به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۶۰۳۸۵
مردم ايران از نگاه ضرغامي كدام مردم بودند؟

سرافراز صداوسيما را با مردم آشتی خواهد داد؟

حالا آقای سرافراز مختار است همان اشکالات نرم افزاری (مدیریتی تعمدی) را ادامه دهد و یا با پشتوانه تجربه و درایت 20 ساله خود با حذف كامل پروژه سناريونويسي خبري به حساسیت‌ها دامن نزند...
سرافراز صداوسيما را با مردم آشتی خواهد داد؟
حسن فاتحی
گروه سياسي: با پایان یافتن دو دوره از مدیریت آقای ضرغامی بر رسانه ملی، علیرغم توفیقاتی که در عرصه سخت افزاری در دوران مدیریت ایشان در صدا و سیما بوجود آمد، به علت اشکالات نرم افزاری تا بی نهایت تعمدی، متاسفانه اين رسانه ملی بر خلاف هیاهو و باورهای القایی دوستان تئوریسن گفتمان فتنه!، بجای کوتاه کردن فاصله ها و شکاف بین مردم و حاکمیت، متاسفانه در عرصه سیاسی و اجتماعی داخلی تا حد ممکن نفرت ها را انباشت نمود، بطوریکه اقبال گسترده مردم از ماهواره بخاطر همین تفکرات غلط نرم افزاری ضرغامی به یکی از معضلات مهم تبدیل شد. و حالا برای اینکه آقای سرافراز توانسته باشد، با اشکالات نرم افزاری و مدیریتی ضرغامی آشنا شود، قطعا" توجه به موارد زیر خالی از لطف نخواهد بود:

الف- ضرغامی رسانه ملی را برخلاف رسانه های مجازی که امروز نقش فراگیر آنها قابل کتمان نیست، باور داشت، آخرین عبارت ایشان در جلسه تودیع این بود که "رسانه های مجازی مردم درست می کنند و نباید بدانها توجه کرد" و....ضرغامی با این تصور منفی خود به رسانه های مجازی در اصل بجای بهره گیری از توان رسانه‌های مجازی تعمدا " رسانه‌های مجازی را دشمن تلقی می‌کرد و مردم از نگاه وی فقط افرادی بودند و هستند که تلویزیون و رادیو تحت مدیریت وی را ترجیح می دادند ولاغیر.

درحالیکه اتفاقا" یکی ازدلایل استقبال سرسام آور کاربران از رسانه های مجازی، خبرسازی‌ها و تحلیل‌سازیهای دروغ و یک طرفه رسانه ملی در زمان ایشان بود. ضرغامی تصور می کردند با تکرار انبوه سناريونويسي‌هاي خبري، واقعا" حقیقتی وجود نخواهد داشت و همین لجاجت ایشان براین موضع گیری خود دلیل مهم اذهان کنجکاو در استقبال فراوان از ماهواره بود.

ب- ضرغامی اگر نگوییم یک پای ثابت علل حوادث تلخ گذشته بود، قطعا" بخاطر نقش جانبدارانه و ناشیگرانه در مناظرات عهد بگم بگم!، خود در اذهان عمومی تحت پیگرد خواهد بود و اینکه خود بگوییم عزت زیاد و دیگری هم تشویق کنیم بگوید عزت زیاد، اینها سوء مدیریت‌های وی را در اذهان عمومی تطهیر نخواهد نمود و بالاخره روزی می‌بایست در پیشگاه خدا و ملت از نادیده گرفتن بخش عمده‌اي از جامعه و حقوق اساسي و بديهي آنان، باید جوابگو باشند.

ج- رييس سابق سيما برخلاف تبلیغ اخلاق مدارانه از وی توسط مجریان خاص!، واقعا" به قواعد اخلاقی ملی و حداقل ایران شمولی باور نداشتند، مهم از نظر وی گسترش تبلیغات در رسانه ملی و پایین آوردن جایگاه و قداست این رسانه بود که فقط حاصل این تبلیغ گراییها این شد که دیگر رسانه ملی برای قشر وسیع ارزش رسانه ای خودرا از دست داد و همه دیدیم مجریان متملق از قبال مداحی و ثناگویی و چرب زبانی‌ها به چه جایگاه‌های عجیب و غریب دست یافتند.

