به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۵۹۳۵۰
همزمان با حرکت پیشمرگه های کرد

اعزام نيروهاي ارتش آزاد سوريه به کوباني

گروه بین الملل: همزمان با حرکت پیشمرگه های کرد عراقی به سوی کوبانی، منابع خبري از ورود 150 تن از نيروهاي ارتش آزاد سوريه (مخالفان مسلح حكومت سوریه) به کوباني از خاک عراق خبر دادند.
اعزام نيروهاي ارتش آزاد سوريه به کوباني
نيروهاي پيشمرگ کرد از کردستان عراق به همراه مقادير متنابهي سلاح‌ به منظور دفاع از شهر کوباني با عبور از مرز ترکيه وارد اين شهر شدند. يک مقام کرد عراق گفت: 80 خودرو حامل تعداد زيادي پيشمرگ با تيربار و سلاح‌هاي سنگين از مرز ترکيه گذشتند. اين کاروان شامل تعداد زيادي موشک انداز و سلاح‌هاي سنگين است.همچنين 72 پيشمرگ از طريق هوايي از مرز ترکيه گذشتند.

آنکارا همچنين به تقويت تدابير امنيتي خود در مرز با سوريه پس از تلاش داعش براي کنترل پايگاهي در مرز ترکيه با سوريه پرداخت. فرمانده نيروهاي پيشمرگي که وارد کوباني شدند، گفت: ما سلاح‌هاي سنگين و جديد آمريکايي و همچنين تجهيزات ضد تانک و توپ در اختيار داريم و اسم نيروهاي ما ‌قوات النار‌ است که به خوبي آموزش ديده‌اند و ورود اين نيروها به کوباني جنگ را به نفع آن‌ها پيش خواهد برد.

همچنين ابراهيم کوردو، مسوول روابط خارجه در حزب اتحاديه دموکرات کرد اعلام کرد که در حال حاضر گردان‌هايي از ارتش آزاد سوريه در کنار کردها عليه داعش در کوباني مي‌جنگند. کوردو از اعلام گروه‌هاي ديگر ارتش آزاد براي پيوستن به جنگ عليه داعش استقبال کرد. عبدالجبار العکيدي، يکي از فرمانده ارتش آزاد گفته بود که گروهي متشکل از 1000 نيرو به کوباني مي‌روند.کوردو همچنين اوضاع نظامي در کوباني را به نفع کردها دانست و گفت: حملات هوايي ائتلاف موجب کنترل کردهاي سوريه برحدود 70 درصد کوباني شده است.
مرجع : ایسنا