به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۵۲۷۵۳
بعد از آنهمه خون دل‌خوردن‌ها

مردم ما می‌دانند؛ مردم ما خوب می‌فهمند

بعد از آنهمه خون دل خوردن‌ها، دندان به جگر گرفتن‌ها، چشم بر چپاول بستن ها، از رسانه‌های دوست و دشمن بی آبرویی دیدن‌ها و بار تحقیر کشیدن‌ها. امید بود که نامردمی ها بررسی و مکافات شود. لیکن...
مردم ما می‌دانند؛ مردم ما خوب می‌فهمند
کامران منصوری جمشیدی

گروه مقالات: بر کسی پوشیده نیست که در هشت سال د ولت گذشته رکورد خیلی از مفاسد، اختلاس ها و برخی ناهنجاریها شکسته شد، هر بار که به نفت ایران می اندیشیدیم او را انباری بی مراقب و در معرض غارت و چپاول می دیدیم. چنانکه شاید دیگر توجه ملت بدان بود که تا پایان کار دولت مهرورز چه چیزی از آن، ته دیگ می‌ماند.

هر مشکلی بود و هر نابسامانی وجود داشت به امید اینکه ابر از پیش خورشید کنار رفته و نور مهر واقعی یخ این زمستان جادویی را آب کرده و طلسم اهریمن سرما باطل شده و حیات به جهان مسخ و یخ شده ما باز می گردد و آنگاه که مردان اهورای از طلسم اهریمن زمستان رهیدند گاه داد و عدل و مکافات است و هنگامه پاسخگویی کسانیکه نفت ملت ایران را به وجه صوری بانک های سوریتر زنجانیها فروختند و بجایش چوب بستنی از چین آوردند و از هر چوب چند چوب سود معامله بردند، منتظر ماندیم.

امید داشتیم که چون از بحران های سیاسی در گذشتیم حساب تک خوری های برخی را کنار جام بگذاریم و اگر به سهام عدالتشان فریب خوردیم و البته طرفی از آن نبستیم لااقل سهم ملت را از حلقومشان بیرون بکشیم. اینکه جمع می بندم منظور، قدرت ملت بواسطه قدرت قوه مجریه و قضائیه و مقننه است که باید در خدمت مردم باشند و کاری جز رسیدگی به مشکلات و بهبود زندگی دنیوی و اخروی ملت برایشان متصور نیست. یعنی اینکه به قدرت آن سه قوه دادرسی می کردیم.

بعد از آنهمه خون دل خوردن ها، دندان به جگر گرفتن ها، چشم بر چپاول بستن ها، از رسانه های دوست و دشمن بی آبرویی دیدن ها و بار تحقیر کشیدنها. امید بود که نامردمی ها بررسی و مکافات شود. لیکن برخی، چنانکه بعضی در مجلس منتخب ملت، خاک در چشم ملت می پاشند تا عدالت را نبینند، سنگ پیش پای مجریان قانون می اندازند تا مجرمان را به چنگ عدالت نسپرند. ماست بر روی سیاه تبهکاران می مالند تا کسی آنها را نشناسد.

آقایان ولی بدانند که مردم می دانند. مردم خوب می فهمند. مردم می بینند برخي دستان که با آن ناكسان همدست می شوند و با غارتشان همداستان. مردم کسانیکه تمام قد در صف غارتگران ایستادند را شناخته‌اند. درست است قبح خیلی مفاسد لوث شد. درست است که تابو خیلی وقاحت ها شکست اما باز هم سه هزار میلیارد و کاروان طلا و دلاری که به ترکیه رفت را فراموش نکرده‌اند. آقایان برای اینکه صدای عدالت شنیده نشود و فریاد (آهای دزد را بگیرید) بگوش نرسد، داد بزنند که وامصیبتا از ساپورت ولی مگر ملت نمی‌داند جنبش ساپورت‌پوشان از چه زمان به راه افتاد!

نگارنده در روزنامه آفتاب یزد در همان دوره، از اینکه رگ غیرت و درد دین آقایان از ساپورت پوشان زمان بالا نمی‌زند ابراز شگفتی کردم و ثبت است. مگر مردم متوجه نمی شوند فرجی دانا گناهش این بود که اسرار هویدا می‌کرد؟ مگر می شود مردم دزدان دهر را در هر منصبی که بیابند، نشناسند؟ مگر می شود مردم ندانند در جیب عبای کاسبان فتنه چه متاعی است؟

آری اما امید بود که عدالت اجرا شود و اگر تخم مرغ دزد را قطع ید می‌کنند دست دراز شتر دزدان را نیز کوتاه کنیم. لیکن گویا اراده برخی برای مسکوت ماندن آن بزهکاریها و جرمها فعلا قوی تر از اراده مردم حتی اراده 24 خرداد ملت است. گویا قرار است لحاف گناه آلود آن دولت را به روی این دولت مردمی کشیده و برایش مدرک جرم بسازند. تا حدی در بی انصافی بیداد می‌کنند که از خشک شدن دریاچه ارومیه و هامون و رود کارون و زاینده رود گرفته تا نابودی جنگل‌های زاگرس و آلودگی‌ها هوا را در ظرف کوچک این دولت می خواهند بریزند که البته مقدور نیست.

