به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۶۳۹۱۳

اعدام يك فرمانده ارتش آزاد توسط داعش

گروه بين‌الملل: منابع مخالفان سوری اعلام کردند، عرابه ادریس، فرمانده تیپ تکاوران ارتش آزاد سوریه (مخالفان سوري) در قلمون، به دست گروه داعش اعدام شد.
اعدام يك فرمانده ارتش آزاد توسط داعش
طبق گزارش العربيه، گروه داعش عرابه ادریس و معد ادریس یکی از نزدیکان وی را بازداشت و سپس آن‌ها را اعدام کرد. گفتنی است که این فرمانده پیش‌تر در منطقه بابا عمرو و روستاهای واقع در جنوب و شرق حمص جنگ با نیروهای ارتش سوريه را فرماندهی کرده بود. او از اولین افسرانی بود که به مخالفان سوریه پیوست. عرابه ادریس همچنین در آزاد سازی و تصرف مرکز ذخیره سلاح و تجهیزات دولتي در منطقه «مهین» نقش مهمی را ایفا کرده بود.

منابع خبری وابسته به داعش خبر اعدام فرمانده ارتش آزاد سوریه را تایید کردند منتشر کرد. این منبع گفته است دولت «خلافت اسلامی» عرابه ادریس را به خاطر پیشینه خدمت در ارتش اسد اعدام کرده است اما منابع مخالفان سوری می‌گویند دلیل اعدام عرابه ادریس فرمانده ارتش آزاد مخالفت وی با قبول «بیعت» با دولت «خلافت اسلامی» بوده است. داعش همه نیروهای مخالف بشار اسد که با طرز تفکر افراطگرایانه این گروه مخالف هستند، دشمن خود دانسته است و تاکنون صد‌ها تن از مخالفان را اعدام کرده است تا جایی که برخی از سوری‌ها مدعي هستند این گروه در همسویی با حكومت علیه مخالفان عمل می‌کند!