به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۷۲۲۱۰
یك هیات عازم شیراز می‌شود

دستور روحانی برای بررسی حمله به مطهری

گروه سیاسی: حادثه حمله افراد ناشناس به علی مطهری پس از 7 روز به دفتر رییس‌جمهوری کشید و سرانجام با دستور رییس‌جمهوری و وزیر کشور مقرر شد هیاتی عازم شیراز شود.
دستور روحانی برای بررسی حمله به مطهری
قائم مقام وزیر کشور در این باره گفت: در اجرای دستور رییس جمهوری به وزیر کشور جهت رسیدگی به تعرض، اهانت و ضرب وشتم به علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی و نیز ایجاد بی نظمی در شهرستان شیراز، کمیته ای برای رسیدگی به این موضوع امروز از سوی وزیر کشور تشکیل شد.

وی اظهار کرد: وزیرکشور همچنین اعضای این کمیته را موظف به عزیمت به شیراز برای بررسی حادثه و تحقیق با همکاری مسوولین محلی و شناسایی عاملین، آمرین و مباشرین حادثه کرده است. قائم مقام وزیرکشور تصریح کرد: وزیر کشور همچنین در اجرای دستور رییس جمهوری مقرر کرد تا قاصرین و یا مقصرین نیز شناسایی و به جدیت مطابق قانون با آنها برخورد شود. گزارش موضوع را وزارت کشور جهت اعلام نتیجه قطعی به ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت: این کمیته ویژه با مسوولیت دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور، سردار موذنیان رییس دفتر جانشین فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی، دکترسامانی رییس بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت کشور تشکیل شده است. امیری با بیان اینکه « وزارت کشور بار دیگر مراتب تاسف عمیق خود را از آنچه در شیراز برای برادر علی مطهری پیش آمده است، اعلام می دارد»، گفت: این گونه رفتارها خلاف آموزه های دینی و حقوق قانونی و مصالح کشور بوده و بجز آب برآسیاب دشمن ریختن و ایجاد خوراک رسانه ای برای رسانه های بیگانه سودی به همراه ندارد.

قائم مقام وزیر کشور همچنین درپاسخ به این سوال که با توجه به تحلیل رسانه ها و بخشی از افکار عمومی در مورد عملکرد استاندار فارس در حادثه حمله به مطهری و نیز موارد مشابه دیگر در شیراز چه تکلیفی برای این مسوول مشخص خواهد شد، گفت: هنوز برای پیشداوری درباره استاندار فارس زود است و نباید پیش از رسیدگی به پرونده این حادثه درباره عملکرد استاندار فارس پیشداوری کنیم.

امیری افزود: استاندار فارس با دستور وزیر کشور پایان هفته گذشته به تهران آمد و توضیحات خود را ارایه داد و به شیراز بازگشت وهم اینک توضیحات وی درباره چگونگی رخداد این حادثه در حال بررسی است. سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: قرار است هیاتی که امروز برای بررسی پرونده حادثه شیراز در وزارت کشور تشکیل شده است موضوع حادثه و توضیحات استاندار فارس را بررسی و نتیجه را اعلام کند. هفته گذشته عده ای افراد ناشناس با حمله به علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی و مصدوم کردن او در شیراز، مانع سخنرانی او شدند.
مرجع : ایرنا