به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۵۴۹۹۵
انصار حزب‌الله در آینه تاریخ و چهار اپيزود؛

خلاصه‌اش اينكه قانون از نظر ما يعني «کشک»!

گروه سیاسی: مسئله نخ نما شده و تکراری، مبارزه با بدحجابی این روزها بهانه‌ای شده است برای بازگشت مجدد انصار حزب الله به خیابان‌های ایران، آن هم بدون نيازمندي به حتي يك مجوز شفاهي در مملكتي كه براي برگزاري ترحيم شاعرش نام‌آوازه‌اش، نياز به كسب مجوز و لحاظ نمودن تمهيدات خاص است!
خلاصه‌اش اينكه قانون از نظر ما يعني «کشک»!
این گروه پس از حدود ده سال سکوت معنا دار، اکنون با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، اعلام کرده است که قرار است برای تغییر نامعادله موجود در جامعه وارد عمل شود. در همین راستا، گروه سياسي بهارنيوز نگاهی گذرا انداخته‌ است به تاریخچه و فعالیت های انصار حزب الله از بدو تشکیل تا به امروز. عمر و فعالیت های سیاسی این گروه رادیکال را می توان به چهار بخش تقسیم کرد.

بخش نخست از زمان اخذ مجوز تا سال۷۶

انصار حزب‌الله در دهه هفتاد خورشیدی با شعار دفاع از نظام اسلامی، برپایه احیای امر به معروف و نهی از منکر از وزارت ارشاد وقت مجوز فعالیت فرهنگی! گرفته است. در طول سال های ۷۰ تا ۷۶ در فضای بسته ان دوران، و با وجود تمام خط قرمزهای کمرنگ و پررنگ، هیچ صدای مخالفی را بر نمی تابند و با تجمع، حمله تهدید و ارعاب، هرنوع سخن و فکر تازه و مخالفی را سرکوب می کنند. تخریب خوسرانه و فراقانونی انتشارات، سینماها، برهم زدن سخنرانی شخصیت های حقیقی و حقوقی، حمله به شهروندان به عناوین گوناگون، و مواردی از این قبیل از اقدامات غیرقانونی این گروه در طول این سال ها بوده است که متاسفانه به دلیل تمسک به شعائر دینی و ادعای امر به معروف و نهی از منکر هنوز هم تحت هیچ پیگردی نیستند تا پاسخ گوی کارها و اقدامات غیر قانونی خودباشند. یکی از این حملات در طول این سال ها حمله به فیلم سینمایی تحفه هندبوده است که در آن اکبرعبدی لباس زنانه پوشیده است، و نکته تامل برانگیز این واقعه جایی است که ۲۰ سال بعد همان اکبر عبدی، هنرپیشه فیلم کارگردانی می شود که از اعضای فعال انصار حزب الله محسوب می شد؛ مسعود ده‌نمكي!

بخش دوم فعالیت های انصار بین سال های ۷۶تا ۸۴
اوج فعالیت ها و به اصطلاح مبارزه با مفاسد این گروه بین سال های ۷۶ تا ۸۴ صورت می گیرد، سالهایی که محمد خاتمی رئیس جمهور ایران شد، و رای قاطع مردم به او پیغامی به این گروه ها بود که دوران قدرت شان به سر آمده است. اما بحران آفرینی های این گروه افراطی زیر پرچم مبارزه با بی بندوباری، در طول این سال ها اجازه نداد آبی خوش از گلوی ملت و منتخب ملت پایین رود و هر۹ روز یک بحران به لطف ومدد! انصارخاتمی و کابینه اش را تحت فشار شدید قرار داد. حمله به تشکل های دانشجویی، استادان دانشگاه، متشنج ساختن جلسات سخنرانی، ضرب و شتم مسئولین و حتی وزرای کابینه خاتمی، نقش آفرینی موثردر حوادث تیر۷۸، تنها چند مورد خلاصه و سانسورشده از بحران هایی است که انصار در به وجود آمدن آن نقش داشته است.

دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی ماه عسل افراط این گروه بوده است، و اغتشاش و تجمع و درگیری، در کشور نبوده است که نقش مستقیم و یا غیر مستقیم انصار در آن وجود نداشته باشد. جرم خاتمی و مردمی که به او رای داده بودند، داشتن نظری متفاوت با انصار بود و همین جرم کافی بود تا وزرایش در نماز جمعه، در دانشگاه ها، در فرودگاه و تجمعات دیگر از این گروه کتک بخورند و تحت فشار باشند. خاتمی به سبب روحیه صلح طلبی خود و حفظ وحدت و جلوگیری از تشنج در کشور با فعالیت های این گروه به دیده اغماض برخوردکرد و این گروه، خوبی از حد گذشته خاتمی را در خیالات خام خود عقب نشینی قلمداد کردند و از هیچ کاری برای تحت فشار قرار دادن دولت او دریغ نکردند.

افراط در انصار، در این بازه زمانی چنان ریشه دواند که علیه ایت الله طاهری فقید نماینده ولی فقیه شعار داده و سنگ و چوب به سویش پرت کردند. هرچند باید گفت در طول این سال ها انصار از ریزش های درونی خود صدمات فراوان خورد، اظهارات افرادی مانند فرشاد امیرابراهیمی که خود از مسئولان انصار بوده است بهتر از هر نکته ای ماهیت آنها را نشان می دهد آنجا كه صراحتا، اعمال انصار را بیش از آنکه اعتقادی بداند سیاسی عنوان کرده بود و همه شعارهايشان را دروغ و توخالي ناميد كه كمترين ارزش و اعتقادي در عمل به آن ندارند.