حالا آقای سرافراز مختار است همان اشکالات نرم افزاری (مدیریتی تعمدی) را ادامه دهد و یا با پشتوانه تجربه و درایت 20 ساله خود با حذف كامل پروژه سناريونويسي خبري به حساسیت‌ها دامن نزند. آقای سرافراز باید قبول کند که چماق فتنه و اسب سرکش آن واقعا" برای اقلیتی حکم حیات و ممات دارد، چرا که در فضای عقلانیت باید جوابگوی نقش خود بوده باشند، و البته که تغییر مسیر مدیریتی در این فضای یکسویه قدری سخت و زمان بر خواهدبود، ولی قطعا" تغییر شیوه ها و روشها و عدم تحقیر مردم خواهد توانست رسانه میلی ضرغامی را به رسانه ملی سرافراز تبدیل کند.

تنهایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۲۵
مدبریت تنها رسانه ی قدرتمند مستقل از امپراطوری خبری صهیونیزم بسیار کار سختیه
خدا بهشون کمک کنه (261609)
لبو فروش
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۸:۵۸
این نظر تکراری و بی پایه را یک بار دیگه هم نوشتی و کلی منفی خوردی
هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود (261726)
خوشحال کن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۰:۱۲
درباره کدام رسانه صحبت می کنی اون رسانه ای که میلی و حرفاش بیشتر اسرائیلی ها تندرو افراطی را خوشحال می کنه. (261751)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۳۰
این سرافرازی که من دیدم دست ضرغامی از پشت میبنده و رادیکال ضرغامی با عزت و سر افرازی بیشتر میزاره تو ی رادیکال دیگر که به این روش میگویند محکم کاری و خودشیرینی بیشتر (261611)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۱:۰۷
منم همین فکر رو میکنم، حتی آخر سخنرانیش هم یه کد داد و گفت:"عزت زیاد" (261764)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۳:۳۵
کد اصلی "فتنه" بود. (261797)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۳۹
نه آشتي نخواهدشد (261616)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۳۹
من مطمئنم که همان روند 10 سال گذشته با کمی فرود ادامه خواهد یافت. (261617)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۳:۳۶
احتمالا با کمی فراز. (261799)
نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۴۲
واقعا فکر می کنید روند عوض می شود؟ زهی خیال باطل.. عملکرد صدا و سیما دارای یک برنامه و تئوری می باشد و به نظر زیاد وابسته به یک فرد نمی باشد و احتمالا همان روند قبلی با اصلاحات بسیار جزیی و ظاهری ادامه می یابد (261619)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۴۴
ضرغامی اشتباهات زیادی داشت.
مثلا چندین شبکه ساخت که کارشون فقط پخش فیلم و سریالهای تکراریه!!!!
حساب کنید چقدر هزینه بابت نگهداری و پرسنل این شبکه ها پرداخت میشه و هیچکسم چیز تکراری نمیبینه!!!!!!!
میتونست یک دهم خرج این شبکه ها رو برای ساخت طنزهای مهران مدیری و... کنه و حداقل چند ساعت ماهواره های مردم رو خاموش کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (261620)
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۳:۳۹
چندتا هم شبکه ساخت که اونوریها به ... افتادن. (261802)
جواد
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۴۸
صد رحمت به ایشان که مردم را خاک وخاشاک نخواندند (261621)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۰:۵۲
باید شبکه های خصوصی راه اندازی شود تا از انحصار رسانه به اصطلاح ملی خارج بشه.انصافا من غیر از فوتبال بسیار بسیار کم ضرغام تی وی را می دیدم. (261623)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۱
من که میگم همین آشو همین کاسه... (261626)
رسانه میلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۲
یکی به من بگه فرق پرس تی وی با صدا و سیما چیه که شما خواستار تغییر هستید ؟ یک رسانه اولویتش باید مشکل مردم باشه نه مشکل فلان جزیره تو اروپا یا افریقا ! (261627)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۴
اگرصداوسیمابخواهد برنامه دیروز وامروز وفرداوپس فردا وپس دگرفرداوفرداهای دیگررا همین جوری که الان هست ودائما چهره های افراطی اصولگرارادعوت می کندوهرازچندگاهی نبش قبر کرده وفتنه فتنه می کندونیز برنامه شناسنامه واخبار20/30وحساس نشو راهمین جوری که الان هست ادامه دهدوبه شعور مخاطبان احترام نگذارد وبزرگان اصلاح طلب را که خواست 50میلیون ایرانیست دعوت نکند.همان راه ضرغامی راخواهدرفت که راه قهر مردم باصداوسیمان ورفتن به سمت برنامه های ماهواره است.صداوسیمابایدتعامل بهتری وبیشتری بادولت داشته باشد. (261629)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۶:۳۹
خواست پنجاه میلیون ایرانی!!!!