درست است دوستانشان در مدت هشت ساله از حیث فجایع زیست محیطی، اختلاس بیت المال، فساد و فقر، دشمنی با جهان، منزوی کردن و تحقیر جایگاه ایران و تولید بنزین آلوده، واردات برنجی سمی، نابودی چرخه تولید و.... براستی رکورد زدند ولی دیگر انتساب این حجم مصیبت واین رکوردها به یکساله خدمت دولت تدبیر و امید محال و نا ممکن است. مردم می دانند دوستان. خوب هم می‌دانند هر چه خاکستر این آتش را به اقسام حیل و انواع فریب پنهان کنید بوی سوختگی و دود آتش بیرون زده و پیداست. باشد که لا اقل برای تبری خود از آن مفاسد، عدالت را پیگیر بوده و دادگستری کرده و حساب دزدان را از خود جدا کنید و بدانید دزد نگرفته تنها برای مدت کمی سلطنت دارد.

بصیرت راستین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۰:۱۸
خوب میدانیم که هرکسی فتنه فتنه می کند در حقیقت کاسب فتنه است و مسبب تمامی این بدبختی ها (248782)
مفتون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۵:۲۱
شاید هم خود فتنه است (248859)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۸:۳۸
اینها گروه موسوم به "کاف" هستند. یعنی کاسب فتنه. مردم در هوای آلوده ی بنزین سرطان زا بمیرند.... تحریم دارویی داشته باشند و بیمارانشان از بی دارویی سینه ی قبرستان بخوابند...با جهان سر لج داشته باشیم اما افکار مورد ادعای اینها که لزوماً ربطی به دین خدا نداره پا بر جا بمونه. (248899)
فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۳:۳۴
جریان اون دزد رو شنیدین که بعد از دزدی خودش فریاد میزد دززززززززززززد دزدو بگیرید؟؟! (248943)
خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۴۳
دداداش فقط بساط رو باید جمع کرد و فلنگ و بست از ایران خوب شدنش به عمر ما کفایت نمیکنه! (248885)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۳:۰۶
مردم خوب مي فهمند. ولي درحال حاظر؛ دست ما كوتاه وخرما بر نخيل! (248936)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۰:۳۶
صبحانه چی خوردی عزیز؟!؟
آمپرت خیلی بالا زده.
متن احساسی، به دور از تعقل و صرف سیاه و سفید نگری.
قطعا دولت قبلی اشکالاتی داشت دولت حاضر هم به هر حال انتقاداتی به آن وارد است و باید منتظر ماند و عمکلرد آن را دید. ولی اینگونه تحلیل ها به نظر نوعی فرار به جلو استاز طرف برخی افراد که اگر مشکلاتی در این دولت هم بود یا بگبم عیب نداره یا بندازن گردن دولت قبلی.
بله عزیزم مردم ما میفهمند نیازی به این سیاه بازی ها نیست. البته امیدواریم واقعا دولت عملکرد خوبی داشته باشه و از خدا و مردم نمره خوبی بگیره نه از ... (248787)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۸:۴۲
شما کجای کاری بابا!
اگه خوابی بیدار شو! درآمد نفتی معادل کل تاریخ نفت فروشی ما که تو دوره احمدی نژاد داشتیم چی شد؟!!
عوضش چند تا سیاه چاله اقتصادی پیداشد که همه درآمدها و فسادها به اونجا ختم می شه و از ترس بلعیده شدن کسی جرات نزدیک شدن نداره!! (248901)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۲:۵۱
آلبته مثل صبحانه اي كه تو وهمپالكي هايت از جيب بيت المال مي خوري ومي خورده أيد ،نويسنده محترم نخورده است (248934)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۰۴
دیگر به آن روزهای سیاه بر نمیگردیم به شرط آنکه همه همه همه باید در تمام انتخابات شرکت کنیم تا این شبه القاعده دیگر به قدرت برنگردنند اینها . . . . (248814)
مشکل از جای دیگه است
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۰۴
عجب استدلالی!!!!!!!!!!!!!!

ما در انتخابات 76 شرکت کردیم در انتخابات 80 شرکت کردیم در انتخابات 84 هم شرکت کردیم در ضمن در انتخابات مجلس ششم هم شرکت کردیم