بخش سوم فعالیت های انصار بین سال های ۸۴ تا۹۲

اگر بخواهیم نگاه مقایسه ای داشته باشیم به فعالیت های این گروه بین سال های ۷۶ تا ۸۴ با بقیه عمرسیاسی اش، نتیجه جالبی به دست می اید که نشان می دهد دغدغه انصار حزب الله اعتقاد نیست، زیرا این گروه پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ موتورها و لباس شخصی هایش، را از سطح خیابان ها جمع کرد، تنها به این دلیل که رئیس جمهوری بر مسند نشسته بود که به قول خود انصار بچه حزب اللهی به شمار می‌رفت.
چشم بستن بر روی تمام اشتباهات این بچه حزب الهی زمانی که خون مردم در شیشه شد، ازاعتبار مخدوش شده انصار بیش از پیش کاست و سکوت خبری و میدانی این گروه در برابر مکتب ایرانی ، حلقه انحرافی، هاله نور و قهر یازده روزه بچه حزب الهی از حکم حکومتی، همه و همه پرده از این واقعیت دردناک برداشت کهِ، از نظر این گروه افراطی امربه معروف و نهی از منکر تابع شرایط زمانی است و چنانچه رئیس‌جمهور خاتمی یا روحانی باشد واجب شرعی و چنانچه رئیس جمهور احمدی نژاد باشد مستحب است و یا حتی مکروه. انصار در حوادث انتخابات ۸۸ هم آتش بیار معرکه ای شدند که نیاز ان معرکه آرامش بود نه هیزم. اما بازهم عدم درک درست از شرایط تاریخی تلخ را برای این گروه ثبت کرد.

هشت سالی که انصار در سکوت خبری و عملیاتی به سر بردند جزسخت ترین سال های عمر ایرانیان محسوب می شود، سال هایی که فساد اقتصادی ام القرای فسادهای دیگر شد، بیکاری خوره روح ایرانیان گشت و آسیب های اجتماعی و فرهنگی در سایه مشکلات اقتصادی، رشد کرد. تورم توام با رکود، تحریم و هزاران معضل دیگر بر دردهای ایرانیان افزوده شد و نمود علنی و عینی ان در افزایش طلاق، بی بندوباری های جنسی، قتل و دیگر ناهنجاری های اجتماعی رخ نشان داد اما از آنجا که انصار و اساسا گروههای افراطی فشار، چیزی جز مکانیسم خشن و برخوردهای سلبی و فیزیکی را با پدیده ها یاد نگرفته اند، سعی می کنند در پس پرده سیاست، ابزار خشونت را علیه ناهنجاری های اجتماعی به کار ببرند. اگر حتی بر فرض محال هم بپذیریم که انصار حزب الله دغدغه اعتقادی و دینی دارند بازهم باید گفت که هر انسان عاقل و متمدنی می داند که با تذکر چه از نوع لسانی و چه از نوع چماقی نمی توان اعتقاد و ایمان را به کسی القا کرد، اما چرا انصار اصرار دارند تا با موتور و باتوم غلط بودن آن را اثبات کنند سوالی است که در این دو دهه بی پاسخ مانده است.

بخش چهارم فعالیت های انصار بین سالهای۹۲تا۹۳
اما بخش جدید فعالیت های انصار پس از روی کار آمدن دولت روحانی، با بیانیه مبارزه با مفسدان و مقابله با نامعادلات آغاز شده است. و هنوز مشخص نیست این گروه چه نامعادله جدیدی را در این یک سال و چند ماه کشف کرده اند که برای متوازن کردن این معادله نامتوازن قرار است ۴۰۰۰موتورسوار را در کف خیابان های ایران پیاده کنند. انگار نه انگار که این کشور قانونی دارد و برای قانون مند شدنش هر ایرانی به سهم خودش تاوان داده است، از خمینی کبیر، تا رهبر انقلاب که جسم و روحشان را فدای قانونمند شدن این نظام کردند و حالا عده ای پیدا شده اند که خود را بالاتر از قانون دانسته و داشتن مجوز برای اقداماتشان را ضروری نمی دانند.

رضا کیانیان در فیلم سینمایی آژانس شیشه‌ای، درنقش ماموراطلاعات، پس از شلیک شدن گلوله از اسلحه حاج کاظم، پوکه گلوله را از زمین بر می دارد و رو به همکارش و حاج کاظم می گوید: «این یعنی کشک!» و اکنون پس از این همه فدایی در راه قانون از ستارخان و باقرخان تا همت و باکری، اردوکشی خیابانی انصار بدون مجوز قانونی یعنی قانون از دید این عده، کشک!