داش کریم خودت شمردی؟! (261714)
101010
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۳:۴۶
بزرگان اصلاحات (سروش و مهاجرانی و کدیور و جلودار و ....) که اونور آب هستند به صدا سیما افتخار نمی دن (261805)
تمامیت نخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۳:۵۹
شما که به قول خودتون K تا کانال ماهواره ای و N تا سایت و M تا شبکه مجازی دارید چطورچشم دیدن 4 تا برنامه مخالف رو ندارید؟ خوب BBC , VOA و دنبال اونها 2998 کانال باقیمونده میگن فتنه نبوده این 4 تا برنامه بگن بوده به کجای کائنات بر میخوره؟! حسادتم حدی داره والا D: (261809)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۰۷
ایشان هم در روز اول لفظ فتنه را که زیر زبانش گذاشته اند تکرار کرد .شاید روزی آرزوی ضرغامی را بکنیم.‍‍‍‍‍توکل بر خدا. (261630)
ماهی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۳:۴۷
امیدوارم (261806)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۱۱
باورکنید نقش مهمی دربروز فتنه 88داشت.به جرات می توان گفت50درصدفتنه راجناب ضرغامی تشدید کرد و بایدروز قیامت حساب پس دهد.بامناظره کذایی ودادن وقت اضافی به عمومحمودومما نعت ازحضوربزرگانی چون هاشمی وروحانی برای تلطیف وآرام کردن فضای آنروز ونیزکوتاهی دردادن وقت دفاع ازخودبه جناب هاشمی وناطق نوری.
بزرگترین خدمتی که ضرغامی واحمدی نژادبه اصلاحات کردنداین بودکه بزرگان اصو لگرایی چون هاشمی.ناطق نوری.روحانی.محسن رضایی رااصلاح طلب کردند. (261632)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۱۷
هرگز ایشان اراده ای ندارند که بخواهند با مردم اشتی کنند یاقهر
ریل گذاشته شده ایشان باید در روی ان حرکت کنندنه یک سانتی متر نه راست نه چپ . اقای ضرغامی فی نفسه ادم خوبی بود اما دستش بسته بود
مثل همین اقا خدارا شکر امروز هزاران کانال اطلاع رسانی اینترنت شبکه گسترده و...............وجود دراند حال صدا وسیما ه9ر چه می خواهد بکند (261633)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۳۶
ضرغامی اتفاقا از نفرت اکثریت مردم بخصوص قشر فرهیخته از خود و تحلیل های کیهانی سخیف و کم محتوای تلویزیونیش آگاه است و جهت تسلای خاطر خود و قشر افراطی طرفدارش به عمد نقش رسانه های مجازی -که زبان گویای ملتند - را نادیده می گیرد هرچند عدم حضور در بین ملت و دل خوش کردن به به و چه چه کردن قشر کوچک افراطیون دور و برش اورا دچار توهم خود بزرگ بینی کرده باشد . (261640)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۴۱
زهی خیال باطل
از سخنرانی دیروزشان روشن شد مرید ضرغامی است و رسانه میلی را میلی تر می کند (261642)
پارسا
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۵۵
مطئن باشین چیزی عوض نمیشه چون...()
ولش کن بنویسم سانسورم میکنی (261644)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۱:۵۹
افکار رئیس جدید صدا و سیما : "سرافراز در بخش دیگری از سخنانش به شکست آمریکا در حمله به عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا در منطقه عراق و افغانستان حملاتی را شروع کرد، اما در نهایت با تدابیری که جمهوری اسلامی اندیشید، این تهاجم نظامی شکست خورد. ترفند آنها در مقابل این قضیه در کشور به فتنه‌ی سال 88 بر می‌گردد که هدفشان سرنگونی مردم بوده است که در مقابل رخداد بیداری اسلامی به وجود آمد." (261647)
ع.خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۲۶
رسانه ملی تا به سمت خصوصی سازی نرود میلی خواهد ماند آنهم میل یک اقلیت اکثریت ستیز(دموکراسی ستیز) (261653)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۲۶
