به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۱۶
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۶۹۰۳
مقاله وارده

آنها هم مي‌خواهند احمدي‌نژاد محاكمه‌شود!

محمد بحريني فرد
گروه مقالات: برخي نماينده‌هاي مجلس كه حتي سابقه حمايت از احمدي نژاد را در پرونده اعمال خود دارند اين روزها از لزوم محاكمه‌اش سخن مي‌گويند! آنچنان طنز و مسخره هست كه به قول اخوان ثالث در هشت خوانش را بخوانيد بهتر است...چشم ها را بايد بست...اما از چند جهت قابل تامل است.
1- چه بدعت بدي است كه متاسفانه امثال شما وارد نظام كرديد! تا زماني كه با كسي كار داريد نايب امام زمانش مي خوانيد و همينكه تاريخي شد به محاكمه اش مي نشينيد. به پشت سر خود نگاه كنيد كه چگونه با همين طرز تفكر و خط مشي غلط كه هيچ بويي نه در اصول و نه در اصالت ها دارد، بزرگان اين كشور را يكي پس از ديگري خانه نشين كرده ايد؟ روزگاري كسي از ترس شماها جرات نمي كرد به آيت الله هاشمي بگويد بالاي چشمتان ابروست چون لپ هايتان را پر از شعار «مرگ بر ضد ولايت فقيه مي كرديد» و بعد خود شما شديد ابرو شكن هاشمي! تازه از آمريكا ايراد مي گيريد كه وقتي مهره هايش سوخت رهايشان مي كند!

بنده طرفدار احمدي نژاد كه نيستم هيچ اتفاقاً منتقد پر و پا قرصش هم هستم و خيلي زودتر از امثال شما فهميدم و فهميديم كه آخر و عاقبت كشور با اين طرز تفكر چه مي شود. ولي محاكمه كردن شخصي كه حداقل منافعش به امثال شما رسيده و از پلكان ايشان به مجلس راه يافته ايد كاري بسيار زشت و مصداق واقعي نمكدان شكستن است. هر چه كه نباشد ايشان 8 سال از عمرش را در خدمت شما بود.

2- احمدي نژاد معلول به به و چه چه شماست، نه علت. سيل را از چشمه مي بندند و حالا شما به عكس خانه را خراب مي كنيد كه مثلاً سد بزنيد و جلو سيل را بگيريد؟ وقتي اينهمه انديشمند و روشنفكر ديني و سياسي و اقتصادي و... هشدار دادند و اعلام خطر كردند كه اقتصاد كشور را دارد به قهقرا مي برد؛ وقتي اسراييل گفت خدمتي كه احمدي نژاد به ما كرده خودمان نكرده ايم، وقتي... اما شما مجلس نشينان گفتيد: حرف دشمنان را تكرار نكنيد. معلوم است دشمنان ما از وجود رييس جمهور تلاشگري چون احمدي نژاد متنفرند و براي تخريبش همه چيز مي گويند!...حالا خود شما را چه شده است؟ شمايي كه آنگونه بوديد و اينگونه شديد!

3- در سال هاي احمدي نژادي چند بار كارناوال راه انداختيد و در مجلس به حمايت از همين آقا عليرغم همه ي آنچه مردم با جان حس مي كردند كه وضعيت كشور نامطلوب است، گفتيد طبق گزارشات ما «همه چي آرومه» و عليه منتقدانش شعار داديد؟ اگر محاكمه اي قرار است صورت گيرد بايد عاملان ساختن احمدي نژاد محاكمه شوند نه ايشان كه معلول آن جريانات غلط است.

4- از كي و به چه علت با احمدي نژاد بد شديد؟ از زماني كه گفتيد ايشان تغيير كرده. در حالي كه احمدي نژاد همان آدم بود. با همان تازگي و خوشمزگي، با همان آبي كه جاي سوزش ريخت، با همان...كه لولو خورد. شما موقعي با احمدي نژاد بد شديد كه ديديد منافعتان با او برنمي آيد. شما وقتي احمدي نژاد گفت تحريم ها كاغذ پاره هست برايش هورا كشيديد اما موقعي كه ديديد تحريم ها از دست رفتن منافع شما و اسپانسرهاي شماست با او بد شديد. چون ايشان بعضي از بودجه هاي جاهايي كه سالي دوبار هم تشكيل جلسه نمي دهند كم كرد. اما باز هم خوب نديديد. يعني باز هم نديديد كه تحريم ها قلب شكسته بيوه زنان و پاي برهنه ي يتيمان و حقوق نريخته ي كارگران را هدف گرفته است. اگر چه اتفاقاً احمدي نژاد با صداقتي كه به خرج داد در جواب مجلسيان كه باز مي گفتند تحريم ها تاثير گذار نيست به طنز گفت «پس برنامه هاي مجلس بر اقتصاد مردم تاثير گذار بوده» و ترانه خواند: كسي كه فرش مي بافه نبايد رو حصير باشه.

