به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۷ ساعت ۰۲:۰۹
کد مطلب : ۸۳۴۲۵
ملاسیداکبرآقا از مقامات پیشین طالبان هشدار داد:

پیوستن حکمتیار به داعش،عاقبت‌خوبی ندارد

گروه بين‌الملل: حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار حمایت خود را از گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در افغانستان اعلام کرد.
حكمتيار
حكمتيار
به گزارش رسانه‌های افغانستان، این حزب با انتشار بیانیه ای از هواداران خود خواسته ‌است تا در صورت درگیری میان آن گروه‌های طالبان امارت اسلامی به رهبری ملا عمر و طالبانی که به داعش پیوسته ‌اند، از داعش پشتیبانی کنند. در همين رابطه، ملاسیداکبرآقا یکی از مقامات پیشین طالبان هشدار داد که اگر حکمتیار صبر و حوصله پیشه نکند و دست از حمایت داعش بر ندارد، فردا به جای فایده، تاوان خواهد داد.

این فرمانده پیشین گروه طالبان به جمهورنیوز افغانستان گفت که هرچند حکمتیار شخصی مجاهد است، اما پیوستن وی به گروه داعش، عاقبت خوبی برایش نخواهد داشت. فرمانده پیشین طالبان از گلبدین حکمتیار خواست که با حکومت افغانستان مذاکره و صلح کند؛ زیرا حالا مردم افغانستان به نظام اسلامی و به ثبات دایمی نیاز دارند. براساس این گزارش، حكمتیار رهبر حزب اسلامی و دشمن دیرینه دولت كابل، قبلا حامی طالبان، اما حالا از داعش در افغانستان اعلام پشتیبانی كرده و گفته است كه در جنگ طالبان، پرچم سیاه گروه داعش را به اهتزاز درمی آورد و هم سنگر این گروه تندرو خواهد بود.

فرمانده‌هان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در صحبت با خبرگزاری جمهور، ادعا کرده اند که اسلام به مرور زمان از سوی امریکایی ها و غرب در افغانستان تضعیف می شود و از همین رو، نیاز است که حزب اسلامی با گروه های اسلامی یک جا شده و از اسلام دفاع کند.صالح محمد قندهاری فرمانده حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار گفت: "آقای حکمتیار در برابر روس ها و آمریکایی جهاد کرده است. حکمتیار یک سیاستمدار بین المللی و جهانی است و از این که نظام کنونی افغانستان به وی جایگاه نداده است، از همین رو مجبور شده که از سیاست های داعش در افغانستان حمایت کند".

این فرمانده حکمتیار گفت که غرب هر روز مسلمان ها را زیر عناوین مختلف به قتل می رساند و حالا زمان آن رسیده است تا گروه های اسلامی چون داعش، حزب اسلامی، طالب و سایر گروه های دیگر برای دفاع از اسلام یک جای شوند. وی تاکید کرد: "حال دیگر در افغانستان جای جنگ وجود ندارد؛ اما جنگ کنونی بالای افغان ها تحمیل شده و این گروه ها مجبورند بجنگند. اگر غرب افغانستان را ترک کنند، دیگر جای جنگ در افغانستان باقی نخواهد ماند." این فرمانده گلبدین حکمتیار گفت: "داعش در افغانستان پول های زیادی را مصرف می کند و اکثریت مردم افغانستان بیکار است و از دست این بیکاری ها، مردم مجبور هستند که به داعش بپیوندد."

دولت كابل بارها از حزب اسلامی گلبدین حكمتیار خواسته تا از جنگ دست بكشد و سهم دار دولت باشد؛ اما این حزب حضور اش را در دولت كابل وابسته به خروج نیروهای خارجی از كشور خوانده است. این گزارش افزود که داعش هم این روزها در افغانستان فربه تر می شود و تهدید جدی برای دولت كابل پنداشته شده است. دیده شود كه برادری این دو گروه هراس افگن تنها برای طالبان آسیب رسان خواهد بود یا دولت افغانستان نیز از این راه آسیب خواهد دید؟