم می بینیم حقوق زن پایمال شده است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زنان به خصوص زنان کارگر قانع ترین و زحمتکش ترین هستند و نمی شود تصور مفت خوری یا بسیاری از کارهایی که قدرتمندان انجام می دهند به قشر کارگر نسبت داد. هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: کارگر با بازوی خود تلاش می کند اما شاید در بسیاری از مواقع آن مقدار که حق کارگر است داده نشود.

وی در ادامه خطاب به زنان کارگر گفت: به کمک شما انقلاب پیروز شده و دوام یافته است و امروز زنان موثرترین نیروها در عرصه کار و تلاش و خانه داری هستند که انشاءالله این موقعیت برای زنان با چند اصلاحیه ارتقا یابد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همچنین باید مجموعه بزرگ تامین اجتماعی که برای توسعه آن تلاش زیادی شده در خدمت کارگران بماند چرا که این مجموعه حق شما است و از دسترنج کارگران ایجاد شده و هر کسی چاره ای جز مراعات حق کارگری را ندارد. هاشمی رفسنجانی ادامه داد: کاری که در چند سال اخیر اتفاق افتاد یک کار استثنایی بود که برخلاف عدالت به وجود آمد و امیدواریم که دیگر تکرار نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ضمن تبریک هفته کارگر و روز کارگر زن گفت: زنان کارگر باید خود را به حضرت زهرا (س) نزدیک کنند چرا که ایشان علاوه بر ایفای نقش خانه داری کارهای ملی و اسلامی را دنبال می کردند. هاشمی رفسنجانی به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات کارگران اعتصاب کارگران صنعت نفت در سراسر کشور بود که پشت رژیم شاه را شکست چرا که دنیا به نفت ایران احتیاج داشت اما این تحصن به گونه ای بود که کسی نمی توانست آن را بشکند.  وی همچنین تأکید کرد: زنان کارگر با کار مضاعف در خانه و بیرون از خانه افتخاری برای کشور محسوب می‌شوند.
 
در ابتدای این مراسم نیز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه زنان کارگر و مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بیان دیدگاههای خود درباره زن و کارگران پرداختند و سپس با اهدای لوح از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تقدیر کردند.
مرجع : ايرنا

۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۲۱:۴۰
در عوض کشور هم اشتباهی افتاد تو باغ پسته شما ! (222314)
دانشجوی دانشگاه شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۰:۰۲
بنده دانشجوی دانشگاه شاهد هستم
این دانشگاه بر خلاف اسم اون تنها برای دانشجویان شاهد نیست
در این دانشگاه حجاب چادر الزامیه و این رو در هنگام ورود روش خیلی تاکید میکنن و دهها بار میگن اگر نمیتونید این شرط رو تحمل کنید اینجا نیایید و برید سراغ انتخاب رشته های بعدی
به خاطر همین گزینش افراد چند ماه قبل از اعلام نتایج دانشگاه هستش

قانون چادر برای همه اجباریه و اگر قرار باشه برای غریبه ها این قانون برداشته بشه برای دانشجو ها هم باید برداشته بشه (222401)
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۰۴
pd عزیز! یا بر اطلاعات خود بیافزایید و یا قلب خویش را از کینه و نفرت پاک کرده تا بتوانید شب ها آرام بیاسایید...! (222471)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۶:۰۱
بزار از کینه بی خود بترکن (222514)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۲۱:۴۴
در جواب کاوه فارسی که در قسمت پیام دیروز آقای هاشمی بنده رو دروغگو خطاب کردن جوابم رو اینجا بدم که بله ، تو شهرستانی که ما هستیم بعضی از مسیرها اتوبوس و تاکسی نیست ، هر کسی رو تو گور خودش میخوابونن ... اینقدر راحت دیگران تهمت زدن و افترا زدن شما هم یاد گرفتی از اونها ... تقصیر شما نیست ... در ضمن چطور شما تو همون کامنت به کاربر دیگه میگی توهین نکن بعد خودت اینجوری راست راست تهمت دروغگویی میزنی! تا خودمون رو درست نکنیم این کشور به هیچ جا نخواهد رسید ... تمام (222317)
حااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۲۲:۳۵
هاشمی هاشمی خدا نگه دار تو. زنده باد ایت الله رسوا کن این تندرو های افراطی رو (222338)
خداحافظ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۹:۴۴
خدا نگه دار تو یا خدا نگاه دار تو؟؟؟؟ (222399)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۴۵
حالا شما به بزرگی خودت ببخش خداحافظ (222431)
آرتین
United States
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۲۲:۴۲
متاسفانه این هشت سال.هشتاد سال مملکت رو به عقب برد.حالا حالا باید بکشیم (222342)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۸:۲۱
هشت هزار سال عقب افتاديم نه هشتاد سال (222394)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۲۲:۴۸
جیب شان نبوده بلکه بانک شخصی شان بوده. (222344)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۲۳:۴۷
آقای هاشمی ماهی رو هر وقت از آب بگیرید تازه است.
بهتر است به جای تکرار کردن و گفتن مداوم اینکه هشت سال پیش احمدی نژاد چیکار کرد بیشتر به آقای روحانی کمک فکری دهید تا رای ما جوانان اصلاحطلب نسوزد.
آقای هاشمی عزیز خدا شما و ما جوانان را از شر افراطیون حفظ نماید.آمین (222359)
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۰:۰۰
حالا خوبه مهدی خان رو داری و این ادعا ها رو می کنی ! (222364)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۹:۲۴
مرگ خوبه برای همسایه دیگه! (222397)
خسته قول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۱:۵۱
ميدونيد 8سال جنگ بود بعدش 8سال سازندگي که نشد کاري بکنند 8سال خاتمي شما بگيد نگذاشتنش 8سالم احمدي نژاد مملکت نابود کرد حالا که به روحاني اعتراض ميکنيم ميگن اقا بيچاره تازه اومده انگار انگار انگار فراموش کرديم قضيه طول عمر را عمر جواني ما تو اين قضيه مونديم کي بياد بهتره اونا دارن حالش مي برن اي خدا مهربان (222381)
اصلاح طلب واقعی کیست؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۷:۲۴
کسی که از "خشونت" و " محافظه کاری" پرهیز میکند.

