به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۹۱۶۳
گفتگوی تلفنی کری با لاوروف و یاتسنیوک

تهدید آمریکا به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو

گروه بين​الملل: یکی از مقام‌های ارشد آمریکا گفت، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با همتای روسی خود گفت: اگر تنش‌ها در شرق اوکراین کاهش نیابد، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال خواهد شد.
تهدید آمریکا به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو
به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی افزود: جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، همتای روسی و آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین تماس تلفنی برقرار کرد. وی ادامه داد: کری در مکالمه تلفنی‌اش با لاوروف نسبت به عدم اقدامات مثبت روسیه در راستای کاهش تنش‌ها ابراز نگرانی کرده و به شواهد متعددی مبنی بر این که جدایی طلبان به اشغال ساختمان‌های بیشتر ادامه داده و خبرنگاران و غیرنظامیان را اسیر می‌کنند، اشاره کرد.

این مقام گفت: کری از روسیه خواست تا لفاظی‌های تنش آمیز خود را کاهش داده، به صورت دیپلماتیکی با سازمان امنیت و همکاری اروپا و دولت اوکراین مشارکت کرده و از اشغالگران ساختمان‌های دولتی بخواهد تا خلع سلاح شده و در ازای عفو عقب نشینی کنند. وی افزود: کری همچنین تکرار کرد که عدم اجرای توافقنامه ژنو منجر به افزایش تحریم‌ها علیه روسیه می‌شود.

لاوروف در پاسخ به کری گفت: اوکراین باید اقدامات ضروری برای اجرای توافقنامه ژنو با هدف کاهش بحران اوکراین را انجام دهد. کری به یاتسنیوک گفت: کی‌یف باید اقدامات مهمی را در راستای کاهش تنش‌ها از جمله پیشبرد قانون عفو، گسترش مذاکرات ملی در خصوص اصلاح قانون اساسی با حضور نمایندگان تمامی مناطق و همکاری نزدیک با هیات نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام داد. واشنگتن گفت: اگر روسیه اقداماتی را در راستای انجام این توافقنامه انجام ندهد، در چند روز آتی در رابطه با افزایش تحریم‌ها علیه روسیه تصمیم گیری خواهد کرد.
مرجع : ايسنا