در طول آن مدت هر كسي اعتراضي به برنامه هاي غلط دولت داشت به جرم تشويش اذهان و ضد ولايي بودن و فتنه (از نوع 88‌اش!!) و... چنان كه دائم غير خودي اش خوانديد و حالا خودتان آن حرف ها را تكرار مي كنيد. بهتر است به جاي محاكمه احمدي نژاد دل آناني را كه به خاطر احمدي نژاد خون كرديد التيام بخشيد. لطف كنيد دست بكشيد از اين مسخره بازي ها. چرا هميشه از مردم عقبيد. چند روزي به حكم مير نوروزي از مجلس بيرون بياييد و بين مردم باشيد.
هاشمي، موسوي، ناطق، خاتمي، ... و اين روزها احمدي نژاد و فردا لابد روحاني! پس در طول اين سي و اند سال چه كساني كشور را سرپرستي كرده‌اند؟

bagheri
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۵
کم رنگ شدن اخلاق در سیاسیون بسیار نمایان است (238510)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۱۴
به هر حال احمدی نژاد باید محاکمه بشه.
محاکمه احمدی نژاد حرف حساب است حالا خواه اصلاح طلبان بگویند خواه پایداری چی ها! (238546)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۶:۵۵
درست است. محمود باید محاکمه شود
اینکه یک اجماع حاصل شده برای محاکمه احمدی نژاد یک امر مبارکی است که باید به فال نیک گرفت. انگار بعضی می خواهند هرچه طرف مقابل گفت را رد کند (238638)
مانی شهریاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۹
احسنت بر نویسنده مقاله
واقعا زیبا بود. (238511)
شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۹
حرف منطقی جواب نداره، ولی آیا اینان منطق دارند که بخواهیم منطقی رفتار کنند؟!!! به قول معروف دست زور سامان ندارد ، بله عزیز دل برادر این حکایت ماست که می بینی سامانی در کارمان نیست و هر روز بدتر از دیروز. (238512)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۱۴
ادم های فرصت طلب ونان به نرخ روز خور هیچ وقت به فکر مردم نبوده وفقط بر اساس منافع خود حرکت می کنند. (238530)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۱۹
البته اگر احمدی نزاد محاکمه بشه خیلی از مسائل بشت برده رو میشه وخیلی هانمیگذارند محاکمه انجام بشه. (238531)
ليلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۳۴
اون زمان نون در حمايت از احمدي نژاد بود و حالا در دشمني با احمدي نژاد. به همين سادگي. (238533)
سینا صفوی
Romania
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۴۱
اصولگرایان به یک اصل پایبندند ...

هدف هر وسیله ای را توجیه می کند.... (238534)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۱۲
آفرین به این نویسنده.حرف نود درصد مردم و زدی. (238543)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۲:۲۴
فضاي جغرافيائي اين ساختماني که (مجلس) ميخوانندش، نميدانم چه دارد!!؟ اما هرچه که دارد، خوب است، چرا که ماهيت و حقيقت افرادي را که در آن راه مي يابند، به روشني و اظهر من الشمس، عيان ميکند! . . . !!! (238550)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۳:۰۳
از حجت الاسلام مسیح مهاجری تشکر میکنم برای این صراحت و صداقت وشجاعت (238566)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۳:۰۵
کمتر ملتو بازی بدین....دیگه ما خودمون جاده خاکی ،اسفالت میکنیم (238568)
عــــــــــــــــــــــلـــــــــــــــــــــی
United Arab Emirates
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۳:۴۴
احمدی نژاد و حامیانش در این دنیا که پاسخگوی کسی نیست.ایشالا اون دنیا باید جوابگو باشه در پیشگاه خدا.
وضعیت بد اقتصادی،بنزین آلوده،بورسیه های دکترا،اختلاسهای متعدد هزار میلیاردی،قانون گریزی، فرافکنی، تنش با کشورهای دنیا و منزوی کردن ایران در جهان،هزاران طرح عمرانی روی کاغذ،تعطیلی بسیاری از پروژه ها و کارخانه ها وبیکاری ملت و .......... رو چی جواب میدی اون دنیا؟!!!! (238584)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۱۷:۰۳
الان هم فکر کنم فقط برای انتقام گیری است . نه برای کنافع کشور بعد چه فایده ؟ (238641)
ایران داد؛؛عمارلویی
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ۲۰:۴۴
به هارتو و پورت ها توجه نکنید هرگز کسی و ارگانی جرات این را ندارند که احمد نژاد را دادگاهی کنند؛نشانی بدهم؟یک جناب مرتضوی؛دوم جناب بابک زنجانی؛دارند برنامه ریزی میکنند که ایشان ازاد شود؛ هر چند بنا به شنیده ها جای ایشان از هتل 5 ستاره به 50 ستاره رسیده است؛بیچاره تازه اعدام شده که حداقل به قول خود اقایان 17000 نفر پرسنل داشت و بیش از 57 کارخانه و...ایجاد کرد.پیدا کنید میوه فروش نارمک اکنون کجاست؟ (238723)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۱ ۰۴:۰۷
در حالي كه أكثريت ملت ايران معتقدند سياست هاي احمدي نزادي ايران را ويران ومردم ايران را فقير و اسرائيل را خوش حال كرده است شخص وي وياران او عكس أين اعتقاد را دارندوبه همين دليل بايد محاكمه شود تا حقيقت مشخص كردد ومردم دو باره فريب شعارهاي عوام كرأيانه را نخورند وكسي را به قدرت نرسانند كه ايران را أين جنين ويران كند (238768)