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۱
اگه روحانی جلوی این جماعت رو نگیره هم بی قانونی رواج پیدا میکنه و هرج و مرج میشه و هم از محبوبیتش کم میشه
ایشالله که برخورد قاطع داشته باشه (251796)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۲
بیچاره روحانی چه باید بکند ؟! با کدام ابزار؟ اینها راست گفته اند که نامعادله را به معادله تبدیل می کنند چون کفه تزارو به نفع حزبی که اینها آلت دست آن هستند نیست.چند روز پیش این آقای حسن عباسی معروف به دکترینال با تلویزیون گفتگویی داشت وحرف های بنی صدر را در باره دلار تکرار کرد و چند فیلم نشان داد وسر آخر هم تهدید کرد که اگر دولت در باره حذف دلار از بازار فلان وبهمان نکند بچه ها وارد عمل خواهند شد.اکنون هم این خبرها پیش کشیده شده.حواسشان نیست که صدام هم می خواست دلار را حذف کند دخلش را آوردند.... (251851)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۲۰:۱۷
با کدوم ابزار؟!!! با همون ابزاری که خاتمی هم قدرشو ندونست: پشتوانه مردمی. چرا مجوز به طرفداراش داده نمیشه که بیان اعتراضشونو نشون بدن یه مجوز به بده میلیونها نفرن میان و دهان خیلی ها بسته میشه. دیگه وضع از این بدتر که نمیشه که یه عده افراد خودشونو در حدی میدونن که بیان و بون مجوز به مردم امر و نهی کنند و بهونه ما هم شده که روحانی ابزاری نداره. روحانی هم داره هموه اشتباه خاتمی رو میکنه واز پشتوانه مردمی اش استفاده نمی کنه (251949)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۳:۴۴
دوست گرامی گویی شما سپهر سیاسی ایران را خوب نمی شناسید.آنها دنبال اجرای همین توصیه شما هستند.مجوز به طرفداران روحانی داده شود تا بلوایی درست کنند؟! بگویند روحانی ضد حجاب است اینهم سندش.هوش داشته باش برادر من. باید به جای این کار عقبه این جریان را به مردم معرفی کرد.باید گفت اینها از کدام لژ دستور می گیرند وهدفشان چیست.با بیرون آوردن این وآن که گره باز نمی شود.از هر ابزاری باید برای ارتقای هوشیاری ملی بهره گرفت هرچند زمان می برد اما ماندگارتر است.بلوا کار درست نمی کند که.دقیق باش دوست عزیز. (252032)
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۶:۴۸
به گمان بنده تمامیت خواهان 3 گزینه پیش روی دارند:1-تمکین به رای ملت و تن دادن به حاکمیت کامل قانون اساسی و سهم بردن از قدرت متناسب با وزن و پایگاه اجتماعی شان در کشور و نه بیشتر...2-اقدام به کودتای نرم با سنگ اندازی و آتش باری تبلیعاتی و رسانه ای و یا حتا کودتای سخت علیه دولت و ملت برای به سقوط کشاندن دولت...3-ورود کشور به جنگ با انجام اقداماتی ماجرا جویانه...!تجربه ی یک سال گذشته نشان می دهد که گزینه ی دوم در دستور کار تمامیت خواهان قرار گرفته است... (252064)
عبیــــــــد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۲۱:۱۷
همون سال 88 میلیونها نفرتونو دیدیم کافیه.
والا (252077)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۲۲:۳۲
سعید1 جان، اگر روحاني، ذره اي شجاعت بخرج دهد و نگفته هاي بسياري را که وجود دارد، به مردم بگويد و با آنان در ميان بگذارد، اين موجودات، ديگر جرأت هيچ کاري را نخواهند داشت. روحاني اگر راست ميگويد و حرفهايش را شعار صرف نميداند، بايد بگويد و پرده از رازهاي مگو بردارد. (251960)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۴:۳۷
جزایری گرامی هر گفتنی وقتی دارد.ادیبانه اش هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. رییس جمهور یک کشور آنهم از نوع وکیل پایه یک با های وهوی مشتی آلت دست که پشت تریبون نمی رود برادرم.به وقتش نیش خواهندخورد اما شان رییس جمهور رارعایت کنیم.اتفاقا روحانی شجاعت لازم راداردوبه خرج هم می دهد.بنده می گویم نه روحانی که این ما هستیم که باید به جای او سخن بگوییم.پس من وشما که هوادار فکری هستیم وچون جیره ومواجب هم نمی گیریم زبانمان دراز است چه نقشی داریم که رییس جمهور تحولات را راه وبیراه به میدان بفرستیم عزیزمن؟! (252045)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۶
...همین احمدی نژاد هم می گفت به دلار نفت نمی فروشیم بعد تهدیدها بالا گرفت وفتیله را پایین کشیدند.اینها بنای حذف دلار را دارند حالا نمی دانم با کدام تحلیل اما جدی دنبال این هستند واین اشتباه است.بنی صدر اولین کسی بود که این بحث پترودلار را مطرح کرد و تحلیل هم کرده بود حالا این بزرگواران بعد از چند سال یادشان افتاده و شیپور دستشان گرفته اند.به هرحال اگر آقایان می خواهند جنگ راه بیاندازند که خب مساله ای جداست اما اگر نه به جای راهی کردن گروه فشار برای این داستانها قدری تحلیلی بامسائل برخورد کنند... (251855)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۴۳
