به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۵۲۰۰۵
وزیر ارتباطات:

دولت و مجلس اختلافی با یکدیگر ندارند

گروه اقتصادی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در یک سال گذشته موارد متعددی برای خدشه‌دار کردن روابط دولت و مجلس پیش آمد اما دولت و مجلس اختلافی با یکدیگر ندارند.
دولت و مجلس اختلافی با یکدیگر ندارند
محمود واعظی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، در آیین افتتاح پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد:‌ در اولین سالی که از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گذشت، برخی جریان ها و افراد برای ایجاد مشکلاتی میان دولت و مجلس و دولت و قوه قضاییه تلاش کردند اما از آنجاکه شخص رئیس جمهور قصد دارد آرامش، همدلی، صمیمیت و وحدت در این دوره به عنوان الگو و نمونه ای برای دیگران باشد، رابطه دولت با دو قوه دیگر به قوت خود باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت یازدهم شاهد پیشرفت زیادی در برخی از بخش های ضعیف و مغفول مانده حوزه ارتباطات در آذربایجان غربی بوده ایم، گفت: نباید به این پیشرفت‌ها بسنده کرد، این استان از قابلیت های بالایی در حوزه ارتباطات برخوردار است. همچینن سیاست دولت برای سرمایه‌گذاری در این حوزه معطوف به استان‌های مرزی است؛ به طور مثال 700 روستا در آذربایجان غربی تحت پوشش اینترنت پر سرعت هستند. واعظی با بیان اینکه ICT در بسیاری از کشورهای پیشرفته صرفا جنبه خدماتی ندارد، گفت: اکنون با پیشرفت فناوری، حوزه ارتباطات به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه شناخته می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مجلس و دولت عنایت ویژه ای به این بخش داشته و دارند و در یک سال قبل تمامی طرح ها لوایح بدون مشکل خاصی در کمیسیون ارتباطات مجلس به تصویب رسیده اند. وی در خصوص اهداف اصلی دولت در سال های آینده گفت: دغدغه تک تک اعضای کابینه اقتصاد و رشد اقتصادی است و این سخت است که با وجود چنین ذخایر عظیمی، به مردم اعلام کنیم گریبان‌گیر مشکلات اقتصادی هستیم.

در این مراسم 113 پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار آذربایجان غربی، دیگر مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی در آستانه هفته دولت بصورت همزمان و بصورت ارتباط ویدئو کنفرانس در روستای قزل عاشیق ارومیه افتتاح شد.
مرجع : ایسنا