به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۷۶۵۱۳
يك مسابقه بوكس با ۴۰۰ میلیون دلار درآمد

«فلوید می‌ودر» فاتح بوکس قرن

گروه ورزشی: فلوید می‌ودر آمريكايي در مسابقه چند صد میلیون دلاری دسته سبک/میان وزن بوکس جهان را با امتیاز از مانی پاکیائو فيليپيني برد.
«فلوید می‌ودر» فاتح بوکس قرن
فلوید می ودر، بوکسور بدون شکست آمریکایی و مانی پاکیائو بامداد امروز در لاس وگاس برابر هم به میدان رفتند تا دیدار قرن را برگزار کنند. دیداری که بیش از 3 سال برای برگزاری آن برنامه‌ریزی شده بود و به هر یک بیش از 300 میلیون یورو تعلق گرفت. در شرایطی که اکثر راندهای این مسابقه را پاکیائو حمله می‌کرد، اما می‌ودر با امتیازهای 112-116، 112-116 و 110-118 از سوی سه داور برنده اعلام شد. از این مسابقه می‌ودر 180 میلیون دلار و پاکیائو 120 میلیون دلار درآمد کسب کردند. یعنی این دو در عرض دو ساعت بیش از درآمد سالیانه رونالدو و مسی را کسب کردند. بسیاری از هنرپیشه‌های هالیوود و ستارگان موسیقی نیز از تماشاگران حاضر در محل مسابقه بودند. بلیت‌های این رویداد بزرگ کمتر از سی ثانیه به صورت اینترنتی به فروش رفته بود!

گزارش بي بي سي از ديدار قرن را در ادامه بخوانيد:

چند راند اول در اختیار می‌ودر بود، اما در راند چهارم پاکیائو توانست بدرخشد. اما می‌ودر ۳۸ ساله بویژه با تکیه بر بازی پا و سرعتش توانست رقیب فیلیپینی ۳۶ ساله خود را دور نگه دارد و نگذارد که او بتواند ضربه‌ای کاری و یا امتیاز‌آور بر او وارد کند. می‌ودر کمی از پاکیائو بلندقدتر و دستانش در مقایسه با حریف فیلیپینی، بلندتر است. راند ۱۱ مسابقه کاملا یک طرفه و بسود می‌ودر بود که آرام و مسلط به نظر می‌رسید.

بر اساس گزارشها در طول مسابقه می‌ودر حدود ۳۴ درصد از مشتهای خود را به حریفش زد. این رقم برای پاکیائو فقط حدود ۱۹ درصد بود. به گفته خبرنگاران می‌ودر توانست با هوشیاری ضربات رقیبش را دفع کند و یا از نشستن آنها بربدنش و دادن امتیاز به پاکیائو جلوگیری کند. می‌ودر بوکسوری راست دست و پاکیائو چپ دست است. همین نکته به گفته برخی می‌توانست از نکات کلیدی این بازی باشد و درصورت اشتباه می‌ودر، جناح چپش را برای ضربه‌ای سرنوشت‌ساز از سوی پاکیائو باز کند. اگرچه می‌ودر در طول دوران حرفه‌ایش دستکم با هشت چپ دست مسابقه داده و تمامی آنها را برده است.

با پیروزی می‌ودر در دیدارش با پاکیائو، او اکنون کمربند قهرمانی سه سازمان اصلی مشت‌زنی یعنی دبلیو‌بی‌او، دبلیو‌بی‌سی و دبلیو‌بی‌ای مسابقات حرفه‌ای را در اختیار دارد. می‌ودر با این پیروزی، تمام ۴۸ مسابقات حرفه‌ای خود را برده است. "راکی مارسیانو" تنها بوکسوری است که در تاریخ این رشته رکوردار پیروزی بدون شکست است. او در تمام ۴۹ مسابقات خود پیروز بوده است. می‌ودر پس از مسابقه گفت که منی پاکیائو، رقیبی سخت بود، ولی او توانست بر او برتری یابد.

او افزود که بر اساس قراردادهایش در ماه سپتامبر باید یک مسابقه دیگر برگزار کند؛ ولی چیزی در مورد رقیب احتمالیش نگفت. در رابطه با همین دیدار منی پاکیائو گفت که او فکر می‌کند که پیروز این دیدار بوده است. به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی در فیلیپین، بسیاری از مردم نتیجه ناراضی بودند و بر این عقیده هستند که "بوکسورشان" برنده مسابقه بوده است. اما به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی منی پاکیائو در کشورش یک "قهرمان" محسوب می‌شود.

پاکیائو اکنون از بین ۶۵ مسابقه خود، ۵۷ پیروزی، شش شکست و دو مساوی داشته است. مشخص نیست که اقدام بعدی پاکیائو چه خواهد بود. او پیشتر گفته بود که این دیدار بالقوه ممکن است آخرین حضور او در رینگ، باشد. به گفته خبرنگاران پاکیائو انتظار داشت که با پیروزی در این دیدار بتواند با مسابقات خداحافظی کند و حال مشخص نیست که اکنون آیا او این کار را خواهد کرد و یا به مسابقات ادامه می‌دهد. هیچ یک از دو طرف درخصوص احتمال دیداری مجدد بین این دو قهرمان سخنی ابراز نکردند. پاکیائو که در انتخابات سال ۲۰۱۰ مجلس فیلیپین شرکت کرده بود به عنوان نماینده وارد سیاست فیلیپین شد.

وزن‌کشی
"فلوید می‌وِدِرِ" و "منی پاکیائو" روز جمعه (۱ می ۱۱ اردیبهشت) در برابر ۱۱ هزار و ۵۰۰ هوادار خود در مراسم وزن‌کشی شرکت کردند. این مسابقه‌ "پول‌سازترین" مسابقه تاریخ مشت‌زنی در لاس‌وگاس بود و بلیت شرکت در مراسم وزن‌کشی با قیمت اولیه ۱۰ دلار فروخته شد. اگرچه این بلیت‌ها بعدتر در بازار سیاه با قیمت حدودی ۸۰۰ دلار برای هر بلیت دست به دست شد. انتظار می‌رود این مسابقه حدود ۴۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. می‌ودر آمریکایی با وزن ۱۴۶ پوند (حدود ۵۴.۴۹ کیلوگرم) و پاکیائو با وزن ۱۴۵ پوند (حدود ۵۴.۱۲ کیلوگرم) در مسابقه شرکت کرد.