آمریکاییها روی این دلارهای قلابی که در خاورمیانه باآن نفت می خرند خیلی حساسند.صدام که خواست پرچم حذف فروش نفت به دلار را بالا ببرد حذفش کردند. گویی بحث ظهور گروههای فشار هم با هدف فشار در این مسائل به دولت است وهمانطورکه شما هم گفتید حجاب بهانه است.بهتر است بهار این مورد را کنکاش وتحلیل کند و این جریان خواست حذف دلار را ریشه یابی نماید.بد نیست. ببینیم دوستان چرا دنبال حذف دلار اند.بحث اقتصادی است یا هدف تضعیف آمریکا یا اینکه طرح به راه انداختن جنگی جدید در راه است؟!... الله اعلم (251859)
ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۴۴
اگه دولت و شورای نگهبان جلوی این خودسرها رو نگیره خود مردم با زبانی دیگر مجبورن جلوشون بایستن و شاید اینکار به ضرر دولت و نظام باشه. (251860)
انقلابی 57
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۹:۱۹
شورای نگهبان ؟ (251935)
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۰۲
طالبانیان, داعشیان, سلفیان,تکفیریان, پایداریان, انصاریان و در یک کلام واپس گرایان خشونت گرا دانسته و یا نادانسته در خدمت اسلام ستیزان و دین ستیزان... (251864)
حجاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۳۵
خیلی از این اقایان مثل اینکه هیچ اعتقادی به حجاب و اسلام و غیره ندارند زیرا با این کارهایشان نسل نو را وادار به مقاومت در مقابل افراطگرایی می کنند و ریا وتظاهر را در جامعه رواج می دهند در صورتی که حجاب مسله قلبی است و انسان ها در هر شرایط نه بخاطر ترس بلکه بخاطر اعتقاد قلبی چه در مقابل چشم دیگران و چه در خلوت حجاب را رعایت می کنند وبا ایجاد رعب و وحشت بر بریت داعش در ذهن ها متداعی می شود (251879)
ماگردن کلفتیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۶:۰۳
بابا شما چرااز رونمیرید.ماگردن هربی حجابیومیشکنیم.اگه شده بایه قیچی گیس ببریم .بی حجابیو محو میکنیم.ما8سال خواب بودیم والان باز بیدارشدیم .مابرای نابودکردن اصلاح طلبان ودولت اعتدال گیر میدیم به حجاب وپوشش .حالاتودولت قبلی وضع از این وخیم تر که نه ضخیمتر بوده اشکال نداره تواین دولت نباید بدحجابی باشه .بدحجابی تودولتهای مختلف فرق می کنه. (251886)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۷
اگه میخوان خدمت کنن بهتره با مفاسد اقتصادی که سبب بی عدالتی در جامعه و فساد و فحشا شده و همینطور دشمنان خارجی کشور مبارزه کنن نه با یک مشت جون بدبخت به خاطر آستین کوتاه (251893)
manhsour
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۱:۳۸
خواهرمن کجای کاری. خدمت کدومه.اینها می حوان دولت روحانی را به چالش بکشونند.می خوان به مردم حالی کنن روحانی کاره ای نیس.شما هم اگه به افرادی غیر از ترمز بریده ها رای بدبد دنیا را به کامتون تلخ می کنیم.پشت ما هم قرصه. (252009)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۷:۳۷
چراوقتی آقای احمدی نژادراخبرنگاران زن بدحجاب دورش رااحاطه میکردند،صداتون درنیامد.چراوقتی صدا وسیماتون افرادبدحجابونشون میده به ضرغام حمله نمی کنید .چراوقتی فیلم لمپنیسم اخراجیهای3 که توی اون تادلتون بخواددخترای بدحجابونشون دادلال بودید؟چراوقتی جناب مشایی درهمایش ایرانیان خارج ازکشورکه ویترین بدحجا بهابودسخنرانی میکردویاکنارخانم هدیه تهرانی نشست وعکس یادگاری گرفت ویادر گالری خانم اوتادی بااون سرووضعش حضور یافت صداتون درنیامد؟ (251902)
رضا اروم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۱:۰۶
خوب معلومه دیگه اینا از مسایل اعتفادی برای رسیدن به اهدافشون استفاده می کنن (251979)
مش ماشالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۷:۴۱
ازنظر برادران حزب الله:بدحجابی واختلاس.رانت وبورسیه غیرمجازوفلاکت ونابودی برای دولت احمدی نژادمباح وحلاله واشکال نداره امابرای خاتمی وروحانی وهاشمی جرمه .بده.حرامه .جیزه. (251904)
سیسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۹:۱۴
این سایت بهار الکی شده آتیش بیار معرکه
بابا خبری نیست که
الان گفتن از اول تیر میریزن چون پوشش ها تو تابستون نامناسبه ولی امروز داره شهریور تموم میشه و اینها نیومدن
چرا الکی جو میدید؟؟؟؟
انصار حزب الله یا هرکی که این حرف رو زده ، در حد حرف زده و هیچوقت به این دلایل خودشون رو ضایع نمیکنن و مستقیم در برابر یه قشر زیادی از مردم قرار نمیدن
بحث امنیتی بود میومدن ولی به خاطر این چیزها خودشون رو هم جو بگیره چهار تا عاقل توشون پیدا میشه نزاره بیان (251929)
ایرانی
Canada
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۰:۰۷
یه خسته نباشید به نماینده های دلسوز مردم که همیشه نگران اجرای قانون هستند و البته نیروهای مخلص که وظیفه مراقبت از این نظام را بر عهده دارند (251970)
ارماش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۱:۱۵
باید مقابل این افراطیون ایستاد (252007)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۴:۳۷
متاسفانه در اثر اشاعه سبك زندگي منحط غربي، در بعضي عرصه ها شاهد جابجايي ارزش‌ها هستيم. اين پديده را بايد جدي گرفت. خيلي خطرناك است. بيشترين مسئوليت هم در درجه نخست متوجه حوزه و روحانيت، و در درجه بعد، متوجه مجموعه هاي فرهنگي اعم از حاكميتي، دولتي و مردمي است. (252044)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۹:۴۰