شک نفرمایید که ایشون هم "آقای سرافراز" کم و کان همون راه "آقای ضرغامی" رو ادامه خواهند داد بالاخره سخنان ایشون مربوط به رسانه اسلامی که عنوان کردند برای تبلیغات نباید از زنها استفاده شود خود گویای همه چیز است. (261654)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۳۳
تشکر از مطلب جالبتون (261656)
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۳۴
اگر اقای سرافراز می خواهند مردم را با صدا و سیما اشتی دهند باید وازه فتنه را برای کسانی بکار ببرند که به این مملکت اسیب زدند ارزش پول ملی را کاهش دادند با رفتارهای غلط خود تحریم های فلج کننده علیه ایران راه انداختند موجب ایران هراسی و شیعه هراسی شدند میلیونها تومان حیف ومیل وسه هزار میلیارد اختلاس کردنددهان روزنامه ها را بستند تا انتقاد از کارهای خلافشان نکنند واین امر باعث شد مردم به جای صدا وسیما از ماهواره ها استفاده کنندو به سخنان بیگانگان بیشتر اعتماد کنندتا دروغ گویی این مدعیان دلواپس. (261657)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۳۷
این اتفاق زمانی میافته که رییس صدا و سیما (رسانه ملی ) توسط مردم انتخاب بشه نه توسط مقامات . (261659)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۴۰
اقای سرافراز ظاهرا دوست داشتنی ،
یک حقیقت محض اطلاع شما،
اگر برای نگه داشتن یک نفر مخاطب یک رسانه a دلار هزینه و اعتماد لازم باشد.بعد از از دست رفتن اعتماد به ان رسانه ،جلب اعتماد و باز گرداندن فرد به مخاطبان ان رسانه ده برابر a دلار هزینه لازم دارد .
به امید سرافرازی (261660)
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۴۰
بنام خدا بنظر ميرسد اكثريت مردم موافق اين گفتار مي باشند. (261661)
نسیم صبا
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۲:۴۷
هرگز و دیگر هیچ (261664)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۰۱
اگر صدا و سيما ضرغامي روزي كه احمدي نژاد در مناظره انتخاباتي به بزرگان نظام حمله كرد اجازه دفاع و جواب به اين استوانه هاي نظام مي داد و مديريت صحيح رسانه اي مي كرد و اگر در اعلام زودهنگام نتايج انتخابات 88 دقت رسانه اي ميكرد و اگر.... فتنه بوجود نمي آمد ضرغامي و تيمش بايد پاسخگو باشند (261666)
روژان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۱۰
بعید می دانم (261668)
چ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۲۶
همينطور كه بعد از يك سال هنوز مردم با روزنامه ايران آشتي نكردن مطمئن باشيد آشتي با صدا و سيماي اگه ميلي هم نباشه ده سالي طول ميكشه !!! (261671)
راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۲۶
در درجه اول این رییس جدید اگه می خواد کار کنه باید همه گویندگان اخبار مخصوصا ان اقای تپل را همواره با بغض مقرون به گریه و کج کردن لب و دهنش در حال القای دروغ های شاخدار به جای واقعیات است را عوض کند. (261672)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۴۱
تنها خواهش ما اين است كه حقايق را بگوييد و يكطرفه ( آنهم طرفي كه قبلا صدا وسيما به آن مايل بود )قضاوت نكنيد حقايق هر دو طرف را بگوييد (261678)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۴۲
سرافراز همان مسیر ضرغامی را خواهد رفت با همان حدت و شدت، اگر کسی غیر از این فکر می کند در خوش خیالی است. رئیس صدا و سیما فقط مجری است نه طراح و تعیین کننده سیاست ها و خط مشی در این سازمان. (261679)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۳:۵۰