هدف اصلی اصلاح طلبی واقعی (نه تظاهر به اصلاح طلبی) اصلاح منش ورفتار خشونت آمیز و اصلاح روش و منش محافظه کاری است.

"محافظه کاری و خشونت گرایی دو سر یک طناب هستند" (222388)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۷:۴۲
همین الان هم که اعوان وانصار احمدی نژاد دربدنه دولتند
حیف اونهمه تلاشی که برای روحانی کردیم (222389)
زنده باد ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۷:۴۹
راست میگی!!! چون مملکت در زمان ریاست شما گل وبلبل بود در اوج ازادی بیان بودیم وبه دلیل نبود زندانی چند زندان را بستید صرفا مرحوم سحابی بودند که خودشان عاشق زندان بودند در زمان شما برخی علیرغم میل باطنی شما شعار می دادند مخالف هاشمی مخالق پیغمبر است یادتان هست ؟ راستی نظری در مورد کرسنت ندارید ؟ تا کی می خواهید به احمدی نژاد حمله کنید وفرافکنی کنید یک ماه یک سال چهار سال وبعد چی ؟ شما که اگر توانش را داشتید که همان سال 84 شکستش می دادید ؟ مسئله این است که شما شجاعت پذیرش شکشت را ندارید (222390)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۳۹
تو طرفدار سحابی هستی ، عمرا اگه باشی وگرنه میدانستی که خود سحابی خواسته بود مردم در مقابل احمدی نژاد به هاشمی رای بدن چون هر انسانی جایزالخطا که هیچ حتی الخطاست مهم اینست که افراد متوجه اشتباهشان شوند وبر آن اصرار نکنند که مواضع چند سال اخیر آقای هاشمی دقیقا در جهت قابل قبولی بوده و به درستی نیت باند انحرافی را پیش بینی کرده بود (222507)
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۸:۰۷
pd خان برو زندگي قبل و بعد از انقلاب هاشمي را مطالعه كن ببين چكاره بودن نه مثل بعضي ها توي اين چند سال گذشته ميليادر شده اند (222393)
يك كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۸:۳۲
خداوند حق ما كارگران زحمت كش عضو صندوق را از اين بعضي هاي به ظاهر آراسته بگيرد انشا الله (222395)
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۰۹:۴۷
یکی از لایل بیکاری در ایران سیاست همین سازمان هست آنقدر تو این چند سال بیمه را افزایش دادن که از چند برابر گذشته/یک کارفرما که 5 نفر کارگر داره چطور می تونه هزینه بیمه آنها را بپردازه.یا شخصی که بخواهد شرکتی یا کارگاهی باز کنه با مواجه با این سازمان نا امید میشه و منصرف میشه.سال 83 مبلغ جدود 30تومان بود و حالا 160تومان خودتان قاضی باشید (222400)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۱۹
آقاي pd غير از افترا چيز ديگري هم بلديد؟ كنتور كه نداره. . . و ،مجبور. (222445)
علي ازساري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۰۴
وزيرتعاون درايجادتحول مديريت زيرمجموعه خوددراستان مازندران خوب عمل نكرده ومديران سابق تمام قدحضوردارن وانگارهيچ اتفاقي نيافتادوبلكه وضع بدترشدوفضابسيارنگران كننده وآنهم به سبب ناكارآمدي وتنگ انديشي كه نارضايتي كارشناسان وعمومكارمندان رابه همراه داشته اصولامديران غالباازدستگاههاي ديگرنصب وخطي واتوبوسي امدند!بنابراين اميدي به اصلاح نيست!!! (222472)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۴۵
اگر بگذارند آحادمردم میتوانند ماهانه استانی را از فقر و بیکازی نجات دهند. راه دارد فقط اعتماد مردم به یک کس خاص که آنهم اسیر حصر است. (222484)