به نظرم کار بدی نیست باید جلوی افرا گری بعضی بد حجاب ها گرفته بشه. چون خانم من که خودش فوق لیسانس عمران دانشگاه شریف و داره و شیک میپوشه به این وضع حجاب اعتراض کرد چرا که با این وضع حجاب حتی مانتویی های شیک پوش آسایش ندارند و همه اونارو با یه چشم دیگه نگاه میکنند به نظرم ادم به روز باشه اما نه اینطور که تو خیابون میبینیم با پیراهن و شلوار. البته این نظر دو نخبه کوچیک علمی کشور بود (252068)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۵
امیدوارم آقای رئیس جمهور زیر بار زورگویی این این آقایون! نرن و بهشون مجوز ندن. (251798)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۱۳
مجوز؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! این آقایان کشکی کشکی دارند حکومت میکنند.دارند حال دنیا را میبرند و صفاااااااااا میکنند.کسی که میخواد حال کنه و صفای دنیا را ببره مجوز میخواد چیکار؟! مجوز را اصلاح طلبان باید بگیرن برای یک همایش ساده!!! (251817)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۸:۲۸
ایرانذاذ حرف دل همه رو گفتی , لب کلام . مرسی ی ی ی ی! (251915)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۰۳
برای حل مساله بدحجابی باید سه کار انجام داد؛ نخست این‌که تک‌تک ما قبول کنیم حجاب نیز همچون نماز، زکات و خمس جزئی از واجبات اسلام است یعنی جزء ضروری است؛ دوم تبلیغ و عمل، سوم امربه ‌معروف است که باید به هر مقداری که برای ماامکان‌پذیر است انجام شود. (251837)
ناشناس
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۰۵
دقت بفرماييد كه امتياز امتی، كه خداوند آن را برترين امت معرفي مي كند، به انجام امر به معروف و نهي از منكر است؛ به بيان ديگر، ترك آن، برتري را از امت مي گيرد و چه بسا آنها را به سرنوشت ساير امم يعني سقوط و انحطاط اجتماعي مبتلا كند. اساسا بايد توجه داشت، امر به معروف و نهي از منكر گران ترين و اصلي ترين انگيزه تشكيل حكومت اسلامي چه در عصر حضور معصوم (ع) و چه در دوران غيبت است. (251838)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۴:۵۹
یعنی حضرت اباعبدالله امام حسین علیه سلام که واسه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد هم واسه مقابله با بد حجابی بود (252051)
اهل تهران
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۰۶
در شرایط کنونی با وجود گسترش اینترنت شاهد تزریق مواد ضد اسلامی به روح جوانان هستیم وشاهد تنزل وضعیت فرهنگی در کشور نسبت به سال‌های گذشته هستیم و ارتباط بین نامحرم به وسیله اینترنت و تلفن همراه زیاد شده است. (251840)
سعید
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۰۷
امر به معروف و تذکرات ارشادی نه فقط به دختران جوان بدپوشش که درباره هر مرد و زنی که عمداً یا سهواً هنجاری اجتماعی را می شکند، صدق می کند و لازم الاجراست... (251841)
سعید
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۱۷
ریشه های پذیرش حجاب یک بحث صرفاً فرهنگی نیست و این امکان هم نیست که ما صرفاً با اقناع فرهنگی به انضباط اجتماعی برسیم، عرض ما این است که برخی مسئولان نباید برای کسب رأی، احکام قطعی اسلام و کشور را زیر پا بگذارند و اظهار نظرهای غیر کارشناسانه بکنند. (251844)
افول گرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۵
نیازبه مجوز روحانیتون نیست.مابی ترمزیم.آی فتنه فتنه فتنه (251854)
سیسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۴۳
آقا نمیان بیرون تهدید بوده
چون خودشون هم میدونن حجاب و عفاف رو درست کردن راهش این نیست
خودشون هم ته دلشون میدونن که اینکار مسخره است و نهایتا یه عده قلیل میان یه دور دور و میرن خونشون
اینها رو خانواده خودشون تو این مسائل کنترل ندارن چه برسه به مردم
بعید میدونم الکی خودشون رو تو این قضایا ضایع کنن (251800)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۴۵
کلمه مفسدان در نظام اسلامی ما زیاد کاربرد دارد ,امّا مفسدان اقتصادی چیزی ورای افساد است چون همه جوره پیامد هایی دارد ,تورم- بیکاری- گرانی -رشوه گیری -اختلاس های ویرانگر و این فساد به ادرات هم رسوخ و کشور را زمین گیر میکند ,,گروه انصار که زیادی ادعادی حزب الله را دارد بهتر و بهتر است در این زمینه ها لشکر کشی کند و اولین لشکر کشی آنها بهتر است از راه اوین گذشته و بابک خان زنجانی که مدعی بسیجی اقتصادی است را محاکمه فرمایند.. (251801)
هیهات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۵۲
کمتر کسی است که نداند اینها از کجا خط میگیرند و از کجاپشتیبانی میشوند وبرای چه مقاصدی دست به هرج ومرج میزنند در زمان ریاست جمهوری خاتمی هم شاهد اعمال این گروه بودیم ودیدیم که چه خسارتهائی را نصیب ملت مظلوم نمودند و متاسفانه مراجع ذیربط نیز جز سکوت ورضایت از از اعمال اینان کاری انجام نداند و در وضعیت فعلی نیز آنها کار خود میکنند وکسی هم پاسخگوی اعمال آنها نخواهد بود جز آنکه بازهم ملت متضرر واقعی خواهد بود . (251802)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۲:۵۵