روزنامه جام جم که در دوره لاریجانی همراه روزنامه های اصلاح طلب خبرهای فرهنگی را پوشش می داد ، در دوره ضرغامی با روزنامه های رسالت وکیهان هیچ تفاوتی نداشت . (261683)
nh,n
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۴:۰۴
در همه جای دنیا هربرنامه ای تهیه وکارگردانی میشود هدفی را دنبال می کند و این در شبکه های مجازی و یا خصوصی هم صادق است (261687)
يك شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۴:۲۴
واقعا درست گفتيد ولي كم گفتيد. (261692)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۴:۵۷
امیدواریم که آقای سرافراز مردم را با رسانه ملی آشتی دهد و صداوسیما مثل گذشته رسانه گروهی خاص نباشه.در بخشهای خبری و سیاسی تحول ایجاد کنند بخصوص در بخش های مضحک شناسنامه،دیروز امروز فردا،بیست و سی و صرفا جهت اطلاع.برنامه های رنجبران به دادگاه تفتیش عقاید قرون وسطی شبیه تا یک برنامه کارشناسی مفید. (261699)
رئیسی فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۵:۲۴
در زمان عزت ضرغامی، عزت ایران و ایرانی بودن از دست رفت و در زمان سرافراز هم سرافرازی ایران و ایرانی بودن از بین خواهد رفت. حدود هفتاد درصد خانواده های ایرانی (شاید هم بیشتر) به برنامه های صداو سیما به اصلاح رسانه ملی نگاه نمی کنند. چون رساله ملی نیست و بلندگوی مخصوص طیف خاصی از قدرت است. سرافراز دیر آمده و زود هم می خواهد برود. (261700)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۵:۳۵
فرق مورینیو مربی و آقای خاص فوتبال با ضرغامی این است که این دو با لجاجت عقد اخوت بسته اند و منیّت عجیبی دارند .امّا در هوش و ذکاوت مورینیو واقعا" خاص است و ضرغامی هوشش در چهار تا مدیر اطرافش خلاصه میشد.نتیجه اینکه مورینیو موفقیت های زیادی کسب کرد و ضرغامی موفقیتش را در گروه احمدی نژاد و جلیلی میدید و کلا" فرار مردم از صدا و سیما با فشار یک تکمه و یا کلیک. (261701)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۵:۳۸
مخالفین اصلاحات با اعتدال هم مخالفند! (261702)
rostame1010
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۶:۲۰
مگه قهر بودند که صلح شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟تازه با کی قهره؟ با کسانی که مخاف عقایدشون هست؟ مخالف اقلیت هست؟ انا قهرند؟ دشمنان نظام قهرند؟....... (261711)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۶:۲۹
برای من یکی که چیزی عوض نشده . تلوزیون دیگه نمیتونه اعتماد از دست رفته ی منو برگردونه ... (261713)
ارتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۷:۱۰
به نظر من تغییر یزرگ کرده یه مدیر رادکال تری اومده من که مدتها ضرغامی تی وی را اصلا نگاه نمی کنم شما چطور؟ (261718)
ارتا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۷:۲۰
به نظر من هیچ تغییری نخواهد کرد چون سر فراز معاون ضرغامی بوده و دنباله رو راه اوست (261719)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۱۸:۴۹
سال 88 اگه فتنه نبود پس چی بود؟ (261724)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۲:۴۰
سال 88 فتنه بود و فتنه گرش احمدي نژاد بودن... (261788)
مخلص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۲:۵۴
بود اما ازنوع اقتصادی و اختلاسی . افتاد؟؟؟ (261792)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۲:۴۲
بازم خوبه نویسنده مقاله ننوشته که باید اعدامش کرد (261789)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۱ ۲۳:۴۵
نه !!! (261804)