اما نتیجه همه این مشارکت ها شد 8سال فاجعه گذشته! (248870)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۱۹
واقعامابرای آنکه ایران کشورخوبان شودخون دلهاخورده ایم وخیلی وقتهاگریه وزاری همدممان گشته است ولی چه فایده امروزمان بدترازدیروزمان گشته است.... (248821)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۲۲
دروود (248822)
iran
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۴۳
براستی رکورد زدند .....دوستان. خوب هم می‌دانند هر چه خاکستر این آتش را به اقسام حیل و انواع فریب پنهان کنید بوی سوختگی و دود آتش بیرون زده و پیداست (248824)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۴:۲۳
زنده باد که حرف دل ما را زدی.ناقلا سیاسی هم هستیا! (248849)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۴:۲۵
بنده با تیتر این یادداشت کمی مشکل دارم.گزاره تماما صحیحی نیست.باور کنید. میانگین بهره هوشی ایرانیان 84 تا 86 است.این را به خاطر بسپارید.در هنگ کنگ 109 تا 112 ودر ژاپن 107 تا 110 است.همین کافی است. (248850)
آقا سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۰۶
با هوشبهر ملی 84 هم می شود حداقل دموکراسی را در جامعه ایجاد کرد (248871)
ایرانی مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۹
جناب سعید 1

اینکه حقیقت را در پستو پنهان می کنند واجازه نمی دهند خواست و نظر "واقعی مردم" آشکار شود واز طرفی نظر شخصی وگروهی خودشان را به جای نظر مردم ابرازو تحمیل می کنند دلیلی بر ناآگاهی مردم نیست. (248875)
ایرانی مالباخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۴۷
"....و بدانید دزد نگرفته تنها برای مدت کمی سلطنت دارد"

هزاران درود بر شما (248825)
محموددوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۲:۵۲
حالا اگه ته دیگتان هم گرفت بگین مقصر محموده. (248827)
صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۳:۰۲
. . . باز اگه ندیدید این جماعت کاسب فتنه دور بعداکثریت مجلس نشدن .اگه باز همین مردمی که میگین فهیمند همین تند روهاروروانه مجلس نکردن.مردم مارا بایک کیک وساندیس پوپولیستابه هرطرفی بخوان میکشن.باسوء استفاده ازاحساسات مذهبی مردم هرکاری می کنند.مردمی رامی شناسم که اگه افراطیون بگن فرزندت رابکش میکشن. (248831)
پاسخ به صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۱
این مردمی که شما می گویید وحتما" هم پیدا میشوند چنــــــد درصــــــد از جمعیت ایران را تشکیل میدهند؟؟؟؟؟؟؟!!!!

چرا نظر سنجی درکشورمان جزو مسایل فوق محرمانه و خطوط قرمز به شمار می رود؟؟؟؟؟ (248872)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۰
درود بر این مقاله نویس و این نگارش زیبا و درست و منطقی (248852)
خانم اشتون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۰:۱۵
سلام برروحانی که هر دفعه میگه تورم بیامیه پایین معلوم نیه ما کجا زندگی هنکنیم که هر روز تورم بالا هره (248913)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۴:۴۳
این را هم بگویم ملت ایران زیاد هم صبور نیست .بعضی اشتباه فکر نکنند که ملت را هر طور دوست دارن می چرخانند مواظب باشید همین. (248853)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۶:۱۵
کاملا" درسته

مردم ایران اگر قرار بود به رفتار محافظه کارانه تن بدهد همان "انقلاب سفید شاه" را می پذیرفت ودیگر انقلاب بزرگ سال 57 را رقم نمی زد اما مردم ایران صبر وتحملشان در مقابل حیلت ها ودزدیها ونابودگریها محدود است. (248874)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۵:۱۸
«و لا تهنوا و لا تحزنوا»؛ «سست نگردید و غمگین نشوید.» (آل عمران/ 139
چون که حق همیشه پیروز هست و ما ناامید نخواهیم شد و به راه درستمان ادامه خواهیم داد. (248858)
هموطن
Belgium
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۱۹:۰۵
انشالله گربه است! (248907)
رمضان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۰:۲۶
مردم میگن دزد را بگیرید
دزدم میگه دزد را بگیرید
معلوم نیست اخر دزد کیست
خدایا مرگ انسانهای پاک را برسان (248916)
انصار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۳:۱۶
متاسفانه عده ای تو این کشور هستند که در این مملکت اشتباه می کنند اینها دو نوعند:
الف _ آنهایی که جلوی چشمان خود دیوار بتنی قرار داده اند لذا فکر می کنند خودشان
نیروهای ارزشی هستند اما بقیه بی ارزشند
ب_ آنهایی که می فهمند ولی برای اینکه یک عدد از حاکمان خوشش بیاید دروغ می گویند. وای به حال اینها که دین ندارند و آزاده مرد نیز نیستند. فکر می کنند دنیا ابدی است و .... (248938)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۳:۲۰
سلام ،
اقای روحانی ! ما مردم ،نظاره میکنیم و باز هم صبر میکنیم .ولی شما حق صبر کردن
بر فساد را نداری.شما صبر ما را حمایت خود ساز ،و بر مفسد گذشته و حال بتاز !
چشم بر هم گذاری 4 سال گذشته است.نگذار باز ما بمانیم و یک دنیا افسوس! (248939)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ۲۳:۵۷
قربونت انگار خیلی دلسوخته منافع ملتی،یه زحمتی بکش ته وتوی اون زن مدیر دولت سیدخندان خاتمی رو که یه معدن ناقابل رو هاپولی کرده ، هم دربیار.از زحمتت ممنون. (248948)