کاملا مشخصه از کجا خط میگیرن اا (252021)
هالو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۰۳
....... 8 سال احمدی نژاد ثابت کرد که قانون یعنی کشک! هدیه گرفتن های علنی نمایندگان از دولت پاک ثابت کرد قانون یعنی کشک! بورسیه کردن بیسوادها با دور زدن قانون به همه فهماند قانون یعنی کشک! اختلاس های پی در پی و آزاد بودن دولتمران دخیل در اختلاس ها ثتبت کرد قانون برای حکومتی ها و هوادارانشون یعنی کشک! (251803)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۲۱
فقط ی کلمه متاسفم
برای تمام مردم ایران (251806)
از طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۲۶
احسنت .ولی هیچ کس به اندازه احمدی نژاد و خاوری و رحیمی تو شناسوندن اینا به ملت کمک نکرد. (251809)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۵۰
اذیت و آزاری ک این به اصطلاح حزب اللهی ها! در دوران خاتمی بر دانشجوهای نخبه و عزیز ما روا داشتند فراموش نشدنی است. انصار آن سالها دغدغه ریاست جمهوری سید را داشتند و اکنون دغدغه ریاست جمهوری شخص منتخب سید! ولی بقول رئیس جمهور محبوبشون اون ممه رو لولو برد! ما از دوران سید محمد خاتمی خیلی درس ها گرفتیم. (251813)
ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۰۱
کشک مهم است! در این جا یعنی قانون کشک! عقل کشک! انسان کشک! کشک یعنی انصار هم کشک!این جا به خاطر منصب و قدرت می توان به هر وسیله ای دست برد . پس شعار"وسیله هدف را توجیه نمیکند" کشک!اصولا این جا کشک و زرشک بیشتر خریدار دارد تا عسل و شربت . با همه این ها مردم فرق دوغ و دوشاب راچنان می فهمند که بدشان نمی آید انصار باز به خیابان بیایدتا این بارآن ها را واقعا تبدیل به کشک کنند. چون بی اخلاقی های امروز جامعه ما بی تردید حاصل اقدامات دیروز تفکرات انصاری و طالبانی است .پس بفرمایید کشک! (251816)
کاسب فتنه
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۱۸
امتحان بزرگ برای دولت روحانی.
آقای رئیس جمهور از رای مردم حراست کن (251820)
رضا
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۲۷
تقارن عجیبی است: شعار توحیدی پیامبر رحمت بر پرچم خون آشامان داعش از یکسو و از دیگر سو نام حزب خدا بر خشونت ورزان بی قانون میهنی. (251823)
Abbas
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۳۵
از كجا معلوم كه از خودشان باشن براي سرگرم كردن مردم (251826)
Ali
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۴۱
قانون براي مردم ضعيف درايران است و اجرا ميشود نه براي ظالم به چشم ميبينم كساني كه غيرازخدا كسي را ندارند زيرفشار اين قانون ازبين ميروندوفقط درندها ميمانند (251828)
hadi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۴۸
چی میشد کسی بتونه بدون مجوز جلوی این همه رانت و بی عدالتی و فساد رو بگیره به جای این کارا .تو خیابون که جای زور و زورگویی نیست چی کاشتن که انتظار برداشت دارن جز دروغ و پارتی بازی (251832)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۳:۵۸
گروه انصارمصداق بارز گروه های تک گوست که آقای خاتمی گفتند. (251836)
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۰۹
اون فیلم ادم برفی بود نه تحفه هند (251843)
صدف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۲۴
با سلام و خسته نباشید
اینها همان خرده پاهای داعش در ایران هستند/ اگر در نطفه خفه نشوند همان مصیبتی که در عراق و سوریه شاهدیم/ در اینده نزدیک در کشورمان خواهیم دید که به اسم دفاع از اسلام /از داعشی ها بیشتر جنایت می کنند/ مگر مملکت صاحب و قانون نداره / یک عده که دو کلمه حرف حساب نمی توننن بزنن به خودشون اجازه میدن برای مردم تعیین تکلیف کنن/ ابروی دیندار / مسلمان مومن رو ببرن.. (251846)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۲۴
رئیس دولت باید جلوی این بی قانونی بایستد تا کسی بدون مجوز هرکاری نکند (251847)
وجدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۹
....سه حالت وجود دارد:
1- مردم دیگر از ترس و لرز بیرون بیایند و از ناموس و شرف خود دفاع کنند (که می شود سوریه)
2- دولت به هیچ عنوان مجوز فعالیت به این مجرمان و فرصت طلبان قدرت و زور 4000 نفره را ندهد و در صورت ورود به خیابان با انها برخورد کند همانطوری که با تظاهر کنندگان میلیونی سال 88 برخورد کرد (که می شود قانون و بهترین راه است)
3- دولت یک گروهی را بصورت غیر شناخته شده تجهیز و مسلح کند و غیر مسقیم با آنها شدید ... (251856)
سان استار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۱۱
چند تا ساندیس بده بهشون ساکت میشن. (251868)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۸:۴۴
ینی جملتو باید طلا گرفت (251920)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۲۰:۲۲
شما سال 88 چی گرفتی، ساکت شدی؟ (252073)
هادى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۱۵
به نظر من الان مثل سابق نيست كه مردم در مقابل اين گروه افراطى انفعالى برخورد كنند چون همه به ماهيت واقعى انها پى بردند و ميدانند كه از كجا حمايت ميشوند. بسيارى از مردم در صورت ايجاد مزاحمت توسط انصار به مقابله برخواهند خاست كه نتايج فاجعه بارى در پى خواهد داشت ضمنا بنده به رؤساى انصار پيشنهاد ميكنم به جاى اينكارها در قالب هميار بهداشت و يا سپاه دانش اعضاى خود را به روستاها و مناطق محروم بفرستند تا هم ثوابى ببرند و هم به پيشرفت مملكت كمك كنند و هم تاثير فكرى بر مردم بگذارند! (251870)
إيراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۱۶
باز اين چماق داران چه خوابي براي ملت ايران ديده أند خدا مي داند اما أميدوارم اين بار اقاي روحاني و ملت در مقابل اين ......... كه متاسفانه نام أنصار حزب الله را يدك مي كشند كوتاه نيايند (251871)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۱۶
هیچ کاری نمیتوانند, انجام بدهند (251872)
قانون گریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۵:۵۷
مگر در این کشور کسی قانون را رعایت می کند . بی خیال آب سر بالا برود قورباغه هم ابوعطا می خواند. (251884)
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۶:۰۱
واقعا ميخوان با وحشي بازي و اين چيزا به مردم حجاب ياد بدن؟!!!چرا طرح چادر و مانتو و شلوار رايگان يا حد اقل نصف قيمت برا خانما اجرا نميکنن؟حاضرن کتک بزنن اما حاضر نيستن محبت کنن،پسر من که تيشرت جلف با 10تومن گيرش مياد يا دخترم که ساپورت حتي5تومني هم ميتونه بخره بنظرتون ديگه دنبال لباس مناسب و گرون ميرن؟مگه در امدمون از کارگري چقدره؟نصف ما بي حجابا لباسامون نقش سيلي رو بازي ميکنن که باش صورتمونو سرخ نگه ميداريم (251885)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۶:۰۴
ما جوانان خودمون می تونیم راه درست رو از غلط تشخیص بدیم و نیاز به راهنمایی هیچ کس نداریم. (251888)
سكوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۶:۴۵
داعشيان ايراني (251896)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۷:۳۷
چند روز پیش صدا وسیما در خبر 20:30 مثل ...... از انصار حزب الله دفاع کرد و با انتقاد از روزنامه های اصلاح طلب و مردمی پرداخت و گفت آن ها طرف دار فساد اجتماعی هستند . آقای ضرغامی نژاد هر چیزی که با زور باشد نتیچه عکس میدهد به عنوان مثال شرایط فرهنگی قبل از انقلاب را با الان مقایسه کنید (251901)
باهوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۹:۰۳
منظور این نقطه چین فهمیدم آقا مجید از بهار نیوز ذلخور نباش اگر بنویسد میدوند چه عاقبت بدی در انتظارش است ولی خب در 20:30 همین کلمه را از زیبا کلام نقل شد و لی کسی اعتراض نکرد. اول کلمه س......... (251925)
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۹:۱۵
بگم این ضرغامی را چکارش نکنم بابا یکی بیاد این ضراغمی برکنار ند . حکومت دستور داده که فضا را دو قطبی نکنند ولی این ها دارد یک بازی خطرناکی را شروع می کنند خدا به ما رحم کند (251931)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۸:۴۲
انصار از اول هم تله امنیتی کارگزاران بود برای انحراف مخالفین تعدیل اقتصادی دوره هاشمی ، بعد هم دست آموز جریانات امنیتی بود در دوره خاتمی ، الان هم این بازی امنیتی خود دولتی هاست که حواس ملت رو از نا کارآمدی اقتصادیشون پرت کنند. مگر نه اینکه مرد پشت پرده انصار و همه کاره این جریان طی سالها همیشه از مدیران نفتی بوده. چه در زمان هاشمی چه دولت اصلاحات و و چه الان. (251918)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۴
امیر خان اینها آلت دست همه قرار می گیرند اما اگر خاتمی را متهم کرده اید تا این حد بی انصافی را باید حاصل کم اطلاعی شما از فضای سیاسی دانست.این جریان ها عمده آلت دست جریانهای سرمایه داری قرار می گیرند یامستقیم یا غیر مستقیم. اینکه فرموده اید دولت برای پوشش ناکارآمدی اینها را علم کرده هم نشان بی اطلاعی شماست برادر من.این حرف را نزنید.از شما می پرسم از دولت چه توقعی داشته اید؟کارآمدی بعد از آن افتضاح و ویرانگری پوپولیستی چه تعریفی دارد؟ تعریف ارائه کنید ببینیم منظورتان چیست که حالا دولت آنرا ندارد. (252034)
نامی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۸:۴۴
در صورت تحقق چنین مسئله ای ،یعنی داعش ایران اعلام وجود کرد. (251921)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۱۹:۱۵
اين گروه 4000 هستند با حقوقشون هزينه رفت اماد موتور بنزين و هزار خرج ديگه نفري 3 ميليون حداقل خرجشونه 4000 حساب کنيد ميشه ماهي 12 ميليارد بگيد بشينند تو خونه من باا 12 ميليارد ماهي يه کارخانه ميسازم هر ماه 400 جوان استخدام ميکنم که جوانان برند ازدواج کنند انحرافم کم بشه (251930)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۸:۵۸
برادر-برادر -کو گوش شنوا (251998)
راضیه
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۰:۳۰
چه تخیلاتی!با این حساب وزیر خارجه نره مذاکرات با پولش کارخنه درست کنیم و نیازی به رفع تحریم نداشته باشیم (252006)
اکبرنمه ره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۵:۴۸
راضیه جون او خواست مثالی بزنه .واقعا که این کاررونمیکنه.میخواد بگه مشکلات فرهنگی ریشه در مشکلات اقتصادی داره عزیزم. (252058)
مرگ بر قانون شکن
Russian Federation
۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ۲۳:۲۳
خوب نیست که قانون زیر پا گذاشته شود نه توسط انصار حزب الله و نه فتنه گران سال 88 که بدون مجوز به خیابان ها ریختند و دهها تن را به کام مرگ فرستادند. مرگ بر قانون شکن. (251966)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۰:۴۲
البته که بی قانونی خوب نیست و این گروه (انصار حزب الله) نباید مثل فتنه ای ها سال 88 بی قانونی کنند و بریزند توی خیابان. (251973)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۲:۵۵
فکر می کنم این بار اگر بخواهند در خیابان ها مزاحم مردم شوند با برخوردهای بعضا خشنی روبرو خواهند شد که ممکن است به حوادثی غیر قابل پیش بینی وحتی غیر قابل کنترل منتهی شود (251986)
مهرپویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۸:۰۹
داعش های وطنی به مسوولیتی که ازشون خواسته می شود اقدام می کنند بدون دستور از بالا و هماهنگی هیچ گونه تحرکی ندارند. خدا عاقبت بخرمان کند. (251993)
=
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۸:۱۱
داعش هم اينجوري بوجود اومد (251994)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۸:۳۱
دو حالت د اره
1- این گروه خواستگاه دولت است و به کارش ادامه میدهد
2- این گروه غیر قانونی است و دولت به پشتوانه مردم با آن برخورد میکند

سایر موارد انشاء است وبازی . . . (251996)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۸:۴۸
شاخه جدید گروه داعش در ایران (251997)
علی
Germany
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۰۹:۰۸
اگر حکومت را به اینها بدهید٫ راضی میشوند و خودشان بزور چادر را از سر زنان برمیدارند. (252000)
راضیه
United States
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۰:۲۹
با معرفی کردن امیر فرشاد ابراهیمی به عنوان یکی از مسئولان انصار! کل هویت متنتان زیر سوال رفت اون لمپن هیچ وقت عضو فعال انصار نبوده است (252005)
انصارالروحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۴:۴۵
میخوام بدونم بودجه بکارگیری این همه برادر از کجا تامین میشه؟ (252047)
مش ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۵:۳۸
خب معلومه از پول نفت که ازسفره هارفت..از بودجه ای که برای مدرسه عشق گذاشته میشه.ازبودجه کلانی که توی .....میره.اسپانسرهای پایداری.آقای محصولی ودیگران.بازم بگم بازم بگم (252057)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۶:۴۲
من بعنوان یه بچه مسجدی واقعا نمیدونم توی تهران چه خبره. ما اینجا توی اهواز فقط کار فرهنگی میکنیم و اصلا خودمون درگیری با کسی نداریم. اصلا هم کار سیاسی نمیکنیم. البته اگه مشکلی هم باشه اطلاع میدیم نیروی انتظامی ورود میکنه. البته اهواز از نظر فرهنگی با تهران خیلی فرق داره. (252062)
طلبه ی حوزه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۶:۵۷
به نام خدا
خواهش اولم اینه که تمام خوانندگان ومراجعه کنندگان به این سایت این تحجر را پای حساب مذهبی ها نذارن به خدا ماهم دلمون از این افراد خونه دوم اینکه اگه برادران انصار درد دین دارن سری به خطبه فدکیه ی حضرت زهرا(س)بزنن تا بفهمن چرا در جامعه اسلامی فساد زیاد شده (252065)
شمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۱۶:۵۹
راست میگی این گروه پس از حدود ده سال سکوت معنا دار دوباره سرو کلش پیداد شده واین به معنای هشدار به بعضی از قانون گریزان که الان دشمن احمدی نژاد و امسال مثل اون هستن که تو هر دولتی نمیشه قانون گریزی کرد برای مبارزه با قانون گریزی قاطعیت لازمه که متاسفانه تو بعضی از دولتها این قاطعیت وجود نداره ولی امسال مثل احمدی نژاد پی قانونمند بودن رو به تنش میماله و کلی دشمن برا خودش میتراشه در ضمن مگه طبق اصل قانون اساسی بدحجابی و بی حجابی جرم نیست براش مجازات هم تعیین شده اگه این بی قانونیه اونم مثل همینه (252066)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۲۰:۲۱
بهار جون شما هم خیلی با اینا فرق نداری
شما هم به قانون احترامی نمی ذاری (یعنی قانون برای تو هم کشکه)
همین الان تیتر یک سایتت از سید محمد خاتمی هست
طبق قانون، و بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی پوشش و انتشار دادن مطالب این اقا ممنوع هست
کار به درست یا غلط بودنش ندارم. ولی مادامی که این قانون هست شما حق نداری اون خبر رو کار کنی.
دیدی فرقی با همون انصار حزب الله نداشتی :)
ببینم قائل به آزادی هستی و منتشر می کنی یا نه؟ (252072)
بی بی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ۲۱:۵۰
قانوت از نظر اینها یعنی هوندای هزار (252079)